hengstveulen schreef:Nou ik ben dan dus ook een christelijke moraalridder volgens velen in dit topic.
Ben ik tegen abortus? Nee, ik vind dat een heel moeilijk probleem, ik begrijp heel goed dat er vrouwen zijn die hun kindje laten weg halen vanwege verkrachting, zware handicap enz...
Ben wel tegen abortus als het kindje gewoon niet welkom is, als je met iemand naar bed gaat weet je ook dat het risico er in zit dat je zwanger word.....laat je dus goed voorlichten over anticonceptie.
Voor al die moeders die alleen gezonde kids willen...wij hebben er 4, alle 4 gezond geboren alleen onze oudste heeft zuurstoggebrek gehad bij zijn geboorte dus gehandicapt...is dit zwaar? Ja maar je leert er mee leven. Ons tweede kind heeft op in haar dertiende levensjaar een ziekte gekregen waardoor het leven voor haar en voor ons ook erg zwaar is geworden.
Geef ik God daar de schuld van? Nee, we zijn geen marionetten, we hebben verstand gekregen om het te gebruiken en dingen gebeuren soms ook zonder reden...
De vraag van TS was wat de meningen over abortus was dus ik als gelovige zeg dat ik in principe tegen ben maar dat er ook uitzonderingen zijn en keuzes gemaakt moeten worden en dat iedereen dat voor zichzelf beslissen moet
Ik ben echt blij om dit te lezen. En nee, jij valt echt niet onder de noemer van moraalridder wat mij betreft.