Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:17

jeetje, al een topic van 5 paigna's.

het is inderdaad een beetje dom van school om het op die dag te plannen. ik ben van mening dat ze daar nderdaad we rekening mee moeten houden.

het vervolg er achteraan vind ik dan weer belachelijk. het is dom, ja.. maar van je fouten moet je leren. ik zou zeggen, stuur die mensen naar een profesionele fotograaf en hang die foto in de klas. klaar is kees. maar nee hoor, het moet over de top. erg jammer.

verder ben ik ontzettend voor het loslaten van de feestdagen. we zijn multi culti.. waarom vasthouden aan het christendom qua feestdagen.

ik ben van mening dat iedereen zijn feestdagen mag uitzoeken (je kunt een aantal dagen kiezen). en een aantal dagen vast (koningsdag, Bevrijdingsdag, dag van de arbeid) die niet religieus zijn.

ook ideaal voor de werkgever die 24/7 werken. op pinkstermaandag willen de christenen vrij, en dan werken de moslims. op het offerfeest werken de christenen en zijn de moslims vrij. scheelt weer toeslagen betalen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:18

Dit heeft toch niets met het geloof te maken.Ze wil gewoon gratis geld.

bruintje123

Je moet leren lezen. Want dat staat er niet. Ailill

xPabloBokt

Idioterie.

Dat is het enige woord dat ik ervoor heb :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:23

Citaat:
Mensen die zich zo gedragen als mevrouw blijven voor mij buitenlanders.
Altijd.

Collega moslim die zich niet zo vreemd gedraagt als die vrouw is voor mij net zoveel Nederlander als ik en veroordeeld deze actie ook.

bruintje123 schreef:
Je moet leren lezen. Want dat staat er niet. Ailill
Wat staat er dan wel?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:25

purny schreef:
Toen ik vroeger op de middelbare school zat werd er al onderscheid gemaakt tussen de christelijke dagen en islamitische dagen. Dus de wereld is nog steeds niet veranderd.

purny schreef:
Celiien schreef:
Maar dit is toch ook logisch.. Beide verschillende geloven met andere feestdagen..

Tuurlijk is het logisch. Maar als je met een handje vol Nederlandse klasgenoten in de klas zit op offerfeest en andere islamitische feestdagen en zij zijn wel met Pasen vrij en Pinksteren en goede vrijdag vind ik dat onderscheid

Dus dan is jouw oplossing dat die klasgenoten dan ook maar met pasen/pinksteren naar school moeten :+ En wie gaat ze lesgeven denk je :')
Dat is toch geen bewust onderscheid maken 8)7 Dat is gewoon het niet gunnen van..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:27

Je zegt letterlijk: Mensen die zich zoals mij gedragen zie ik als medelander en de rest niet.

Dit staat er dus niet. Dat maak jij er van.
Lees de reactie van de mede moslim vrouw maar. Die ook afkeurt wat de moeder doet .
Dan heb jij je antwoord.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:30

bruintje123 schreef:
Je zegt letterlijk: Mensen die zich zoals mij gedragen zie ik als medelander en de rest niet.

Dit staat er dus niet. Dat maak jij er van.
Lees de reactie van de mede moslim vrouw maar. Die ook afkeurt wat de moeder doet .
Dan heb jij je antwoord.
Okay, die nuance was inderdaad handig geweest.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:35

We hebben het hier ook wel over de basisschool. Daar maakt het echt niet uit als je een dagje mist. Op de middelbare school kunnen de jonge moslims zelf bepalen (neem ik aan) of ze deel willen nemen aan het offerfeest of dat ze liever gewoon naar school kan gaan. Ik bedoel, je kunt er ook te zwaar aan tillen, dat medelanders een andere feestdag hebben... Zeker iemand op de middelbare school die in goed overleg met de docenten hiervoor een dag vrij neemt, daar kan ik nou echt niet mee zitten.

Op het moment zijn de eindexamens ook bezig, en op tweede pinksterdag is er nooit eindexamen. Ik vraag me dan toch af of er wel rekening mee wordt gehouden voor dergelijke officiele gelegenheden. Ik bedoel, dat je de foto mist is één ding, maar als je toch echt graag naar de moskee wil maar dit niet kan vanwege het examen is dat toch vervelend

StonedRomy

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:37

Ik neem aan dat je in geval van eindexamens dit kan melden bij je schoolhoofd en je dan zonder verlies van je herkansing het vak wat je mist op de dag van het offerfeest in de 2e examenperiode maakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:39

StonedRomy schreef:
Ik neem aan dat je in geval van eindexamens dit kan melden bij je schoolhoofd en je dan zonder verlies van je herkansing het vak wat je mist op de dag van het offerfeest in de 2e examenperiode maakt.

Ik weet niet of dat lukt hoor, de tweede periode kan je normaal maar één herkansing in maken, dus alles is tegelijk. Als je dan nog een ander vak moet herkansen moet je dat tegelijk doen, dat werkt niet echt denk ik

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:41

Het offerfeest is niet nu.
Ik vermoed dat moeder nu voor de rechter staat van offerfeest september 2016?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:43

Magrathea schreef:
StonedRomy schreef:

Ik weet niet of dat lukt hoor, de tweede periode kan je normaal maar één herkansing in maken, dus alles is tegelijk. Als je dan nog een ander vak moet herkansen moet je dat tegelijk doen, dat werkt niet echt denk ik

Examens zijn over meerdere dagen verspreid in de 2e periode. Dan heb je nog een 3e periode waar je eventueel een herkansing in kan maken. Doe het dit jaar ook over 3 periodes verspreid en is geen enkel probleem als je dit aanvraagt met goede argumentatie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:45

bruintje123 schreef:

Aaaah! Dat verklaart wel eea. Ik ging er inderdaad automatisch vanuit dat het iets recents was. :+

Is dit trouwens niet ook een feest dat verschuift per jaar? Zoals de Ramadan?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:45

Nee, maar de ramadan begint volgende week wel.
En onze school examens ook. Maar diegene die aan de ramadan mee doet krijgt echt geen aangepast rooster :n Niet komen opdagen is jammer dan, kans gemist.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:48

Ramadan krijg je geen vrij voor, staat nergens als een feestdag geregistreerd en zou dus geen goede argumentatie zijn om examens te missen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:52

Maar dat geef je zelf wel net aan :+

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:01

Magrathea schreef:
bruintje123 schreef:

Aaaah! Dat verklaart wel eea. Ik ging er inderdaad automatisch vanuit dat het iets recents was. :+

Is dit trouwens niet ook een feest dat verschuift per jaar? Zoals de Ramadan?

Ja dat klopt doordat de islamitische maan kalender ongeveer 12 dagen korter is dan onze zon kalender. Het word gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand op de Islamitische kalender dus net als de ramadan verschuift elke feestdag.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:07

De Ramadan is geen feestdag, het is een periode van reflectie. Het idee is juist dat het normale leven gewoon doorgaat. Dus geen reden om examens te verschuiven. Suikerfeest ook niet denk ik, daar valt omheen te plannen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:12

StonedRomy schreef:
Ramadan krijg je geen vrij voor, staat nergens als een feestdag geregistreerd en zou dus geen goede argumentatie zijn om examens te missen.

Ramadan zou zelfs een complete feestmaand zijn, dan. :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:18

Froukje schreef:
Maar dat geef je zelf wel net aan :+

Ik zie nergens staan waar ik dat beweer? Het gaat over feestdagen waar je van de overheid vrij voor mag vragen. Dagen die in andere geloven gelijk staan aan kerstmis etc.

Iemand vroeg hoe het dan met zo'n feestdag zou gaan tijdens de examens. Vrij simpel. Je mag nog steeds vrij vagen en dan het examen in de 2e periode afleggen.

Ramadan heeft niet de ' rechten ' van een feestdag. Zou ook een beetje apart zijn om een hele maand vrij te vragen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:26

Erg slim is het dochtertje blijkbaar niet als moeder al maandenlang elke dag weer moet uitleggen waarom ze niet op die foto staat :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:52

Dat je het niet eens ben met de beslissing van de school, en dit aanvecht oke. Ik kan het niet helemaal volgen, maar ieder zijn ding.

Maar die 10.000 euro legt het werkelijke probleem maar weer bloot. Weer eentje die vind dat ze nog niet genoeg geld krijgen. Ga gewoon werken voor je centen (ongeacht afkomst of kleur) en kap met die Amerikaanse toestanden na te willen streven waar je een paar miljoen krijgt als je een kat in de magnetron stopt en vervolgens de fabrikant aanklaagt omdat er op het etiket niet stond dat het niet geschikt is om je huisdier in te stoppen.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:09

Firelight schreef:
Erg slim is het dochtertje blijkbaar niet als moeder al maandenlang elke dag weer moet uitleggen waarom ze niet op die foto staat :+

:') :') _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:13

Hebben jullie zeker niet de reactie van de eeuw op fb gelezen hierover?
Kan hem niet meer letterlijk quoten want kan het niet meer vinden, maar dat ging iets in de trant van:

"hahaha, wat een mafkees! Dan ga ik ook schadevergoeding vragen, want mijn kinderen moesten precies op schoolreisje toen de huldiging van Feyenoord was".

Ik vond de opmerking in ieder geval geniaal, want ook dat is voor sommige mensen religie tenslotte. :D ;)
(even voor een wat vrolijkere noot).