Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:http://www.rtvnoord.nl/nieuws/165755/So ... reemrechts
Niet vreemd eigenlijk, dit soort ontwikkelingen.
Loretta schreef:Die asielzoekers zou mishandeld zijn. Maar toen de politie auto aan kwam rijden stond hij gewoon fier recht overeind.
A3a1 schreef:Loretta schreef:Die asielzoekers zou mishandeld zijn. Maar toen de politie auto aan kwam rijden stond hij gewoon fier recht overeind.
Ja en?
Mishandeld wil niet zeggen dat je perse alleen maar in een hoekje zit te jammeren.
Je kan ook juist de andere kant op slaan.
Moet je het boek Een man van Oriana Fallaci maar eens lezen. Sterk autobiografisch boek van Italiaanse vrouw die een relatie had met Griekse verzetstrijder, hij was ook gemarteld.
Thesserd schreef:Anoniem schreef:http://www.rtvnoord.nl/nieuws/165755/So ... reemrechts
Niet vreemd eigenlijk, dit soort ontwikkelingen.
Hier hoorde ik vandaag ook al over ja
Best geniaal. Alleen wel jammer dat ze bij de politie wrs gelijk weer weg komen of een taakstrafje krijgen
Electra63 schreef:Is niets geniaal aan.
Burgerwacht prima, maar SOO is een extreem-rechtse groep, met fascistische nazi-aanhangers die (in het buitenland) gewelddadig zijn.
In een beschaafd land, moet politie en justitie, desnoods met defensie de burgers beschermen en daders aanhouden en berechten.
Eigen rechter spelen door een stel testosteron-bommen noem ik niet geniaal.....
liedje89 schreef:Ik vind die beschuldigingen ook allemaal wat kort door de bocht. De politie heeft verklaard dat de man mishandeld was omdat hij al eerder verwondingen had opgelopen, niet omdat hij tijdens die aanhouding ook verwondingen heeft opgelopen. Tot nu toe heeft die burgerwacht dus alleen iemand aangesproken op straat en hem gevraagd op de politie te wachten en ineens zijn het "rechtsextremistische testosteron bommen die eigen rechter spelen" ?
Het is niet verboden om rechtse denkbeelden te hebben zolang je uit naam van die denkbeelden geen geweld pleeg of oproept tot geweld
Mixje90 schreef:http://www.rtvnoord.nl/nieuws/165741/De ... reemrechts
"De SOO ontkent extreemrechts te zijn, maar Kafka spreekt dat tegen: 'De leden komen bijna allemaal uit neonazistische hoek. Omdat ze niet heel groot zijn, zal de groep nu geen structureel gevaar vormen.'"
liedje89 schreef:Ik zou iemand met een hakenkruis tatoo ook niet aannemen en het zou ook mijn vriend niet zijn. Maar het mag gewoon en het maakt iemand die (zover nu in het nieuws is) nog niets gedaan heeft ook niet direct geweldadig dat ie rechtse ideeen heeft?
liedje89 schreef:Ik zou iemand met een hakenkruis tatoo ook niet aannemen en het zou ook mijn vriend niet zijn. Maar het mag gewoon en het maakt iemand die (zover nu in het nieuws is) nog niets gedaan heeft ook niet direct geweldadig dat ie rechtse ideeen heeft?
Willl65 schreef:En de Sharia politie die al jarenlang actief is in Deb Haag nee dat is wel oke?
Die Odin met hakenkruis is heel fout en heel jammer dat het weer uit die hoek moet komen. Maar het idee dat de sharia hier in Nederland wel geaccepteerd wordt vind ik net zo walgelijk!
Gelukkig is er in Nederland geen rede tot paniek. Niets aan de hand hier allemaal doorlopen.
vuurneon schreef:ik vind gewoon elke georganiseerde groep die anti (bepaalde groep mensen is) westers, vleeseters, moslims, christenen, immigranten, boomknuffelaars, homo's etc zijn niet prettig ivm die groupthink en vanuit die groep de straten 'veilig' maken.
En nee ik ben niet in paniek en vind de paniek omtrent die henkies ook niet nodig, er is niets gebeurd. Maar ik vind het zelf geen fijne ontwikkeling.