Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:04

Nou ja met een burgerwacht heb ik absoluut geen problemen. Graag zelfs! Maar in elkaar slaan is niet echt nodig :n

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:06

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:52

Update over dit verhaal:

Meneer zou geestesziek zijn, problemen met schizofrenie en zo (op zich wil ik hier niet mee lachen, alle respect hiervoor, is echt kl*te).
Maar nu zou opeens de man/vader van de slachtoffers een 'obsceen' gebaar gemaakt hebben, en hierdoor is Meneer M totaal door het lint gegaan.

Mijn excuses, dan zou je je tot de man moeten richten, en niet tot de vrouw en kinderen.

De vrouw van Meneer M komt nu af 'mijn man is ziek, mijn man is ziek'.
Als je dat weet en Meneer M neemt geen medicijnen voor zijn ziekte meer, dan is dit toch wel nalatig gedrag van Meneer M en Mevrouw M.

Of het nu moslims zijn of niet, spychische problemen zijn niet leuk (voor niemand niet, niet patiënt, niet familie) maar gewoontes die er van jongsaf aan ingedramd zijn (sexisme, racisme (ze zijn racist tegen andere moslims, jaja, ze zijn er beter in dan wij)) komen dan pas echt naar boven.

Hier kun je best 1 ding mee doen.
De gevolgen laten dragen en terug naar land van herkomst waar deze dingen niet mogelijk zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:05

Die asielzoekers zou mishandeld zijn. Maar toen de politie auto aan kwam rijden stond hij gewoon fier recht overeind.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:19

Loretta schreef:
Die asielzoekers zou mishandeld zijn. Maar toen de politie auto aan kwam rijden stond hij gewoon fier recht overeind.

Ja en?
Mishandeld wil niet zeggen dat je perse alleen maar in een hoekje zit te jammeren.
Je kan ook juist de andere kant op slaan.
Moet je het boek Een man van Oriana Fallaci maar eens lezen. Sterk autobiografisch boek van Italiaanse vrouw die een relatie had met Griekse verzetstrijder, hij was ook gemarteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:08

A3a1 schreef:
Loretta schreef:

Ja en?
Mishandeld wil niet zeggen dat je perse alleen maar in een hoekje zit te jammeren.
Je kan ook juist de andere kant op slaan.
Moet je het boek Een man van Oriana Fallaci maar eens lezen. Sterk autobiografisch boek van Italiaanse vrouw die een relatie had met Griekse verzetstrijder, hij was ook gemarteld.

https://facebook.com/S.O.O.Netherlands/

Daar staan 2 filmpjes van die man en de overdracht. Hij ziet er niet uit alsof hij het moeilijk heeft ofzo. Hij kijkt misschien wat benepen maar dat zou ik ook doen wanneer ik aangehouden werd na een aanranding :')
Geen bloed, alles nog aardig heel. Damn, ik heb er zelf al wel eens heel anders bijgestaan na een conflict, denk dat hij niet veel te klagen heeft hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:36

Thesserd schreef:
Anoniem schreef:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/165755/So ... reemrechts

Niet vreemd eigenlijk, dit soort ontwikkelingen.

Hier hoorde ik vandaag ook al over ja :+

Best geniaal. Alleen wel jammer dat ze bij de politie wrs gelijk weer weg komen of een taakstrafje krijgen :=

Is niets geniaal aan.
Burgerwacht prima, maar SOO is een extreem-rechtse groep, met fascistische nazi-aanhangers die (in het buitenland) gewelddadig zijn.

In een beschaafd land, moet politie en justitie, desnoods met defensie de burgers beschermen en daders aanhouden en berechten.
Eigen rechter spelen door een stel testosteron-bommen noem ik niet geniaal.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:47

Electra63 schreef:
Is niets geniaal aan.
Burgerwacht prima, maar SOO is een extreem-rechtse groep, met fascistische nazi-aanhangers die (in het buitenland) gewelddadig zijn.

In een beschaafd land, moet politie en justitie, desnoods met defensie de burgers beschermen en daders aanhouden en berechten.
Eigen rechter spelen door een stel testosteron-bommen noem ik niet geniaal.....

Afbeelding

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:09

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:33

Afbeelding

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:36

Ik vind die beschuldigingen ook allemaal wat kort door de bocht. De politie heeft verklaard dat de man mishandeld was omdat hij al eerder verwondingen had opgelopen, niet omdat hij tijdens die aanhouding ook verwondingen heeft opgelopen. Tot nu toe heeft die burgerwacht dus alleen iemand aangesproken op straat en hem gevraagd op de politie te wachten en ineens zijn het "rechtsextremistische testosteron bommen die eigen rechter spelen" ?
Het is niet verboden om rechtse denkbeelden te hebben zolang je uit naam van die denkbeelden geen geweld pleeg of oproept tot geweld :)*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:37

Als zij links georiënteerd zijn, eet ik ter plekke al mijn schoenen op :')

Burgerwacht prima hoor, maar door dergelijke engerds voel ik mij absoluut niet veiliger op straat. Ik loop ook wel een blokje om als ik die tegen kom tijdens een avondwandeling. Misschien moeten ze wat knusser gekleed gaan, minder intimiderend overkomen. Minder uitstralen dat ze extreem rechts zijn, wie weet geloof ik er dan meer in hun statement ;)

Ik vind extremisme sowieso onprettig, omdat ze zelden openstaan voor andere ideeën en helemaal als het om georganiseerde groepen gaan. Of het nou links is, rechts, over dieren gaat of religie. Tunnelvisie en group think zijn enge dingen. En ze volharden alleen maar in hun opinie. Dat maakt de wereld niet gezelliger.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:52

liedje89 schreef:
Ik vind die beschuldigingen ook allemaal wat kort door de bocht. De politie heeft verklaard dat de man mishandeld was omdat hij al eerder verwondingen had opgelopen, niet omdat hij tijdens die aanhouding ook verwondingen heeft opgelopen. Tot nu toe heeft die burgerwacht dus alleen iemand aangesproken op straat en hem gevraagd op de politie te wachten en ineens zijn het "rechtsextremistische testosteron bommen die eigen rechter spelen" ?
Het is niet verboden om rechtse denkbeelden te hebben zolang je uit naam van die denkbeelden geen geweld pleeg of oproept tot geweld :)*

Nee, ook niks mis met een hakenkruis als tattoo op je arm ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:57

De leider heeft een nazi-kruis op zijn arm omdat dit mooi is .....
Het zijn dezelfde (voetbal) hooligans die bij die AZC'S ruiten ingooien, brandbommen gooien enz.
En mensen bedreigen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:59

Ik zou iemand met een hakenkruis tatoo ook niet aannemen en het zou ook mijn vriend niet zijn. Maar het mag gewoon en het maakt iemand die (zover nu in het nieuws is) nog niets gedaan heeft ook niet direct geweldadig dat ie rechtse ideeen heeft?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:01

Mixje90 schreef:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/165741/De ... reemrechts
"De SOO ontkent extreemrechts te zijn, maar Kafka spreekt dat tegen: 'De leden komen bijna allemaal uit neonazistische hoek. Omdat ze niet heel groot zijn, zal de groep nu geen structureel gevaar vormen.'"

er zijn heel veel van dat soort kleine splintergroepen..

Maar mogen we deze gaten niet gewoon over 1 kam scheren ook?

Bleekscheet, kaal en patrouilleert tegen 'getinte' mensen..
= neonazi..

immers getint met baard = moslim = terrorist..

ik zou gewoon aanraden om als kale blanke man voortaan maar een pruik te gaan dragen ..

----------

overigens is het wel apart,
als een getinte gek mensen neersteekt omdat hij geesteziek/depressief zou zijn dan is en blijft hij moslim en dus heeft het met geloof en achtergrond te maken..

als een blanke of in het westen geboren gek mensen doodschiet en hij blijkt niets met IS te maken te hebben. dan hoor je ineens bijna niets meer.. Of als een blanke gek in een depressie een vliegtuig tegen een bergwand vliegt en depressief bleek, dan geven we af op zorg en regering. Als een bleke gek zijn auto dwars door een menigte rijd en daarbij tig dodelijke slachtoffers maakt, dan is het een individuele gek.

Meer dan de helft van de westerse mensen hangt nog altijd een geloof aan.. dus minimaal 1 van de drie was gelovig, waarom wordt het daar dan niet op het geloof gegooid? De man die Els Borst vermoorde had het zelfs over een goddelijke opdracht.. En toch keren we ons dan niet massaal tegen alles wat blank is en noemen onszelf allemaal gevaarlijke christenextremisten..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:03

liedje89 schreef:
Ik zou iemand met een hakenkruis tatoo ook niet aannemen en het zou ook mijn vriend niet zijn. Maar het mag gewoon en het maakt iemand die (zover nu in het nieuws is) nog niets gedaan heeft ook niet direct geweldadig dat ie rechtse ideeen heeft?

Ach als jij zo naief bent dat je denkt dat deze heren vredelievend zijn..... Dream on....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:07

liedje89 schreef:

Vind jij een georganiseerde groep neo nazi's die de straten veilig houden zelf een fijn idee voor de samenleving? Dat ze constructief wat toevoegen? Want natuurlijk handelen ze nu nog even binnen de wet (zijn helaas ook in andere landen al berichten van wel geweldpleging door soo).

Een burgerwacht uit wat willekeurige mensen uit de straat vind ik 1 ding, een georganiseerde groep rechts extremisten het andere uiterste.

Ze hebben met deze asielzoeker ook niets verkeerd gedaan , maar ik vind soo geen fijne ontwikkeling en zorgt alleen maar voor wij-zij.

Elena, een willekeurige moslim op straat is voor mij geen terrorist, een moslim aangesloten bij een sterke anti westerse groepering voor mij een risico. een willekeurige kalende man met bomberjack en rozen tattoo's is voor mij geen rechts extremist, een dergelijke man die zich goed voelt hij gedachtengoed van SOO en zich daarbij aansluit voor mij wel een verhoogd kans dat hij rechts extremist is. Een burgerwacht vind ik een goed idee, georganiseerde club soo met grondleggers die vrolijk baden in neo nazisme vind ik minder prettig.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:14

En de Sharia politie die al jarenlang actief is in Deb Haag nee dat is wel oke?
Die Odin met hakenkruis is heel fout en heel jammer dat het weer uit die hoek moet komen. Maar het idee dat de sharia hier in Nederland wel geaccepteerd wordt vind ik net zo walgelijk!
Gelukkig is er in Nederland geen rede tot paniek. Niets aan de hand hier allemaal doorlopen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:19

Willl65 schreef:
En de Sharia politie die al jarenlang actief is in Deb Haag nee dat is wel oke?
Die Odin met hakenkruis is heel fout en heel jammer dat het weer uit die hoek moet komen. Maar het idee dat de sharia hier in Nederland wel geaccepteerd wordt vind ik net zo walgelijk!
Gelukkig is er in Nederland geen rede tot paniek. Niets aan de hand hier allemaal doorlopen.

Dat is een groot broodje aap verhaal ;) de sharia politie in Den Haag. En als het geen verzinsel zou zijn, zou het zeker niet oké zijn. Wie zie jij zeggen dat dat oké zou zijn?
Ik zie heel veel mensen namelijk wel zeggen dat SOO oké zijn...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:22

@vuurneon: Wat helpt het de situatie dan precies om in paniek te raken en ze direct van geweld te beschuldigen wat ze nog niet gepleegd hebben? Het lijkt mij dat vooroordelen over wat iemand allemaal zal gaan doen sowieso eerder voor verdeeldheid zorgen. Of iemand nu een achterlijk politiek idee heeft of een achterlijk geloof aanhangt daarmee bereik je meestal alleen dat ze zich juist nogal gesterkt voelen in hun verongelukte gevoel en nog veel vervelender worden. Ze hebben niets gedaan, laat ze lekker lelijke shirts dragen en lelijke tatoo's hebben >;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:23

ik vind gewoon elke georganiseerde groep die anti (bepaalde groep mensen is) westers, vleeseters, moslims, christenen, immigranten, boomknuffelaars, homo's etc zijn niet prettig ivm die groupthink en vanuit die groep de straten 'veilig' maken.

En nee ik ben niet in paniek en vind de paniek omtrent die henkies ook niet nodig, er is niets gebeurd. Maar ik vind het zelf geen fijne ontwikkeling.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:29

vuurneon schreef:
ik vind gewoon elke georganiseerde groep die anti (bepaalde groep mensen is) westers, vleeseters, moslims, christenen, immigranten, boomknuffelaars, homo's etc zijn niet prettig ivm die groupthink en vanuit die groep de straten 'veilig' maken.

En nee ik ben niet in paniek en vind de paniek omtrent die henkies ook niet nodig, er is niets gebeurd. Maar ik vind het zelf geen fijne ontwikkeling.

Precies !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:30

Eerlijk gezegd kan het mij niet schelen wie een aanrander onder burgerarrest zet. Of dat nou een zogenaamde neonazi is, een lid van de Hells Angels of de dominee van de katholieke kerk...
Aanranders en alles wat nog meer in dat rijtje thuis hoort staat bij mij altijd nog het laagst in rang, asielzoekers of autochtonen, geen verschil.
Ik neem aan dat de SOO ook een blanke Nederlandse aanrander zouden aanhouden en overdragen, zoals ze zelf beweren.
Het idee dat zo'n aanrander lekker vrij en blij zijn ding kan blijven doen vind ik veel enger dan een groep mannen die daar een stokje voor steekt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:32

Dat er georganiseerde groepen zijn met stomme denkbeelden waarvan leden misschien geweld zouden kunnen plegen is niet echt iets waar je iets aan kan doen. Het is wel jammer maar volgens mij heb je dat gewoon altijd al gehad. Ik bedoel als je dat niet al eeuwen normaal was hadden we de christelijke kerk toch ook allang niet meer gehad. Ik vind het in die zin geen ontwikkeling en dus ook niet iets om je extra zorgen om te maken.