Studenten geweerd uit spits, OV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:02

LisannePruts schreef:
Owh die fiets

Maar met stage's ed. reis je soms ook in de spits moet dat dan ook allemaal anders?

Heb je überhaupt wel wat gelezen of lees je alleen de koppen ;)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:05

verootjoo schreef:
LisannePruts schreef:
Owh die fiets

Maar met stage's ed. reis je soms ook in de spits moet dat dan ook allemaal anders?

Heb je überhaupt wel wat gelezen of lees je alleen de koppen ;)

Ik heb een klein bericht van de metro gelezen op het begin maar ben nu verder aan het lezen, sorry.

xAlice

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:07

Dit soort reacties komen ook door de manier waarop de media het neerzetten. Die laten het inderdaad in eerste instantie lijken op dat studenten een verbod krijgen in de spits.
Natuurlijk staat het in het artikel wel goed, maar dan kun je er natuurlijk vanuit gaan dat een hoop studenten daar meteen over gaan vallen waardoor het lekker makkelijk weggewuifd kan worden met 'Nee, er komt geen verbod, dus maak je vooral geen druk'.
Ligt aan de studenten, maar het wordt op deze manier wel erg één kant op geduwd alweer.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:13

Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier op bokt die morgen ook daadwerkelijk gaan protesteren?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:14

Urbiezira schreef:
Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier op bokt die morgen ook daadwerkelijk gaan protesteren?

Ik weet het niet. Ik wil wel een reisdoel hebben. Simpelweg de trein in stappen en ergens heen gaan pas ik voor, dan blijf ik liever in bed liggen :')

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:15

Marjoow schreef:
Urbiezira schreef:

Ik weet het niet. Ik wil wel een reisdoel hebben. Simpelweg de trein in stappen en ergens heen gaan pas ik voor, dan blijf ik liever in bed liggen :')

Dat had ik ook wel een beetje hoor, haha, zeker omdat ik dit jaar een (gedwongen) tussenjaar heb en geen studenten OV heb! Dus ik ga morgenvroeg naar Zaandam om te winkelen :+ en om te protesteren natuurlijk!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:23

Ik moet naar school haha, zou opzich met een enorme omweg kunnen gaan en de trein nemen maar weet nog niet of ik dat echt heel nuttig vind.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:19

Ik ga wel protesteren :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:46

Als ik geen stage had en er een bestemming was dan misschien wel. Maar lukraak in de trein gaan zitten waardanooknaartoe... Nee sorry, kan mijn tijd wel beter besteden.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:55

Wel aan de kleur voorschriften houden hé, als je gaat protesteren. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:00

geerte schreef:
Wel aan de kleur voorschriften houden hé, als je gaat protesteren. :')

Ja brrrrr. Heb geen oranje jas dus das jammer hoor :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:05

Haha dan is het mooi dat ik niet mee kan doen, heb ook geen oranje. Echt 0.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:51

Marjoow schreef:

Tsja, dan geef je ook wel erg makkelijk op... Ik denk zeker dat studenten heel wat kunnen bereiken - maar je moet wel bereid zijn om je plek ook op te eisen.

Ik heb met diverse dingen meegeprotesteerd en meestal levert het werkelijk wat op. We hebben beslist een aantal dingen kunnen bereiken. Maar als jullie het niet belangrijk vinden, dan is het niet heel verbazend dat de politiek je als een makkelijk te benadelen groep beschouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:55

Het is dat ik momenteel in IJsland zit, anders had ik gegarandeerd morgen de hele dag in de trein doorgebracht :') Wat een onzin. Omdat de NS haar zaken niet op orde heeft moet de klant inleveren.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:56

Dat is precies de reden dat ik wél ga.
We kunnen wel enorm lopen janken, maar als je wilt dat je gehoord wordt zal je ook daadwerkelijk iets moeten laten zien van jezelf en je mening.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:56

Mee eens Shadow0, ik ga dan ook lekker in het rood wit blauw oranje in de trein zitten, ik vind het nodig dat ik dit doe! :j niks mis mee als je het niet doet, ieder zijn ding, maar ik wil solidair staan met de andere studenten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:23

Ja ik snap je punt alleen persoonlijk zal ik er geen last van krijgen omdat ik volgend jaar afstudeer. Dusja.. twijfels

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:31

Ook ik zit morgen tijdens de spits in de trein. Morgenochtend omdat de les optijd begint, en morgenavond ga ik denk ik maar lekker een stukje touren in de trein tijdens de spits :)

Helaas niet de hele spitsperiode, want ik moet ook de dieren voeren op mijn vrijwilligerswerk. Ik ga even kijken of het lukt om dat wat eerder te doen. En daarna stap ik denk ik gewoon lekker in een trein die als druk bekend staat en blijf daar denk ik een paar ritten inzitten. Dan heb ik een zitplaats en ben toch aanwezig :D 3 uur staan in de trein zie ik ook niet zo zitten, dus lijkt mij dit een mooie oplossing!

Nog mensen uit de omgeving van Utrecht (of aan een druk traject van/naar Utrecht) die morgenavond willen gaan 'reizen' en in zijn voor een meeting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:51

Marjoow schreef:
Ja ik snap je punt alleen persoonlijk zal ik er geen last van krijgen omdat ik volgend jaar afstudeer. Dusja.. twijfels

Gelukkig

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:11

Ik dacht eerst ook dat het om een verbod ging, maar de aanpassing van de collegetijden vind ik bijna nog belachelijker dan dat verbod. Ik wil niet tot 12 uur thuis zitten om vervolgens de hele middag én avond door te gaan op school. Ik maak nu al wel eens dagen van half 9 tot half 6 zou dat dan nu half 12 tot half 9 worden? Is toch achterlijk? Krijg je alleen maar uitgeputte en niet concentrerende studenten van. Cijfers die dalen, niveau dat gaat dalen, nog meer mensen die hun studie niet aan denken te kunnen en ermee stoppen..

Wil dolgraag mee reizen maar ik reis over het algemeen met arriva.. en om nou tegen NS te gaan protesteren in een arriva trein lijkt me een beetje nutteloos. Maar even kijken of ik niet een andere kan pakken en nog op tijd terug op school kan zijn.

Oranje hoef je natuurlijk niet aan, je kan ook gewoon in rood-wit-blauw-oranje "ik ben student" op je voorhoofd zetten :))

Ik vind trouwens juist dat je met zoiets nutteloos in de trein moet gaan zitten en niet met een bestemming. Als je een bestemming hebt maak je een punt maar doe je niet echt mee met het protest.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:48

Je weet dat je in de ochtend ook op tijd op kan staan en iets nuttigs doen als je niet om 9 uur op school moet zijn he? :P

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:59

Josien_ schreef:
Je weet dat je in de ochtend ook op tijd op kan staan en iets nuttigs doen als je niet om 9 uur op school moet zijn he? :P

Maar werken bijvoorbeeld niet. Er zullen best wat ochtendbaantjes zijn, maar niet zoveel als er nu avond banen zijn zoals de horeca

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:01

Josien_ schreef:

Zoals werken, onee want dat is meestal savonds. Of zoals paardrijden, onee daar heb je niet genoeg tijd voor als je anderhalf uur moet reizen en rond 11 uur op school moet zijn. Of zoals je teamsport, onee die training kan je niet zo naar sochtends verplaatsen.

Niet per se aanvallend naar jou bedoeld, maar iedereen denkt maar dat de student zijn leven even allemaal naar sochtends kan verplaatsen. Daarbij komt dat docenten ook achterlijke werktijden krijgen, en bijvoorbeeld kinderen niet meer kunnen zien die sochtends wel op normale tijden op school worden verwacht. Ik snap dit echt niet, en ik zit morgen dan ook in de spits in de trein (ik moest sowieso om half tien al op school zijn maargoed).

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:11

Ik zou heel graag een dagje "nutteloos" reizen, ben dol op treinen, maar heb geen studenten OV, dus kost mij een flinke duit! :/

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:14

Ik zit morgen ook in de ochtendspits in de trein, zoals bijna elke ochtend.

Ik zie eigenlijk niet zozeer het nut ervan in om in de trein te gaan protesteren.

Ns heeft een probleem en vraagt aan al! zijn klanten of ze willen kijken of het niet mogelijk is om buiten de spits te reizen, ze moedigen dit ook al jaren aan met dalvoordeelabonnementen voor bijna geen geld ect.

Wat ze nu hebben gedaan is enkel aan de universiteiten en hogescholen vragen of er gekeken zou kunnen worden of de collegetijden misschien aangepast kunnen worden. Daarmee ligt deze vraag en dus de beslissing bij de universiteiten en hogescholen.

Als je wil protesteren doe dat dan bij het bestuur van je universiteit of hogeschool, dat heeft veel meer zin!

En aangezien mijn universiteit al heeft gezegd dat ze hun collegetijden niet willen en kunnen aanpassen is er voor mij niet veel rede om te protesteren.