Ten ondergang van de aarde? Nieuwe voorspelling...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:03

AlwaysH schreef:
Ayasha, ja zeker waar! Paar jaar geleden was mijn angst zelfs zo erg, dat wanneer ik door de duinen liep ik elk duin als een vulkaan zag :=

Kugger, wat ben je weer lekker naïef zeg...

:= Sorry ik zou daar niet me moeten lachen maar ik vind het wel een beetje grappig. :o
Waarom beangstigd het je zo? En dit is geen waardeoordeel, dus vat het zo ook niet op, maar is het misschien geen goed idé om iemand je te laten helpen om die angsten te relativeren? Het kan niet leuk zijn als iets zo'n invloed op je leven heeft...

AlwaysH

Re: Ten ondergang van de aarde? Nieuwe voorspelling...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 11:05

Niet meer hoor. Ik was tien/11 jaar oud dnek ik. Ik moet er ook wel om lachen, terwijl ik er behoorlijk mee zat

Inmiddels heb ik daar echt geen angst meer voor hoor! Zit op dit moment aan het strand in de duinenxp

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:10

AlwaysH schreef:
Ayasha, ja zeker waar! Paar jaar geleden was mijn angst zelfs zo erg, dat wanneer ik door de duinen liep ik elk duin als een vulkaan zag :=

Kugger, wat ben je weer lekker naïef zeg...

Als er iets níet te verwarren is met een vulkaan, dan is het een door de wind opgestoven zandduin.

Denk trouwens dat Kuggur in al zijn naïviteit (of bedoelde je 'negativiteit'?) hard lacht, aangezien bij hem vrijwel iedere berg niet alleen een vulkaan lijkt, maar er ook daadwerkelijk een is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:11

AlwaysH schreef:
Niet meer hoor. Ik was tien/11 jaar oud dnek ik. Ik moet er ook wel om lachen, terwijl ik er behoorlijk mee zat

Inmiddels heb ik daar echt geen angst meer voor hoor! Zit op dit moment aan het strand in de duinenxp

Oh hihi! De leeftijd waar de fantasie op z'n mooist is normaal (niet in jouw geval helaas :(:) )

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 11:16

Haha ja! Dat wist mijn zielige fantasie niet :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:19

Een zandspugende berg is ook minstens even eng :(:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 11:22

Shirley schreef:
Een zandspugende berg is ook minstens even eng :(:)

Pijnlijk voor in je ogen :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:37

Het verbaast me dat mensen verbaast/verrast zijn over zulke nieuwsberichten over dreigingen op/richting aarde. Ik heb op de middelbare les gehad over al dat soort "gevaren". Van de kans op metheorietinslagen, opbranden van de zon, vulkaanuitbastingen en grote ziektes.

Natuurlijk is het dan ook logisch dat desto langer er niks gebeurd, de kans langzaam steeds groter wordt dat er wel iets gebeurd. Maar de kans dat het binnen onze generatie gebeurd is vrij klein... (tja wanneer noem je een kans groot) We hebben het over kansberekeningen met 1000-den-den jaren en dat is moeilijk te bevatten met ons leventje wat nog niet eens een eeuw duurt.

Als het gebeurd heb ik liever dat het snel gebeurd dan een langslepend einde. Voor zombie's ben ik al helemaal niet bang :Y)

Al zal het leven na een apocalyps geen pretje zijn... (en dan doel ik niet eens op leefomstandigheden, maar een vredelievende maatschappij zal het in ieder geval niet zijn)

Artikel over uitsterven van de dino's (niet voor iedereen nieuw) waarbij het dus grappig om te lezen is dat ze het dus over miljoenen jaren hebben (periode waarin dino's uitstierven)
http://www.nu.nl/wetenschap/4249023/din ... nomen.html

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:39

Amaris schreef:
_Rianne_ schreef:
En weet je wat het ergste is?
Als de wereld werkelijk vergaat... kan niemand meer zeggen: " Jeetje... ze hadden deze keer echt gelijk!! "

-O-

Dat ligt maar net aan je snelheid twitterskills....

_/-\o_ :')

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:42

haha wat een onzin ... de wereld vergaat elke dag al een stukje alleen hebben wij dat niet door .. ooit op een dat zal er wel wat gebeurden maar dat is nu echt totaal niet van de orde , je word bang gemaakt om niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 00:46

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:32

Anoniem schreef:
It’s official: scientists say we're entering Earth's sixth mass extinction

http://www.sciencealert.com/it-s-offici ... extinction

Zie, de mens heeft heel geen komeet nodig om zichzelf om zeep te helpen. Daar gaat de tropical pocket gopher. Y;(

En ja, je wordt voortdurend bang gemaakt. Als het niet om Apocalypsen gaat dan is het wel eten of drinken wat gevaarlijk is, terroristen, aliens, chemtrails, complotten...je kunt het zo gek niet bedenken. Bij 95% zou ik me inderdaad niet al te druk maken, bij die 5% zou je hooguit eens stil kunnen staan bij wat je er zelf aan zou kunnen doen. Maar bang in een hoekje gaan zitten is zonde, daar heeft niemand wat aan.

Zo vond ik trouwens dat Doomsday Preppers, een programma op, ik dacht National Geographic, ook zo briljant. Wat die mensen allemaal niet aan doemscenario's hadden bedacht en hoe ze daar dag en nacht mee bezig waren. En dan denk ik misschien te makkelijk maar het lijkt mij dat je beter af bent met een economisch gevulde survival kit dan met een kelder vol conserven of een schoolbus met konijnen en schietgeweren.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:36

Iedereen die ontkent dat we onszelf naar onze eigen verdoemis helpen,leeft onder een steen en is deel van het probleem. We zijn de aarde naar de klote aan het helpen en we komen er niet onderuit dat dit zeer binnenkort ten koste gaat van ons en ander leven.
Zij het via een derde wereldoorlog, natuurrampen of iets anders, wij als mens zijn de oorzaak.
Als we niet drastisch iets veranderen aan onze leefwijze, is er straks geen kans meer voor ons. En ik betwijfel of het überhaupt nog om te draaien is, want de mens slaapt fijn door.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:03

Ondanks dat ik vind dat er teveel mensen op deze aardbol rond lopen. Denk ik niet dat alleen de mensheid zorgt voor de ondergang.
Voordat de mens bestond is leven op aarde wel vaker veranderd.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 22:06

Klopt, maar door ons wordt het broeikaseffect versterkt etc...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:18

Wij versnellen het, veroorzaken is wat anders.
De zon gaat sowieso een keer op gebrand zijn en daar hebben wij weinig mee van doen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 09:27

Maar dat is het broeikaseffect toch ook niet? :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:28

Ik kijk altijd naar de Docu: How The Universe Works,en daar zeiden geleerden dat niemand weet wanneer de Aarde zal vergaan.Dát ze zal vergaan is zeker,er zal er een Komeet tegen de aarde opbotsen.Dit is al een paar keer bijna gebeurt,maar steeds hadden we mzzl,en kwam de komeet rakelings langs de aarde.
Het zou dus élke dag kunnen gebeuren.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 09:28

Nee, onzin, want een komeet is ver van te horen al zichtbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:29

AlwaysH schreef:
Maar dat is het broeikaseffect toch ook niet? :P

Nee, maar als de zon er mee kapt, dan is ons leven hier ook voorbij. Dus dat de aarde zal vergaan is gewoon een feit (cirlce of life) maar daar moeten wij niet perse de oorzaak van zijn.

AlwaysH;: maar er is niet altijd iets aan te doen. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:31

AlwaysH schreef:
Nee, onzin, want een komeet is ver van te horen al zichtbaar.

En dat is dus niet waar.Nasa heeft bekend gemaakt dat er een reusachtige Komeet rakelings langs de aarde is gegaan zonder dat ze het van tevoren aan zagen komen!
Of Nasa moet dit verzinnen? lijkt me niet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 09:32

Klopt, zeg ik ook niet, maar als er over een jaar een komeet tegen de aarde aan knalt (voorbeeld) dan weten we dat toch wel ruim van te voren? Of zou de NASK ons dat ook geheim houden? :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:35

AlwaysH schreef:
Klopt, zeg ik ook niet, maar als er over een jaar een komeet tegen de aarde aan knalt (voorbeeld) dan weten we dat toch wel ruim van te voren? Of zou de NASK ons dat ook geheim houden? :')

Nou, ik zou dat toch liever niet van tevoren willen weten -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:37

AlwaysH schreef:

Ik weet wel dat de Nasa heel veel geheim houd,oud medewerkers deden een boekje open over Nasa.
Als er een Komeet op ons afkomt,zullen wij dit niet te horen krijgen.Begrijpelijk,vanwege Massa Hysterie houden ze dit geheim.
Nasa houd het Heelal heel goed in de gaten,maar kunnen altijd iets missen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 09:39

Maar een razende komeet vast nietxD

Ik snap wel dat het dan geheim gehouden wordt, maar stel dat zo'n komeet helemaal niet de aarde verwoest en gewoon redelijk klein is; dan zullen er vast wel mensen boos worden....