Trump of Clinton

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:02

Storm schreef:
Wat vinden jullie dat Clinton voor de abortus wet is. Vergeet niet dat ze dit legaal wil maken tot de geboorte van de baby!!! Ze vind dat iedere vrouw zelf moet kunnen uitmaken of ze een kind levend op de wereld zet of niet. Trump is juist voor adoptie van niet gewenste kinderen.

Bron; let op, zeer schokkende foto's!!!
https://www.google.nl/amp/s/restkerk.ne ... schap/amp/

Dit is simpelweg niet waar. Clinton pleit, net zoals in Nederland, voor mogelijkheid van terminatie van de zwangerschap tot een aantal weken voor een foetus levensvatbaar is. Vind het stuk echt ontzettend sensatiegericht en het klopt gewoon niet.

Daarbuiten is de running mate van Clinton een stuk conservatiever én pro-life/anti-abortus, dus de kans dat zij hier iets wezenlijks aan gaat veranderen is klein.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:26

Storm schreef:
Wat vinden jullie dat Clinton voor de abortus wet is. Vergeet niet dat ze dit legaal wil maken tot de geboorte van de baby!!! Ze vind dat iedere vrouw zelf moet kunnen uitmaken of ze een kind levend op de wereld zet of niet. Trump is juist voor adoptie van niet gewenste kinderen.

Bron; let op, zeer schokkende foto's!!!
https://www.google.nl/amp/s/restkerk.ne ... schap/amp/

Dit is echt onzin en bangmakerij.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:29

Ik verplaats dit topic van leven zonder paarden naar nieuws en maatschappij omdat het daar beter past.

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:51

PlantsTho schreef:
Storm schreef:
Wat vinden jullie dat Clinton voor de abortus wet is. Vergeet niet dat ze dit legaal wil maken tot de geboorte van de baby!!! Ze vind dat iedere vrouw zelf moet kunnen uitmaken of ze een kind levend op de wereld zet of niet. Trump is juist voor adoptie van niet gewenste kinderen.

Bron; let op, zeer schokkende foto's!!!
https://www.google.nl/amp/s/restkerk.ne ... schap/amp/

Dit is echt onzin en bangmakerij.


Dit.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:28

Nou....alleen al het feit dat Trump onderwijs wil korten en veel dingen (o.a. klimaatverandering) een hoax vindt, sta ik liever achter Clinton. Zij mag dan corrupt zijn, maar hij is een volslagen idioot.
Ik ben verder helemaal niet bekend met de politiek, maar even op basis van wat ik mee heb gekregen lijkt Clinton mij gewoon veel rationeler en realistischer en eerder bereid om de weg van Obama te blijven volgen ipv de boel af te breken.

Dit is ook een leuke :')

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:37

Ik sluit me bij de meerderheid aan: het is kiezen tussen 2 slechte opties dus dan maar tegen Trump want dat vind ik nog de slechtste optie.
Maar heel simpel: ik ben blij dat ik niet naar de stembus hoef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:04

Jolien87 schreef:
Ik sluit me bij de meerderheid aan: het is kiezen tussen 2 slechte opties dus dan maar tegen Trump want dat vind ik nog de slechtste optie.
Maar heel simpel: ik ben blij dat ik niet naar de stembus hoef.

Ja, ik ook. Normaal doen de alternatieve partijen nog wel eens iets leuks, maar dat is dit keer kiezen tussen iemand die niet weet wat Aleppo is en iemand die anti-vaccinaties is. Absolute no-goes voor mij ook.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:18

Tieneke schreef:
Maar er gaat mij niet om "de één want de ander heeft dàt gedaan", maar wel om het feit dat velen blindelings op Clinton vertrouwen door tekortkomingen van Trump. Dat velen niet geïnformeerd kiezen. En dat in 2016 wanneer de informatie voor het grijpen ligt.

Je kan imo niet met een gerust hart op Clinton stemmen als je gelezen heb over die e-mails, over Benghazi, over de banden met de Arabische landen, over... Dat gaat er bij mij niet in. Er kleeft bloed aan haar handen en zij gaat vrede brengen, echt?

(Net zo zeer dat het er bij mij niet ingaat om vol achter Trump te staan.)

Waar zijn hier bronnen van? Ik vind het heel interessant en moet er ook een geschiedenis presentatie over maken dit jaar.

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:42

Bronnen? Het staat allemaal all over the internet.
Als je iets voor school moet doen, zorg dan wel dat je betrouwbare onafhankelijke bronnen gebruikt, niet bronnen die uit een bepaald kamp komen.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:44

Tieneke schreef:
Bronnen? Het staat allemaal all over the internet.
Als je iets voor school moet doen, zorg dan wel dat je betrouwbare onafhankelijke bronnen gebruikt, niet bronnen die uit een bepaald kamp komen.

Ik zit al even te zoeken maar de punten die jij noemt kan ik even niet vinden. E-mails wel, dat is heel bekend.

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:50

De rest ook...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:58

In de tijd dat Bil Clinton president was liep alles redelijk goed.Alle schandaaltjes daar gelaten.In die tijd werd er gezegd dat het niet Bill was maar Hilary die de touwtjes in handen had op het witte huis.

In dat opzicht heb ik gewoon liever Hilary als Trump.Ik heb het idee dat als hij aan de macht is er idd een wereldoorlog uitbreekt.
Ik zou het liefste Obama nog een paar jaar zien zitten.

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:01

Jammer dat Michelle Obama geen kandidaat is. Dan heb je èn deftig verstand èn geen complotten èn de zo gewilde eerste vrouwelijke president èn nog een keer eentje met een donkere tint. Dàt zou pas wat zijn.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70852
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:05

Jammer genoeg heeft Obama aangegeven dat Michelle absoluut niet voor presidentschap wil gaan. Anders hadden ze daar wel een erg goede president aan gehad denk ik.

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:06

Ik denk dat zo iemand heel moeilijk kan omgaan met de hypocrisie en louche praktijken die er ongetwijfeld bijhoren. Ze zat in de afgelopen acht jaar te veel gezien hebben. Of dat vermoed ik alleszins.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:07

Michelle Obama vind ik echt een toffe vrouw. :) ze zal misschien wel foutjes gemaakt hebben volgens sommigen maar dat is menselijk en ik vind haar leuk :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30293
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:07

Tieneke schreef:
Jammer dat Michelle Obama geen kandidaat is. Dan heb je èn deftig verstand èn geen complotten èn de zo gewilde eerste vrouwelijke president èn nog een keer eentje met een donkere tint. Dàt zou pas wat zijn.


*\o/*

Maar bij gebrek aan beter: dan maar Hillary. Trump is levensgevaarlijk, Hillary kan denk ik wel redelijk op de winkel passen. Tot er over vier jaar een betere kandidaat is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:09

Ik denk dat die hele familie er ook wel behoorlijk klaar mee is ondertussen. 8 jaar is een pittig lange tijd en als Michelle nu verkozen zou worden zouden daar nog eens 4 of zelfs 8 jaar bijkomen. Snap dat je op een gegeven moment tot op zekere hoogte je privéleven terug wilt.

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:15

Ik ben echt blij dat ik niet in de Verenigde Staten woon.. man, man, man is dat het beste waar ze mee kunnen komen uit de 321 miljoen inwoners _O-

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:30

Hmm iemand een idee hoe die twee denken over gay marriage?

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:32

Hmm...ik zou nog liever op Donald Duck stemmen als op Donald Trump. Clinton is het ook niet. Als er meer mogelijkheden zijn zou ik daarin op zoek gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:08

xTitanic schreef:
Hmm iemand een idee hoe die twee denken over gay marriage?

Als republikein is trump er volgens mij relatief ingehouden over. Iig niet uitgesproken tegen. Clinton is pro same sex marriage.

Deni11

Berichten: 1223
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:18

Op het jeugdjournaal werden kinderen geïnterviewd, hen reden dat ze trump leuker vond

"Hij is relaxter"
"Jeugdiger"

Wat een sterke onderbouwde argumenten.
Zelf vind ik dat hij onrealistisch is en de mensen een beetje inloopt te pakken, al doet iedereen dat bij de verkiezingen.
Ik zie hem als een groot gevaar O:)

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:20

Kan je van kinderen dan sterk onderbouwde politieke argumenten verwachten?

Deni11

Berichten: 1223
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:26

Tieneke schreef:
Kan je van kinderen dan sterk onderbouwde politieke argumenten verwachten?


Haha nee dat niet, maar moest er wel even om lachen :D