NL doet; Helpen bij het AZC waarom wel of juist niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:39

Maiske schreef:
Ragdollcat schreef:
Vind ik ook, dan hebben ze ongeveer zelfde waarden en normen en dat lijkt mij voor ze ook veel prettiger.

Maar als het niet of moeilijk gaat, dan gaan ze naar Europa en dat is prima wanneer het om echte vluchtelingen gaat, gelukzoekers en of criminelen die rotzooi willen zaaien mogen van mij wegblijven en direct retour gaan.

Dat is het hele punt. In een islamitisch land zullen ze hun heil niet gaan zoeken want daar worden ze niet ontvangen en houden zoals in Nederland.

De Nederlandse regering laat dit gebeuren. Ze maken geen onderscheid tussen echte vluchtelingen en gelukzoekers. Alles laten ze binnen.

Ik vrees dat er pas een kentering komt wanneer hier de eerste aanslagen gepleegd worden. Voor mij is het geen vraag of dat gaat komen maar wel wanneer en waar.

Ook niet waar. Bij ons zitten momenteel wat mensen te wachten op hun procedure. Mensen uit relatief "veilige" landen, Jemen bijvoorbeeld. Die maken geen schijn van kans op een vergunning. Evenals mensen uit Iran en Somalië. Ook zie ik wat mensen uit Albanië. Die worden straks direct "retour" gezonden. Gaan trouwens vaak ook vrijwillig terug nu de procedure hier zo lang duurt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:41

Mojito... De EDIT-knop (wijzigknop) zorgt er voor dat je je bericht kan aanpassen. Dat leest een stuk prettiger voor de rest ipv tig berichten achter elkaar plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:44

nynke55 schreef:
In Jordanie, Turkye en Libanon worden respectievelijk 600.000. 2,7 en 1,7 miljoen vluchtelingen opgevangen, het is dus niet zo dat ze allemaal naar het westen komen.

Precies. Maar daar zijn de omstandigheden vaak echt heel slecht, vraag is vaak ook of de landen echt veilig zijn. Las laatst weer in de krant dat mensen vanuit de Turkse grens beschoten worden als ze die grens willen bereiken. Heb dit verhaal ook gehoord van een van de vluchtelingen bij ons.

En laten we heel eerlijk zijn. De oorlog breekt hier uit in Nederland. Je bent universitair opgeleid, hebt een goede baan. Je hebt het geld om naar Duitsland te gaan, waar je in een tentenkamp terecht komt en geen uitzicht hebt op een toekomst en hier is het ook relatief gevaarlijk. Of je kan naar Amerika, waar je kans hebt op een baan zodra je diploma herwaardeerd is, en je kinderen kunnen hier naar school. Waar ga je dan heen?

Want wat mensen vooral lijken te vergeten is dat het grootste deel van de Syriërs dat de overtocht heeft kunnen betalen (smokkelaars vragen belachelijke bedragen) hier zit. Het echt arme en laagopgeleide deel van de bevolking zit juist nog vast in Syrië.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:45

Sammie schreef:
Mojito... De EDIT-knop (wijzigknop) zorgt er voor dat je je bericht kan aanpassen. Dat leest een stuk prettiger voor de rest ipv tig berichten achter elkaar plaatsen.

Excuses. Bijna niet te doen op je telefoon al die quotes in 1 bericht.

Sammie

Re: NL doet; Helpen bij het AZC waarom wel of juist niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:28

Dan bestaat er toch nog zoiets als @<naam> Je bent niet verplicht om te quoten. Als je een naam aangeeft weet de rest ook wel tegen wie je het hebt :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:08

Quellian schreef:
Esther28 schreef:
Nee mensen zoals jij die hun kop maar in het zand blijven steken voor de ideologie en voorstander zijn van ongebreideld binnenhalen..die zijn pas gevaarlijk voor de Europese samenleving.

Liever voorstander zijn van mensen een kans geven, dan ze veroordelen op geloof. Deed Hitler ook.

Je lijkt die achterlijke Kuzu wel...mensen met Hitler vergelijken. Knettergek. Maar goed, je gaat bij mij in de negeerlijst.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:11

bruintje123 schreef:
Pleegde Joden dan ook al aanslagen op onschuldige mensen in de metro?

Dan heb ik weer wat geleerd ekectra.

Maar wel een goed idee om te omtstippen.
Wordt al dat recht gel.. Echt beu.

Wanneer er voor t laatst een aanslag gepleegd uit naam van Christus? Of een groepsaanranding uit door Joden?
Idd alles maar recht proberen te banketstaaf wat krom is!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:17

Maiske schreef:
Ragdollcat schreef:
Vind ik ook, dan hebben ze ongeveer zelfde waarden en normen en dat lijkt mij voor ze ook veel prettiger.

Maar als het niet of moeilijk gaat, dan gaan ze naar Europa en dat is prima wanneer het om echte vluchtelingen gaat, gelukzoekers en of criminelen die rotzooi willen zaaien mogen van mij wegblijven en direct retour gaan.

Dat is het hele punt. In een islamitisch land zullen ze hun heil niet gaan zoeken want daar worden ze niet ontvangen en houden zoals in Nederland.

De Nederlandse regering laat dit gebeuren. Ze maken geen onderscheid tussen echte vluchtelingen en gelukzoekers. Alles laten ze binnen.

Ik vrees dat er pas een kentering komt wanneer hier de eerste aanslagen gepleegd worden. Voor mij is het geen vraag of dat gaat komen maar wel wanneer en waar.

Daar kan je op wachten, kwestie van tijd dat het in Nederland gaat gebeuren en dan staat dat hele zooitje rukkers in Den Haag schaapachtig te kijken..."we zagen dit niet aankomen".

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:22

Sammie schreef:
De EDIT-knop (wijzigknop) zorgt er voor dat je je bericht kan aanpassen. Dat leest een stuk prettiger voor de rest ipv tig berichten achter elkaar plaatsen.

Dank u :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:41

Esther28 schreef:
bruintje123 schreef:

Wanneer er voor t laatst een aanslag gepleegd uit naam van Christus? Of een groepsaanranding uit door Joden?

Lees je eens in over de Gazastrook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:29

Esther28 schreef:
bruintje123 schreef:

Enig idee welke oorlogen en volkerenmoorden er uit naam van de Joden/Christenen is gevoerd op weg naar het beloofde land? En wat er in het huidige tijdperk in Gaza gebeurt?

Of wat wij Nederlanders ten tijde van de kolonisatie allemaal niet hebben uitgevreten in andere landen?

Electra63

Re: NL doet; Helpen bij het AZC waarom wel of juist niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:11

Nog niet zo lang geleden de Ira en de Eta en de Badermeinhoff-groep.Pleegden ook aanslagen en legden bommen.

En de KKK in USA pleegden ook aanslagen.

Ook bovengenoemde groeperingen vochten voor een doel/ideaal. Ten koste van onschuldigen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:04

Esther28 schreef:
bruintje123 schreef:

Uhhhhhhh kijk eens naar het nieuws over Israël :') Ditsoort uitspraken moet je niet doen als je geen idee hebt van wat er allemaal aan de hand is in de wereld.