Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:37

Kesje schreef:
Bruintje:

Kesje schreef:
*knip*
Natuurlijk is het vervelend als dat betekent dat je moet letten op wat je eet en hoeveel je beweegt, maar daar kan een ander net zo weinig aan doen als jij zelf. Het is dan toch aan jezelf of je je gewicht belangrijker vindt dan je dieet of andersom. En een ander kan dan vinden dat je uiterlijk belangrijk is dan eten wat je wilt, maar dat is hún mening. Als je maar achter je eigen keuze staat.

;)

Maar is dat dan nog gezond?
Is dat dan nog een leven?

Daarom moet een ander ophouden te veroordelen als een dikkerd ook eens bij de mac zit.
Misschien eet die de hele week wel de helft van een slank persoon.
Slaat op feestjes standaard over en pakt ook dat wijntje niet op de zaterdag avond. En fietst naar het werk.

We weten het niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:37

de overgang is genoeg om dik te worden...gaat gewoon vanzelf.Ook al eet je een tiende van wat je vroeger at :+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:40

Ik snap alle kwade reacties hier echt niet; Giel Beelen werd gevraagd om zijn mening en die gaf hij. :)

Ik snap nou niet echt hoe dit kwetsend kan zijn, behalve als je stiekem hoopte op een relatie met Giel Beelen. :+

Zo niet, dan trek je er jezelf gewoon toch lekker niets van aan? :D

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:44

geerke schreef:
de overgang is genoeg om dik te worden...gaat gewoon vanzelf.Ook al eet je een tiende van wat je vroeger at :+

Helemaal mee eens. En helaas mee bekent. Zelf moet ik ook behoorlijk opletten. Ik ken iemand die was als 25-30 jarige zo ontzettend dun. Nu als 55 jarige is ze een volle vrouw.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:45

geerke schreef:

Mij is verteld dat dit een fabel is.

Vrouwen gaan simpelweg anders leven en dat valt samen met de overgang..

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:48

Bruintje, even als reactie op je edit en nieuwe reactie:

Dat snap ik, elk mens is anders. Maar het is wel aan jezelf om te bepalen of je het de moeite waard vindt om je 'ideale gewicht' na te streven of gewoon te leven en eten zoals je wil. Ik veroordeel niemand vanwege die keuze, ik hoef die keuze gelukkig niet te maken, dus heb ik het recht niet om iemand daar op af te rekenen.

Al heb ik ook weleens iets gezien/gelezen over een experiment waarbij een aantal mensen van normaal postuur immens veel gingen eten. Een aantal kreeg de calorieën niet eens binnen, en degenen die veel waren aangekomen zaten in no-time weer op hun oude gewicht, vanwege het eetpatroon dat ze gewend waren. Conclusie was dat hun lichaam blijkbaar een soort gewichts-ijkpunt had waarop dat dieet was afgesteld. Ik zal eens gaan zoeken.

Ik vind trouwens ook wel dat iemand gewoon eerlijk mag wezen over wat hij/zij aantrekkelijk vind en wat niet. Maar meteen conclusies trekken als 'karakterloos' en 'onverzorgd' is wel ongegrond. Ik ken mensen met overgewicht die veeeeeel meer tijd steken in hun kleding en make-up dan ik en bovendien veel gezelliger en hard werkend zijn.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:51

Ik ben het eens met Jette. Ik vind dat het het soms ook word verheerlijkt om dik te zijn. En giel is niet knap naar daar gaat het nu niet om. Hij wilt geen relatie met een dik persoon. Mag je dit alleen zeggen als je super model bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:56

Gutgutgut wat neemt dit topic een kleinzerige wending zeg :roll:

Giel wordt geïntervieuwd en ze stellen hem vragen. Daar geeft hij ZIJN VISIE op en het is ZIJN PERSOONLIJKE mening dat hij dikke mensen linkt met geen doorzettingsvermogen en dus geen relatie met ze wilt.

Mensen kom op zeg. We zij helemaal vol over onze vrijheid van meningsuiting maar de wereld is blijkbaar te klein als iemand iets zegt over dikke vrouwen. Get a life of pak nog een chocolaatje om deze blijkbaar persoonlijke aanval te verwerken.

En ja dit zeg ik als ex dikkertje die vanwege burnout en depressie veeeeeel teveel ging eten. Maar in plaats van mezelf te verstoppen in een slachtofferrol heb ik mezelf een gruwelijke schop onder mn dikke kont gegeven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:58

Ufurio4e schreef:
Ik ben het eens met Jette. Ik vind dat het het soms ook word verheerlijkt om dik te zijn. En giel is niet knap naar daar gaat het nu niet om. Hij wilt geen relatie met een dik persoon. Mag je dit alleen zeggen als je super model bent?

Hier sluit ik mij bij aan.

En los daarvan: Giel geeft zijn mening over dikke vrouwen. Maar: wie kan zich niet de discussies herinneren over magere modellen? Die zijn allemaal volgens iedereen anorectisch en ongezond. Terwijl sommige meiden gewoon zo dun zijn. En waarom mag die kritiek wel geuit worden maar mag er niets gezegd worden over dikke mensen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:06

Gloa schreef:
Daar geeft hij ZIJN VISIE op en het is ZIJN PERSOONLIJKE mening dat hij dikke mensen linkt met geen doorzettingsvermogen en dus geen relatie met ze wilt.

Dan is het niet kwetsend? Dan is het ineens wel ok om zulke dingen te zeggen? 'Dat is mijn mening' is geen vrijbrief om zonder kritiek dat soort dingen te zeggen, niet voor kwetsende rotopmerkingen en ook niet voor onjuiste dingen. Hij zegt het. Maar wij mogen het nadrukkelijk weerspreken, en aangeven waarom het kwetsende en onjuiste opmerkingen zijn. :)

Palmera schreef:
Die zijn allemaal volgens iedereen anorectisch en ongezond. Terwijl sommige meiden gewoon zo dun zijn. En waarom mag die kritiek wel geuit worden maar mag er niets gezegd worden over dikke mensen?

Allemaal, iedereen? In dat geval nee. Ik heb al een paar keer mensen aangesproken (misschien op Bokt maar in elk geval irl) dat het ook niet ok is om opmerkingen over dunne mensen te maken. Geen aannames en geen oordelen. En iedereen heeft het recht om een milkshake te nemen bij de Mac, maar iedereen heeft ook het recht om een stuk taart te weigeren op een verjaardag ('doe toch niet zo flauw, je kunt het hebben, dat lijnen heb je toch niet nodig' etc.)

Iedereen mag uiteindelijk zelf kiezen.

Furrow

Re: Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:11

Ik zie nergens een verheerlijking van dikke mensen trouwens. Maar je gaat ook niet tegen een depressief persoon zeggen dat ze gewoon moeten stoppen met depressief zijn en een beetje doorzettingsvermogen moeten tonen. Was het obesitas probleem zo simpel zou het geen apparte onderzoekstak zijn in de fysiologie en zelfs geneeskunde.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:13

Giel heeft inmiddels gereageerd. Volgens hem heeft hij niet gezegd dat hij dit vindt .... :?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:22

Azmay schreef:
geerke schreef:

Mij is verteld dat dit een fabel is.

Vrouwen gaan simpelweg anders leven en dat valt samen met de overgang..

nee hoor,hormoon aanmaak kost energie....hormonen stoppen gedeeltelijk tijdens de overgang.Waarom moeten gesteriliseerde teefjes en gecastreerde reutjes bijna niets eten?En dan soms zijn ze nog stevig...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:24

Het blijft bijzonder dat mensen zodra het over dik gaat de meest kwetsende dingen over de persoon uiten.
Dat mag ineens wel?

Niet iedereen die dik is heeft een stofwisselingziekte en het is en blijft een belasting voor je lijf.
Dus er zit echt wel een kern van waarheid in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:26

@kesje.

Ik at 1200 calorieën en viel geen gram af. 1800 is wat ik normaal eet.

Nu kan ik proberen 900 te eten en stel dat werkt.
Dan zou ik mijn leven lang rond die koers moeten blijven om aan het ideaal beeld te voldoen.

Ik ben er van overtuigd dat zo weinig niet eens gezond kan zijn.
Maar dat even achterwege gelaten. Heeft iemand die dat moet doen nog een leven?

Jij (iemand) kan wel gemakkelijk zeggen het is maar net wat je er voor over wilt hebben.
Wat ik dus in elk berichtje bedoel te zeggen dat die uitspraak nogal ondoordacht is.
Het is makkelijk zeggen als 2000 calorieën je geen probleem geeft.

Ik kan het niet duidelijk uitleggen.
Het is in ieder geval niet zo makkelijk als jij zegt.
Er mens moet ook kwaliteit in het leven houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:31

Ach, al was hij de laatste "man" op aarde, dan nog mag hij deze veel te dikke, onverzorgde, verslaafde (want rook ook nog eens) niet beklimmen.
En ik heb het toch al een flink tijdje niet meer gedaan ook.... :')

Zit ik toch nog vol doorzettingsvermogen en karakter lijkt mij... :+

Nu even serieus; Ik vind het helemaal prima, als mensen in het openbaar hun gedachten kenbaar maken over hoe dat zij denken over anderen. Liever zo, dan het achter je rug tegen ieder die het horen wil vertellen en schijnheilig in je gezicht doen.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:47

Kom ik effe lekker binnen stormen, hallo mensen :wave: ploft met haar overgewicht op een stoel

Zo, mijn verhaal. Giel is al een persoon bij wie ik tegenwoordig mijn wenkbrauwen optrek, zeker gezien zijn mening en hoe genuanceerd (of eigenlijk niet) hij deze brengt. Dikke vrouwen lui en geen doorzettingsvermogen, slechte verzorging, ja dikke doei! Lekker alle vrouwen over een kam scheren, want als Nederlander kunnen we dat zo goed :j

Ik ben nu 23 jaar, kamp mijn hele leven al met overgewicht, weeg nu tegen de 140 kg aan en eigenlijk zit ik de hele dag op mijn reet spelletjes te spelen. Als iemand dat ziet en als ik het zo vertel, ja, dan trek je gelijk de conclusie: eigen schuld, dikke bult, moet je maar van die stoel afkomen en gaan sporten en gezond gaan eten. Hallo, als het toch even zo simpel was, had ik dat toch al mooi gedaan!
Toen ik jonger was at ik altijd gezond, wat meer dan mijn leeftijdsgenoten, maar geen gekke dingen (normaal ontbijt, lunch en avondeten en gezonde tussendoortjes etc.) en tóch had ik overgewicht? Hoe? Geen idee, zit waarschijnlijk ook wel deels in de genen, maar als zelf een diëtiste zegt dat ze een kind mét overgewicht nog nooit zo gezond heeft zien eten, tja, is het dan maar eigen schuld dikke bult? 8)7
Goed, nu velen jaren later zijn er problemen bijgekomen. Depressie, eetstoornis, ADD diagnose en sinds kort ook een persoonlijkheidsstoornis. Kort samengevat: iedere dag vecht ik tegen tientallen monsters in mijn hoofd, over vanalles en nog wat. Ga ik opstaan vandaag? Ga ik douchen? Ga ik ontbijten? Lukt het om mij aan te kleden? Ik heb een afspraak, zal ik deze afzeggen? Ik wil/durf niet naar buiten? Waarom zou ik met mensen praten als ze mij toch niet interessant vinden? Ik speel liever een spelletje, zodat ik maar niet hoeft te denken aan alles wat mij mankeert, alles wat mis is en hoe slecht ik mij continu voel.

Het liefste sport ik iedere dag 2 uur, het liefste eet ik geregeld en gevarieerd en gezond, het liefste verzorg ik mijzelf zoals het hoort, maar als een stemmetje in je hoofd herhaalt: "zinloos, nutteloos, machteloos, uitzichtloos, nietsnut, prutser, waardeloos, niemand vind je leuk, zie je wel?" Ja dan kan het zijn dat ik enigszins niet echt het doorzettingsvermogen en de energie heb om door te gaan, of überhaupt ergens mee te beginnen...
Wat betreft dat doorzetten... Beeld je eens in, als je ergens gaat sporten, dat al je onzekerheden éxtra worden benadrukt. Dus dat ene vetrolletje, die lelijke sproet, grijs haar... En de mensen om je heen zijn 'perfect' en zien alles wat er mis met je is en fluisteren achter je rug om, dat die vetrol maar een teken is dat je te dik bent, die sproet zegt dat je nooit iemand zal krijgen, dat grijze haar erop wijst dat je al vet oud bent. En dat de gehele tijd (of het nu wel of niet echt gebeurd) en dat je met die mensen om je heen, jezelf gemotiveerd moet houden om te sporten? Ook al zullen veel mensen helemaal niet op deze manier praten over dikke personen, dat is toch vaak wel hetgeen waar wij aan denken... Bewust of onbewust.

Ik heb een sportgroep gevonden met vrouwen die allemaal problemen hebben met hun gewicht, maar ook met eten. Vrouwen die zichtbaar overgewicht hebben en vrouwen die wat voller zijn. En ik voel mij daar zó op mijn plek en op mijn gemak, want zij begrijpen mij en zij steunen mij door dik en door dun, want zij weten hoe moeilijk het is om zomaar even te gaan sporten en zomaar even een gezond dieet aan te leren.

Ga eens een gesprek aan met een dik persoon en vraag naar zijn/haar verhaal in plaats van te suggereren dat wij allemaal maar McD's klanten zijn en kant-en-klaar naar binnen vreten en nooit van onze reet afkomen. Er zijn altijd, overal, personen die echt lui zijn en echt absoluut er niks aan doen om te veranderen, maar de meeste, die zijn zo niet. En voor degene die interesse hebben om een gesprek aan te gaan, mag je mij altijd een PB sturen ;)

Ik probeer niet overgewicht goed te praten, het is absoluut niet gezond en mensen moeten er serieus echt iets aan doen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:58

Mening hebben mag. Ik vind bijvoorbeeld het groeperen van een hele groep vrouwen op basis van één uiterlijke kwaliteit gebaseerd op het onrealistische beeld van de samenleving mysogenisitsch, kortzichtig en getuigen van een gebrek aan karakter. Maar dat is mijn mening. :Y)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:03

xSlvna schreef:
Het mag toch wel duidelijk zijn dat NIEMAND mensen afkraakt die door ziekte bijkomen. Maar pff als ik een uurtje in de McDonnalds zit te genieten van mijn milkshake, zie ik toch écht flink flink veel mensen binnenkomen met hun dikke partner/kind. En dan maar weer een groot big mac menu per persoon....

En ben jij gezond bezig in de Mc?

Wie weet eet die "dikke" persoon wel heel de week gezond en is de mc de enige traktatie die hij/ zij doet aan haar/ hem zelf?
Het is niet omdat je een dikker iemand een ijsje ziet eten, dat die persoon 7 dagen op 7, 24 op 24 ongezond eet.
Misschien eet die persoon nog gezonder als jij.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:14

Het gaat om wat Giel vandaag zei. Hij mag van mij geen zin hebben in een relatie met een dikke vrouw, als hij daar niet op valt.

Dat hij vindt dat wij (jawel, ik ben een dikke vrouw) geen doorzettingsvermogen hebben, ons slecht verzorgen en lui zijn, moet hij zelf weten. Ben ik het niet mee eens, ik ken mezelf wel beter. Maar ja, als hij dat wil zeggen, zegt dat meer over hem dan over mij en alle dikke, goede verzorgde, actieve vrouwen. Want ja, die bestaan, al lijken velen ook in dit topic dat niet te weten.

Enne ... ja, ik ben getrouwd geweest met een hele slanke man met een mooi atletisch gebouwd lichaam. Ik was stapelgek op hem en hij gelukkig op mij. Na zijn overlijden liep ik tegen mijn huidige man aan, met wie ik nu al 16 jaar een wondervol koppel vorm. En weet je? Samen dik zijn, is makkelijker dan alleen. Alleen al omdat mensen zich nu niet zichtbaar afvragen wat die mooie vent in dat dikke mens naast hem ziet.

Dus Giel, gewoon niet doen hoor, zo´n dikke vrouw, is voor haar ook niet alles.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:21

Een curvey volle vrouw,vind veel mooier als een size 0..ashley graham is daar een voorbeeld van..ik verkies dit plussize model any day boven een model van victoria's secret...

Schoonheid is een kwestie van smaak..iemand die zich lekker voelt in zijn/haar eigen vel & zich verzorgt kan heel veel schoonheid uitstralen..

Hou ook absoluut niet van oppervlakkigheid

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:22

Knudd schreef:
Kom ik effe lekker binnen stormen, hallo mensen :wave: ploft met haar overgewicht op een stoel

Zo, mijn verhaal. Giel is al een persoon bij wie ik tegenwoordig mijn wenkbrauwen optrek, zeker gezien zijn mening en hoe genuanceerd (of eigenlijk niet) hij deze brengt. Dikke vrouwen lui en geen doorzettingsvermogen, slechte verzorging, ja dikke doei! Lekker alle vrouwen over een kam scheren, want als Nederlander kunnen we dat zo goed :j

Ik ben nu 23 jaar, kamp mijn hele leven al met overgewicht, weeg nu tegen de 140 kg aan en eigenlijk zit ik de hele dag op mijn reet spelletjes te spelen. Als iemand dat ziet en als ik het zo vertel, ja, dan trek je gelijk de conclusie: eigen schuld, dikke bult, moet je maar van die stoel afkomen en gaan sporten en gezond gaan eten. Hallo, als het toch even zo simpel was, had ik dat toch al mooi gedaan!
Toen ik jonger was at ik altijd gezond, wat meer dan mijn leeftijdsgenoten, maar geen gekke dingen (normaal ontbijt, lunch en avondeten en gezonde tussendoortjes etc.) en tóch had ik overgewicht? Hoe? Geen idee, zit waarschijnlijk ook wel deels in de genen, maar als zelf een diëtiste zegt dat ze een kind mét overgewicht nog nooit zo gezond heeft zien eten, tja, is het dan maar eigen schuld dikke bult? 8)7
Goed, nu velen jaren later zijn er problemen bijgekomen. Depressie, eetstoornis, ADD diagnose en sinds kort ook een persoonlijkheidsstoornis. Kort samengevat: iedere dag vecht ik tegen tientallen monsters in mijn hoofd, over vanalles en nog wat. Ga ik opstaan vandaag? Ga ik douchen? Ga ik ontbijten? Lukt het om mij aan te kleden? Ik heb een afspraak, zal ik deze afzeggen? Ik wil/durf niet naar buiten? Waarom zou ik met mensen praten als ze mij toch niet interessant vinden? Ik speel liever een spelletje, zodat ik maar niet hoeft te denken aan alles wat mij mankeert, alles wat mis is en hoe slecht ik mij continu voel.

Het liefste sport ik iedere dag 2 uur, het liefste eet ik geregeld en gevarieerd en gezond, het liefste verzorg ik mijzelf zoals het hoort, maar als een stemmetje in je hoofd herhaalt: "zinloos, nutteloos, machteloos, uitzichtloos, nietsnut, prutser, waardeloos, niemand vind je leuk, zie je wel?" Ja dan kan het zijn dat ik enigszins niet echt het doorzettingsvermogen en de energie heb om door te gaan, of überhaupt ergens mee te beginnen...
Wat betreft dat doorzetten... Beeld je eens in, als je ergens gaat sporten, dat al je onzekerheden éxtra worden benadrukt. Dus dat ene vetrolletje, die lelijke sproet, grijs haar... En de mensen om je heen zijn 'perfect' en zien alles wat er mis met je is en fluisteren achter je rug om, dat die vetrol maar een teken is dat je te dik bent, die sproet zegt dat je nooit iemand zal krijgen, dat grijze haar erop wijst dat je al vet oud bent. En dat de gehele tijd (of het nu wel of niet echt gebeurd) en dat je met die mensen om je heen, jezelf gemotiveerd moet houden om te sporten? Ook al zullen veel mensen helemaal niet op deze manier praten over dikke personen, dat is toch vaak wel hetgeen waar wij aan denken... Bewust of onbewust.

Ik heb een sportgroep gevonden met vrouwen die allemaal problemen hebben met hun gewicht, maar ook met eten. Vrouwen die zichtbaar overgewicht hebben en vrouwen die wat voller zijn. En ik voel mij daar zó op mijn plek en op mijn gemak, want zij begrijpen mij en zij steunen mij door dik en door dun, want zij weten hoe moeilijk het is om zomaar even te gaan sporten en zomaar even een gezond dieet aan te leren.

Ga eens een gesprek aan met een dik persoon en vraag naar zijn/haar verhaal in plaats van te suggereren dat wij allemaal maar McD's klanten zijn en kant-en-klaar naar binnen vreten en nooit van onze reet afkomen. Er zijn altijd, overal, personen die echt lui zijn en echt absoluut er niks aan doen om te veranderen, maar de meeste, die zijn zo niet. En voor degene die interesse hebben om een gesprek aan te gaan, mag je mij altijd een PB sturen ;)

Ik probeer niet overgewicht goed te praten, het is absoluut niet gezond en mensen moeten er serieus echt iets aan doen.

ik denk dat het grootste probleem is dat mensen zichzelf niet accepteren zoals ze zijn ...maar ook anderen niet.Daar moeten we gewoon eens mee ophouden.Iemand die te zwaar is is meer dan alleen overgewicht.Is gewoon een lief mens.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:23

Klopt, want als dik mens heb je meer inhoud :j Maar ook meer oppervlakte. Hmmm...

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:32

geerke schreef:
ik denk dat het grootste probleem is dat mensen zichzelf niet accepteren zoals ze zijn ...maar ook anderen niet.Daar moeten we gewoon eens mee ophouden.Iemand die te zwaar is is meer dan alleen overgewicht.Is gewoon een lief mens.

Leven en laten leven dus :j Ieder mens is meer dan alleen het uiterlijk.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:33

Knudd schreef:
geerke schreef:

Leven en laten leven dus :j Ieder mens is meer dan alleen het uiterlijk.

Dit dus, dat je er geen relatie mee wil is jouw zaak, maar daarvoor heeft die persoon niet op andere vlakken afgedaan!