Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:23

Schoentje schreef:
Gelukkig klinken 'weet ik hoeveel maagden na de de dood', 'over water lopen', 'opstaan uit de dood' en 'een zwangere maagd' als iets geloofwaardig als wat ik direct wil geloven ;)

Een zwangere maagd kan overigens. Tenminste, in de letterlijke zin van zwanger met intact maagdenvlies.

Zwanger van een heilige geest echter.... Ach ja, zo komen er wel meer meiskes thuis van de kermis: ' kweet eg nie :o? ...'
Komt alleen zelden een wereldgodsdienst van.

Keet

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:34

Geweldig :D hopelijk kan je het binnenkort ook als geloof opgeven bij de gemeente :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:38

Keet schreef:
Geweldig :D hopelijk kan je het binnenkort ook als geloof opgeven bij de gemeente :D

Als het een erkend geloof is, dan kan dat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:46

_San87_ schreef:
Keet schreef:

Ben nu officieel bij de kerk ingeschreven :D eens uitzoeken hoe ik dat in de GBA ga krijgen :)
Op FB ben ik al jaren Spagnost :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:48

Keet schreef:
_San87_ schreef:

Ben nu officieel bij de kerk ingeschreven :D eens uitzoeken hoe ik dat in de GBA ga krijgen :)
Op FB ben ik al jaren Spagnost :)

Mag je met een vergiet op je hoofd op de foto :P.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:50

YUp :D eindelijk! Zal ook voor een mini vergiet kijken, kan mijn guppy ook gelijk ingeschreven worden bij de Kerk :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:57

Vergietverkoop maakt dit weekend een flinke piek door. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:58

Ayasha schreef:
Vergietverkoop maakt dit weekend een flinke piek door. _O-

Uiteraard. Je kunt niet zomaar een vergiet op je hoofd planten, moet wel matchen met je outfit en zo he :9.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:07

eclair98 schreef:
Dat kan ook een groot sprookjesboek zijn, dat geeft niet weer dat er écht een god bestaat of écht een Jezus heeft bestaan. Dat is door de mens opgeschreven (en daarmee misschien ook wel bedacht).

Nee daarom heet onze jaartelling naar hem :')
Geschiedenisboeken en geleerde hebben aangetoond dat er een man was , Jezus, in die tijd.
Ze hebben zelfs op grond van geschiedenisboeken een schets gemaakt.
Of je gelooft of niet; er heeft in die tijd een Jezus gelopen en die heeft bijzondere dingen gedaan wat toen veel mensen opschreven als 'geschiedenis'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:11

Onze telling heet naar hem omdat in die tijd de christenen nogal druk waren met uitmoorden van alles wat hen tegen sprak. Nogal logisch dat "men" dus veelal braaf deed wat ze zeiden, ook toen men besloot dat vanaf toen de telling moest beginnen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:14

Ayasha schreef:
Onze telling heet naar hem omdat in die tijd de christenen nogal druk waren met uitmoorden van alles wat hen tegen sprak. Nogal logisch dat "men" dus veelal braaf deed wat ze zeiden, ook toen men besloot dat vanaf toen de telling moest beginnen.

Je hebt wel gevoel voor humor.
In dat tijdperk werden juist christenen uitgemoord. Wat jouw redenatie dus onlogisch maakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:16

Klopt. Jezus heeft echt bestaan. En hij zal voor die tijd zeker wonderen hebben kunnen verrichten, net als dat de mens bijna dagelijks wonderen verricht, als je erover nadenkt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:17

WillBokkers schreef:
eclair98 schreef:
Dat kan ook een groot sprookjesboek zijn, dat geeft niet weer dat er écht een god bestaat of écht een Jezus heeft bestaan. Dat is door de mens opgeschreven (en daarmee misschien ook wel bedacht).

Nee daarom heet onze jaartelling naar hem :')
Geschiedenisboeken en geleerde hebben aangetoond dat er een man was , Jezus, in die tijd.
Ze hebben zelfs op grond van geschiedenisboeken een schets gemaakt.
Of je gelooft of niet; er heeft in die tijd een Jezus gelopen en die heeft bijzondere dingen gedaan wat toen veel mensen opschreven als 'geschiedenis'.

Dus dat is het 'bewijs'? Mooi hoor, dan is over een aantal jaar ook bewezen dat het spaghettimonster bestaat. Het is immers opgeschreven, dus het is waar :+

En dan nog, stel dat er ooit iemand heeft rondgelopen met die naam, dan nog is het de vraag of het toevallig gewoon een populair figuur was, of dat er meer aan de hand was. Dat valt simpelweg niet te bewijzen, dat moet je geloven. En dat doe jij blijkbaar wel, maar ik niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:17

WillBokkers schreef:
Ayasha schreef:

In dat tijdperk werden juist christenen uitgemoord. Wat jouw redenatie dus onlogisch maakt.

Misschien moet je eens wat objectiever boeken gaan lezen over die tijd :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:20

WillBokkers schreef:
Ayasha schreef:

Dankje, maar neen. Wellicht eens een geschiedenisboek bij de hand nemen dat niet de bijbel is. :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:22

Er komt nu al een stijgende lijn: er heeft misschien wel eens iemand rondgelopen met die naam.
Of je gelooft of niet, je kan bijna niet ontkennen dat er op dat moment iemand was die daar liep die Jezus heette.
Dat is geen bewijs om te gaan geloven of weet ik veel wat. Maar het gaat mij om het punt dat er beweerd wordt dat hij er nooit gelopen heeft.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:23

Misschien kunnen jullie een ander topic openen voor deze discussie? En dit topic weer over de Kerk van het Vliegende Spaghetti monster laten gaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:23

Er loopt zelfs nu iemand rond met de naam Jezus, verschilende waarschijnlijk, maar eentje er van heb ik een paar jaar geleden aan de deur gehad. Alleen verkocht die lotjes voor de schooltombola en veranderde die geen water in wijn. Jezus was niet zo'n heel zeldzame naam en eigenlijk nog steeds niet. Ook niet véél maar ook niet amper. In Nederland alleen lopen er al tientalen rond.

Edit; en van z'n 12 volgelingen lopen er ook zat rond.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-01-16 11:28, in het totaal 2 keer bewerkt

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:24

Keet schreef:
Misschien kunnen jullie een ander topic openen voor deze discussie? En dit topic weer over de Kerk van het Vliegende Spaghetti monster laten gaan?

Ik denk dat mijn punt ook wel duidelijk is, dus laten we weer on topic gaan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:26

Keet schreef:

Deze discussie toont voor mijzelf in ieder geval aan waarom het zo belangrijk is om een kerk van het vliegend spaghettimonster te hebben :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:27

Geweldig!!!! Mogen we ook allemaal meeschrijven aan het heilige boek? Ik stem voor de naam "HET RECEPT".

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:56

Lanolynn schreef:
Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)

Ik vind het eerste deel van deze zin onnodig neerbuigend en haast beledigend. Als je mensen wilt overtuigen zul je een andere toon moeten kiezen.

Verder wil ik graag een wijsheid van mijn vader met je delen:
Citaat:
Niet alles wat staat geschreven is waar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:13

WillBokkers schreef:
Er komt nu al een stijgende lijn: er heeft misschien wel eens iemand rondgelopen met die naam.
Of je gelooft of niet, je kan bijna niet ontkennen dat er op dat moment iemand was die daar liep die Jezus heette.
Dat is geen bewijs om te gaan geloven of weet ik veel wat. Maar het gaat mij om het punt dat er beweerd wordt dat hij er nooit gelopen heeft.

Er is al heel veel onderzoek gedaan naar het bestaan van DE historische Jezus(nog los van eventuele wonderen.)

Maar werkelijk nog helemaal niemand heeft bewijs kunnen laten zien van zijn bestaan.

Als het " bewijs" dateert van na zijn dood.

Dat gegeven is uiteraard ook geen bewijs dat hij niet bestaan heeft.
Maar er zijn documenten, afbeeldingen of andere bewijzen uit de tijd dat hij gelooft zou hebben.

On topic, ja deze kerk laat uiteraard exact zien waar de schoen wringt. Prachtige persiflage vind ik het.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:17

Wendy schreef:
Keet schreef:

Deze discussie toont voor mijzelf in ieder geval aan waarom het zo belangrijk is om een kerk van het vliegend spaghettimonster te hebben :j

Inderdaad.
Overigens zijn zowel de bijbel als de jaartelling nog fout ook.

De bijbel is selectief samengesteld uit de stapel geschriften en wat nieuwe ervoor in opdracht geschreven.

ELKE jaartelling is subjectief. Naast de christendomme welke misgemikt is, zijn er HEEL veel meer en knap wat oudere ook nog.

E.e.a. heerlijk relativerend aangetoond door deze sm-religie.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:37

Ik ben ook lid geworden van de kerk van het vliegende spaghetti monster, ramen!