Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vala schreef:Waar in Europa hebben ze dit onderzocht? Ik heb de afgelopen dagen aan bijna iedereen die ik tegenkwam gevraagd of zij meegedaan hebben aan een enquête of onderzoek waar deze cijfers uit zijn komen rollen. Niemand. Waar wordt dit vandaan gehaald?
Najoveh schreef:Maar volgens die redenering mag je niet dansen, iets 'uitdagend' (wie bepaald dat) aandoen of er leuk uitzien, om rekening te houden met mensen die daar geil van worden?
Want jij eet het eten ook niet op in de trein om te voorkomen dat mensen honger krijgen.
Huertecilla schreef:Licor schreef:Eigenlijk is het in de tijd van bangalijsten, naaktfoto's, seks als reclame, films en boeken vol hiervan, bijna raar te noemen dat het máár 25% is en niet meer.. onze samenleving is op dat gebied echt f*cked up..
Inderdaad![]()
Vergeet HET huisvrouwenboek/-film over de grijstinten niet. Mijn hemel wat erg.anjali schreef:Volgens mij komt deze narigheid doordat sex van liefde losgekoppeld is.
Volgens mij juist omdat sex als product botst met de kuisheidsmoraal.
Koppel het los en open de deuren van de inherent frustrerende sexclusieve monogamie als vermeend ideaal.
Dan verkoopt het ook gelijk niet meer zo, zakt het wat weg uit het straatbeeld als product en kan er weer wat evenwicht komen.
anjali schreef:Ik begrijp niet precies wat je bedoelt HC, maar ik vind sex zonder liefde echt niets aan.
Zoolgangster schreef:Ayasha schreef:Het is snel gebeurt ook Zoolgangster.
Als wij uit gingen hadden we elkaar en elkaars drank (als die al bleef staan) altijd in de gate... Dachten we... Daar waren we heel duidelijk in: we letten op elkaar.
Het heeft voorkomen dat een vriendin van mij effectief slachtoffer werd van verkrachting/aanranding maar niet dat ze gedrogeerd raakte. We weten tot op de dag van vandaag niet hoe het is kunnen gebeuren. We hadden gelukkig wel snel in de gate dat er iets mis was en zijn met haar naar spoed gereden voor er iets is kunnen gebeuren en voor het mis kon gaan (gezien je niet weet wat en hoeveel ze hebben gegeven.).
Maar het is wel in haar drankje geraakt.
Het is inderdaad snel gebeurd, maar jullie hebben als vriendinnen voorkomen dat er meer kon gebeuren, top!
Maar waarschijnlijk is er niets gefilmd of gezien... en de dader zal vast wel vaker zulke stunts hebben uitgehaald/uitgeprobeerd, maar nooit heeft iemand dat blijkbaar gezien... zo slecht is het toezicht (en dan bedoel ik niet je vriendinnengroep) in een openbare gelegenheid.
Is er trouwens melding gemaakt van wat je vriendin overkwam? Dan bedoel ik zowel de politie als de eigenaar van de bar.
Vala schreef:Waar in Europa hebben ze dit onderzocht? Ik heb de afgelopen dagen aan bijna iedereen die ik tegenkwam gevraagd of zij meegedaan hebben aan een enquête of onderzoek waar deze cijfers uit zijn komen rollen. Niemand. Waar wordt dit vandaan gehaald?
anjali schreef:Nou ik denk altijd dat mensen die een ander verkrachten erg zielige types zijn die geen weet hebben van hoe ware liefde en sex kan zijn,en dat door hun criminele gedrag waarschijnlijk ook nooit zullen gaan beleven.
Bonna schreef:Precies.
Met daar aan toegevoegd dat het ook mannen kan overkomen, en dat is misschien nog wel een veel meer onderbelicht probleem.
Actief consent is zo belangrijk! en dat werkt twee kanten op. We moeten niet alleen onze zoons leren hoe dat werkt, maar ook onze dochters. Het liefst al zo vroeg mogelijk.
Emmaa_ schreef:Dat is niet waar. Het testosteron van de man werkt totaal anders als het oestrogeen van de vrouw, waardoor "zin in seks" verschillend ervaren kan worden.terwijl het mannelijk libido precies hetzelfde werkt als dat van een vrouw.
pien_2010 schreef:Emmaa_ schreef:Dat is niet waar. Het testosteron van de man werkt totaal anders als het oestrogeen van de vrouw, waardoor "zin in seks" verschillend ervaren kan worden.terwijl het mannelijk libido precies hetzelfde werkt als dat van een vrouw.
Er zijn inderdaad mannen die minder of geen zin in seks hebben en bij vrienden van mij werd de oorzaak gevonden daar hij veel te laag zat met zijn testosteron waarde. Dat kon dus opgelost worden. Hij blij, zij blij en hun seks leven was als nooit tevoren.
Erectie stoornissen hebben vaak ook lichamelijke oorzaken maar ook daar is de psychische component vaak zeer zeker aanwezig. Als mensen open zijn daarover tegen elkaar en hulp durven zoeken zijn die problemen niet altijd maar wel vaker op te lossen.
Inderdaad is het zo dat helaas kinderen, jongens, meisjes, vrouwen en mannen misbruikt kunnen worden.
Emmaa_ schreef:Met deze opmerking doelde ik dan ook meer op het feit dat er bij vrouwen vaak aangedrongen wordt omdat een man nou al eenmaal zo veel zin heeft dat hij niet meer kan stoppen, of dat er wel iets moet gebeuren. Dit is net zo goed consent verbuigen en daarmee dus een vorm van misbruik of verkrachting.
nine1987 schreef:Nee shadow.. Men moet het verschil eens leren zien tussen een halfdronken sloerie die zich zelf half misdraagt erop kickt om eveneens halfdonken kerels op te geilen en dan ineens de rem erop gooit..
En een vrouw die de avances van een man afwijst.. DAAR zit m de kneep..
Maar blijf vooral geloven dat het ALTIJD de schuld van de man is..
Tuurlijk niet fenrir.. Ik draai het enkel om.. Meer niet..
Pauline schreef:Je mag dansen, zingen, doen wat je wil, als beide partners tót, zoals HC zegt, het recht van de een het recht van de ander schendt.
rapido schreef:Zag gister dat ze in Amsterdam het openbaar lastig vallen, provoceren (sissen, uitschelden voor prutsmuts e.d) naar vrouwen gaan aan pakken. Ze willen flinke geld boetes uit delen daarvoor.
Dit schijnt ook al in andere grote steden als Parijs en Berlijn strafbaar te zijn.
Prutsmuts = ho*r