Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:54

A3a1 schreef:
Nou, ik heb geen idee wat wijsheid is.
In beginsel was ik niet voor eu of euro, te groot en te log.
En eigenlijk hoor ik weinig tot geen goede redenen om te blijven.

Handel voeren kan altijd daar hoef je geen verdrag voor te hebben.
Vind het niet erg om wat extra te betalen om invoerrechten mee te betalen.

Met overal mijn paspoort laten zien kan ik ook wel leven.

Maar dat is allemaal oppervlakkig.

Punt is, ik heb nog geen inside rede gezien om te blijven.
Wat niet wil zeggen dat die er niet is.

Economische crisis? :)
Tenzij jij vanuit de States Bokt, dat kan natuurlijk en dan kun je momenteel gelukkig zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:56

8nnemiek schreef:
Ik ben ook benieuwd naar de gevolgen.
Voor ons paardenmensen is het waarschijnlijk wel gunstig als de waarde van de pond flink zakt, dan .

Nou,...er worden nogal veel paarden naar Engeland verkocht. Ongunstig dus. :Y)

Tja,..laten we de Engelse beleeft in hun jas helpen.
Nu dan maar gaan ook want echt dat gezeur van ze ben ik zo zat.

Denk dat er uiteindelijk weinig zal veranderen....met name voor hun zelf. Ze moeten nog steeds aan allerlei handelsverdragen voldoen....met het verschil dat ze er nu geen invloed meer op hebben.
Nou,...lekker dan.

grootste gevaar is dat dit in meer landen gebeurd....en dat kan naar mijn gevoel veel gevaarlijker zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:05

Cowboy55 schreef:
janderegelaa schreef:
De aankondiging van het referendum was lang voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam. Als je geografisch kijkt zie je dat juist de plekken waar de meeste vluchtelingen komen (de grote steden) juist voor de EU gestemd hebben.

Maar dat is niet eens zo raar. We vrezen wat we niet kennen. Dat zien we in NL ook. Met gepaste schaamte kan ik vaststellen dat het hoogste percentage PVV-aanhangers in Limburg zit. De provincie met (1 van) de minste buitenlanders/vluchtelingen/allochtone medelanders.

Misschien moet je dan eens loslaten dat mensen alleen maar stemmen op de PVV vanwege het moslimstandpunt.

Allereerst is de PVV van oorsprong Limburgs. Wilders komt er vandaan.
Daarnaast heeft de PVV een heel duidelijk ouderen standpunt in hun beleid. Limburg is een krimpregio en vergrijst. Het is daarom niet raar dat de veelal oudere mensen op de PVV stemmen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:07

NatasjavE schreef:
8nnemiek schreef:
Ik ben ook benieuwd naar de gevolgen.
Voor ons paardenmensen is het waarschijnlijk wel gunstig als de waarde van de pond flink zakt, dan .

Nou,...er worden nogal veel paarden naar Engeland verkocht. Ongunstig dus. :Y)

Tja,..laten we de Engelse beleeft in hun jas helpen.
Nu dan maar gaan ook want echt dat gezeur van ze ben ik zo zat.

Denk dat er uiteindelijk weinig zal veranderen....met name voor hun zelf. Ze moeten nog steeds aan allerlei handelsverdragen voldoen....met het verschil dat ze er nu geen invloed meer op hebben.
Nou,...lekker dan.

grootste gevaar is dat dit in meer landen gebeurd....en dat kan naar mijn gevoel veel gevaarlijker zijn.

De beurzen gaan nu alweer omhoog. Ik denk dat er niets aan de hand is straks.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:07

janderegelaa schreef:
Misschien moet je dan eens loslaten dat mensen alleen maar stemmen op de PVV vanwege het moslimstandpunt.

Allereerst is de PVV van oorsprong Limburgs. Wilders komt er vandaan.
Daarnaast heeft de PVV een heel duidelijk ouderen standpunt in hun beleid. Limburg is een krimpregio en vergrijst. Het is daarom niet raar dat de veelal oudere mensen op de PVV stemmen.

wat het juist nog vreemder maakt dat er tegen immigratie wordt gestemd. we hebben al geen jonge mensen meer. laat staan mensen die werken voor de ouderen.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:10

mysa schreef:
Denemarken zit al sinds begin jaren zeventig in de Europese Unie.

Even een "verbetering": De europese Unie zoals het nu bestaat bestond niet in de jaren 70.
Ik hoor dat jaartal ook in kranten als het over de EU gaat en dat is onzin.
In de jaren 70 hadden we (handels)verdragen, en drie Europese organen die beslissingen maakten over b.v. kool, atoomenergie e.d.. Vanaf ergens in '70 werdt er dmv dat verdrag besloten om die drie organisaties te combineren.

Dat was niet het begin van de Europese Unie, maar gewoon een afspraak tussen landen om over belangrijke dingen een vaste lijn aan te houden.

Denemarken zit in de EU, maar niet in de Eurozone, en ook hier is er vorig jaar een referendum geweest waarom het volk zijn ontevredenheid over de EU liet blijken. Volksafstemmingen over zulke belangrijke dingen zijn hier vastgelegd in de wet, en bindend.
Daardoor heeft Denemarken een hoopt opt-outs die andere landen niet hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:11

DarkoFoitzik schreef:
wat het juist nog vreemder maakt dat er tegen immigratie wordt gestemd. we hebben al geen jonge mensen meer. laat staan mensen die werken voor de ouderen.

Wil je wel goed quoten?

Daarnaast wordt er niet tegen immigratie gestemd maar voor goede ouderenzorg.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:13

A3a1 schreef:

Dus jij wilt dat alles wat vanuit de UK komt een heel stuk duurder word, of helemaal verdwijnt in onze Europese winkels omdat het te duur wordt voor de bedrijven om het in de EU te krijgen?

En het gaat voor reizen inderdaad om alleen je paspoort tonen, maar wat dacht je van werk en studie? Om van beiden kanten uit de ellendige procedure te moeten doorstaan om een visa aan te moeten vragen? Uitgebreide checks op 't vliegveld voor een weekendje London want je gaat de EU uit dus je hebt veel strengere regulaties, geen internationale studenten meer want 't is ingewikkeld en ontzettend tijdrovend om een visa aan te vragen.

Ooit eraan gedacht dat nu met de UK er uit is het al lastig voor ze gaat worden om het hoofd boven water te houden, omdat het voor de grote landen als de US, Japan, China, totaal niet interessant is om met zo'n klein land als de UK handel te drijven terwijl ze in de EU veel meer mensen en bedrijven in een klap aan kunnen spreken. En dan hebben we het over de UK, dat wereldwijd toch best een belangrijk land is en ook qua populatie nog enigzinds interessant is. Wat moet er dan wel niet van Nederland komen als we ook uit de EU gaan? Wij zijn letterlijk een stipje op de wereldmap.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:15

Piekosjj schreef:
A3a1 schreef:

Dus jij wilt dat alles wat vanuit de UK komt een heel stuk duurder word, of helemaal verdwijnt in onze Europese winkels omdat het te duur wordt voor de bedrijven om het in de EU te krijgen?

En het gaat voor reizen inderdaad om alleen je paspoort tonen, maar wat dacht je van werk en studie? Om van beiden kanten uit de ellendige procedure te moeten doorstaan om een visa aan te moeten vragen? Uitgebreide checks op 't vliegveld voor een weekendje London want je gaat de EU uit dus je hebt veel strengere regulaties, geen internationale studenten meer want 't is ingewikkeld en ontzettend tijdrovend om een visa aan te vragen.

Ooit eraan gedacht dat nu met de UK er uit is het al lastig voor ze gaat worden om het hoofd boven water te houden, omdat het voor de grote landen als de US, Japan, China, totaal niet interessant is om met zo'n klein land als de UK handel te drijven terwijl ze in de EU veel meer mensen en bedrijven in een klap aan kunnen spreken. En dan hebben we het over de UK, dat wereldwijd toch best een belangrijk land is en ook qua populatie nog enigzinds interessant is. Wat moet er dan wel niet van Nederland komen als we ook uit de EU gaan? Wij zijn letterlijk een stipje op de wereldmap.

We deden het ook al goed voordat we bij de EU in deze vorm zaten. Ik ben er niet zo bang voor.

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:17

janderegelaa schreef:

Er is ook 250 biljoen aan de banken vrijgegeven om de pond stabiel te houden zie ik op de BBC stream.

D
Citaat:
us jij wilt dat alles wat vanuit de UK komt een heel stuk duurder word, of helemaal verdwijnt in onze Europese winkels omdat het te duur wordt voor de bedrijven om het in de EU te krijgen?

En dat de UK tegenwicht bood tegen Frankrijk en Duitsland in de EU.
Laatst bijgewerkt door Rey op 24-06-16 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:18

janderegelaa schreef:
DarkoFoitzik schreef:

Wil je wel goed quoten?

Als dat zo zou zijn, dan zou dat logischerwijs ook moeten gelden voor de andere krimpregio's toch?
En volgens mij is dat niet het geval :n

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:18

Ik vind het interessant om te lezen wat mensen allemaal denken en verwachten. Het kan namelijk zo uit een lopen, ik zelf maak me er niet zo druk over. Ik zie het allemaal wel gebeuren :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:19

janderegelaa schreef:

Omdat dit het moment was om koopjes te doen, aandelen die je voor de komende jaren vast in portefeuille gaat houden tot de markt weer aantrekt. Dat wil niet zeggen dat het er goed voorstaat, eigenlijk integendeel. Bovendien is men politiek aan het proberen te redden wat er te redden valt en ook daar gaan beleggers op speculeren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:21

Dit stipje deed het voor de euro beter dan nu.
Stipje droeg geen miljarden naar Griekenland en terwijl ze dat deden de pensioenleeftijd omhoog gooiende.
1 Europa?)
Stipje had de BTW niet zo hoog als nu om alle Europese maatregelen te betalen.
Stipje had heel erg goede gezondheidszorg die ook nog te betalen was.

Wat merken wij nu. Jan modaal burger nu persoonlijk wat beter is?
Zo wat je overhoud nadat je alles hebt betaald elke maand?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:22

Rey schreef:
janderegelaa schreef:

Er is ook 250 biljoen aan de banken vrijgegeven om de pond stabiel te houden zie ik op de BBC stream.

Nee, er is een reservepotje. Maar die wordt nog niet gebruikt. Het is een voorzorgsmaatregel.
.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:24

janderegelaa schreef:
We deden het ook al goed voordat we bij de EU in deze vorm zaten. Ik ben er niet zo bang voor.

Ja maar hoe lang geleden was dat wel niet? De wereld is iets globaler geworden in die tussentijd, we wonen niet meer in NL maar we wonen in de wereld, en door in de EU te zitten wordt het zo veel makkelijker om voor ons - de jonge studenten - de wereld stukje bij beetje te verkennen en ervaringen op te doen die zo veel lastiger zou zijn als je overal een visa voor aan moet vragen en daardoor zo ontzettend veel restrictions te hebben in wat je kan doen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:24

@ janregelaa: in mijn directe omgeving merk ik weinig van de plannen omtrent ouderen zorg bij de mensen die op de PVV stemmen. hoofdzakelijk zijn het immigratie beweegredenen die aangedragen worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:25

Ik denk dat het wel goed is. Hoop dat NL ook volgt. EU is een groot bureaucratisch gedrocht. Al die miljarden naar Griekenland; belachelijk. Laten we zelf weer handelsverdragen sluiten en al dat EU geld in Nederland besteden, aan Nederlanders.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:25

Wendy schreef:
janderegelaa schreef:

Als dat zo zou zijn, dan zou dat logischerwijs ook moeten gelden voor de andere krimpregio's toch?

Het is niet mijn wijsheid Wendy, ik heb het opgezocht.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:26

DarkoFoitzik schreef:
@ janregelaa: in mijn directe omgeving merk ik weinig van de plannen omtrent ouderen zorg bij de mensen die op de PVV stemmen. hoofdzakelijk zijn het immigratie beweegredenen die aangedragen worden.

Ik weet niet wat jouw omgeving is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:26

Het is niet zo zwart wit als het hier door sommigen gesteld wordt ;). Er zitten zowel voor- als nadelen aan (lid zijn van) de EU. De EU is niet alléén maar goed of slecht. Of vertrekken uit de EU een wijze keuze is geweest, zal de komende jaren uitwijzen. We kunnen nu mooi afkijken bij onze grote broer.
Laatst bijgewerkt door Sees op 24-06-16 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:27

janderegelaa schreef:
Wendy schreef:

Het is niet mijn wijsheid Wendy, ik heb het opgezocht.

Zou je dan willen delen waar je dat gevonden hebt? :)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:28

janderegelaa schreef:
DarkoFoitzik schreef:

Ik weet niet wat jouw omgeving is.

Parkstad. Dus omgeving landgraaf, Heerlen, Kerkrade, brunssum etc.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:38

Piekosjj schreef:
janderegelaa schreef:

Ja maar hoe lang geleden was dat wel niet? De wereld is iets globaler geworden in die tussentijd, we wonen niet meer in NL maar we wonen in de wereld, en door in de EU te zitten wordt het zo veel makkelijker om voor ons - de jonge studenten - de wereld stukje bij beetje te verkennen en ervaringen op te doen die zo veel lastiger zou zijn als je overal een visa voor aan moet vragen en daardoor zo ontzettend veel restrictions te hebben in wat je kan doen.

En zo hebben we allemaal onze motivatie om het er wel of niet mee eens te zijn.
Ik ben geen jonge student maar in mijn tijd kon je met een visa overal prima naartoe. Je krijgt niet zo zeer restrictie's (dan mag je namelijk iets niet) maar juist plichten ( je moet iets doen om je visa te mogen behouden). En dat is misschien wel eens goed.

History_

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:41

Ik verschoot wel toen ik de uitslag deze ochtend zag, ik had niet verwacht dat het zo zou eindigen. Ik ben heel benieuwd naar de gevolgen, zeker naar de gevolgen voor Schotland, Noord-Ierland en Gibraltar.