Iedereen Donor??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:06

@verootje, nee invullen ? :) is de enige stap! :)

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:07

MarlindeRooz schreef:
Papilio schreef:
Misschien een gekke vraag... maar de stelling geen bloeddonor zijn of orgaandonor dan ook niet krijgen. Zou iemand die het niet kan zijn dan een uitzondering zijn? Of valt die dan buiten de boot... en hoe gaan ze dat controleren?

Dat moet vast in een medisch dossier staan die ze sowieso nodig hebben, je kan je altijd als "ja" registeren en als je organen dan niet gebruikt mogen worden... Dan zien ze het vanzelf!

haha ja maar dan vooral op bloed doelde ik :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:07

roxiie schreef:
Cowgirl schreef:
Ik ben van mening dat men er niet zo moeilijk over moeten doen. Je bent morsdood en merkt er niks van.
Je bent nog steeds representatief op je begravenis en je hebt veel mensen kunnen helpen.

Helaas al 3x mee gemaakt dat de kist niet meer fatsoenlijk open kon omdat de donor alles behalve netjes afgeleverd was. Dat vind ik getuigen van weinig respect en waardigheid naar de donor toe.

Overigens heb ik nu ook al een aantal mensen gehoord, die reeds donor waren nu door deze bemoeizucht de registratie om hebben laten zetten in NEE.

Om nog maar te zwijgen over de extra kosten voor de nabestaanden. Daar hoor je niemand over. Door het donorschap ligt het lichaam langer in het mortuarium dan normaal en dat wordt gewoon in rekening gebracht. Geen schandalig bedrag (iets van €150,-) maar nog nooit heeft iemand daar iets over vermeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:08

Papilio schreef:

Waar dan? Is daar een site voor ofzo? Of krijgt iedereen volgende week een brief? En wat als ik morgen te pletter ga, trekken ze dan mn organen eruit?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 18:08

Snuffie het zijj een paar vragen en ze bellen je ook nog dus dan kom je er zo achter of je het mag zijn.

Op de vraag of je als je het net zijn buiten te boot valt. Vind ik niet dat zijn mensen die het gewoon echt niet kunnen.
Zo kan mijn moeder dat bijvoorbeeld niet zijn omdat ze chemotherapie heeft gehad.
Dus daar mag inderdaad een uitzondering voor gemaakt worden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:09

verootjoo schreef:
Papilio schreef:

Waar dan? Is daar een site voor ofzo? Of krijgt iedereen volgende week een brief? En wat als ik morgen te pletter ga, trekken ze dan mn organen eruit?

Ooit van het fenomeen google gehoord?

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:09

Jennyj01 schreef:
Ik ben van mening dat men er niet zo moeilijk over moeten doen. Je bent morsdood en merkt er niks van.
Je bent nog steeds representatief op je begravenis en je hebt veel mensen kunnen helpen.

Citaat:
Helaas al 3x mee gemaakt dat de kist niet meer fatsoenlijk open kon omdat de donor alles behalve netjes afgeleverd was. Dat vind ik getuigen van weinig respect en waardigheid naar de donor toe.

Overigens heb ik nu ook al een aantal mensen gehoord, die reeds donor waren nu door deze bemoeizucht de registratie om hebben laten zetten in NEE.

Om nog maar te zwijgen over de extra kosten voor de nabestaanden. Daar hoor je niemand over. Door het donorschap ligt het lichaam langer in het mortuarium dan normaal en dat wordt gewoon in rekening gebracht. Geen schandalig bedrag (iets van €150,-) maar nog nooit heeft iemand daar iets over vermeld.

er zijn ook voorstellen geweest van donor dan korting op zorg verzekering ect alleen zijn die er nooit doorgekomen.

Alleen zou mij persoonlijk die kosten niet tegen houden om donor te zijn wetende dat iemand dan de kans heeft te leven :)

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:11

verootjoo schreef:
Papilio schreef:

jaofnee.nl :) en er zal als deze regeling ingaat vast een termijn zijn voor het in zal gaan! :)

Mars

Hoe langer ik erover nadenk hoe belachelijker ik het vind dat ík straks stappen moet gaan nemen om te voorkomen dat mijn lichaam leeggeplukt wordt na mijn dood. Of tenminste... dat je helemaal dood en weg bent is dan maar te hopen.
Of dat mijn nabestaanden worden lastiggevallen door artsen die mij leeg willen trekken. Echt niet okee :n

snuffie123

verootjoo schreef:
Papilio schreef:

Daar is inderdaad een site voor. Binnen een minuut geregeld!

Mag ik wel vragen... Gewoon uit interesse en je hoeft het niet te beantwoorden natuurlijk. Waarom wil je geen donor zijn?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:12

Mijn lichaam doneer ik aan de natuur.
Inclusief mijn organen.
En nee ik blief ze ook noet van een ander.

Mijn zoon van 18 zal hier zelf een keuze in moeten maken .

Voor diegene die vinden dat als je niet geeft ook niet mag ontvangen overigens:
Hoef ik dan ook niet meer mee te betalen aan zorg voor obesitas , alcoholisten, verslaafden etc etc?

Blela gelijke redenering om
Mensen vooral te dwingen.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:13

Mars schreef:
Hoe langer ik erover nadenk hoe belachelijker ik het vind dat ík straks stappen moet gaan nemen om te voorkomen dat mijn lichaam leeggeplukt wordt na mijn dood. Of tenminste... dat je helemaal dood en weg bent is dan maar te hopen.
Of dat mijn nabestaanden worden lastiggevallen door artsen die mij leeg willen trekken. Echt niet okee :n

dat laatste gebeurd nu ook al. Daarom is het sowieso goed je keuze vast te leggen... zelfs als het een nee is ! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:13

Ik heb een Donor Codicil vanaf 1998,maar die geld nu dus niet meer. In een brief kan ik opnieuw dan mijn keuze maken,als ik het goed begrepen heb?

Ik heb nu aardig wat gelezen op internet,is het waar? geen idee,al lijkt het me vreemd dat artsen zouden liegen hierover? ik zeg nu dus weer NEE.
http://www.ninefornews.nl/mensen-worden ... andonatie/

http://www.de-lemniscaat.nl/orgaandonatie/

Het komt er op neer dat hersendood een leugen is [dat zeggen ze ook] en dat je pas echt dood bent als je organen ook dood zijn. Dat is eigenlijk ook heel logisch.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:14

Ik zie hier vaak dat je niet weet of je het wel meemaakt of niet, maar je bent hersendood. Je hersenen doen het dus niet meer... Voor zover ik weet registreer je pijn door een soort stroompjes die naar je hersens gaan en daar worden verwerkt tot pijn. Als je dus hersendood bent voel en merk je daar dus niets van.

Waarom denken mensen hier van wel?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:14

Papilio schreef:
Mars schreef:

dat laatste gebeurd nu ook al. Daarom is het sowieso goed je keuze vast te leggen... zelfs als het een nee is ! :)

Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb mijn nee al vastgelegd, ben benieuwd of dat dan blijft staan als de overheid straks over mijn lijf wil beslissen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:15

Papilio schreef:
Alleen zou mij persoonlijk die kosten niet tegen houden om donor te zijn wetende dat iemand dan de kans heeft te leven :)

Maar het is alles behalve netjes het niet te vertellen. Op de site en in alle reclame spotjes wordt daar geen woord over gesproken. U bent donor en voor uw nabestaanden zijn daar extra kosten aan verbonden.

Papilio

gohya schreef:
Ik heb een Donor Codicil vanaf 1998,maar die geld nu dus niet meer. In een brief kan ik opnieuw dan mijn keuze maken,als ik het goed begrepen heb?

Ik heb nu aardig wat gelezen op internet,is het waar? geen idee,al lijkt het me vreemd dat artsen zouden liegen hierover? ik zeg nu dus weer NEE.
http://www.ninefornews.nl/mensen-worden ... andonatie/

http://www.de-lemniscaat.nl/orgaandonatie/

Het komt er op neer dat hersendood een leugen is [dat zeggen ze ook] en dat je pas echt dood bent als je organen ook dood zijn. Dat is eigenlijk ook heel logisch.

in ieder geval goed dat je je keuze vast legt ! :) dat vind ik persoonlijk het belangrijkst.

gohya

snuffie123 schreef:
Ik zie hier vaak dat je niet weet of je het wel meemaakt of niet, maar je bent hersendood. Je hersenen doen het dus niet meer... Voor zover ik weet registreer je pijn door een soort stroompjes die naar je hersens gaan en daar worden verwerkt tot pijn. Als je dus hersendood bent voel en merk je daar dus niets van.

Lees de linken die ik heb neer gezet.Hersendood is een leugen en bestaat helemaal niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:16

Zeker heb ik van google gehoord maar het is toch van de zotte dat ik er zelf achteraan moet zoeken om t zorgen dat wat van mij is van mij blijft :?

Snuffie: ik wil geen donor zijn omdat ik het te ver vind gaan om organen uit een lichaam te hergebruiken in een ander lichaam. Mooi idee, maar ik doe er niet aan mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:17

Ik vind het heel jammer dat sommige mensen de anderen die geen Donor zijn of hun registratie naar "nee" willen veranderen gaan aanpraten dat hun keuze levens kost... allereerst is de kans dat je vroegtijdig overlijdt hartstikke klein en is het dus belachelijk om iemand aan te praten dat het zijn of haar schuld is dat een ander dood gaat. :') Daarbij is het iedereens eigen keus. Misschien heeft iemand wel een bepaald geloof en wil diegene het daarom niet? Heel leuk dat jij geloofd dat je morsdood bent als je doodgaat. Mag allemaal. Maar door iemand anders dan te veroordelen dat diegene niet van zijn of haar organen af wil? Terwijl het HUN EIGEN organen zijn? Deel van een lichaam wat helemaal van iemand zelf is? Terwijl ik dit typ ga ik het alleen maar belachelijker vinden dat mensen andere mensen die niet doneren veroordelen. Schaam je.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:17

snuffie123 schreef:

Iemand artsen - schijnen - mensen die donor zijn te snel hersendood te verklaren om die organen maar te kunnen hebben.
Er zijn veel verhalen te vinden over donorpatiënten die tijdens het opereren grimassen trokken e.d de medici doet dit af aan reflexen. Maar dat zou een hersendode ook niet meer moeten kunnen, toch?

(en ook verhalen waarbij de nabestaanden het proces hebben stopgezet door zulke 'reflexen' waarbij de patiënten vervolgens, levend en wel, weer wakker werden. Patiënten die dan ook zeggen alles meegemaakt te hebben maar niks hebben kunnen zeggen.)
Laatst bijgewerkt door xBontfire op 14-09-16 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:18

Jennyj01 schreef:
Papilio schreef:

Maar het is alles behalve netjes het niet te vertellen. Op de site en in alle reclame spotjes wordt daar geen woord over gesproken. U bent donor en voor uw nabestaanden zijn daar extra kosten aan verbonden.

Is het echt het doneren geweest die de meerkosten hebben gegeven? Is het een uitzondering of zijn alle orgaandonoren in deze situatie? ;) dat zijn vragen die ik mij persoonlijk stel.

Mochten die met ja beantwoord worden is het inderdaad iets wat vermeld had moeten worden. En verder vind ik persoonlijk dat mocht zn situatie zich voordoen de nabestaanden tegemoet moeten worden gekomen om deze kosten te dekken.

maar toch... hoop ik vooral dat mensen door zulke verhalen niet tegen gehouden worden donor te worden/zijn. Je geeft mensen vaak echt een leven terug...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:19

xBontfire schreef:
snuffie123 schreef:

Iemand artsen - schijnen - mensen die donor zijn te snel hersendood te verklaren om die organen maar te kunnen hebben.
Er zijn veel verhalen te vinden over donorpatiënten die tijdens het opereren grimassen trokken e.d de medici doet dit af aan reflexen. Maar dat zou een hersendode ook niet meer moeten kunnen, toch?

(en ook verhalen waarbij de nabestaanden het proces hebben stopgezet door zulke 'reflexen' waarbij de patiënten vervolgens, levend en wel, weer wakker werden.)

Reflexen gaan niet via je hersenen.

Verder weet ik miet of je er wat van merkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:20

@ Papilio Ja die kosten waren direct gerelateerd aan het doneren. Als dochter van een boekhouden controleer je die factuur van zijn begrafenis goed. Ik was met stomheid geslagen. Eerst al over de gang van zaken en later over het extra regeltje op de rekening.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:21

Citaat:
Reflexen gaan niet via je hersenen.

Verder weet ik miet of je er wat van merkt

hihi ik denk dat niemand die dingen zeker weet. Als wel.. dan was het mysterie rondom de dood opgelost...