Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Papilio schreef:Misschien een gekke vraag... maar de stelling geen bloeddonor zijn of orgaandonor dan ook niet krijgen. Zou iemand die het niet kan zijn dan een uitzondering zijn? Of valt die dan buiten de boot... en hoe gaan ze dat controleren?
Dat moet vast in een medisch dossier staan die ze sowieso nodig hebben, je kan je altijd als "ja" registeren en als je organen dan niet gebruikt mogen worden... Dan zien ze het vanzelf!
roxiie schreef:Cowgirl schreef:Ik ben van mening dat men er niet zo moeilijk over moeten doen. Je bent morsdood en merkt er niks van.
Je bent nog steeds representatief op je begravenis en je hebt veel mensen kunnen helpen.
Helaas al 3x mee gemaakt dat de kist niet meer fatsoenlijk open kon omdat de donor alles behalve netjes afgeleverd was. Dat vind ik getuigen van weinig respect en waardigheid naar de donor toe.
Overigens heb ik nu ook al een aantal mensen gehoord, die reeds donor waren nu door deze bemoeizucht de registratie om hebben laten zetten in NEE.
Jennyj01 schreef:Ik ben van mening dat men er niet zo moeilijk over moeten doen. Je bent morsdood en merkt er niks van.
Je bent nog steeds representatief op je begravenis en je hebt veel mensen kunnen helpen.Citaat:Helaas al 3x mee gemaakt dat de kist niet meer fatsoenlijk open kon omdat de donor alles behalve netjes afgeleverd was. Dat vind ik getuigen van weinig respect en waardigheid naar de donor toe.
Overigens heb ik nu ook al een aantal mensen gehoord, die reeds donor waren nu door deze bemoeizucht de registratie om hebben laten zetten in NEE.
Om nog maar te zwijgen over de extra kosten voor de nabestaanden. Daar hoor je niemand over. Door het donorschap ligt het lichaam langer in het mortuarium dan normaal en dat wordt gewoon in rekening gebracht. Geen schandalig bedrag (iets van €150,-) maar nog nooit heeft iemand daar iets over vermeld.
verootjoo schreef:Papilio schreef:@verootje, nee invullen ?is de enige stap!
Waar dan? Is daar een site voor ofzo? Of krijgt iedereen volgende week een brief? En wat als ik morgen te pletter ga, trekken ze dan mn organen eruit?
verootjoo schreef:Papilio schreef:@verootje, nee invullen ?is de enige stap!
Waar dan? Is daar een site voor ofzo? Of krijgt iedereen volgende week een brief? En wat als ik morgen te pletter ga, trekken ze dan mn organen eruit?
Mars schreef:Hoe langer ik erover nadenk hoe belachelijker ik het vind dat ík straks stappen moet gaan nemen om te voorkomen dat mijn lichaam leeggeplukt wordt na mijn dood. Of tenminste... dat je helemaal dood en weg bent is dan maar te hopen.
Of dat mijn nabestaanden worden lastiggevallen door artsen die mij leeg willen trekken. Echt niet okee
Papilio schreef:Mars schreef:Hoe langer ik erover nadenk hoe belachelijker ik het vind dat ík straks stappen moet gaan nemen om te voorkomen dat mijn lichaam leeggeplukt wordt na mijn dood. Of tenminste... dat je helemaal dood en weg bent is dan maar te hopen.
Of dat mijn nabestaanden worden lastiggevallen door artsen die mij leeg willen trekken. Echt niet okee
dat laatste gebeurd nu ook al. Daarom is het sowieso goed je keuze vast te leggen... zelfs als het een nee is !
Papilio schreef:Alleen zou mij persoonlijk die kosten niet tegen houden om donor te zijn wetende dat iemand dan de kans heeft te leven
gohya schreef:Ik heb een Donor Codicil vanaf 1998,maar die geld nu dus niet meer. In een brief kan ik opnieuw dan mijn keuze maken,als ik het goed begrepen heb?
Ik heb nu aardig wat gelezen op internet,is het waar? geen idee,al lijkt het me vreemd dat artsen zouden liegen hierover? ik zeg nu dus weer NEE.
http://www.ninefornews.nl/mensen-worden ... andonatie/
http://www.de-lemniscaat.nl/orgaandonatie/
Het komt er op neer dat hersendood een leugen is [dat zeggen ze ook] en dat je pas echt dood bent als je organen ook dood zijn. Dat is eigenlijk ook heel logisch.
snuffie123 schreef:Ik zie hier vaak dat je niet weet of je het wel meemaakt of niet, maar je bent hersendood. Je hersenen doen het dus niet meer... Voor zover ik weet registreer je pijn door een soort stroompjes die naar je hersens gaan en daar worden verwerkt tot pijn. Als je dus hersendood bent voel en merk je daar dus niets van.
Waarom denken mensen hier van wel?
snuffie123 schreef:Ik zie hier vaak dat je niet weet of je het wel meemaakt of niet, maar je bent hersendood. Je hersenen doen het dus niet meer... Voor zover ik weet registreer je pijn door een soort stroompjes die naar je hersens gaan en daar worden verwerkt tot pijn. Als je dus hersendood bent voel en merk je daar dus niets van.
Jennyj01 schreef:Papilio schreef:Alleen zou mij persoonlijk die kosten niet tegen houden om donor te zijn wetende dat iemand dan de kans heeft te leven
Maar het is alles behalve netjes het niet te vertellen. Op de site en in alle reclame spotjes wordt daar geen woord over gesproken. U bent donor en voor uw nabestaanden zijn daar extra kosten aan verbonden.
xBontfire schreef:snuffie123 schreef:Ik zie hier vaak dat je niet weet of je het wel meemaakt of niet, maar je bent hersendood. Je hersenen doen het dus niet meer... Voor zover ik weet registreer je pijn door een soort stroompjes die naar je hersens gaan en daar worden verwerkt tot pijn. Als je dus hersendood bent voel en merk je daar dus niets van.
Iemand artsen - schijnen - mensen die donor zijn te snel hersendood te verklaren om die organen maar te kunnen hebben.
Er zijn veel verhalen te vinden over donorpatiënten die tijdens het opereren grimassen trokken e.d de medici doet dit af aan reflexen. Maar dat zou een hersendode ook niet meer moeten kunnen, toch?
(en ook verhalen waarbij de nabestaanden het proces hebben stopgezet door zulke 'reflexen' waarbij de patiënten vervolgens, levend en wel, weer wakker werden.)