Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:ik heb even op de TEM knop gedrukt. Het mag niet zo zijn dat een topic als deze uitmondt in een discussie over zelfdoding. Daar zijn al eerder topics over geweest.
Kimbers schreef:Mijn vader zal ooit zelfmoord plegen, voor mij zo goed als zeker. Is hij egoïstisch.. nee, verre van. Hij probeert al jaren te leven voor mij en mijn broer.. er zal een moment komen wanneer hij stopt met leven, voor zichzelf. En die rust verdient hij, dit leven zoals het gaat verdient hij niet.
Knakker schreef:echt onbegrijpelijk zo'n actie.
En maar goed dat we het niet begrijpen.
Zelfmoord vind ik zo egoistisch, je stapt zelf gewoon uit het leven en laat anderen met problemen en trauma's achter.
Om zo iets te doen moet je toch echt diep in de oliebol zitten blijkbaar, maar dan nog, wees een vent en probeer je problemen op een goede manier op te lossen.
Ik hoop niet dat ik hiermee andere mensen tegen een zeer been aan stoot, maar dit is mijn mening.
musiqolog schreef:lieveli schreef:Jezus, het is zo'n rotonderwerp en dan hangt er zo'n poedersuiker. Vooral die reactie van Musiqolog vind ik erg onaardig. Heel triest.
Wat is er mis mee dan? Ik zeg alleen maar dat een TS zijn/haar onderwerp niet moet claimen.
Kimbers schreef:Musiqolog, lieve reactiemaar gek genoeg vind ik de gedachte zo vreselijk nog niet. Verdrietig, dat wel. Maar ik gun hem zijn rust die hij helaas in dit leven niet vindt.
Wel k*t om te lezen dat voor jou dus ook niet altijd zo gemakkelijk is.
lieveli schreef:Maar dat doet ze niet. Maar ze opent zo'n topic met een bepaalt idee in haar hoofd en nu verzandt het in een discussie waarin mensen over zichzelf praten, ik trouwens inclusief.
Als je zo graag over je gedachten wil praten, open dan een onafhankelijk topic.
Kimbers schreef:Geestelijk lijden is voor velen niet 'goed' genoeg om euthanasie te laten plegen. Terwijl het lijden er niet minder om is, het is alleen niet zichtbaar.
benangelique schreef:wauw. wauw. poeh. ik val even stil van je heftige reactie.
het is inderdaad niet mijn bezit en het maakt mij ook niet veel uit dat het een andere kant op gaat, maar in het kader van de nabestaanden en hun gevoelens, emoties en belevingen, is het niet goed om te gaan speculeren (want ook dat lees ik terug) en deze man (indirect en direct) egoistisch te noemen. DAT is de reden van mijn TEM. Het is inderdaad aan de moderators om te zien wat zij er mee doen. Als het topic open blijft ook prima, maar een beetje respect zou erg fijn zijn.
Knakker schreef:Zelfmoord vind ik zo egoistisch, je stapt zelf gewoon uit het leven en laat anderen met problemen en trauma's achter.