Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxCYNNxx schreef:Dat doet die club toch net zo goed? Het over de rug van het kind gaan?....
xxCYNNxx schreef:Maar waarom zijn die ouders dan alleen de slechterikken in jullie ogen, terwijl de club het net zo vuil speelt? Dat snap ik nu echt niet. Waarom krijgen alleen de ouders nu de zwarte piet toebedeelt en de club niet?
xxCYNNxx schreef:Dat doet die club toch net zo goed? Het over de rug van het kind gaan?
overigens doen bv scholen dat ook met de vrijwillige bijdrage; betaal je die als ouder niet, dan mag je kind ineens niet mee met het dierentuin uitje..om maar een voorbeeld te noemen. Is net zo goed die ouders chanteren (en het dus over de rug van het kind spelen) om die vrijwillige bijdrage wel te betalen. Want doe je het niet, wordt je kind gestraft....
zonnebloem18 schreef:[ [url=m/TFL3Z2.png]Afbeelding[/url] ]
Van de website van vv bladella uit het jeugdinfoboekje, om de bovenstaande opmerking tegen te spreken.
xxCYNNxx schreef:nou drinken bij de avondvierdaagse moesten wij toch echt zelf meenemen van huis hoor. Cadeautjes tijdens sinterklaas dan idd weer niet, maar dat gaat om een megaklein bedrag.
Schoolreisjes werd ook nog eens extra bijdrage voor gevraagd, buiten die vrijwillige bijdrage om. En zeker, dat bedrag is niet het volledige bedrag wat je normaal gesproken kwijt zou zijn aan het uitje(maar toch altijd nog ergens rond de 60% ), maar die werd dus echt niet volledig uit de vrijwillige bijdrage betaalt.
Schoolkamp (meerdere dagen dus) moesten mijn ouders ook nog weer een bijdrage voor leveren buiten de vrijwillige bijdrage om.
Sportdag werd met meerdere scholen georganiseerd, dus de kosten van de accommodatie kon de school al weer delen met 3 andere scholen.
Gemeenten betalen die bijdrage alleen aan ouders met een bestaanminimum..kinderen van ouders die het wel kunnen betalen, maar niet willen (mede bv omdat ze voor de uitjes etc ook weer moeten betalen bovenop die bijdrage) hebben dan wel pech, want de gemeente betaalt niet voor die kinderen.
En ik heb op meerdere scholen gezeten (door verhuizingen ouders) en allemaal werkten ze zo.
spatter schreef:Als ik het goed begrijp zijn er meer volwassen leden als jeugdleden, daarom kan deze regel ook blijven bestaan.
Als de contributie omhoog gaat, gaat dat voor alle leden dus waarschijnlijk is een verhoging van 5 euro al genoeg om aan dat bedrag te komen inplaats van alleen de jeugdleden 25 euro extra af te troggelen.
Want dat bedrag is blijkbaar helemaal niet alleen nodig voor dingen van de jeugd maar ook om de kosten te betalen van personeel omdat de volwassenen niet genoeg vrijwilligers werk willen doen.
Ik vraag me nu af of er in het verleden ook jeugdleden geroyeerd zijn of dat ze nu pas deze regel hanteren.
Citaat:Ze was het simpelweg niet eens met de verplichting, omdat de club de contributie al met 35 euro had verhoogd op een contributie van ongeveer 100 euro. ,,Toen wij de brief ontvingen waarin de club vroeg of wij de opbrengst van de verkoop konden overmaken, hebben wij dat dus ook niet gedaan. De club haalde vervolgens toch 25 euro van mijn rekening. We hebben toen een reactie per mail naar het bestuur gestuurd, omdat we een volwassen gesprek wilden. Maar op dat voorstel zijn ze nooit ingegaan.”
Citaat:,,Mijn oudste zoon is al negen jaar lid en mijn man was vroeger trainer bij de jeugdelftallen. Wij hebben ons jarenlang ingezet als gezin. We doen actief mee met al het vrijwilligerswerk wat van ons gevraagd wordt. Zo rijden we elke wedstrijd mee en wassen we om de beurt de shirtjes van alle kinderen. We zijn dus boos dat we worden afgeschilderd als nietsnutten.”
xxCYNNxx schreef:Maar waarom zijn die ouders dan alleen de slechterikken in jullie ogen, terwijl de club het net zo vuil speelt? Dat snap ik nu echt niet. Waarom krijgen alleen de ouders nu de zwarte piet toebedeelt en de club niet?
Rocamor schreef:Nou, dat betekent dus, dat ze bekend waren met die regel. En dat ze dus al 8 jaar eerder met lootjes hadden moeten lopen / hebben gelopen....
Als die contributie inderdaad spontaan met 35% gestegen is in 1 jaar tijd, had je op de ALV moeten aangeven dat daar dan wel wat tegenover moet staan. Of je verlies moeten nemen en naar een andere club gaan. Als je al die jaren al bij die club loopt EN je man was trainer bij de jeugdelftallen, dan weet je hoe zo'n balletje rolt.
Overigens rijden wij ook met wedstrijden en wassen ook de shirts. Valt voor mij niet onder vrijwilligerswerk voor de vereniging. Maar iets dat je overhebt voor je kind.
Rocamor schreef:Nou, dat betekent dus, dat ze bekend waren met die regel. En dat ze dus al 8 jaar eerder met lootjes hadden moeten lopen / hebben gelopen....
Als die contributie inderdaad spontaan met 35% gestegen is in 1 jaar tijd, had je op de ALV moeten aangeven dat daar dan wel wat tegenover moet staan. Of je verlies moeten nemen en naar een andere club gaan. Als je al die jaren al bij die club loopt EN je man was trainer bij de jeugdelftallen, dan weet je hoe zo'n balletje rolt.
Overigens rijden wij ook met wedstrijden en wassen ook de shirts. Valt voor mij niet onder vrijwilligerswerk voor de vereniging. Maar iets dat je overhebt voor je kind.
Citaat:,,Omdat wij als ouders officieel geen leden zijn, mochten we nooit bij de ledenvergaderingen aanwezig zijn. Dus hebben we nooit kunnen vertellen waarom we dit jaar geen lootjes wilden verkopen en hebben we ook niet mee kunnen doen aan de besluitvorming erover.”