xLes schreef:Dat is onzin Rachelle. Je weet niet hoe je met iets dealt voor je er zelf in zit...
Ik heb de verhalen van mijn moeder tot in de details gekregen, zo levendig dat het haast voelt alsof ik erbij was. Dat was gewoon vreselijk. En mijn moeder is met voorsprong de sterkste vrouw die ik ken. Mijn vader handelde het beter maar die heeft zich nooit echt veel van me aangetrokken, was alleen thuis om te slapen.
En je weet zeker niet hoe het kind ermee zou handelen. Jij kunt goed met je ziekte om, maar niet iedereen is zo. Ken nog zieke mensen dat daar erg veel moeite mee hebben. Ik was ook een vrolijk kind tot pakweg mijn 12, pas toen was ik oud genoeg om alles te begrijpen, wat ik had, waarom anderen daar niet mee kunnen omgaan. De een verteert dat beter dan de andere, maar je weet niet op voorhand of het een grote (mentale) impact zou hebben...
Jou geval is nu anders omdat je niet wist dat je zwanger was. Ik heb het in mijn berichten uitsluitend over ouders die willens en wétens zieke kinderen ter wereld brengen.
1 vraag van me ben ik ook erg benieuwd naar maar niemand lijkt te antwoorden daarop. Jammer, zou graag weten hoe andere mensen daarin staan. Waarom zieke kinderen ter wereld brengen als je de zieke van de goede embryo's kunt scheiden en zo met veel grotere zekerheid wel een kind zonder genetische afwijking ter wereld kunt brengen? Dan heb je een kind (want ik ben het wél volledig eens dat zieke mensen ook het recht hebben op kinderen...) maar je doet wat je kan om de risico's te minimaliseren. Klinkt voor mij als een ideale tussenoplossing of is er iets dat ik in mijn idealisme niet zie?
Ik vind het eerste deel van je betoog behoorlijk beledigend.
En de rest mwahh....omdat je erin zegt...jij bent onschuldig want je wist het niet.
Er zijn ook veel kinderen van gezonde ouders en zelf lijfelijk gezond, die niet gelukkig zijn.
Laten we gewoon allemaal stoppen met sex bedrijven. ...you never know.
Zo en ik geloof dat alles wel gezegd is en het geheel herhaling van zetten.
Ik ken vele malen meer Gelukkige dan ongelukkige gehandicapten.
En aangezien tot dusver zich niemand waagt aan de vraag: Hoe zou het idee, geen kinderen met genetische aandoeningen op de wereld zetten.
Blijft het hypothetisch.
Klaar dus wat mij betreft.
Fijne avond allemaal!