Killerclowns: Steeds dichterbij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:41

Ik vind het echt verschrikkelijk en hoop ze echt niet tegen te komen. Ben sws al bang voor clowns en dan deze grappen makers..
Halloween ofniet, ik vind dat je zelf de keuze moet hebben om in je broek te plassen en niet random op straat achterna gezeten word. Niet iedereen heeft iets met halloween.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:43

gohya schreef:
Ik keur het niet goed bij kinderen omdat die het verschil nog niet goed zien en niet snappen dat dit uit de film It komt,dat het met Halloween te maken heeft.Een volwassenen weet dit wel en begrijpt dat dit met Halloween te maken heeft.

De 1 is er gevoeliger voor dan de ander, ik zou het ook wel kunnen relativeren maar er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen.
Ik hou van horror een ander kan er een week niet van slapen. Dus nee ik vind dat je niet gelijk hebt, waarom zou je mensen onnodig bang maken als ze daar niet om gevraagd hebben. Of ze nou volwassen zijn of niet....
Jij vind het geniaal, ik vind het ook nog wel grappig als het gebeurd maar vind het belachelijk dat iemand onschuldige mensen die er niet om gevraagd heeft bang maakt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:45

Don't feed the troll.

Alles wat je aandacht geeft groeit.

Geen aandacht aan geven dus, dan waait het vanzelf wel weer over.

Misbruik maken van vermommingen kon altijd al. Echt niet iedere lolbroek met een clownspak is een hysterische massamoordenaar, die zijn voor zover ik weet in Nederland ook niet opgedoken. Kortom: slechte halloweengrappen. Niet druk om maken, geen aandacht aan geven. Dan is de lol er zo weer vanaf.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:50

Resistance schreef:
Er gaat nu ook rond dat men denkt dat het zich opbouwt richting Halloween en er dan met Halloween iets ergs gaat gebeuren ofzo...

Je kan dan immers niet verklede horrorclown en echte killerclown uit elkaar houden...

Dit dus,

Je krijgt dan gewoon rituelen van de purge ws. Denk niet dat mensen nog fijn thuis zitten als dit waar is.
Gelukkig woon ik in een niet zo een frisse buurt dus ik denk als die grapjas hier gespot word dat hij een redelijk probleem heeft.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:57

In Engeland schijnt zelfs een zwangere vrouw zo erg geschrokken te zijn dat de bevalling spontaan en te vroeg begon.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opvalle ... spartandhp

Ik vind dit echt een belachelijke en zieke trend. Dit is gewoon traumatisch voor kinderen, maar ook ik als volwassene zou er doodbang van worden.
Ik vind dat dit eens flink aangepakt mag worden. Niet dat ze er alleen met een waarschuwing vanaf komen. Helemaal niet als ze met bijlen, hamers, kettingzagen e.d. rondlopen.

Hilarisch is het op georganiseerde dagen zoals haloween in Walibi. Dan kies je er zelf voor om daarheen te gaan. Maar gewoon random mensen op straat de stuipen op het lijf jagen, daar is weinig hilarisch aan -O-

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:58

Yonker schreef:
gohya schreef:
Ik keur het niet goed bij kinderen omdat die het verschil nog niet goed zien en niet snappen dat dit uit de film It komt,dat het met Halloween te maken heeft.Een volwassenen weet dit wel en begrijpt dat dit met Halloween te maken heeft.

De 1 is er gevoeliger voor dan de ander, ik zou het ook wel kunnen relativeren maar er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen.
Ik hou van horror een ander kan er een week niet van slapen. Dus nee ik vind dat je niet gelijk hebt, waarom zou je mensen onnodig bang maken als ze daar niet om gevraagd hebben. Of ze nou volwassen zijn of niet....
Jij vind het geniaal, ik vind het ook nog wel grappig als het gebeurd maar vind het belachelijk dat iemand onschuldige mensen die er niet om gevraagd heeft bang maakt.

Ik vind het geen grapje, als het al zo bedoeld zou zijn om je bang te maken. Ik vind het ontzettend bedreigend wanneer iemand met een mes in zijn handen op je afkomt, of diegene nu een clownspak aan heeft of niet.. Kan er dan zeker niet om lachen en dit fenomeen heeft volgens mij niets met Halloween te maken, in Amerika hoor je er het hele jaar over. Ik ben het dan ook niet met je eens, voor een kind is het natuurlijk traumatisch, maar ik ben er als volwassene ook zeker niet van gediend om met een mes (of enig ander wapen) bedreigd te worden. Van te voren weet je niet wie je tegen komt en welke bedoeling diegene heeft. Ik kan me goed voorstellen dat het ook gekken aantrekt die wel verder gaan dan alleen bedreigen.. Brr..

Ook hier komt het dichtbij. Je wilt je kinderen niet bang maken, maar ik heb ze er wel op gewezen.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:00

Oss is dichtbij,
Vreselijke stunt, er kunnen hier zoveel ongelukken mee gebeuren.
Zo zit er iemand tussen met slechte bedoelingen of word aangevallen door degene die hij/zij laat schrikken en het 'wapen' word perongeluk echt gebruikt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:00

Is net als een aantal jaar terug. Ind eze tijd komen ze en na halloween zijn ze weer weg.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:02

Tjonge zeg, die Stephen King heeft wel heel wat veroorzaakt.. stoute man :+

Krijgen we nog een horrorclown smiley? Dan durven veel bokkers vast hun pb box niet meer te openen _O-

Wat een hype... en lekker blijven voeren die trol inderdaad.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 10:03

Lau schreef:
Resistance schreef:
Er gaat nu ook rond dat men denkt dat het zich opbouwt richting Halloween en er dan met Halloween iets ergs gaat gebeuren ofzo...

Je kan dan immers niet verklede horrorclown en echte killerclown uit elkaar houden...

Dit dus,

Je krijgt dan gewoon rituelen van de purge ws. Denk niet dat mensen nog fijn thuis zitten als dit waar is.
Gelukkig woon ik in een niet zo een frisse buurt dus ik denk als die grapjas hier gespot word dat hij een redelijk probleem heeft.

Ik zei gisteren ook al tegen vriendinnen, het lijkt de Purge wel.

Nogmaals: het is in amerika al een maandenlang probleem dus het heeft daar in ieder geval niks met Halloween te maken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:04

verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Trui op 12-10-16 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:05

was aantal jaar terug ook. ver vantevoren begint het en aantal maanden na halloween is het weer over

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:08

Zelfs als het wel met Halloween te maken heeft en er in principe niemand kwaad gedaan wordt vind ik het nog niet oké. Super leuk voor je als je Halloween fantastisch vindt en van griezelen houdt (ik persoonlijk helemaal niet en ik word er helemaal naar van), maar doe dat dan dus gewoon met andere liefhebbers lekker in spookhuizen of georganiseerde tochten/evenementen en niet met wildvreemden op straat. Heb een beetje respect.

Je gaat toch ook niet je paard meenemen naar de binnenstad en mensen dwingen erop te klimmen, ook al houd je nog zo van je hobby? :=

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:09

Binnenkort de Krampus overal gespot natuurlijk... Want zwarte piet mag niet meer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:30

Ik denk dat ik van schrik zo iemand dood rijd als ik in de auto zit. :')

Ben zo vreselijk bang van clowns, echt nachtmerries. Ben als 13 jarige half door het lint gegaan tegen clini clowns toen ik in het ziekenhuis lag. Die hadden dus al snel door dat ze beter door konden lopen. :o
Alleen Bassie vond ik leuk. :+

Denk dat ik overigens mijn vriend met de hond laat komen als ik er eentje spot. American Stafford, onwijs lief dier (wel waaks op eigen terrein, maar gek van kinderen/paarden/katten en niet dominante honden), maar zodra hij denkt dat wij bedreigd zijn dan springt hij er hoe dan ook tussen. En hoe lief hij ook zijn mag, dan sta ik niet voor hem in. :n

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:35

Het detail dat de clown een mes of/en hamer bij zich draagt, maakt me boos. Van mijn part loopt iemand als kabouter of sneeuwwitje rond , maar je beroepen op een grap, kan niet, als je wapens draagt. De leeftijd om er bang van te worden heb ik niet. Eerlijk gezegd hoop ik nooit zo'n figuur tegen te komen. Beter voor die clown.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:44

Als ik zo'n malloot tegen komen met de auto rijd ik hem dood... Ik heb absoluut niks met clowns en als hij of zij me dan de pleuris zou laten schrikken dat waarschijnlijk met alle gevolgen van dien.

Ergens zijn er ook al ergens clowns vermoord door iemand die er niet van gediend was.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:46

Niet van gediend vind ik dan eigenlijk ook niet meer het juiste woord. De grap gaat eraf op het moment dat zo iemand met een mes of een kettingzaag voor je gaat staan! Kan me heel goed voorstellen dat er dan ongelukken gaan gebeuren door mensen aan de andere kant die in de angst het gevoel krijgen zichzelf te moeten verdedigen, ik zou mij ook serieus bedreigd voelen!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:53

Ik haat clowns.
Denk dat ik van schrik uithaal met whatever ik in mijn hand heb..
Moge ik hem goed raken!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:54

Ik heb al nooit begrepen wat er zo grappig is aan mensen laten schrikken, maar met wapens erbij en zelfs achter kinderen aan??? Dan ben je toch echt ziek in je hoofd en heb je sowieso een enorm gebrek aan empathie.
Prima dat mensen het leuk vinden om te schrikken, maar niet iedereen vind dat leuk. Je zal maar net iemand met een zwak hart treffen of iemand met een trauma vanwege overvallen oid. Oh grappig hoor! Wat is er toch zo grappig aan mensen bang maken? En dan vooral vreemden van wie je niet weet of ze dat leuk vinden of niet? Kan iemand me dat uitleggen? Aangezien er hier ook mensen zijn die er nog wel humor in zien.

Ik zou dus echt niet weten hoe ik zou reageren. Als ik mn angst onder controle kan houden op zo'n moment, kan het best wel eens niet grappig worden voor die clown want dan word ik echt woedend. Of ik krijg mn angst niet onder controle en dan heb je je lol gehad hoor! Ik echter niet, aangezien me dat weken slaap kan kosten en wellicht zou veroorzaken dat ik mn huis niet meer uit durf...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 10:56

Vele zeggen ook: Mij moeten ze niet tegen komen en vooral niet met de hond, maar ik zou ook mét hond me er niet mee bemoeien. Mijn hond iemand laten bijten met een wapen als een mes/kettingzaag/bijl vind ik nogal gevaarlijk, zeker het idee dat de clown misschien mijn hond nog wel wat aandoet uit zelfverdediging met dat wapen... Nee, ik zou gewoon weglopen en de politie bellen. Je moet er toch niet aan denken dat de clown uit paniek/zelfverdediging zijn wapen gaat gebruiken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:59

Het worden er steeds meer... :+

Citaat:
De kinderen op straat zien de clown werkelijk overal. Wie hem met eigen ogen heeft aanschouwd? De meeste handen schieten de lucht in. Sommigen tien minuten geleden nog, of twintig, anderen in de middagpauze, of gisteren, of afgelopen weekend.

„Ik zag twee clowns”, zegt een meisje. „Het zijn er drie”, zegt iemand anders. Wel een mes, geen mes. Achter dat muurtje, in deze bosjes, bij die paal daar. Hij zou in de school gezien zijn, en op het schoolplein. De kinderen overschreeuwen elkaar met details. En ze hebben allemaal mobiele telefoons. .......
„Het wordt een hetze. Hun verhalen worden steeds extremer. Nu een mes, dan wordt het een pistool of een kettingzaag. Hun fantasie gaat met ze aan de haal.”

bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/11/hi ... 9-a1526100

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:01

Ceetje_bokt schreef:
lieveli schreef:
Ik vind het hilarisch. Supersneu voor alle getraumatiseerde mensen maar hoe briljant is het dat dit deze trend global gaat?

Het is tegenwoordig helemaal niet briljant om iets global te laten gaan. En ja, heel hilarisch, je vond het filmen van mensen die in het gezicht geslagen werden om niets ook humor om te lachen?

Ja.

sureido schreef:
Vele zeggen ook: Mij moeten ze niet tegen komen en vooral niet met de hond, maar ik zou ook mét hond me er niet mee bemoeien. Mijn hond iemand laten bijten met een wapen als een mes/kettingzaag/bijl vind ik nogal gevaarlijk, zeker het idee dat de clown misschien mijn hond nog wel wat aandoet uit zelfverdediging met dat wapen... Nee, ik zou gewoon weglopen en de politie bellen. Je moet er toch niet aan denken dat de clown uit paniek/zelfverdediging zijn wapen gaat gebruiken?

Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen. Je wilt niet dat zo'n situatie escaleert.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:02

sureido schreef:

Niet alleen dat je hond gewond kan raken, maar ook het feit dat je hond dan in beslag kan worden genomen of ingslapen kan worden want hij is dan "agressief".

In america is inderdaad een keer zo'n killer clown neergeschoten, geen idee of die ook overleden is. Niet erg dat ze eens een verkeerde treffen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:10

Wat zou dat eigenlijk geven als je perongeluk die mens iets aandoet? Ik kan me ook voorstellen dat er mensen hun eerste reactie is om uit te halen ipv weg te lopen. Stel je voor dat je hem dan van de eerste keer goed hebt en hij K.O gaat, is het dan zelfverdediging of een uit de hand gelopen grap?