Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:42

Lente schreef:
Wilders roept meteen weer op om grenzen te sluiten en mensen preventief op te pakken.

Ja, want dit soort dingen maakt dat je de grondwet aan je laars kan lappen :roll:

Lekker gevoelloos ook, nog geen uur naar de aanslagen en het wordt alweer gebruikt voor politieke doeleinden. Vind het echt walgelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:42

terreurniveau in belgië naar 4 volgens VTM nieuws

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:43

Lente schreef:
Wilders roept meteen weer op om grenzen te sluiten en mensen preventief op te pakken.

Ja, want dit soort dingen maakt dat je de grondwet aan je laars kan lappen :roll:

Wilders maakt gebruik van de situatie, ik vind het walgelijk. Maar mensen zijn bang en willen wat.

4 explosies in totaal nu, volgens Brusselse brandweer

Anoniem

Ja dat is puur gebruik maken van angst en shock...

Luna2006

Aan het stadion was amper controle dat het schandalig was. Ik was in het stadion en heb geen controle gehad

Tamara_089

Jeetje wat een ellende zeg! Hoorde t van n goede vriend in België.

miranda_x

Emmaa_ schreef:
miranda_x schreef:
Echt verschrikkelijk! In NL wordt het niveau nu ook wat opgeschroefd.

Nee, dit is niet waar. Het niveau is niet opgeschroefd, er is extra beveiliging ingezet op gevoelige plekken (zuidelijke grens wordt in de gaten gehouden, Schiphol en grote stations), maar het niveau is niet omhoog gehaald omdat daar geen aanleiding voor is.

Ja sorry dat bedoelde ik! :o

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:44

Pff wat een ellendige situatie!! Echt vreselijk...

Liselot

LadyMadonna schreef:
Overigens zijn er wereldwijd ruim 7 miljard moslims, de geradicaliseerde groep is daar echt maar een heel klein deel van

Dus volgens jou is de gehele wereldbevolking moslim?

Pfft, zette net de radio aan en hoorde iron sky en Giel die vertelde dat hij onderbroken werd als er nieuws was. Dus direct laptop aan en kijken wat er aan de hand was.
Komt nu wel echt eng dichtbij, ben er echt even ondersteboven van :\

Kever

Emmaa_ schreef:
Lente schreef:

Lekker gevoelloos ook, nog geen uur naar de aanslagen en het wordt alweer gebruikt voor politieke doeleinden. Vind het echt walgelijk.

Tja, zonder een dergelijke situatie te gebruiken, luistert er niemand naar Wilders... :Y) Wanneer er niets gebeurt, heeft hij natuurlijk helemaal niks waar hij zijn uitspraken mee kan 'bewijzen'.
Ik vind het ook smakeloos.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:45

Ik woon een uurte van Brussel af, het idee dat het zo kortbj is is echt heel eng. Ik durf nu echt niet meer naar Antwerpen te gaan. Ze hebben die leider van de Parijs aanval opgepakt en dit is een wraakactie zegt mijn vader. Had eigenlijk geen aanslag op Belgie verwacht omdat die vande aanval van Parijs In Belgie woonden, erg naief van me.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:45

UhNee schreef:
Lente schreef:

Wilders maakt gebruik van de situatie, ik vind het walgelijk. Maar mensen zijn bang en willen wat.

4 explosies in totaal nu, volgens Brusselse brandweer

Ach die Wilders is zo voorspelbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:46

AnneJ1995 schreef:
Emmaa_ schreef:

Tja, zonder een dergelijke situatie te gebruiken, luistert er niemand naar Wilders... :Y) Wanneer er niets gebeurt, heeft hij natuurlijk helemaal niks waar hij zijn uitspraken mee kan 'bewijzen'.
Ik vind het ook smakeloos.

Klopt helemaal. Toch vind ik het enorm respectloos naar mensen die nu in angst zitten om maar te roepen dat de grenzen dicht moeten. Ik kan me haast niet voorstellen hoe het moet zijn om nu in Brussel te zitten.

Yasmine

Afschuwelijk. Ik hoor de ambulances van hieruit naar Zaventem rijden. Echt verschrikkelijk. Ik had meetings naast de luchthaven vandaag, die net allemaal afgezegd zijn. Ik zit de beelden te kijken op televisie, die beelden van de Brusselse metro ook :\

MarliesV

Gentlegiant schreef:
miranda_x schreef:
Echt verschrikkelijk! In NL wordt het niveau nu ook wat opgeschroefd.

Waar weet je dat van? Geloof dat t al n aantal jaar op 3 staat en 4 is imo overdreven voor Nederland nu

Wij staan inderdaad op substantieel en de NCTB heeft een bericht afgegeven dat dit zo blijft maar:
Schiphol, Eindhoven en Maastricht airport worden extra zichtbaar beveiligd
De grenscontroles worden aangescherpt.

Niets wijst er op dit moment op dat NL naar niveau 4 moet. Helaas maakt paniek vaak dat mensen dingen roepen die niet waar zijn.

karuna
Drukke kabouter

Ik had al in het parijs topic gereageert. Las eerst bericht op nl maar op belgie was nog niks. Dacht dus eerst valt dan wel mee. Maar nee dus. Weer een aanslag, weer doden. En waarom? Is afgelopen weken op de hele wereld raak met aanslagen, explosies, schietpartijen. Lijkt wel of veel mensen gek zijn geworden.

Wat zal het volgende doelwit zijn? Ben zo langzaam aan wel,blij dat ik ver van alle drukte en grote steden woon. Maar ja ik moet een keer verhuizen maar waarheen? Geen enkel land is nog veilig lijkt wel in Europa. Al is nl nog goed ervan afgekomen tot nu toe. Maar dat juist belgie en frankrijk zoveel klappen krijgen. Wat maakt dat die gekken daarheen gaan?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:47

Grenzen hadden al lang en breed dicht moeten zijn... Niets erin niets eruit zonder controle en dan echt degelijke controle

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:47

Invisible schreef:
Anoli schreef:
Invisible schreef:
Het meest verschrikkelijke vind ik nog om te zien dat een man gehavend op de vloer ligt, alleen! En dat er mensen voorbij wandelen..

Vergis je niet in wat paniek en adrenaline met je kan doen hoor. Voor hetzelfde geld zijn die mensen in shock, of volledig in paniek en gaan ze op de automatische piloot naar de uitgang. Dit is niet te vergelijken met een klein ongelukje waarbij omstanders vaak wel te hulp schieten. (en soms nog niet en gewoon kijken)

Ja snap ik helemaal, en weet ook niet wat ik zou doen, maar hartverscheurend om te zien

Het is absoluut hartverscheurend :j Het liefste zou ik ook denken dat ik een soort Rambo zou worden op zo'n moment. Maar zolang ik het niet hebt meegemaakt (gelukkig niet) kan ik niet weten hoe ik zou reageren.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:48

LadyMadonna schreef:
Hoe is het met al die beveiliging mogelijk om zoveel bommen te plaatsen/mee te nemen? Londen en Madrid jaren terug waren onverwacht.

Overigens zijn er wereldwijd ruim 7 miljard moslims, de geradicaliseerde groep is daar echt maar een heel klein deel van.

Hier is niet tegen te beveiligen, als mensen bereid zijn zichzelf op te offeren.....

Dit was ook weer een zelfmoord aanslag, en ja voor de controles.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:48

Nederland treft extra veiligheidsmaatregelen

In Nederland worden "veiligheidsmaatregelen genomen die nodig zijn" in reactie op de twee explosies in de vertrekhal van de luchthaven van Brussel. Dat laat de Nederlandse terrorismecoördinator Dick Schoof weten. Hij volgt de situatie in België op de voet.

De veiligheidsmaatregelen betekenen dat de Nederlandse marechaussee extra patrouilles uitvoert op de luchthavens Schiphol, Rotterdam en Eindhoven. Ook voert de marechaussee verscherpte grenscontroles uit aan de zuidkant van Nederland met de grens met België.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:49

Hoe wil je dat doen? Wat naar spul is zo de grens over te krijgen en met wat creatief knutselwerk kun je met kunstmest en wat andere stofjes ook gemakkelijk boem doen. Helaas. Kan per post verstuurd worden, in een zak met paardenbrokken of wat ook. 100 % controle kan niet. Dan heb je schijnveiligheid.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:50

xniieeenke schreef:
Anoli dat wel, maar de foto's die worden gemaakt van die mensen.
Help ze dan ipv een foto te maken.

Daar heb je gelijk in hoor, maar helaas leven veel mensen tegenwoordig met de mentaliteit dat een fotootje schieten en populair op social media zijn belangrijker is dan iemand daadwerkelijk helpen.

verootjoo

Jeetje wat erg weer...

Ik denk echt dat de controles omhoog moeten. Toen ik in Nairobi op het vliegtuig stapte weer bij het betreden van het terrein je auto al gecontroleerd en moest je gelijk bij binnenkomst van de hal al door de scanner en alle koffers ook en moesten we alle koffers ook open maken. Je kan daar ook niet zomaar op het vliegveld binnen komen zonder ticket. Lijkt me toch een goed systeem om hier ook in te voeren.

Anoniem

Ook in Schiphol kan dit in theorie gewoon gebeuren. Niet om angst te zaaien, maar je kan 1000 mannetjes met AK40's neerzetten die de boel beveiligen, als iemand met een gordel om wil rennen dan rent hij en dan kan hij veel meer schade aanrichten dan je zou denken.

Je wordt keihard in de gaten gehouden op zo'n luchthaven, op het moment dat je je verdacht gedraagt word je gevloerd. Maar je kan er gewoon niet op tijd bij zijn..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:51

karuna schreef:
Hoe wil je dat doen? Wat naar spul is zo de grens over te krijgen en met wat creatief knutselwerk kun je met kunstmest en wat andere stofjes ook gemakkelijk boem doen. Helaas. Kan per post verstuurd worden, in een zak met paardenbrokken of wat ook. 100 % controle kan niet. Dan heb je schijnveiligheid.

Post moet gewoon ook gecontroleerd worden
Tuurlijk kan men creatief zijn dat snap ik ook wel

Ik zou ook niet weten hoe hoor maar het zou wellicht helpen ook zodat voortvluchtige makkelijker gepakt kunnen worden
Want die ene terreur verdachte wat vorige week opgepakt is had overal kunnen zijn heel europa

Mensen die aanslagen willen plegen zullen wel al "binnen" zijn maar dan kunnen ze in elk geval niet ook na andere landen om eventueel te vluchten
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 22-03-16 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt