En wij zullen onze kleine ook zo opvoeden als hij er straks eenmaal is en het kan begrijpen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Azmay schreef:Tazzey schreef:Je respect uiten is niet verplicht dat zou iets vanzelfsprekends moeten zijn.
Je snapt dat je nu jezelf wel een beetje tegen spreekt? Je maakt er nu een sociale verplichting van.
Overigens kan ik er ook niet helemaal over uit dat we met zijn allen vinden dat zoiets als met Hitler nooit meer mag gebeuren, maar we vervolgens wel mensen als Trump die verschrikkelijk racistisch is op belangrijke posities plaatsen en "de allochtonen" toch wel flink de schuld geven van problemen (zoals hitler dat deed met de joden.)
Maar dat is maar mijn mening
LadyMadonna schreef:Je moet het ook niet. Je mag het...
tinker_sally schreef:Heb er nooit erg in.
Zijn we thuis staat de tv aan wil mijn moeder er wel eens aan denken.
Maar gebeurt vaak genoeg dat we een film kijken en later pas denken dat het 8 uur is geweest.
Op stal heb ik er al helemaal geen erg in en ga door met wat ik doe dat moment.
Anoniem schreef:LadyMadonna schreef:Je moet het ook niet. Je mag het...
Je KUNT het.... Je hebt de keuze om iets wel of niet te doen. Diegenen die het leven hebben gelaten en hebben gestreden om te zorgen dat wij die keuze hebben herdenken en op die manier een massaal respect tonen vind ik wel het minste wat wij kunnen doen.
wilmatj schreef:Hier ben ik het volledig mee eens, waarom specifiek die 2 minuten en waarom specifiek die oorlog.
Ik zal hier ook niet specifiek stil voor zijn, waarschijnlijk ben ik stil omdat mijn gezelschap dit ook is. Maar niet omdat ik die 2 minuten stil MOET zijn.
Citaat:Het officiële gedenkschrift voor 4 mei luidt: Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
lieveli schreef:Ik denk niet alleen maar 'ik vind het erg'. Ik denk aan van alles wat met de oorlog te maken heeft gehad, voornamelijk mijn familie die omgebracht is. Maar als je even niet weet waar je aan moet denken is alleen stil zijn ook goed. En het zijn die 2 minuten omdat dat net even wat dieper gaat dan 2 seconden.
Solaria_Liz schreef:Ik staak mijn bezigheden en ben stil.
Ladybird schreef:lieveli schreef:Ik denk niet alleen maar 'ik vind het erg'. Ik denk aan van alles wat met de oorlog te maken heeft gehad, voornamelijk mijn familie die omgebracht is. Maar als je even niet weet waar je aan moet denken is alleen stil zijn ook goed. En het zijn die 2 minuten omdat dat net even wat dieper gaat dan 2 seconden.
Ja oke, daar heb je ook wel gelijk in. Nu is mijn kennis van de 2e wereldoorlog ook niet veel meer dan alles wat ik bij geschiedenis op de vmbo gehad heb. maar toch, ja Ik blijf het gewoon lastig vinden
purny schreef:Wat is er 15 Augustus gebeurd?
Citaat:In de oorspronkelijke opzet ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle Nederlandse oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.