kanniet schreef:Jammer dat je leest wat je wil lezen. En ja, er is Nederlandse cultuur, net zoals er Limburgse cultuur is, en Zweedse, en Iraakse, en Friese, en Duitse. Het aantal joden in NL dat Koosjer eet is bijna op één hand te tellen. Door de Islam komen de mensen, die dat eigenlijk niet willen, in de situatie dat ze halal vlees eten zonder dat ze kunnen kiezen. Het wordt ons opgedrongen. En als dan gezegd wordt dat men geen vlees hóeft te eten is dat een non-argument, dat kun je gewoon omdraaien, want ook de moslims hóeven geen vlees te eten.
Ik laat het hierbij. Geschreven taal is te gemakkelijk anders te interpreteren dan bedoeld, en daar wordt dan meestal grif gebruik van gemaakt.
Je maakt het niet makkelijk om het anders te interpreteren. Nu maakt het voor joden niet uit, want dat zijn er maar een paar. Maar voor moslims maakt het wel uit, want dat zijn er veel meer.. Wat wil je nou eigenlijk echt zeggen? Als vele niet joden zich zouden bekeren tot het jodendom en de behoefte aan Koosjer zou stijgen, dan zou het ineens wel een probleem zijn? Ondanks dat het ook deel uitmaakt van de Nederlandse cultuur?
Ik zeg nergens dat er geen Nederlandse cultuur is, ik vind het alleen jammer dat het misbruikt wordt om bepaalde mensen uit te sluiten.