Gedoe over turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:02

Wat hun voordelen zijn weet ik eerlijk gezegd niet. Waarom ze WEL voor hem stemmen.. Ik denk dat veel Turken in Turkije het liefst TEGEN zijn, maar dit niet durven te uiten. En daarom maar ja mee stemmen. Maar aan de andere kant als Erdogan zo 100% zeker van was dat het volk in Turkije achter hem staat komt hij hier in NL geen zieltjes winnen. Het oosten van Turkije (waar voornamelijk Koerden wonen), zullen vast en zeker nee stemmen.
De Turken in NL stemmen ja omdat er nu iemand is die voor hun op komt. Ze kruipen namelijk nogal makkelijk in de slachtofferrol.

Kwa halal eten, dat doe ik ook. Omdat ik niet voor 2 personen apart ga staan koken :+
Vooral met uiteten vind ik het moeilijk. Ik wil niet altijd naar de Turk hoeven te gaan. Zo'n all you can eat restaurant als bijv. 't Zusje vind ik hartstikke lekker en leuk! Alleen jammer dat mijn man dan heel de avond verplicht aan de vis zit. Dus dat is in Turkije wel een stuk makkelijker dat we daar gewoon overal eten.
Ook met vakantie denk ik daar wel over na. Wij hebben er ook aan zitten te denken om bijv. naar Griekenland te gaan, maar dan moet mijn man 10 dagen verplicht vis of vegetarisch eten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:04

Janine1990 schreef:
Thesserd schreef:
Ik ben geen Wilders stemmer, en tuurlijk zal niet op alle scholen alleen nog Halal voedsel voorgeschoteld worden, maar bestel eens een pizza bij New York Pizza. Al het vlees wat zij gebruiken is Halal. In de UK is Subway ook volledig Halal geworden. Dit wordt de nieuwe norm, en als niet-moslim moet je het maar slikken. Letterlijk en figuurlijk :+ Stel dat 25% van alle scholen halal voedsel serveert, vind je dat ook niet al heel kwalijk? Zeker gezien alle dierenactivisten hier op Bokt, waarom zou je het zomaar goed vinden om Halal voedsel te (moeten) eten?

Het ging om volledig halal serveren, en daarvan was er maar 1 school in heel Nederland.
Verder is er een keuze of geen halal... Behalve bij NYP en Domino's ;)

En niemand verplicht je te eten natuurlijk ;) Dan neem je een vegetarische pizza. Is toch voldoende gebaar van afkeuring? Bovendien spaar je op die manier het milieu ook nog enigszins, 2 vliegen in één klap!

Foutje... 1 op 114 scholen in Nederland, wat dan weer 1/6 is van het aantal scholen in Nederland.

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/polit ... olkantines

Haha, hoe komt die man dan aan zijn 'feiten' hè :+ Ik ging in mijn reactie even uit van de quote die ik er in had.

'Dan maar vegetarisch' vind ik overigens een belachelijke oplossing, sorry. Ik wil gewoon de keuze hebben om niet halal te eten. Dan is niet meer bestellen bij NYP een betere optie.
Domino's heeft overigens niet alles Halal, NYP wel. :) Dat viel me al op toen ik daar zelf werkte, zo'n 6 of 7 jaar terug.

@Boooo Interessant! Zorgwekkend ook, nog steeds. Hopelijk is de stille nee-stemmer groep groot genoeg :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:07

Thesserd: Ook al is die groter, denk ik nog niet dat alles eerlijk zal verlopen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:07

Thesserd schreef:
Haha, hoe komt die man dan aan zijn 'feiten' hè :+ Ik ging in mijn reactie even uit van de quote die ik er in had.

'Dan maar vegetarisch' vind ik overigens een belachelijke oplossing, sorry. Ik wil gewoon de keuze hebben om niet halal te eten. Dan is niet meer bestellen bij NYP een betere optie.
Domino's heeft overigens niet alles Halal, NYP wel. :) Dat viel me al op toen ik daar zelf werkte, zo'n 6 of 7 jaar terug.

Ja het is vrij hilarisch, filmpje van Arjen Lubach gezien? Over Mein Kampf? _O-
Is nog veel leuker!

Maar als jij dan maar vegetarisch geen optie vind, zou je waarschijnlijk bij voorbaat al niet kiezen voor NYP. Dan ga jij naar een andere zaak. Dat is waarschijnlijk jouw oplossing.
Ik dacht dat Domino's ook 100% halal was, maar goed om te weten, ze hebben een goddelijke bbq pizza :~

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:08

En die quote was bewust zo opgezet. Om aan te geven dat een boel mensen iets roepen en dat dit zonder controle door anderen wordt overgenomen als "zie je nou wel!!!!".

Overigens, als ik de site van NYP goed bekijk, is alleen het rundvlees halal. Er wordt veel kalkoen geserveerd op de pizza's, maar daar zie ik niet dat het halal is. Of ik kijk verkeerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:11

Booooo schreef:
Wat hun voordelen zijn weet ik eerlijk gezegd niet. Waarom ze WEL voor hem stemmen.. Ik denk dat veel Turken in Turkije het liefst TEGEN zijn, maar dit niet durven te uiten. En daarom maar ja mee stemmen. Maar aan de andere kant als Erdogan zo 100% zeker van was dat het volk in Turkije achter hem staat komt hij hier in NL geen zieltjes winnen. Het oosten van Turkije (waar voornamelijk Koerden wonen), zullen vast en zeker nee stemmen.
De Turken in NL stemmen ja omdat er nu iemand is die voor hun op komt. Ze kruipen namelijk nogal makkelijk in de slachtofferrol.

Kwa halal eten, dat doe ik ook. Omdat ik niet voor 2 personen apart ga staan koken :+
Vooral met uiteten vind ik het moeilijk. Ik wil niet altijd naar de Turk hoeven te gaan. Zo'n all you can eat restaurant als bijv. 't Zusje vind ik hartstikke lekker en leuk! Alleen jammer dat mijn man dan heel de avond verplicht aan de vis zit. Dus dat is in Turkije wel een stuk makkelijker dat we daar gewoon overal eten.
Ook met vakantie denk ik daar wel over na. Wij hebben er ook aan zitten te denken om bijv. naar Griekenland te gaan, maar dan moet mijn man 10 dagen verplicht vis of vegetarisch eten.

Maar voor een vakantie in een mooi land heeft je man dat vast wel over?
Ik ben er zelf recentelijk achter gekomen dat ik behoorlijk gevoelig ben voor varkensvlees, dus gestopt daarmee. Wat een verademing. Ook al mis ik spekjes best wel, met name in stamppot enzo. Dus op termijn zal ik die heus wel weer eens eten, hetzij met mate ;)
Maar stel dat ik eens een feestje heb, of een fotoshoot oid. Dan weet ik dat ik gewoon een tijd van te voren geen varkensvlees eet. En dat heb ik er dan graag voor over hoor. Desnoods eet ik op de dagen dat het wordt geserveerd vegetarisch.

Stel dat ik in het buitenland ben en ik weet bij wijze van niet wat er op de kaart staat, dan zal ik ook uitkijken met wat ik eet, echt kiezen uit vegetarische gerechten.

Er is zoveel meer te eten dan alleen vlees.

Willl65

Erdogan wordt steeds hysterischer, ik weet niet of jullie het nieuws nog volgen?
12.24 uur: De Turkse president Erdogan heeft zojuist gezegd dat dat Nederlanders een 'verdorven' karakter hebben, verwijzend naar de massaslachtingen in Srebrenica in de jaren '90. Dat meldt de Turkse krant Hürriyet. ,,Je kan nooit het vuur openen op een medisch team, zelfs niet tijdens een oorlog. Tenzij het om een Nederlands team gaat, omdat we ze kennen van het bloedbad bij Srebrenica. We wisten hoe verdorven hun karakter was, van de manier waarop ze 8.000 Bosniërs afslachtten."

bron ad
sorry maar dat kunnen jullie toch echt niet vergelijken met politiek Nederland. Ik vind dit ronduit een oorlogsverklaring en ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlandse politiek dit blijft pikken.
Hoever moet die vent gaan??

vienna1987

Weetje wat mij irriteert is die Turkse vlag. Overal zie je hem. Ik vind het beangstigend en proberen overheersend over te komen. Tijdens sportwedstrijden heb ik daar geen problemen mee hoor. Een beetje Nationalisme prima, maar wij zwaaien toch ook nu niet de hele tijd met de Nederlandse vlag en nemen hem ook niet mee naar alle demonstraties. Ik voel constant provoceren. Misschien wordt het tijd om hand in hand met de Turkse gemeenschap hier in Nederland de Nederlandse vlag te wapperen. Wel samen want die twee deling wordt ik al helemaal spuug zat en natuurlijk hoeft de Turk van mij niet helemaal zich Nederlander te voelen. Hij mag best trots zijn op zijn afkomst heeft hem/haar gemaakt zo als hij is, maar hij/zij is wel hier in Nederland en alleen daarom moeten we er samen uit komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:13

Willl65 schreef:
Erdogan wordt steeds hysterischer, ik weet niet of jullie het nieuws nog volgen?
12.24 uur: De Turkse president Erdogan heeft zojuist gezegd dat dat Nederlanders een 'verdorven' karakter hebben, verwijzend naar de massaslachtingen in Srebrenica in de jaren '90. Dat meldt de Turkse krant Hürriyet. ,,Je kan nooit het vuur openen op een medisch team, zelfs niet tijdens een oorlog. Tenzij het om een Nederlands team gaat, omdat we ze kennen van het bloedbad bij Srebrenica. We wisten hoe verdorven hun karakter was, van de manier waarop ze 8.000 Bosniërs afslachtten."

bron ad
sorry maar dat kunnen jullie toch echt niet vergelijken met politiek Nederland. Ik vind dit ronduit een oorlogsverklaring en ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlandse politiek dit blijft pikken.

Ik las het net...
Vond dat Rutte heel verstandig meldde dat wij ons niet tot dit niveau moeten verlagen. Lekker laten schreeuwen die man... Nog even en hij ontploft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:13

vienna1987 schreef:
Weetje wat mij irriteert is die Turkse vlag. Overal zie je hem. Ik vind het beangstigend en proberen overheersend over te komen. Tijdens sportwedstrijden heb ik daar geen problemen mee hoor. Een beetje Nationalisme prima, maar wij zwaaien toch ook nu niet de hele tijd met de Nederlandse vlag en nemen hem ook niet mee naar alle demonstraties. Ik voel constant provoceren. Misschien wordt het tijd om hand in hand met de Turkse gemeenschap hier in Nederland de Nederlandse vlag te wapperen. Wel samen want die twee deling wordt ik al helemaal spuug zat en natuurlijk hoeft de Turk van mij niet helemaal zich Nederlander te voelen. Hij mag best trots zijn op zijn afkomst heeft hem/haar gemaakt zo als hij is, maar hij/zij is wel hier in Nederland en alleen daarom moeten we er samen uit komen.

Alleen wij demonstreren niet in een ander land ;) Dat is het verschil...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:15

En als Nederlander liever nu ook even niet in Turkije zijn geloof ik:
12.10 uur: Verschillende media melden dat een Noorse vrouw gisteren is aangevallen door een pro-Erdogan groep, omdat leden van de groep dachten dat ze Nederlands was. Op videobeelden is te zien hoe de vrouw wordt meegesleurd door twee mannen. Het is onduidelijk hoe het nu met de vrouw gaat.
bron AD

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:17

Erdogan slaat wilt om zich heen. Hoofd koel houden en laat hem zich zelf maar meer belachelijk maken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:18

Janine1990 schreef:
Willl65 schreef:

bron ad

@ Vienna: wat is een "Nederlander" dan? En wat is "De Turk"?
Ik las het net...
Vond dat Rutte heel verstandig meldde dat wij ons niet tot dit niveau moeten verlagen. Lekker laten schreeuwen die man... Nog even en hij ontploft.

Een ruzie ontstaat nooit met de eerste klap. Ik vind het slim om hier niet op in te gaan. Erdogan maakt zich hiermee juist alleen maar belachelijk. Laat maar schreeuwen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:19

Rocamor schreef:
Een ruzie ontstaat nooit met de eerste klap. Ik vind het slim om hier niet op in te gaan. Erdogan maakt zich hiermee juist alleen maar belachelijk. Laat maar schreeuwen.

Zeker met betrekking tot de zaak die hij bij het Europees Hof wil aanspannen... :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:26

Ik vind echt dat Nederland ballen heeft getoond in deze kwestie! Chapeau! Ben wel heel erg benieuwd wat Erdogan allemaal nog meer gaat doen en zeggen, want sporen doet die man niet met al die uitspraken. :n

Een Syrische collega van mij raakte precies de juiste snaar...

Ze is 20 jaar geleden naar Nederland gekomen en snapt niet dat de demonstrerende Turken dit doen. Zoals ze zei: "ik heb ervoor gekozen naar Nederland te komen, dan ga ik zeker niet TEGEN Nederland demonstreren!" Dit zou elke emigrant moeten uitdragen! Niet tevreden? Ga dan maar lekker terug!

Er zijn uiteraard ook genoeg Turken die hun mond houden in deze kwestie, jammer dat de schreeuwers het weer moeten verpesten voor de rest, maar zeg eerlijk, dat gebeurd met elke buitenlandse groepering.

Ik ben benieuwd...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:27

En de reactie van onze koning himself!

Willem-Alexander ‎@Koning_NL

Niemand is trots op 8000 dode Bosniërs, mijnheer #Erdogan. Maar de verhouding Bosniërs/Armeniërs is 1/187,5, dus mondje dicht. #Turkijerel

1:09 PM - 14 Mar 2017

Bron AD

EDIT BRON VERGETEN

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:29

Willl65 schreef:
En de reactie van onze koning himself!

Willem-Alexander ‎@Koning_NL

Niemand is trots op 8000 dode Bosniërs, mijnheer #Erdogan. Maar de verhouding Bosniërs/Armeniërs is 1/187,5, dus mondje dicht. #Turkijerel

1:09 PM - 14 Mar 2017

Bron AD

EDIT BRON VERGETEN

Ik gok dat dat een troll account is? Zoiets zou never van het KH komen... :n

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:33

Volgens de AD dus wel hoor Janine

Edit hmmm als ik verder kijk lijkt het mij inderdaad bijna onmogelijk dat onze Koning zich zo open uitlaat.... :brr:
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 14-03-17 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:35

Willl65 schreef:

bron ad

Erdogan vergeet even hoeveel Koerden hij iedere week afslacht.. Of nja niet hij maar in opdracht van hem. Laat hem lekker schreeuwen.

_KiMbErLeY_: Jouw syrische collega heeft het begrepen!

Willl65: Ik denk niet dat dit officieel van de koning is? :+

Booooo

Re: Gedoe over turkije

Haha nee dat komt echt niet van de koning zelf!

_KiMbErLeY_

Nee dat lijkt me ook niet... zou iig niet best zijn!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:36

Willl65 schreef:
12.10 uur: Verschillende media melden dat een Noorse vrouw gisteren is aangevallen door een pro-Erdogan groep, omdat leden van de groep dachten dat ze Nederlands was. Op videobeelden is te zien hoe de vrouw wordt meegesleurd door twee mannen. Het is onduidelijk hoe het nu met de vrouw gaat.
bron AD

Heb je een link van dit filmpje? Lijkt me weer een over de top media verhaal

Willl65

Dat een nepaccount mag jo.... zou toch denken dat de aivd zoiets meteen zou verbieden maar het bestaat al vanaf 2010

Janine1990

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:37

Booooo schreef:
Willl65 schreef:
bron AD

Heb je een link van dit filmpje? Lijkt me weer een over de top media verhaal

http://www.ad.nl/binnenland/liveblog-ru ... ~a9764082/

En dan naar beneden scrollen