Femke en Sam vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Femke en Sam vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:28

Blijf het een raar verhaal vinden. Als die meiden gewoon voor de fun op t vliegtuig zijn gestapt, zouden ze dan ook een rekening krijgen? Moet je kijken wat een geld dit grapje weer heeft gekost (even er van uit gaand dat ze niet gedwongen werden oid)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:55

Cayenne schreef:
Maar dat is toch nog helemaal niet zeker? Volgens de politie zijn er geen aanwijzingen dat ze onvrijwillig naar Portugal zijn gegaan.
De man is blijkbaar al veroordeeld voor er uberhaupt iets bekend is :=

De man werd al gezocht door de Nederlandse autoriteiten en er was al een internationaal aanhoudings bevel.
Hij is dus niet specifiek verhoord en uitgeleverd omdat hij bij de meisjes was, hoewel hij daar nu natuurlijk ook over uitgehoord wordt. Hij zegt zelf dat hij de meisjes de avond daarvoor heeft leren kennen.

Vandaag staat in de kranten dat hij vrijuit gaat.

Ik zal straks even verder speuren voor meer info, ik moet eerst de paarden even binnenlaten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:01

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:11

Lusitana schreef:
Cayenne schreef:
Maar dat is toch nog helemaal niet zeker? Volgens de politie zijn er geen aanwijzingen dat ze onvrijwillig naar Portugal zijn gegaan.
De man is blijkbaar al veroordeeld voor er uberhaupt iets bekend is :=

De man werd al gezocht door de Nederlandse autoriteiten en er was al een internationaal aanhoudings bevel.
Hij is dus niet specifiek verhoord en uitgeleverd omdat hij bij de meisjes was, hoewel hij daar nu natuurlijk ook over uitgehoord wordt. Hij zegt zelf dat hij de meisjes de avond daarvoor heeft leren kennen.

Vandaag staat in de kranten dat hij vrijuit gaat.

Ik zal straks even verder speuren voor meer info, ik moet eerst de paarden even binnenlaten.

Ik vind dat de man hier in dit topic wel erg gemakkelijk wordt veroordeeld. Waar halen mensen in hemelsnaam de link met IS vandaan??
Het zou natuurlijk prima kunnen dat hij de meiden daar ter plekke heeft leren kennen. Ben benieuwd naar het hele verhaal, maar geen idee of we dat ooit te weten komen.

Afschuwelijk die vermissing van Marc de Bonte. Ken de man verder niet, maar dit lijkt me echt een drama voor alle betrokkenen.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:32

Ik vind het ook een erg vreemd verhaal en begrijp ook niet waarom de meiden niet "gewoon" kunnen vertellen wat de reden van hun vertrek was. Ten tijde van vermissing is het fijn dat heel Nederland betrokken is, maar als de meiden veilig en wel terug zijn moeten we de familie ineens met rust laten. Die meiden vonden zichzelf volwassen genoeg om opeens te vertrekken, dan hoeven we ze nu ook niet de hand boven het hoofd te houden en het in de doofpot te stoppen.

Dat die man nu opeens verdacht wordt, vind ik ook erg typisch. Al zou hij er iets mee te maken hebben, dan heeft hij ze in Albufeira pas "opgevangen". In geval van een loverboy o.i.d. dan zouden die meiden toch nooit vrijwillig, zonder telefoon en samen besluiten naar Spanje te gaan... Ik denk dat het gewoon een ondoordachte puberactie was.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:34

Precies, Kalab :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:37

Kalab schreef:
Ik vind het ook een erg vreemd verhaal en begrijp ook niet waarom de meiden niet "gewoon" kunnen vertellen wat de reden van hun vertrek was. Ten tijde van vermissing is het fijn dat heel Nederland betrokken is, maar als de meiden veilig en wel terug zijn moeten we de familie ineens met rust laten. Die meiden vonden zichzelf volwassen genoeg om opeens te vertrekken, dan hoeven we ze nu ook niet de hand boven het hoofd te houden en het in de doofpot te stoppen.

Dat die man nu opeens verdacht wordt, vind ik ook erg typisch. Al zou hij er iets mee te maken hebben, dan heeft hij ze in Albufeira pas "opgevangen". In geval van een loverboy o.i.d. dan zouden die meiden toch nooit vrijwillig, zonder telefoon en samen besluiten naar Spanje te gaan... Ik denk dat het gewoon een ondoordachte puberactie was.

Waarom vind je dat het jou iets aangaat?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:38

Wat een onzin. Deze meiden zijn minderjarig en zij of hun familie zijn niet aan het Nederlandse volk verplicht te verklaren wat er precies aan de hand was/is. Al waren ze wel 18+ trouwens, dan nog zijn ze ons niks verplicht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:40

Ze (de ouders) hebben toch zelf alles en iedereen erbij betrokken? Waarom dan vervolgens zo geheimzinnig? Nee in principe gaat het ons niks aan natuurlijk, maar een beetje dubbel is het wel.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:41

Ik vind dat als er zoveel aandacht aan besteed wordt in de media, het een beetje gek is om het opeens in de doofpot te stoppen als blijkt dat het een ondoordachte puberactie was. Er is bewust voor gekozen om de media in te schakelen bij de zoektocht, dan vind ik niet dat je moet piepen als mensen ook benieuwd zijn naar de precieze afloop. En ja, ik ben ook gewoon nieuwsgierig hoe je zoiets in je hoofd haalt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:45

Die man gaat in elk geval vrijuit, is het laatste nieuws van rond vijf uur vandaag hier in Portugal.
Beetje vaag omdat er volgens ander bericht al een opsporingsbevel bestond.

Hier kan ik verder ook niks meer vinden dan dat ze uit vrije wil hierheen waren gekomen.

Als de politie uit is op een grotere vangst, en dan denk ik drugsgerelateerd, dan kijken we natuurlijk tegen een andere situatie aan en is het niet vreemd dat er van alles verzwegen wordt.
Maar waarom zouden we daar van uit gaan? Ik denk eerder dat er schaamte is, maar inderdaad zal het enorm helpen als ze hun monden open trokken, want nu wordt er op los gefantaseerd, maar dat is hun verantwoording niet.

We zien wel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:47

Nee het gaat ons niets aan.
Maar groot in het nieuws is het al, de meiden staan met naam en gezicht toch al in het nieuws.
Juist door het nu uit de media te willen houden gaat de roddelpers er vol in.
Stel het is een domme puber actie.
Wat ze ook gedaan hebben drug willen smokkelen of wat ook, vertel het.
De roddel is klaar dan, waarschuw andere tieners zodat je er op die manier nog een positieve draai aan kan geven en ik denk dat de meiden er beter uit komen dan nu eerst alle toeters en bellen aanwenden en nu de doofpot proberen dicht te drukken wat toch niet echt gaat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:54

Een quote die ik tegenkwam "Het verbaast me alleen dat iemand ze op zijn gevallen. Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik totaal "verloren" Nederlanders zich zag vermaken in Albufeira, was ik rijk geweest. "

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:17

Naar wat ik begreep hebben de meisjes aangeklopt bij een herberg, ze konden nergens anders heen.
De eigenaresse vond het vreemd en heeft de politie ingeschakeld. Tenminste dat zeiden ze eerder vandaag op het nieuws

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:19

Wat is er eigenlijk vreemd aan twee toeristen die aankloppen bij een hostel in een ontzettend toeristische plaats? Tenzij ze komen met geen geld hebben ofzo.
Het blijft een beetje vaag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:21

Volgens mij hadden ze ook amper of geen baggage bij zich? Daar zou ik wel vreemd van op kijken. Zeker wanneer ze ook nog eens minderjarig zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:23

eilleen333 schreef:
Blijf het een raar verhaal vinden. Als die meiden gewoon voor de fun op t vliegtuig zijn gestapt, zouden ze dan ook een rekening krijgen? Moet je kijken wat een geld dit grapje weer heeft gekost (even er van uit gaand dat ze niet gedwongen werden oid)

Ze zullen niet zonder ticket zijn vertrokken.

Wellicht had 1 van die meiden daar een vakantievriendje zitten, zijn ze er daarom naartoe gegaan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:31

Cayenne schreef:
Volgens mij hadden ze ook amper of geen baggage bij zich? Daar zou ik wel vreemd van op kijken. Zeker wanneer ze ook nog eens minderjarig zijn.

Met 16 jaar gaan ontzettend veel mensen zelfstandig op vakantie en als je gaat rondtrekken neem je weinig bagage mee.
En nergens anders terecht kunnen? Het stikt van de hotels, meer dan 600, waarvan 107 in het centrum en het is niet bepaald hoogseizoen...

En dan worden ze opgepikt op straat, waar ze met een man zijn die ze van de vorige avond kent. Die hostel eigenaresse had ze niet even binnen kunnen houden om te wachten op de autoriteiten?

Maar goed, het zij zo.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:40

lieveli schreef:
eilleen333 schreef:

Ze zullen niet zonder ticket zijn vertrokken.

Wellicht had 1 van die meiden daar een vakantievriendje zitten, zijn ze er daarom naartoe gegaan.

Ik doel eigenlijk meer op de kosten van politie etc. Er zijn een hoop mensen heel druk geweest met deze vermissing.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:50

Ach, de politie is er voor opgeleid, ze doen hun werk. Ik denk niet dat er kosten zullen worden verhaald.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:54

Maar bij andere ondoordachte pubergedachten, bijvoorbeeld laat ik op die rode knop drukken, worden wel kosten verhaald :+

Ik snap wel dat ze verder weinig bekend maken, ter bescherming van de meisjes.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:46

http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... -1.6671169

Ze wilden er waarschijnlijk gewoon ff tussenuit.. :=
Ben benieuwd of ze nog examen kunnen doen. Mijn zusje heeft op dezelfde school gezeten als deze meiden en zei dat er juist nu allemaal deadlines zijn voor je eind examen en of je dat dan wel of niet mag doen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:52

Skessa_ schreef:
http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... -1.6671169

Ze wilden er waarschijnlijk gewoon ff tussenuit.. :=
Ben benieuwd of ze nog examen kunnen doen. Mijn zusje heeft op dezelfde school gezeten als deze meiden en zei dat er juist nu allemaal deadlines zijn voor je eind examen en of je dat dan wel of niet mag doen

als dat maar geen precedent schept..

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:12

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:02

Het was het eerste wat mij te binnen schoot :(