Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Laat ik het zo zeggen: als al onze teamleden zich ziekmelden als ze ongesteld zijn, dan kunnen we de school wel sluiten. Ons volledige team bestaat uit vrouwen, met uitzondering van onze gymleerkracht.
LadyMadonna schreef:germie schreef:Zijn er mensen korter dan 7 dagen ongesteld? .
Ja hoor, dag of 4 waarvan ik de tweede dag wat meer bloed verlies. Nadeel is dat tampons eigenlijk geen doen s. Ik verlies daarvoor gewoon te weinig waardoor uit halen lastig is...
Citaat:Als je dusdanig veel last hebt van je menstruatie .. Waarom laten jullie dan niet eens nakijken of er niet iets structureel scheelt met je waardoor je zoveel last hebt ?
amintah schreef:Volgend punt, als ze zo een menstruatieverlof willen invoeren... noem het dan "Baaldag-verlof" en geef mannen er ook recht opIedereen kan eens een baaldag hebben dat werken écht niet gaat en je niet echt "ziek ziek" bent. Geef iedereen recht op 2 dagen baaldagverlof per maand, die dat niet opgenomen zijn kunnen ze omzetten in uitbetaling in natura ofzo.. (bvb in mijn sector is een smartphone of laptop niet ongewoon
)
verootjoo schreef:Maar als het echt zo verschrikkelijk ellendig is als hierboven wordt beschreven; zijn jullie ook onderzocht door de gynaecoloog oid? Daar moet dan toch een oorzaak voor zijn? Of op z'n minst betere pijnstillers?
Zo functioneer je gewoon niet in je dagelijks leven als dit elke maand zo is. En ik kan me op zich die werkgevers ook wel voorstellen; elke maand een paar dagen ziek kost gewoon heel erg veel geld...
bruintje123 schreef:Citaat:Als je dusdanig veel last hebt van je menstruatie .. Waarom laten jullie dan niet eens nakijken of er niet iets structureel scheelt met je waardoor je zoveel last hebt ?
Ik zal even opsommen wat ik al geprobeerd heb voor migraine en andere dingen (en dan zal ik vast nog dingen vergeten dat ik denk oh ja dat heb ik ook geprobeerd) :
Osteopaat x3 (dus bij andere vestigingen)
Accupuncturist x2
mesoloog
Chiropractor x3
Orthomanueel arts
orthomoduculaire arts
Fysio x 3
dryneedling
Voetreflex
Bioresonantie
Diverse soorten diëten via diëtist.
En dan uiteraard de standaard artsen
Zoals de neuroloog waar ik nu nog steeds kom.
Dan zie je wel dat het wat verder gaat dan een baaldag hebben.Anders geef je in totaal geen duizenden euro's uit om er vanaf te komen.
bruintje123 schreef:Maar het is geen baaldag, mensen zijn ziek. Maar gaan maar door omdat de werkgever het niet pikt. Niet omdat ze niet echt ziek zijn.
Zieke mensen hebben ook nog baaldagen, maar die mogen ze dan niet gebruiken.
Citaat:"Mannen kunnen zich er niet mee identificeren en het heeft tot nu toe nog niet de aandacht gekregen die het verdient.
amintah schreef:Daarom dat ik achter de volgende zin zette "(niet iedereen natuurlijk hé)"
ik weet dat er vrouwen zijn met echt zware klachten en er niets aan kunnen doen... Maar ik vrees dat 90% van de vrouwen met menstruatie klachten ook nog nooit hebben overwogen van er iets aan te doen![]()
ik had geluk dat osteopathie, dieet en acupunctuur mij wel heeft geholpen.. Nu is het nog afwachten wat mijn menstruatie gaat doen na de bevalling natuurlijk..