Lepeltje schreef:Het is allemaal helemaal prima dat hier allerlei mensen met verschillende culturen willen wonen. Veel aspecten van andere culturen zijn geweldig. Maar er moet één ding duidelijk zijn: onze vrijheden zijn jouw vrijheden, vind je die vrijheden niet leuk, dan is het misschien beter om je geluk in een ander land te zoeken.
Ik griezel hier van.
Citaat:
Hier mag je homoseksueel zijn, je mag je eigen religie kiezen, je mag je bedenken en bijvoorbeeld atheist worden, je hebt als vrouw dezelfde rechten als een man en je mag je mening uiten. Je mag zelf bepalen wat voor kleding je draagt en als mensen een straf verdienen regelt een rechter dat, je speelt niet voor eigen rechten op grond van jouw eigen (religieuze) regels. Je leeft in dit land en je accepteert de vrijheden van dit land.
...maar waar ik vooral van griezel is jouw gebrek aan zelfkennis.
Die vrijheden waar jij zo hoog over van de toren blaast,
...alsof vrijheden het toelaten dat ze als maatstaf worden gebruikt, als stok om een ander te slaan....
ik heb de jaartallen eens bij elkaar gezet.
Just for fun.
Hier mag je homoseksueel zijn, 2002
je mag je eigen religie kiezen, 1648
je mag je bedenken en bijvoorbeeld atheist worden, 1648
je hebt als vrouw dezelfde rechten als een man - nog steeds niet, maar sinds 1956 mag een getrouwde vrouw wettelijke handelingen verrichten.
...en je mag je mening uiten. 1648
(....)
en als mensen een straf verdienen regelt een rechter dat, je speelt niet voor eigen rechten op grond van jouw eigen (religieuze) regels.
Gebeurt nog steeds, hoor.
Maar onafhankelijke rechtspraak hebben we sinds de middeleeuwen - sinds de Franse tijd staat dit los van tot welke religie iemand behoort.
En in 1648 werd niemand iets opgelegd " Wee je gebeente als je deze vrijheden niet leuk vindt".....