Als je het er dan zo hard niet mee eens bent, blijf dan lekker thuis kinderachtig doen. Of in elk geval niet zo dat kinderen het merken..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Ik snap serieus niet waarom mensen gaan demonstreren op zo'n kinderfeest/ bij de intocht. Dan verpest je het dus echt voor iedereen, want de kinderen snappen daar niks van.
Als je het er dan zo hard niet mee eens bent, blijf dan lekker thuis kinderachtig doen. Of in elk geval niet zo dat kinderen het merken..
Shanna schreef:Ik snap serieus niet waarom mensen gaan demonstreren op zo'n kinderfeest/ bij de intocht. Dan verpest je het dus echt voor iedereen, want de kinderen snappen daar niks van.
Shanna schreef:Maar dat doen ze lang niet allemaal..
verootjoo schreef:Shanna schreef:Ik snap serieus niet waarom mensen gaan demonstreren op zo'n kinderfeest/ bij de intocht. Dan verpest je het dus echt voor iedereen, want de kinderen snappen daar niks van.
Ik snap dat ook niet. Maar snap sowieso weinig van het nut van demonstrerenheb meestal het idee dat meer dan de helft van de groep gaan demonstreren om het demonstreren en niet eens weten waarvoor
Sizzle schreef:Van mij mag je protesteren zoveel je wilt, dat is je goed recht. Ik vraag je slechts daarbij ook bewust blijven hoe iets overkomt op een kind.
Ze kopieren alles. Je wilt geen situatie creeren waar het kind iets gelezen heeft en dan tijdens het sint schoolbezoek ineens roept: weg met zwarte piet.
Dat soort situaties zijn ook niet bevordelijk voor een open discussie.
En nee dat is niet vergezocht. Niet voor niets zegt men dat kinderen je altijd voor gek zetten. Dat komt eigenlijk altijd voort uit situaties waarvan volwassene dachten dat het kind het toch nog niet snapt (en niet verder denkt na een paar sussende kruidnoten).
Shanna schreef:Dat doe je niet door met negatieve leuzen te gaan zwaaien op een dag dat het grote publiek daar juist voor het tegenovergestelde is. Het grote publiek zijn de kinderen, aan wie goddank het merendeel van de discussie voorbij gaat. Dus aan jullie boze leuzen hebben zij geen boodschap, het roept enkel vragen op wat de geloofwaardigheid in zwarte piet flink teniet doet.
Sizzle schreef:Laat je niet boos maken
Wat is de ideale toekomstige gestalte van piet die jullie voor ogen hebben?
Sizzle schreef:Laat je niet boos maken
Wat is de ideale toekomstige gestalte van piet die jullie voor ogen hebben?
Citaat:Ik persoonlijk vind het goed als de pieten iets veranderen. Niet in regenboogpieten, maar roetpieten zonder rode lippen, kroeshaar en oorbellen. Dat past binnen het verhaal en als je het goed schminkt kunnen genoeg mensen nog onherkenbaar piet zijn.
Sizzle schreef:Ik vraag je slechts daarbij ook bewust blijven hoe iets overkomt op een kind.
Ze kopieren alles. Je wilt geen situatie creeren waar het kind iets gelezen heeft en dan tijdens het sint schoolbezoek ineens roept: weg met zwarte piet.