Maiske schreef:Ragdollcat schreef:Vind ik ook, dan hebben ze ongeveer zelfde waarden en normen en dat lijkt mij voor ze ook veel prettiger.
Maar als het niet of moeilijk gaat, dan gaan ze naar Europa en dat is prima wanneer het om echte vluchtelingen gaat, gelukzoekers en of criminelen die rotzooi willen zaaien mogen van mij wegblijven en direct retour gaan.
Dat is het hele punt. In een islamitisch land zullen ze hun heil niet gaan zoeken want daar worden ze niet ontvangen en houden zoals in Nederland.
De Nederlandse regering laat dit gebeuren. Ze maken geen onderscheid tussen echte vluchtelingen en gelukzoekers. Alles laten ze binnen.
Ik vrees dat er pas een kentering komt wanneer hier de eerste aanslagen gepleegd worden. Voor mij is het geen vraag of dat gaat komen maar wel wanneer en waar.
Ook niet waar. Bij ons zitten momenteel wat mensen te wachten op hun procedure. Mensen uit relatief "veilige" landen, Jemen bijvoorbeeld. Die maken geen schijn van kans op een vergunning. Evenals mensen uit Iran en Somalië. Ook zie ik wat mensen uit Albanië. Die worden straks direct "retour" gezonden. Gaan trouwens vaak ook vrijwillig terug nu de procedure hier zo lang duurt.