Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Vjestagirl schreef:Als jogger zit je in een ritme, dat continue onderbreken zorgt dat je er nooit echt lekker in komt en kan je hele training verpesten.
Je weet dat als je in een recreatiegebied loopt of op de weg, dat kan gebeuren. Als je dat niet wil moetje op een loopband gaan joggen.
Kinke schreef:Dat is natuurlijk allemaal prachtig op papier, maar het blijven dieren. Een bomproof paard kan tijdens een buitenrit ook nog gewoon schrikken en een gevaarlijke situatie veroorzaken.
DatBenIkNou schreef:Kinke schreef:Dat is natuurlijk allemaal prachtig op papier, maar het blijven dieren. Een bomproof paard kan tijdens een buitenrit ook nog gewoon schrikken en een gevaarlijke situatie veroorzaken.
Een paard is een vluchtdier, sorry dat is geen vergelijking? Een hond die achter joggers aanrent doet dat niet eenmalig van schrik, maar zal dat vast vaker doen.
nikilover schreef:Ik denk niet dat dat is wat er bedoeld wordt.
Het zijn beide dieren, levende wezens, en dus geen robots.
De best getrainde honden kunnen ook een keer net niet luisteren.
Net zoals een bomproof paard ook een keer vervelend en of drammerig kan zijn, daarbij horizontaal op de weg gaat staan en overige mensen ook de weg verspert.
Jennyj01 schreef:Maar eens een stukje mee lopen of geïnteresseerd zijn is het probleem niet. Het probleem is het opspringen, kuiten bijten en baasjes die overal mee bezig zijn behalve met hun hond. En dan, wanneer het een keertje mis gaat, nog niet eens sorry kunnen zeggen.
nikilover schreef:Als ik er een blessure door oploop is het voor mij weinig verschil want zijn de gevolgen hetzelfde. Het is niet minder erg je been te breken door een hond die ineens zich voor je voeten werpt of dat dat komt omdat die tegen je op springt.Maar ik vind een hond die oversteekt, en daarbij jouw pad kruist, maar jou verder met rust laat, een heel ander verhaal dan een hond die gericht naar jou toe komt en tegen je aan gaat springen.
Greetje63 schreef:nikilover schreef:Als ik er een blessure door oploop is het voor mij weinig verschil want zijn de gevolgen hetzelfde. Het is niet minder erg je been te breken door een hond die ineens zich voor je voeten werpt of dat dat komt omdat die tegen je op springt.Maar ik vind een hond die oversteekt, en daarbij jouw pad kruist, maar jou verder met rust laat, een heel ander verhaal dan een hond die gericht naar jou toe komt en tegen je aan gaat springen.
Greetje63 schreef:Gelukkig struikel ik zelden over kinderen (terwijl ik er toch zelf acht heb) en al helemaal niet in de supermarkt of als ik een rondje ga hardlopen. Maar als ik een rondje ga rennen en er schieten ineens een hond voor mijn voeten waardoor ik val dan ben ik inderdaad boos. En nee dan denk ik niet het had evengoed een kind kunnen zijn die ineens vanuit de struiken zich tussen mijn benen wurmde. En dan zeg ik ook niet tegen het baasje , 'geeft niet hoor dat ik nu misschien voor maanden geblesseerd ben geraakt omdat u de hond niet onder controle hebt gehouden want ook een kind kan wel eens in een spel tegen je aanbotsen'.
En ik heb dus zelf ook een hond, laat die heel vaak loslopen, luistert in principe goed en is een ander niet tot overlast. En ja er heeft zich in het verleden best wel eens een onhandige actie van zijn kant voorgedaan die ik in mijn onvermogen of toch onvoldoende oplettendheid niet heb kunnen voorkomen. En dan is het duizendmaal excuus van mijn kant en vind ik het zeer terecht dat mensen mij er op aan spreken of zo nodig de hond van zich afduwen. Graag zelfs. Zo mogen mensen ook mijn kinderen aanspreken op onbezonnen gedrag.