Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Als wij op vakantie gaan rijden we om en om.
En 1000 km of meer is dan zo afgelegd.
Citaat:Iemand schreef over dicht bij het werk wonen.
Mijn man werkt 55 km van zijn werk af.
BMW i3 heeft actieradius van 100 km. Hij kan dus niet eens heen en weer rijden met 1 volle accu.
Dat vind ik belachelijk weinig.
NatasjavE schreef:luuntje schreef:Als wij op vakantie gaan rijden we om en om.
En 1000 km of meer is dan zo afgelegd.
Maar je gaat toch ook een keer eten? Wij rijden ook om en om. Maar hebben ook een keer stop om te eten en te drinken.Citaat:Iemand schreef over dicht bij het werk wonen.
Mijn man werkt 55 km van zijn werk af.
BMW i3 heeft actieradius van 100 km. Hij kan dus niet eens heen en weer rijden met 1 volle accu.
Dat vind ik belachelijk weinig.
En op z'n werk kan de auto opladen en gewoon weer naar huis.
Wat denken toch veel mensen in onmogelijkheden. Het is goed om kritisch naar elektrische auto's te kijken Tuurlijk lossen die niet alles op. uiteraard leveren de accu's ook problemen op.
Maar door de industrie een beetje meer te prikkelen krijg je meer vooruitgang. De prikkel met de lage bijtelling gaf al vooruitgang maar dat was bij lange na niet genoeg. Bovendien was dat voor de Tankstations nog geen prikkel. Die moeten ook overstag.
Gewoon meer druk erachter. En positiever kijken naar de kleine stapjes vooruit.
En,...het is nog maar een eerste voorstel. Stel dat zoiets doorgaat komt er echt wel een overgangsregeling. Eerst alle leaseauto's bijvoorbeeld, daarna prive gekochte auto's en dan een uitsterf beleid voor de 2e hands modellen. of iets dergelijks.
ikke schreef:Meer druk op wat?
Uitsterfregeling? Er rijden meer auto's van 20+ rond dan jij denkt.
Je kunt het wenden en keren zoals je wil, maar hoe langer je met een, goed onderhouden, auto rondrijdt, hoe beter dat voor het milieu is!
karuna schreef:En laden op het werk is leuk als je er kunt parkeren. Wat heel vaak niet het geval is. En als iedereen wil laden is daar alsnog te weinig ruimte voor. En ik zie de energiepiek in de zomer al komen. Half 9 alle autos aan de lader. Lichten aan, airco hoger, computers aan enz. Plop dag stroomnet.
karuna schreef:Dan moeten ze het niet zo stellig brengen als een vaststaand feit maar meer we zouden het fijn vinden of we willen graag .. En niet hupla dit gaat zo gebeuren punt.
NatasjavE schreef:karuna schreef:En laden op het werk is leuk als je er kunt parkeren. Wat heel vaak niet het geval is. En als iedereen wil laden is daar alsnog te weinig ruimte voor. En ik zie de energiepiek in de zomer al komen. Half 9 alle autos aan de lader. Lichten aan, airco hoger, computers aan enz. Plop dag stroomnet.
En wat als gewoon iedere parkeerplek een oplader heeft? Nu doet men dat nog niet want er zijn nog niet genoeg elektrische auto's. Maar als er alleen maar elektrische auto's rijden is dat geen probleem.
Wat als die nu opladen met een zonnecel? Wat als de batterijen straks milieuvriendelijker worden?
Wat als er straks een nog beter systeem uitgevonden wordt?
Wat als het nu wel werkt en we schonere lucht krijgen en daarom minder klimaatverandering, minder astma, minder doden door schadelijke uitlaatgassen?
ikke schreef:NatasjavE schreef:
En wat als gewoon iedere parkeerplek een oplader heeft? Nu doet men dat nog niet want er zijn nog niet genoeg elektrische auto's. Maar als er alleen maar elektrische auto's rijden is dat geen probleem.
Wat als die nu opladen met een zonnecel? Wat als de batterijen straks milieuvriendelijker worden?
Wat als er straks een nog beter systeem uitgevonden wordt?
Wat als het nu wel werkt en we schonere lucht krijgen en daarom minder klimaatverandering, minder astma, minder doden door schadelijke uitlaatgassen?
Leuke theorie maar jij hebt dus niet eens bij benadering een idee welke impact dat heeft op de infrastructuur en de simpelweg niet in te korten realisatietijden en enorme kosten die daarmee gepaard gaan! Precies zoals velen hier niet de mogelijkheid hebben om een Tesla te kopen, zo hebben de energiebedrijven ook het geld, de tijd en de capaciteit niet om op stel en sprong al deze wijzigingen door te voeren. Dus als jij bereid bent om een euro per kWh te gaan betalen (excl belastingen!!!), dan is het wel te realiseren in de tijd die jij voorstelt.
En om je nog even uit een paar dromen te helpen: zonne-energie is niet stabiel genoeg om de gewenste vermogens te leveren; batterijen en accu's zijn en blijven chemische fabriekjes en die worden niet milieuvriendelijk, nooit.
Tot slot: elektrisch rijden is niet de oplossing en zal ook nooit de oplossing worden. Elektriciteit wordt een steeds belangrijkere schakel in ons leven, maar op het vlak van mobiliteit zal het een tussenstap zijn, geen oplossing.
Wind, zon en water zijn niet betrouwbaar genoeg om van afhankelijk te zijn EN netstabiliteit is alleen te garanderen met draaiende massa, letterlijk.
Ik ga niet mee met jullie moderne hypes en de waan van de dag, simpelweg omdat het geen oplossingen zijn maar zoethoudertjes!
8nnemiek schreef:Er is een Amerikaanse hybride die op zowel electriciteit en benzine kan rijden. De electrische motor kan opgeladen worden doormiddel van een zonnepaneel op t dak. Ben alleen het merk auto vergeten...Ik begrijp ook niet hoe mensen zo negatief kunnen denken.
Kijk eens naar 10 jaar geleden, de wetenschap is al zo veel verder gekomen..! Over 10 jaar zijn we weer een stuk verder, en wie weet hoe goed de zonnepanelen dan werken. Bij de solar challenge worden elke keer weer een aantal wereldrecords verbroken.
Wie weet kan een zonnepaneel op een dak van de auto straks de accu tijdens het rijden voor een groot deel bijladen zodat je twee keer zo ver komt met je accu.. Ze zijn al bezig met vrachtwagens met zonnepanelen, die hebben zo veel ruimte bovenop dat ze heel veel energie kunnen opwekken.
Verder weet ik zeker dat er ook ooit andere manieren komen om elektriciteit op te slaan. Even googlen en je vindt al genoeg onderzoeken: http://www.scientias.nl/wetenschap-maak ... ekrapverf/
8nnemiek schreef:Zoiets lijkt me inderdaad een heel mooie middenweg. Als je voor woonwerkverkeer genoeg hebt aan je accu's, en als je ver weg op vakantie gaat dan tank je eens benzine. Lijkt me ideaal totdat de wetenschap zo ver is dat de elektrischen auto's betaalbaar en praktisch genoeg zijn!
Resistance schreef:Dan heb jij nog niet gelezen over waar Nuon nu mee bezig is.![]()
http://www.nuon.com/nieuws/nieuws/2016/ ... rbatterij/
En niet meegaan met wij moderne typetjes: je zal wel moeten. De wereld veranderd ongelofelijk snel. Misschien dat elektrische auto's niet zo snel te realiseren zijn maar zoals we nu bezig zijn kán het niet lang meer doorgaan. Wees blij dat ze er iets aan willen doen!
Als iedereen zo'n instelling heeft verandert er nooit wat.
geerke schreef:Mixje90 schreef:Ik vind het een slecht plan
Laat ze maar eerst eens ervoor zorgen dat de energie waarmee die auto's opgeladen moet worden groen verkregen wordt, dan komen die auto's vanzelf wel.
En hoe ga je dat doen dan?Een windmolen per auto?
8nnemiek schreef:Ik denk niet dat geerke bedoelde dat die windmolen op de auto moet worden geplaatst![]()
Maar een windmolen levert natuurlijk enorm veel energie, daar kun je heel wat auto's mee laten rijden.
Ze mogen er best een aantal bij bouwen in nederland inderdaad.