Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:38

Ik ben niet anti homo of lesbische etc.

Maar wij leren onze kinderen ook dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. Niet man voor een man of vrouw voor een vrouw. Ik leer mijn kind dan niet om homo's te haten. Maar een praktiserende homo keuren wij niet goed.

Ik heb bij een homo stel stage gelopen en 6 weken inbhuis gewoond. Ze wisten hoeik er over dacht. Maar het stond onze vriendschap niet in de weg

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:42

chanel1985 schreef:
Nogmaals, een kind ( die daar niet zelf over kan beslissen of het dood wil of niet) moet niet het slachtoffer worden van het geloof van zijn/haar ouder.
Ze mogen hun geloof praktiseren zoveel ze willen, zover andere onschuldige mensen daar niet de dupe van zijn.

Maat elk kind word het 'slachtoffer' van het geloof/normen en waarden van zijn ouders. En reken maar dat die kinderen vanaf 4 à 5 jaar al geheel achter het geloof staan want ze weten niet beter, zijn al volledig 'gehersenspoeld'. Die kennen het paradijs al, zeker weten.

Ik wil het niet goed praten, maar het is idioot dat wij onze normen en waarden willen doordrukken bij cruciale beslissingen omdat wij vinden dat de onze beter zijn. In hun ogen wordt kind daardoor de dupe van ons 'geloof'.

blokje

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:47

Ik denl dat ze in het filmpje met 'een echt gelukkig leven' bedoelen het leven in de hemel en niet op aarde.

En niet gelovig leven is makkelijker (in mijn ogen) dan leven in het geloof op deze aarde. Maar alles wat we hier doen in geloof en hoe moeilijk/zwaar dat misschien is is allemaal voor God. Zodat wr straks bij hem mogen wonen. En bij Hem mogen wonen dat is echt geluk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:51

Er is een verschil " een slachtoffer" dat dood gaat door het geloof van zijn ouders of een kind dat het slachtoffer is omdat het elke week naar de kerk mee moet bijvoorbeeld.
Een kind dat nog niet handelingsbekwaam is, het is niet omdat ze gehersenspoeld worden dat ze er ook daadwerkelijk achter staan, laat staan begrijpen.

Ik leer mijn kind ook normen en waarden aan, zo is hij dus eigenlijk het slachtoffer van mij dat hij bijvoorbeeld beleefd moet zijn en ieder mens moet respecteren. Is dus een heel ander "soort" slachtoffer dan een kind dat sterft doordat hij geen bloedtransfusie krijgt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:52

Ik vind het altijd zo bijzonder dat de westerse wereld alles over al wil door drukken. Alsof alles zo perfect is. Liefst verwijderen ze religies en anderen hun cultuur.

Kan daar slecht tegen. Laat de JG's hun kinderen opvoeden zoals hun dat willen.

Ik voed mijn kinderen op in geloof. Omdat ik geloof en ik zou het verschrikkelijk vinden als hun niet geloven. Ik wil dat hun ook het eeuwige leven bij God krijgen.

Ik zou alleen niet mijn kind vertellen dat hij tegen zijn klasgenootje moet zeggen hoe zondig haar moeders/vaders zijn.
Als ke dat zo graag wil bespreken doe je dat als volwassenen met elkaar
Laatst bijgewerkt door blokje op 09-05-16 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:54

En als jouw kinderen homoseksueel blijken te zijn? Of transgender?

Kunnen ze dan wel (in dit leven) op jouw steun rekenen als zij hun aards geluk boven het geloof verkiezen?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:55

chanel1985 schreef:
Er is een verschil " een slachtoffer" dat dood gaat door het geloof van zijn ouders of een kind dat het slachtoffer is omdat het elke week naar de kerk mee moet bijvoorbeeld.
Een kind dat nog niet handelingsbekwaam is, het is niet omdat ze gehersenspoeld worden dat ze er ook daadwerkelijk achter staan, laat staan begrijpen.

Ik leer mijn kind ook normen en waarden aan, zo is hij dus eigenlijk het slachtoffer van mij dat hij bijvoorbeeld beleefd moet zijn en ieder mens moet respecteren. Is dus een heel ander "soort" slachtoffer dan een kind dat sterft doordat hij geen bloedtransfusie krijgt.

Christelijk geloof draait om het leven na de dood. Het is een zegening om dan bij God te mogen zijn. Ook voor dat kind wat elke week mee moet naar de kerk, die leert daar precies dat.
Voor ons ongelovigen draait het leven om het leven voor de dood. Daarom vind jij het heel erg dat een kind dan dood gaat, voor gelovigen is dat niet zo zeer minder erg maar anders want na de dood komt het leven bij God wat nog vele malen mooier is.

Ik geloof ook niet en ik zou het ook erg vinden voor zo'n kind. Maar je moet je in gelovigen kunnen (en vooral willen) verplaatsen om het te begrijpen, dat betekent niet dat je het er mee eens hoeft te zijn maar je kunt het wel respecteren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:04

Maar daar heb ik het niet over, mensen mogen geloven wat ze willen, zolang ze geen gevaar vormen voor andere mensen, kinderen,...
Ik vind dat hetzelfde als iemand die zijn kind vermoord voor andere redenen, want in mijn ogen ontneem je moedwillig het leven van een onschuldig, hulpeloos wezen.
Ik kan geen respect opbrengen voor de daad dat een moordenaar doet, alsook dat ik geen respect kan opbrengen voor de beslissing om een levensreddend actie te ontnemen van een kind.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:04

Ik vind homosexualiteit anders dan transgender. Geboren worden in het verkeerde lichaam heb me nooit verdiept in hoe daar mee omgaan (en dan vooral in het veranderen van het lijf bij de geest) dat vind ik erg lastig. Geloof echt dat transgender bestaat en homoseksualiteit.
(Niet dat het een ziekte is en je er van kan genezen)

Als mijn kind op het zelfde geslacht zou vallen vind ik dat niet erg. Ze zijn welkom en we houden nog net zoveel van ze als daarvoor.

Het wordt vooral moelijk/lastig als ze ook gaan leven als homo/lesbische want dat zou ik niet goedkeuren. Maar als je je kind verstoot kun je hem/haar niet meer wijzen op de juiste (gelovige) weg. Het hoogste doel is en blijft voor ons God. Ik hoop dat dat voor onze kindjes ook zo zal zijn. Maar ze zijn mensjes met een eigen mening en keuze. Wij leren ze onze manier van leven voor God. Het is hun keus of ze dat ook willen of dat ze een andere keuze maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:06

Dus ze mogen wel homo of lesbisch zijn, maar ze mogen het niet praktiseren? Hoe zie ik me dat voor mij? Je zou een relatie niet goedkeuren? Moeten ze dan heel hun leven single blijven?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:08

Voor JG's is bloedtransfucie echt een no-go.

Je hebt als gelovige liever dat je kind het aardse leven sterft en eeuwig bij God mag leven dan een tijdelijk leven op aarde en eem eeuwig leven in de hel.

Maar ik ben blij dat wij, Gereformeerd, op euthanasie na gewoon gebruik mogen maken van de medische middelen. Moet er toch niet aan denken dat mijn kind sterft aan zo iets simpels als bloed te kort

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:11

chanel1985 schreef:
Dus ze mogen wel homo of lesbisch zijn, maar ze mogen het niet praktiseren? Hoe zie ik me dat voor mij? Je zou een relatie niet goedkeuren? Moeten ze dan heel hun leven single blijven?

Ja inderdaad.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie dat on acceptabel vinden. Ik brn ook verlieft geweest. En het lijkt me een helse opgave als ik daar niets mee zou mogen doen. Maar zoals al eerder gezegd is dit leven soms erg zwaar en voor ons gevoel oneerlijk. Maar dit leven is zondig geworden waardoor het zwaar is. Maar het eeuwig leven zal heerlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:12

Blokje, dan hoop ik voor jouw kinderen dat ze gewoon helemaal hartstikke hetero zijn zodat ze nooit voor die keuze hoeven te staan.

Overigens hoop ik het voor mijn eigen kinderen ook want het leven is gewoon een stuk makkelijker als je hetero bent.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:14

blokje schreef:
Voor JG's is bloedtransfucie echt een no-go.

Je hebt als gelovige liever dat je kind het aardse leven sterft en eeuwig bij God mag leven dan een tijdelijk leven op aarde en eem eeuwig leven in de hel.

Maar ik ben blij dat wij, Gereformeerd, op euthanasie na gewoon gebruik mogen maken van de medische middelen. Moet er toch niet aan denken dat mijn kind sterft aan zo iets simpels als bloed te kort

Alleen geloven JG's niet in de hel dus dat gaat alvast niet op :)

Het gaat ze trouwens ook specifiek om het accepteren van bloed, niet om medische behandelingen. Ze eten bijvoorbeeld ook niks waar bloed in zit (black pudding/bloedworst bijvoorbeeld). Verder weigeren ze geen medische behandelingen oid.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:16

Blokje: Je praat heel de tijd over "ik" maar wat met de gevoelens van je kinderen? Als ze toch een relatie zouden hebben, zou je dat niet goedkeuren.
Persoonlijk vind ik dat echt erg, hoe erg is het niet als zelfs uw ouders je afkeuren.

Maar juist bij het niet accepteren van bloed, is de kans heel groot dat je kind het niet overleefd. Dat andere medische handelingen wel mogen, heeft dan geen nut meer.

Dat ze niets eten waar bloed inzit, is dan weer iets waar je niemands anders kwaad mee doet, je gaat er niet dood van als je dat niet eet.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:18

Ach, dan gaan we toch gewoon lekker allemaal naar de hel? Ik zou zeggen, neem je strandbedje mee en maak er een feestje van. :Y)
Ik vind alles mooi, al ben je homo, hetero, lesbisch, transgender of drag queen, je bent prachtig zoals je bent. <3
Laatst bijgewerkt door StellaMay op 09-05-16 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:18

Lente dat hoop ik ook.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:23

StellaMay schreef:
Ach, dan gaan we toch gewoon lekker allemaal naar de hel? Ik zou zeggen, neem je strandbedje mee en maak er een feestje van. :Y)
Ik vind alles mooi, al ben je homo, hetero, lesbisch, transgender of drag queen, je bent prachtig zoals je bent. <3

Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:23

Chanel, wij voeden onze kinderen niet op als dictators. Nu zijn ze pas erg jong (5 jaar, 2,5 jaar en 5 maand) maar de oudste leggen we vaak uit met de woorden papa en mama geloven dat .....
Maar andere mensen zien het anders .....
We bespreken het. Het geloof kun je leren/vertellen maar ik kan hem niet het geloof opleggen. Hij bepaald straks zelf wat hij met zijn christelijke opvoeding gaat doen.
Natuurlijk gelden er (christelijke) regels in ons huis. Maar elk gezin heeft regels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:24

blokje schreef:
Chanel, wij voeden onze kinderen niet op als dictators. Nu zijn ze pas erg jong (5 jaar, 2,5 jaar en 5 maand) maar de oudste leggen we vaak uit met de woorden papa en mama geloven dat .....
Maar andere mensen zien het anders .....
We bespreken het. Het geloof kun je leren/vertellen maar ik kan hem niet het geloof opleggen. Hij bepaald straks zelf wat hij met zijn christelijke opvoeding gaat doen.
Natuurlijk gelden er (christelijke) regels in ons huis. Maar elk gezin heeft regels

Ik begrijp je wel hoor, en ik denk dat je het al aanzienlijk beter aanpakt dan de christelijke gezinnen die ik ken waar het geloof opgelegd werd aan kinderen.
Toch ben ik het met Lente eens en hoop ik voor je kinderen dat ze nooit hoeven te kiezen tussen een relatie en hun ouders. Ik heb het een aantal keer gezien en het is in geen enkel geval positief uitgevallen voor de ouders.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:26

Yunomi schreef:
StellaMay schreef:

[ [url=m/1akpXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:27

Ik ga ook voor dat feestje in de hel hoor. Met mijn beste vrienden die bijna allemaal gay zijn en anders wel om andere redenen niet naar de hemel gaan. :)

Maar wellicht vergis ik me daar ontzettend in. :)

Hoe dan ook... Mijn vrouw komt zo thuis van het werk dus ik ga even een stukje hemel op aarde voor haar creëren met een lekker hapje en een radler :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:27

Mbt ontzeggen medische zorg kinderen: ouders kunnen ook tijdelijk hun zeggenschap dan over kind verliezen omdat er onrecht wordt gedaan aan recht van het kind zelf. Dus er is wel een plan b mogelijk als ouders een noodzakelijke bloedtransfusie weigeren via de rechtbank.

Ik hoop ook dat mijn zoon hetero is, voor hemzelf omdat het makkelijker is in een vooral hetero gerichte maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:29

vuurneon schreef:
Mbt ontzeggen medische zorg kinderen: ouders kunnen ook tijdelijk hun zeggenschap dan over kind verliezen omdat er onrecht wordt gedaan aan recht van het kind zelf. Dus er is wel een plan b mogelijk als ouders een noodzakelijke bloedtransfusie weigeren via de rechtbank.

Ik hoop ook dat mijn zoon hetero is, voor hemzelf omdat het makkelijker is in een vooral hetero gerichte maatschappij.

Ik vraag me af hoe vaak dit in de praktijk gebeurt. Vrijheid van religie is (gelukkig) belangrijk in Nederland en ouders zijn to 18 (of 21 zelfs) medisch eindverantwoordelijk voor hun kinderen. Ben het er ook niet mee eens hoor, maar ik geloof niet dat het in de praktijk heel vaak voorkomt dat zo'n kind weggehaald wordt bij de ouders om deze rede

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:30

vuurneon schreef:

Ik snap je idee maar het zou nog veel mooier zijn als al die zieke denkbeelden die discrimineren weg zijn.