Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
khirshanta schreef:Ik vind dat per definitie een famililid of 'kind' afnemen niet terecht is. Of dat een parkiet, paard, hond, gekko, muis, kat of wat dan ook is.
Als de dieren slecht verzorgd worden is dat wat anders. Als de eigenaar zelf zegt 'veil maar'- helemaal wat anders.
Ja, ik begrijp dat mensen zonder geld ook wellicht geen geld hebben voor een dierenarts, maar ik ben pertinent tegen het juridische punt dat dieren 'dingen' zijn.
khirshanta schreef:Ja, ik begrijp dat mensen zonder geld ook wellicht geen geld hebben voor een dierenarts, maar ik ben pertinent tegen het juridische punt dat dieren 'dingen' zijn.
Brainless schreef:khirshanta schreef:Ik vind dat per definitie een famililid of 'kind' afnemen niet terecht is. Of dat een parkiet, paard, hond, gekko, muis, kat of wat dan ook is.
Als de dieren slecht verzorgd worden is dat wat anders. Als de eigenaar zelf zegt 'veil maar'- helemaal wat anders.
Ja, ik begrijp dat mensen zonder geld ook wellicht geen geld hebben voor een dierenarts, maar ik ben pertinent tegen het juridische punt dat dieren 'dingen' zijn.
Dus als je dik in de schulden zit, heb je wel recht op een paard?
Heel vervelend; maar als ik dik in de schulden kom zal ik toch mijn paarden moeten opruimen.
Dat is een hele flinke kostenpost per maand (en dat terwijl ik ze thuis heb staan).
En kat/hond die gezond is kost (als je gewoon standaard goedkoop voer geeft) niet zoveel per maand.
Maar paarden? En helemaal als ze op pension staan zijn toch een hele besparing als je ze weg doet.
ariatje schreef:Ze haalt hier een totaal ander punt aan dan dat mensen in schulden recht hebben op.... Juist dat het dier eens ergens RECHT op heeft. Op wettelijke bescherming tegen deurwaarders bijvoorbeeld...
StalNollie schreef:een dier en rechten hebben? maar als een dier word geveild (vaak tegen goede bedragen we praten hier dan niet over tientjes werk ) komt het heus goed terecht mensen gaan geen flinke bedragen uitgeven als hun het beestje niet lief is.
Dus je zou de wet dan aan willen passen puur op emotie van de betreffende mensen die schulden hebben? ik vind dat ver gaan ergens moet er geld komen. en geen geld hebben is ook geen geld voor dieren hebben.
hoe vaak word er hier in een topic niet geroepen dat je niet moet beginnen aan dit of dat ivm het financiële plaatje en genoeg op rekening hebben etc?
Brainless schreef:ariatje schreef:Ze haalt hier een totaal ander punt aan dan dat mensen in schulden recht hebben op.... Juist dat het dier eens ergens RECHT op heeft. Op wettelijke bescherming tegen deurwaarders bijvoorbeeld...
Eerst moeten mensen met schulden beschermd worden tegen deurwaarders en hun manier van werken.
Dat verhuurders en andere schuldeisers menselijker moeten zijn en niet hun geld willen opeisen.
En nu mogen deze mensen met flinke schulden ook nog hun paard houden wat misschien wel 300 per maand kost?
Als mensen niet zelf er alles aan doen om te bezuinigen en wel hun dure hobby blijven uitoefenen waardoor hun schuld nog verder oploopt, moeten zij tegen hunzelf (en grotere) schuld beschermd worden.
ohjajoh6 schreef:@A3a1. Natuurlijk zitten er veel meer op bokt, maar mede door de reactie onder jouw post, gaat niemand hier zijn verhaal lopen doen.
Ik kan mij hier nog een topic herinneren over het hebben van een uitkering en een paard hebben...
Er zaten er serieus bij, die zaten te turven met 1 vinger op de telefoon voor de sneltoets van de kliklijn.
Dus respect, dat jij het wel durfde...
ariatje schreef:Ik weet niet wat jij leest hoor.... maar in verdraaien van woorden ben je goed. Sorry maar ik accepteer niet dat mijn uitspraken verdraaid worden.
Citaat:En toch is het in Nederland wel zo, dat als je eenmaal een schuld hebt, daar zo vreselijk veel kosten op bij komen, dat het gewoon steeds moeilijker word om er weer uit te komen.
Ik vind echt dat het hebben van een schuld zwaarder gestraft word dan de gemiddelde crimineel.
Als men dat nu eens zou versoepelen, zouden er ook niet zo veel moeten "leunen op de maatschappij".
Citaat:Je bedoelt eigen verantwoordelijkheid tegenover je "huis"dier?