Emmaa_ schreef:Ik vind het altijd een beetje vreemd dat er bij de islam gelijk zo gek gekeken wordt als iemand niet 100% volgens de regels van het geloof leeft. Het christelijke geloof kent ook vele invullingen, opvattingen en denkwijzen, en ik ken genoeg christenen waar je dat helemaal niet aan zou merken. Die drinken ook, hebben seks buiten serieuze relaties om en gaan niet elke zondag naar de kerk. Er zijn ook islamitische mensen die dat niet doen, en dat betekent niet dat ze geen ramadan zouden mogen doen. Dat is een beetje net als zeggen dat mensen die niet streng volgens het christelijke geloof leven geen kerst zouden mogen vieren.
Ik vind het altijd enorm gezellig. Tijdens de ramadan is mijn wijk een enorm levende plek waar vooral 's avonds heel veel gezelligheid is. Tijdens suikerfeest is het al helemaal 1 groot feest.
Christenen die ook drinken? Ik neem aan dat je alcohol bedoelt? maar dat is helemaal niet verboden in het Christendom.Bij Katholieken is wijn zelfs een onderdeel van de H.Mis. Moslims mogen inderdaad geen alcohol drinken voor zover ik weet. Nog even een anekdote uit de Bijbel: het allereerste wonder van Jezus was dat hij op een bruiloft,toen daar de wijn op was, water in wijn veranderde zodat ze weer door konden feesten.