Chauffeur post.nl op staande voet ontslagen wegens racisme!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Chauffeur post.nl op staande voet ontslagen wegens racisme!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:39

Maar eh, Bruintje, jij hebt er toch helemaal geen moeite mee als het bedrijf een sollicitatiebrief van iemand met een islamitsch aandoende naam in de prullenbak gooide? In andere topics heb je dat aangegeven - dat het best logisch was om mensen alleen op hun naam / uiterlijk te veroordelen om 'problemen' te 'voorkomen.' Als je daar niet verontwaardigd over bent, waarom zou je het dan nu als argument gebruiken?
En waarom vind je dat het wel mag op basis van oppervlakkige kenmerken, maar nadrukkelijk niet op basis van daadwerkelijk, concreet, individueel gedrag?

Zijn dat niet ook van die verfoeide dubbele standaarden?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:41

Mag je quoten waar ik dat geschreven heb dat ik dat prima vind dat ze iemand sollicitatie brief puur op naam in de prullenbak mogen gooien.
Wel complete quotes, geen gehakte.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:47

verootjoo schreef:
Sjonge, vind het overdreven. Wat iemand in z'n vrije tijd doet is toch aan hem? Als ie z'n werk maar goed doet.

En daarbij klopt zijn conclusie gewoon; de 29 overleden mensen kunnen niet meer naar Nederland komen.

Ik lees wel ergere dingen op Facebook :=

-O-

Compassie komt niet in jouw woordenboek voor blijkbaar? Wat een nare opmerking zeg. Je beseft je dat dat ook mensen zijn, met familie's en wellicht kinderen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:52

Of het wel of niet terecht is dat de chauffeur is ontslagen laat ik in het midden, maar ik vind het toch wel het toppunt van ironie dat andere mensen hem nu te pletter schelden en vervloeken om wat hij heeft gedaan. Puntje bij paaltje zijn zij in mijn ogen geen haar beter. En dan heb ik het niet over de mensen die hem "slechts" een kl**tzak noemen, maar de mensen die hem evengoed dood wensen. Dat soort mensen hoef ik ook geen vriendjes mee te zijn. :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:55

PlantsTho schreef:
verootjoo schreef:
Sjonge, vind het overdreven. Wat iemand in z'n vrije tijd doet is toch aan hem? Als ie z'n werk maar goed doet.

En daarbij klopt zijn conclusie gewoon; de 29 overleden mensen kunnen niet meer naar Nederland komen.

Ik lees wel ergere dingen op Facebook :=

-O-

Compassie komt niet in jouw woordenboek voor blijkbaar? Wat een nare opmerking zeg. Je beseft je dat dat ook mensen zijn, met familie's en wellicht kinderen?

Huh dat heeft toch niks met compassie te maken :? Ik heb trouwens al gezegd dat ik dit schreef voordat ik zag wat er precies op internet stond.

Maar nog steeds vind ik het overdreven dat je hierom ontslagen wordt. Dat staat los van het feit dat ik dit nooit zou doen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:58

Jolien87 schreef:
Of het wel of niet terecht is dat de chauffeur is ontslagen laat ik in het midden, maar ik vind het toch wel het toppunt van ironie dat andere mensen hem nu te pletter schelden en vervloeken om wat hij heeft gedaan. Puntje bij paaltje zijn zij in mijn ogen geen haar beter. En dan heb ik het niet over de mensen die hem "slechts" een kl**tzak noemen, maar de mensen die hem evengoed dood wensen. Dat soort mensen hoef ik ook geen vriendjes mee te zijn. :n

absoluut, dat vuilspuierij en haatwenserij werkt beide kanten op.
dat hij nog veel meer turken doodwenste is net zo slecht als de mensen die hem doodwensen.

van mij mogen tegen al dat soort taalgebruik optreden.. Mijn ouders hebben mij geleerd te denken voor ik spreek en als ik ervoor kies mijn mond open te trekken dat wat ik ook zeg, ik ook meen.. zodat als iemand mijn woorden terug serveert dat ik kan zeggen: ja dat heb ik gezegd, ja ik sta er achter.. Of, ja ik heb dat gezegd, nu ik meer weet heb ik een andere mening..

als je glashard kunt zeggen dat je achter je eigen haatwenserij posts staat, dan moet je voor mijn gevoel toch een keer goede hulp gaan zoeken als je dat ook daadwerkelijk zo gemeend hebt, want dan ben je gewoon een haatdragend persoon in mijn ogen. En als je zegt: och ja, maar zo meende ik dat niet, dat was in het vuur van de emotie.. leer dan maar een keer tot tien tellen voor je op enter drukt..

natuurlijk schieten we allemaal wel eens van het padje met een opmerking.. maar ik heb nog nooit perongelijk mensen dood gewenst, of per ongeluk of onnadenkend gemeld dat iemand maar gemarteld moet worden, of een oorlogsgebied in wensen. Als je niets behoorlijks kan melden, meld dan niets. zwijgen kan soms ook veelzeggend zijn

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:59

bruintje123 schreef:
Als jij zo goed bent met de taal weet je vast ook wel wat "bij wijze van" betekend.
Of komt dat taal verbeteren alleen maar zo uit als het jou goed uit komt?
Vind je het prima dat ik je daarom links laat liggen in dit topic?

Ik moet zeggen dat ik hier weinig snarsen van begrijp.
Ik weet wat "bij wijze van" betekent.
We hadden het volgens mij over het verschil tussen arbeidsrecht en strafrecht.
Ik heb een keer expliciet gevraagd of ik jouw standpunt goed begreep, geen sjoege.

En het spijt me, maar mij is werkelijk niet helder waar het verwijt "Of komt dat taal verbeteren alleen maar zo uit als het jou goed uit komt?" nu precies (of desnoods bij wijze van spreken) over gaat.

Ik vind het vervelend als je mij op deze manier bejegent, het is verwijten maken zonder op de inhoud in te gaan.
Tja, dan is zwijgen wellicht beter, maar dat wil niet zeggen dat ik ook zwijg.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:21

Ter info, er blijken heel veel pakketjes bezorgers zzp-ers te zijn..is nl heel erg lukratief voor vader post....

Daarom heb ik mijn vaste pakketbezorger gezegd dat hij niet een 2e keer hoeft aan te bieden als ik niet thuis was....maar direkt bij postagentschap achter te laten..

Wat nl niet iedereen weet is dat ze de 2e keer op eigen kosten en tijd terug komen...

Deze meneer zal wellicht meer werkgevers hebben met zijn eigen bus...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:22

Indestal schreef:
Ter info, er blijken heel veel pakketjes bezorgers zzp-ers te zijn..is nl heel erg lukratief voor vader post....

Daarom heb ik mijn vaste pakketbezorger gezegd dat hij niet een 2e keer hoeft aan te bieden als ik niet thuis was....maar direkt bij postagentschap achter te laten..

Wat nl niet iedereen weet is dat ze de 2e keer op eigen kosten en tijd terug komen...

Dat klopt.... Hier pakken we de pakketjes voor elkaar aan. Is de bezorger erg blij mee.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:35

Tja, maar ik woon in een buiten gebied en dan moet er maar net iemand in de buurt thuis zijn, niet makkelijk, zo wel... ;)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:47

Ik weet wel heel zeker dat de meesten op social media en ook bokt, niks met de hele intentie van uit hun hart schrijven....gewoon uit de losse hand mee brullen wel...

Daar komt nu een kentering in met straffen voor gedrag...

Dit zou in de hele linie door getrokken dienen te worden en te beginnen op school met app gedrag, FB, die ellende is nog veel gevaarlijker.

Het over en weer schelden van blank naar wit en van wit naar blank op SM zou via een slimme manier in de hand gehouden dienen te worden..

Maar als er op deze manier de druk van de ketel kan komen, is het misschien wel een goed medium om stoom af te blazen.

Doodsbedreigingen gebeurd van puber tot bejaarde op SM, en van autochtoon tot allochtoon.

Bij Parijs, gingen ook massal feestjes en *\o/* berichten voorbij op SM bij sympathisanten van IS en niet omdat ze graag ISer willen zijn, maar wel dood aan de westerling zo mooi vond en binnen de cultuur zijn er echt wel veel die dit vanuit het hart roepen..

Maar als bedrijven hun onderdanen in de gate houden als gedragscode , is dit een mooie omtwikkelimg..
De haatzaaierij gaat via SM....helaas wel beiden kanten oo, dus alleen de witte schreeuwerd op de vingers slaan is nog meer oproepen tot onbegrip en haat.
En ik weet wel zeker dat dit incident dat oproept.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:29

Indestal schreef:
Ik weet wel heel zeker dat de meesten op social media en ook bokt, niks met de hele intentie van uit hun hart schrijven....gewoon uit de losse hand mee brullen wel...

Dat zou heel goed kunnen...
Citaat:
Daar komt nu een kentering in met straffen voor gedrag...

Dit zou in de hele linie door getrokken dienen te worden en te beginnen op school met app gedrag, FB, die ellende is nog veel gevaarlijker.

Het over en weer schelden van blank naar wit en van wit naar blank op SM zou via een slimme manier in de hand gehouden dienen te worden..

Maar als er op deze manier de druk van de ketel kan komen, is het misschien wel een goed medium om stoom af te blazen.

"Stoom van de ketel" is een argument richting 'laat ze maar' - en misschien is dat wijsheid.
Wat je aandacht geeft, groeit.
Ik vind het een dilemma.

En moreel gesproken ben ik het met je eens: het zou mooi zijn als dit gescheld op alle fronten ingeperkt zou kunnen worden.
Volgende vraag is, hoe we dat dan zouden gaan doen. (Vergelijk mijn opmerking over "dat het topic in wezen gaat over arbeidsrecht", dat is toch weer anders dan strafrecht of gewoon "fatsoen moet je doen"
Citaat:
Bij Parijs, gingen ook massal feestjes en *\o/* berichten voorbij op SM bij sympathisanten van IS en niet omdat ze graag ISer willen zijn, maar wel dood aan de westerling zo mooi vond en binnen de cultuur zijn er echt wel veel die dit vanuit het hart roepen..

Ik weet dit niet en ik vraag me af waar jij deze kennis vandaan haalt.

Ik weet wel iets anders.
Okee, de aanslagen in New York en Washington zijn al enige tijd geleden. Een goede vriendin van mij was toen in New York. Zij was verbijsterd over het feit dat de Amerikaanse burgers vonden dat ze onschuldige slachtoffers waren.
Natuurlijk, de baby's in de chreche van de twin towers konden er ook niets aan doen.

Maar de gewone burgers waren er compleet en totaal van overtuigd, dat hun land altijd het beste met iedereen had voorgehad.
Nu, buiten West-Europa is die gedachte je reinste waanzin.
Saddam Hussein is een enkel en makkelijk voorbeeld - zolang hij de Amerikaanse oliebelangen diende, mocht hij in zijn eigen land zich misdragen zo veel hij wilde jegens zijn bevolking. En dat wilde hij.

Ik vond de aanslagen niet de juiste manier om de Amerikanen wakker te schudden, maar nu voelde een Amerikaan eens een keer, wat de mensen die daar ook niet om vroegen in Korea, Columbia, El Salvador, Argentinië, Kongo, (en de lijst is langer, inclusief Irak) tientallen jaren hebben gevoeld.
Leuk is anders.
Maar het was wel een koekje van eigen deeg...
Citaat:
Maar als bedrijven hun onderdanen in de gate houden als gedragscode , is dit een mooie omtwikkelimg..
De haatzaaierij gaat via SM....helaas wel beiden kanten oo, dus alleen de witte schreeuwerd op de vingers slaan is nog meer oproepen tot onbegrip en haat.
En ik weet wel zeker dat dit incident dat oproept.

....Jouw pleidooi lijkt me "iedere uiting van haat aanpakken" - en dat is op zich fair.
Dit incident past daarin, dus ik vraag me af waar dat slachtofferrige "ze doen het weer stom, want alleen de blanke krijgt er van langs en dat voedt de haat alleen maar".
De huidskleur van deze persoon speelde nul komma nul mee, het ging over een betreurenswaardige posting. Over gedrag en verder niets.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:31

Ik ben blij dat ik met mijn vader werk. Ik zou anders snel werkeloos zijn

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:47

GabberGill schreef:

Ik weet niet of je daar nu blij (trots) op moet zijn. Je suggereert nu nl. dat je het wel eens bent met de man van TNT. Als zzp-er of eigen baas, kan je wel klanten kwijt raken met dit soort negatieve publiciteit.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:52

GabberGill schreef:

Goede reclame voor je vaders bedrijf :j Je zal maar zo'n kortzichtige dochter hebben.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:28

Janneke2...je comment over slachtofferrol en huidskleur in jouw kontext slaat nergens op..dit maak je er zelf van mndat je het graag zo wil lezen en dit merk ik steeds bij jouw berichten van mensen die jij kennelijk op een bepaalde manier ziet en dus ook zo leest.

Probeer eens met een open mind te lezen, dat maakt dit soort discussies prettiger en niet steeds persoonlijen het parijse gebeuren waar men massaal de straat op ging en SM vol stond heb jij gemist????ik dacht dat jij altijd zo goed op de hoogte was...

Ik discussier graag met mensen die zich van 2 kanten inlezen..op deze manier is bashen...zo geen zin in...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:43

GabberGill schreef:

dat vind ik helemaal niet slim. Juist met een eigen zaak zou je voorzichtig moeten zijn met hoe je je klanten behandeld en ja, daar valt ook onder hoe je je gedraagt en uit over hun achtergronden..

schoffeer je klanten of hun achtergrond, en je schaad je eigen zaak vele malen harder dan dat je die van een baas kunt schaden.. snap niet dat je dat niet weet voor je een eigen zaak gaat runnen (of dat je vader je dat niet inmiddels heeft bijgebracht), je bent je eigen wandelende visitekaartjes, iedere minuut van de dag ben je representatief voor je eigen bedrijf.

mijn eerste reactie was ook gelijk.. goh, jammer dat ze de bedrijfsnaam niet noemt, dan weet ik in ieder geval welke ik geen zaken mee moet doen...

En moet je nagaan, dan heb je alleen nog maar de indruk gewekt dat je je hetzelfde gedraagt als deze bezorger, of zijn denkbeelden deelt.. Maar meer heeft een klant toch niet nodig? die heeft geen bewijzen nodig, een onderbuikgevoel is al voldoende om een bedrijf te laten vallen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:24

Indestal schreef:
Janneke2...je comment over slachtofferrol en huidskleur in jouw kontext slaat nergens op..dit maak je er zelf van mndat je het graag zo wil lezen en jdit merk ik steeds bij jouw berichten van mensen die jij kennelijk op een bepaalde manier ziet en dus ook zo leest.

Iedereen mag zeggen dat ik een scherpe tekstlezer ben en wellicht lees ik, zoals iedereen, wel eens dingen fout.
Ik meen dat ik dit las in jouw tekst.
Wellicht zit ik er naadt, dat kan.
Mogelijk "omdat ik dat wil", in sommige kringen heet deze fout 'inlegkunde' (waar de correcte gang van zaken 'uitlegkunde' heet.)

Waar vind jij dat ik de fout in ga?
(Ik lees wel het verwijt, maar geen argumenten.)
Citaat:
Probeer eens met een open mind te lezen, dat maakt dit soort discussies prettiger en niet steeds persoonlijen het parijse gebeuren waar men massaal de straat op ging en SM vol stond heb jij gemist????ik dacht dat jij altijd zo goed op de hoogte was...

Nou, nee, de verschillende Parijse aanslagen heb ik niet gemist.
Men kijke naar mijn onderschrift...
(Ik dacht er begin november 15 over om 'je suis Charlie' weer weg te halen en maakte er de maandag na de nieuwe aanslagen 'bah, wat actueel' van.)
Dit wat mij persoonlijk betreft.

Wat mij trof was dat je bokkers etc het voordeel van de twijfel gunde (...wat erg prettig is!) waarbij je woorden gebruikte in de trant van 'men roept wel iets maar het is niet echt uit het hart' - en toen het over """"de andere kant""" ging, was het opeens jouw overtuiging dat dit dus wel 'uit het hart' kwam.

Ik vroeg en vraag mij af, waar dit vandaan kwam....

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:29

Vind het een erg goede actie van PostNL, wat een statement!!!

Maar hij is gestraft, dus als mensen allerlei bagger naar hem gooien, die zijn net zo erg, of erger.
Je breikt er ook alleen maar het tegenovergestelde mee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:01

Jezus soms zijn jullie ook echt wel heavy in je reactie's hoor.

Je mag best mijn fb checken er staat niks ernstigs op.

Maar ook ik heb echt wel eens een heftig filmpje geplaatst waarin alles ongecontroleerd in het rond gooide en schreeuwde en alles verrot sloeg wat ze tegenkwamen en dat met een minder positieve tekst.

Nooit gezegd dat ze allemaal dood moesten en liever gisteren nog dan vandaag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:16

Maar laten we reel zijn Gabber, het enige harde woord dat gevallen is is 'kortzichtig'.
Moet je nagaan wat voor gevoel een relatief neutrale post kan oproepen als je een indruk wekt. De mensen hier zijn niet hard op dat punt, maar eerlijk naar je. waarom zou je iemand inhuren die zijn emoties niet onder controle lijkt te kunnen houden.. v.s. iemand die keurig netjes overkomt op zijn social media en beschaafd is en blijft?

het gaat niet zozeer om wat je in stilte doet, of denkt, maar wat je uitstraalt..

tegenwoordig lijkt het stoer om als vaatje buskruid overal voor in de hoogste boom te klimmen.. en sociaal gezien scoor je punten.. maar op zakelijk vlak werkt dat enorm tegen je... zoveel mogelijk buiten politiek houden, zo neutraal mogelijk en straal uit dat je je in mensen kunt verplaatsen (niet slechts 1 kamp)... marktingwerking.. Je bedrijf kan nog zo goed zijn, maar als het visitekaartje of de mensen die er werken zich verkeerd presenteren, schaad het je inkomsten, tenzij je fb op alleen vrienden zet en niets openbaar kijken je klanten absoluut naar wie je bent en wat je doet voor ze beslissen met wie ze in zee gaan..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:19

Nee doe ik ook niet hoor. Gedraag me heel netjes en burgerlijk.

Wat ik alleen altijd zeg is dat ik een hoop frustratie achter de mensen snap.

Wat ik er zelf van vind bespreek ik wel mondeling met mijn vrienden of familie, maar ik zal nooit een of andere ongecontroleerde woedeaanval op internet krijgen ofzo.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:22

verstandig Gabber,

ook ik vanuit je post dat je dat wel deed (anders zou ik snel werkeloos zijn.. meaw, er staan dingen op obv ik ontslagen zou kunnen worden). Lol, ik was al bijna mijn best aan het doen te kijken welke vervoerder het betrof.. ben bezig met een bedrijfje opzetten en omdat 1mans is, moet het van kop tot staart goed zitten, ben dus hier en daar al afvallers aan het noteren, zodat ik weet waar ik straks niet moet wezen namelijk :P

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:27

Ik heb 1 x een filmpje geplaatst met die heftige dingen en toen een heel flauw bericht geplaatst met.

Het programma "Nieuwe buren" is weer begonnen met een nieuw concept. Stem op je mogelijke lievelingsbuur en als u geluk heeft woont uw lieveling binnenkort naast u.

Ik heb er een heel dubbel gevoel over en denk dan altijd de goede moeten onder de slechte lijden en dat vind ik echt wel erg. Het is alleen met zoveel negativiteit gebracht dat het ook echt haat bij mensen oproept. Laten we eerlijk zijn dat we allemaal balen van hoe het gaat, maar dat betekent niet dat we de goede niks goeds toewensen.Het onderscheiden is gewoon erg lastig waardoor iedereen maar gewoon roept.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:32

Nou ben ik wel benieuwd, naar we zijn allemaal niet tevreden met hoe het gaat.

Welke allemaal, en wat zouden we volgens jou, allemaal willen?