Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Nogmaals, een kind ( die daar niet zelf over kan beslissen of het dood wil of niet) moet niet het slachtoffer worden van het geloof van zijn/haar ouder.
Ze mogen hun geloof praktiseren zoveel ze willen, zover andere onschuldige mensen daar niet de dupe van zijn.
chanel1985 schreef:Er is een verschil " een slachtoffer" dat dood gaat door het geloof van zijn ouders of een kind dat het slachtoffer is omdat het elke week naar de kerk mee moet bijvoorbeeld.
Een kind dat nog niet handelingsbekwaam is, het is niet omdat ze gehersenspoeld worden dat ze er ook daadwerkelijk achter staan, laat staan begrijpen.
Ik leer mijn kind ook normen en waarden aan, zo is hij dus eigenlijk het slachtoffer van mij dat hij bijvoorbeeld beleefd moet zijn en ieder mens moet respecteren. Is dus een heel ander "soort" slachtoffer dan een kind dat sterft doordat hij geen bloedtransfusie krijgt.
chanel1985 schreef:Dus ze mogen wel homo of lesbisch zijn, maar ze mogen het niet praktiseren? Hoe zie ik me dat voor mij? Je zou een relatie niet goedkeuren? Moeten ze dan heel hun leven single blijven?
blokje schreef:Voor JG's is bloedtransfucie echt een no-go.
Je hebt als gelovige liever dat je kind het aardse leven sterft en eeuwig bij God mag leven dan een tijdelijk leven op aarde en eem eeuwig leven in de hel.
Maar ik ben blij dat wij, Gereformeerd, op euthanasie na gewoon gebruik mogen maken van de medische middelen. Moet er toch niet aan denken dat mijn kind sterft aan zo iets simpels als bloed te kort
blokje schreef:Chanel, wij voeden onze kinderen niet op als dictators. Nu zijn ze pas erg jong (5 jaar, 2,5 jaar en 5 maand) maar de oudste leggen we vaak uit met de woorden papa en mama geloven dat .....
Maar andere mensen zien het anders .....
We bespreken het. Het geloof kun je leren/vertellen maar ik kan hem niet het geloof opleggen. Hij bepaald straks zelf wat hij met zijn christelijke opvoeding gaat doen.
Natuurlijk gelden er (christelijke) regels in ons huis. Maar elk gezin heeft regels
Yunomi schreef:StellaMay schreef:Ach, dan gaan we toch gewoon lekker allemaal naar de hel? Ik zou zeggen, neem je strandbedje mee en maak er een feestje van.
Ik vind alles mooi, al ben je homo, hetero, lesbisch, transgender of drag queen, je bent prachtig zoals je bent.
[ [url=m/1akpXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
vuurneon schreef:Mbt ontzeggen medische zorg kinderen: ouders kunnen ook tijdelijk hun zeggenschap dan over kind verliezen omdat er onrecht wordt gedaan aan recht van het kind zelf. Dus er is wel een plan b mogelijk als ouders een noodzakelijke bloedtransfusie weigeren via de rechtbank.
Ik hoop ook dat mijn zoon hetero is, voor hemzelf omdat het makkelijker is in een vooral hetero gerichte maatschappij.