Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:15

GroenLinks loopt in de meeste peilingen nog 4 zetels achter op de VVD voor zover ik weet? Hebben jullie een linkje?

Edit: Ik realiseer me nu dat het gaat over de interne peiling op Bokt. Excuses :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:17

Roosje01 schreef:
phormicola schreef:
Ik geloof sowieso dat de rechtse stemmer het de laatste jaren erg goed heeft gehad. En de mensen met veel centjes dus ook. Zou fijn zijn als de gewone stervelingen nu ook iets mogen.

Idd helemaal mee eens

Afbeelding
:))

Roos_M

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:35

Hahaha die laatste

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:37

Ik ben er nog niet uit, maar ik wil denk ik op een partij stemmen die niet voor meer Europa is. Nederland moet Nederland blijven en niet 'het land Europa' worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:39

Floor_x schreef:
phormicola schreef:
Ik geloof sowieso dat de rechtse stemmer het de laatste jaren erg goed heeft gehad. En de mensen met veel centjes dus ook. Zou fijn zijn als de gewone stervelingen nu ook iets mogen.

Oprechte interesse dit, maar hoe zie je dit voor je? Mensen met een hoger salaris betalen al een stuk meer belasting, of vind je dat dit nóg meer omhoog moet zodat de mensen die minder verdienen minder tot geen belasting hoeven te betalen?

Eigen risico omlaag of afschaffen, premies omlaag, huren omlaag, belastingen omlaag, AOW omlaag & studiefinanciering terug. Klinkt allemaal fantastisch maar hoe moet dit ooit betaald worden?

Ik zou het fijn vinden als je me niets in de mond zou leggen. Ik heb nergens gezegd dat wat jij zegt allemaal moet. En zo wel, quote me dan maar. Nee. Ik zeg zelfs dat ik vind dat veel geld verdienen gewoon moet kunnen.
Het verschil tussen arm en rijk wordt steeds groter en dat is niet nodig. Mensen met heel veel geld hoeven via hun bedrijven steeds minder belasting te betalen en profiteren hier buitensporig van en potten het op. Het komt dus ook niet via iets hogere lonen terug in de maatschappij en dat is kwalijk.

En trouwens. Iets als stufi kan er gewoon zijn. We hebben het altijd gehad en als de economie aantrekt kan dat gewoon terug in de begroting.
Het afnemen van goede regelingen in tijden van crisis en het weghouden wanneer de economie weer volop draait vind ik geen strak plan nee.

Ik heb ook gezegd dat ik D66 ga stemmen omdat de SP achtige plannen die jij opnoemt wmb niet werkbaar zijn. Dus ik vraag me echt af waarom ik iets aan jou moet uitleggen waar ik niet eens achter sta?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:05

Cinderella schreef:
astridastrid schreef:
PVV-stemmers: kijk eerst dit https://youtu.be/484IkD8TWpg

Weet wat je stemt.

Oh geweldig dit. Zo raak. _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk filmpje! En zo waar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:35

Als Wilders de grootste wordt en anderen willen niet met hem regeren dan is dat toch gewoon sch**t hebben aan de kiezer? Net zoals met het referendum over Oekraïne en de "gekozen" burgemeester!
Ik stem ook op Wilders en ik weet ook wel dat, mocht hij de grootste worden, hij het ook niet alleen voor het zeggen heeft maar dat er dingen moeten veranderen is een ding wat zeker is. Rutte haalde lachend onze zakken leeg.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:41

Met Wilders valt niet samen te werken. ;) Ik begrijp die keuze heel goed.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:49

Oh ik vind het deze verkiezingen echt moeilijk. Vorige keren stemde ik PVV of VVD maar nu ben ik er niet zo zeker meer van.
Ik ben het zeker nog eens met bepaalde punten van beiden, maar Geert Wilders slaat te ver door, gooit alles op de islam en wordt een beetje schreeuwerig. Jammer, want op zich heeft hij echt punten waar ik achter sta.
Bij de gewone Stemwijzer kwam ik overigens op 50Plus uit :')

Ik heb de dieren stemwijzer gedaan en dan komt bovenaan PvddD en GroenLinks.
Echt top dat zij zich inzetten voor dieren en milieu, vind ik heel belangrijk, maar zij zijn me weer veel te links in overige standpunten, bijvoorbeeld inkomens en uitkeringen. Wat dat betreft ben ik echt een VVD'er. Pff ik ga zelf maar een partij oprichten..

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:55

Aranel schreef:
Oh ik vind het deze verkiezingen echt moeilijk. Vorige keren stemde ik PVV of VVD maar nu ben ik er niet zo zeker meer van.
Ik ben het zeker nog eens met bepaalde punten van beiden, maar Geert Wilders slaat te ver door, gooit alles op de islam en wordt een beetje schreeuwerig. Jammer, want op zich heeft hij echt punten waar ik achter sta.
Bij de gewone Stemwijzer kwam ik overigens op 50Plus uit :')

Ik heb de dieren stemwijzer gedaan en dan komt bovenaan PvddD en GroenLinks.
Echt top dat zij zich inzetten voor dieren en milieu, vind ik heel belangrijk, maar zij zijn me weer veel te links in overige standpunten, bijvoorbeeld inkomens en uitkeringen. Wat dat betreft ben ik echt een VVD'er. Pff ik ga zelf maar een partij oprichten..

Misschien even de standpunten van D66 doorlezen? Die zijn redelijk rechts economisch gezien maar zetten zich een stuk meer in voor mileu dan VVD :)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:06

D66 heeft inderdaad goede dingen van twee werelden, maar bepaalde wetsvoorstellen van hen (orgaandonaties, voltooid leven) sta ik gewoon absoluut niet achter, waardoor ik niet op hen zou stemmen (ik mag nog net niet stemmen, maar verdiep me er wel in, aangezien mijn halve vriendengroep wel mag stemmen lol :'))

Edit: dit was gewoon even een reactie op D66, niet per se op die reactie boven me ;)

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:25

naarppc schreef:
D66 heeft inderdaad goede dingen van twee werelden, maar bepaalde wetsvoorstellen van hen (orgaandonaties, voltooid leven) sta ik gewoon absoluut niet achter, waardoor ik niet op hen zou stemmen (ik mag nog net niet stemmen, maar verdiep me er wel in, aangezien mijn halve vriendengroep wel mag stemmen lol :'))

Edit: dit was gewoon even een reactie op D66, niet per se op die reactie boven me ;)

Dit is inderdaad de reden dat ik niet op D66 zou stemmen.
Nog een reden is dat ze, het maar 2/3 van je gevangenisstraf uitzitten willen laten bestaan. Zelf vind ik dat echt absurd en kan daar met mijn hoofd niet bij.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:29

Ik neig steeds meer naar forum voor democratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:39

chanicha schreef:
Als Wilders de grootste wordt en anderen willen niet met hem regeren dan is dat toch gewoon sch**t hebben aan de kiezer? Net zoals met het referendum over Oekraïne en de "gekozen" burgemeester!
Ik stem ook op Wilders en ik weet ook wel dat, mocht hij de grootste worden, hij het ook niet alleen voor het zeggen heeft maar dat er dingen moeten veranderen is een ding wat zeker is. Rutte haalde lachend onze zakken leeg.

Nee, dat is geen sch**t hebben aan de kiezer. Zelfs als Wilders de grootste partij heeft straks dan heeft hij misschien 30 zetels, lang geen meederheid. De andere 120 zetels zijn gevuld door mensen die gekozen zijn door stemmers op andere partijen. Als (een deel van) die partijen samen een kabinet vormen vertegenwoordigen ze nog steeds het merendeel van de kiezers.
Natuurlijk is het ongebruikelijk als de grootste partij niet regeert, maar samenwerken in een coalitie gaat niet werken als die grootste partij zulke afwijkende standpunten heeft van de rest.

Je vergelijking met het Oekraïnereferendum vind ik ook niet opgaan. Daar kon je kiezen voor JA of NEE. De meerderheid van de mensen die gestemd heeft zei NEE, en het kabinet deed JA. Dat is wél tegen de meerderheid ingaan. Heel anders dan een regering vormen zonder de grootste partij, maar wel met steun van de meerderheid van de bevolking.
(Hoewel je bij het Oekraïnereferendum je twijfels kunt hebben bij in hoeverre Nederland überhaupt nog een keuze had, en daarom of het referendum wel zin had, maar dat is een andere discussie)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:48

Ach het Oekraïene referendum..
Ik hoor het de beste man die op straat de vraag kreeg wat hij ging stemmen nog zeggen: "Wilders!"
8)7

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:08

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:14

Bedankt voor de link, zie nu dat de PvdA ook voor de positieflijst is, nu weet ik zeker dat die echt mijn stem niet gaan krijgen. :n (nu was die kans al niet zo heel groot meer :') )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:15

Afgelopen week waren er lijsttrekkers bij radio538.
Sommigen kraamden toch wel enorme onzin uit.
Partij van de dieren, vissen moet kunnen, maar wel zonder haakje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:16

Ja joh, gewoon met de blote handen :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:16

Blijheid schreef:
chanicha schreef:

Nee, dat is geen sch**t hebben aan de kiezer. Zelfs als Wilders de grootste partij heeft straks dan heeft hij misschien 30 zetels, lang geen meederheid. De andere 120 zetels zijn gevuld door mensen die gekozen zijn door stemmers op andere partijen. Als (een deel van) die partijen samen een kabinet vormen vertegenwoordigen ze nog steeds het merendeel van de kiezers.
Natuurlijk is het ongebruikelijk als de grootste partij niet regeert, maar samenwerken in een coalitie gaat niet werken als die grootste partij zulke afwijkende standpunten heeft van de rest.

Je vergelijking met het Oekraïnereferendum vind ik ook niet opgaan. Daar kon je kiezen voor JA of NEE. De meerderheid van de mensen die gestemd heeft zei NEE, en het kabinet deed JA. Dat is wél tegen de meerderheid ingaan. Heel anders dan een regering vormen zonder de grootste partij, maar wel met steun van de meerderheid van de bevolking.
(Hoewel je bij het Oekraïnereferendum je twijfels kunt hebben bij in hoeverre Nederland überhaupt nog een keuze had, en daarom of het referendum wel zin had, maar dat is een andere discussie)

Waarbij dan inderdaad de kanttekening 'gestemd' cruciaal is: want het overgrote deel van Nederland heeft niet gestemd omdat het ze niks kon schelen, omdat ze vonden dat over zoiets niet door het volk beslist moest worden, omdat ze vonden dat het een belachelijk referendum was. Heel veel redenen en ik vind dat doorgaan van het Oekraïne verdrag dan ook prima te rijmen is met de democratie. :j

edit:
Vraag aan Chanicha (goed dat je gewoon durft te zeggen dat je Wilders stemt!, als iedereen er gewoon duidelijk over zou zijn zou het een stuk makkelijker discussiëren +:)+ ) Maak je je dan geen zorgen over het feit dat Wilders geen inhoudelijk partijprogramma heeft en zijn plannen strijdig zijn met de Nederlandse rechtsstaat?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:27

phormicola schreef:
Floor_x schreef:

Oprechte interesse dit, maar hoe zie je dit voor je? Mensen met een hoger salaris betalen al een stuk meer belasting, of vind je dat dit nóg meer omhoog moet zodat de mensen die minder verdienen minder tot geen belasting hoeven te betalen?

Eigen risico omlaag of afschaffen, premies omlaag, huren omlaag, belastingen omlaag, AOW omlaag & studiefinanciering terug. Klinkt allemaal fantastisch maar hoe moet dit ooit betaald worden?

Ik zou het fijn vinden als je me niets in de mond zou leggen. Ik heb nergens gezegd dat wat jij zegt allemaal moet. En zo wel, quote me dan maar. Nee. Ik zeg zelfs dat ik vind dat veel geld verdienen gewoon moet kunnen.
Het verschil tussen arm en rijk wordt steeds groter en dat is niet nodig. Mensen met heel veel geld hoeven via hun bedrijven steeds minder belasting te betalen en profiteren hier buitensporig van en potten het op. Het komt dus ook niet via iets hogere lonen terug in de maatschappij en dat is kwalijk.

En trouwens. Iets als stufi kan er gewoon zijn. We hebben het altijd gehad en als de economie aantrekt kan dat gewoon terug in de begroting.
Het afnemen van goede regelingen in tijden van crisis en het weghouden wanneer de economie weer volop draait vind ik geen strak plan nee.

Ik heb ook gezegd dat ik D66 ga stemmen omdat de SP achtige plannen die jij opnoemt wmb niet werkbaar zijn. Dus ik vraag me echt af waarom ik iets aan jou moet uitleggen waar ik niet eens achter sta?

Sorry, beetje stom verwoord. Ik bedoelde het meer in het algemeen hoe men de SP plannen zou willen financieren, niet wat jij zei. Laatste zin sloeg niet op jou, maar meer op de extreemlinkse stemmer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:28

Chanicha: mocht wilder 30+ zetels krijgen kan het idd prima dat hij niet in de coalitie komt
Pvv zou echt de eerste niet zijn en waarschijnlijk ook echt niet de laatste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:31

Ik mis de optie 'ik stem blanco'. Het liefst zou ik stemmen op een rechtse partij die echt opkomt voor de dieren, maar die bestaat niet, dus dan houdt het op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:31

Floor:
Er is sowieso een veel socialere maatschappij te creëren
Alleen zal er dan wel afgeweken moeten worden van de gebaande paden
Marktwerking in iets als zorg is gewoon te idioot voor woorden, de enige die daar beter van worden zijn de grote farmaceuten en de geldschuivers
En zo is er op veel vlakken een hoop te winnen waardoor er opeens veel meer mogelijk zou zijn

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:40

Citaat:

Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en minder belasting is echt grote onzin. Ja je verdiend wat meer maar daar staat tegenover dat je enorm veel en hoge belasting moet betalen en kei en kei hard moet werken hiervoor!
En ja ik stem rechts maar niet omdat de mensen met hogere salaris het de laatste jaren zo goed hebben gehad, net als de mensen met een lager salaris.