Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik trek eigenlijk geen foto's van andermans dieren of dingen zonder vragen nee...
Uhm ik trek foto's van mijn dieren en de enige achtergrond daar is van mij.Ik zit midden in het bos en de bomen waar je tegenop kijkt zijn bomen die op mijn grond staan.
De foto's aan huis heeft ook nooit iets van de buren op gestaan oid... Kan best hoor.
Leffroi schreef:Ik lees nu een tijdje mee, maar Ayasha ik vind je hier heel vervelend. Dit topic gaat niet over jou en wat jij allemaal wel en niet doet. Zou je nou echt niet gewoon blij kunnen zijn, mocht iemand zo'n foto maken met toevallig jouw paard, waar ze dan toevallig een vakantie (of uberhaupt een prijs) mee winnen? Kom zeg, het leven is niet zo zuur als jij je voorstelt hoor. Zou ik ook balen dat het mij niet gelukt is? Uiteraard, maar waarom zou ik andermans plezier vergallen.
Als het iets geweest was in de zin van 'dit is mijn paard, wil jij hem kopen'.. Dan is het een ander verhaal. Het is maar een foto waar niks geks, onterends of whatever op staat. Niet teveel azijn drinken hoor
Vicky_Belle schreef:dus rocamor jij vindt ook dat je enkel je eigen eigendom mag fotograferen?
je goed recht maar niet erg realistisch.
Rocamor schreef:En waar heb ik dat geschreven? Ik geef alleen aan dat eenieder een Eigen mening mag hebben. Of "men" het daar nou mee eens is of niet, of het nou realistisch is of niet.
ohjajoh6 schreef:Dan gooi ik nog maar een keer de knuppel in het hoenderhok;
Maar ik vind het ook niet prettig als er ongevraagd foto's van mij of mijn dieren word gemaakt.
En daar heb ik zo mijn redenen voor, maar als ik daar nu eens bij vertel, dat het mij persoonlijk niet ongewoon is, dat de personen die dit doen, niets goeds in hun zin hebben?
Ik vind ook net als Ayasha en maar weinig anderen idd, dat die eigenaresse zich op een vreselijke manier laat kennen, maar ik begrijp haar irritatie wel! Heel goed zelfs...
Ayasha schreef:Waarom zouden we van kinderen en mensen wel portretrechten normaal vinden maar niet van paarden/andere dieren? Welk belang wordt er van de meeste mensen geschaad dat er een portretrecht is?
Ik pleit slechts voor een zelfde recht voor dieren. Niet meer of minder.
Wat jij geen schadelijke foto vind, vind ik wellicht wel een schadelijke foto.
Ayasha schreef:Waarom zouden we van kinderen en mensen wel portretrechten normaal vinden maar niet van paarden/andere dieren? Welk belang wordt er van de meeste mensen geschaad dat er een portretrecht is?
Citaat:Ik pleit slechts voor een zelfde recht voor dieren. Niet meer of minder.
Wat jij geen schadelijke foto vind, vind ik wellicht wel een schadelijke foto.
ohjajoh6 schreef:Dat maakt toch niet uit? Ik vind ook en dat heb ik al ik weet niet hoeveel keer gezegd ook, dat het belachelijk is, in hoever dit doorgetrokken word.
Maar je weet het dus van te voren echt helemaal nooit, of dat de "fotograaf" iets slechts van plan is, of voor het eigen gewin gaat, dus een beetje fatsoen, door van te voren toestemming vragen, zou toch wel op zijn plaats zijn.
Trek het nu eens andersom door? De eigenaresse van het paard had een leuke foto gemaakt van haar paard, waarop die vader en zoon toevallig op voorbij gekomen waren? En zij had die prijs gewonnen, met hun 2 op de foto erbij? Zou vaders het dan ook maar heel normaal hebben gevonden? Dat een ander met zijn tronie en van kind op een foto er met een prijs vandoor gaat?
ohjajoh6 schreef:Ik vind dus dat ik dat niet aan het doen ben. Ik probeer alleen maar uit te leggen, waarom het voor mij een irritatie factor is, als mensen ongevraagd foto's gaan staan nemen van mij of mijn dieren.
ohjajoh6 schreef:Ik geef nooit toestemming aan vreemden.
Ik heb het eerder meegemaakt, dat iemand met kwaad in de zin tegenover mijn dieren, eerst foto's had staan maken.
Ook weet ik dat er viespeuken en mishandelaars rondlopen.
Dus neemt iemand zomaar, zonder toestemming foto's of wilt dit gaan doen, dan heb je aan mij een slechte idd.
Dus eigenlijk is de grootste doorslaggever het zonder toestemming maken van foto's.
En vragen ze het wel eerst netjes, dan laat ik mijn intuïtie spreken...