V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:04

Ik werk bij La Place, eigenlijk was ik heel blij dat het nieuws gister eindelijk kwam. Er was eindelijk duidelijkheid. Wat alleen erg jammer was, was dat de pers eerder op de hoogte was dan het personeel, waardoor een deel van het personeel het via de media heeft vernomen.

Lobkew, dat wat jij zegt hadden wij gelukkig niet. Er waren genoeg afdelingshoofden aanwezig, die het personeel inlichtten. Helaas was de media, bij een grote groep werknemers ons voor.
Laatst bijgewerkt door blacky15 op 16-01-23 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lobkew

Re: V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:31

Dat scheelt blacky15. Wij hebben het helaas ook eerst via klanten moeten horen. Toen we de floormanagers binnen zagen lopen toen was meteen duidelijk dat het mis was. Bij ons was maar 1 van 3 floormanagers er, bedrijfsleider was er ook niet. Alle 3 die er niet waren zijn gekomen. La place personeel werd bij ons ook door V&D mangers op de hoogte gesteld. Wij zijn ook niet zo'n grote vestiging...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:53

Op oudjaarsdag ga je natuurlijk nooit 10.000 man allemaal persoonlijk bereiken voor de pers het weet, dat is gewoon onmogelijk. Iemand die het al heeft gehoord praat er immers al over en zo verspreid het heel snel.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:06

lobkew schreef:
De momenten waren heel k** inderdaad, eerst voor kerst en toen oudjaarsdag. Vele van mijn collega's zijn daar door niet fijn het kerstweekend in gegaan. Gisteren was ook heel vervelend. De floormanagers en bedrijfsleider die eigenlijk vrij hadden en al met familie oudjaarsdag aan het vieren waren moesten terug komen om het personeel dat niet aan het werk was op te bellen en in te lichten. Dat is dan toch oudjaarsdag met een vervelende nasmaak..?

Dat vindt ik eigenlijk niet meer dan terecht. Het is al rot als je dit moet horen, dan wil je dat liever van je leidinggevende horen, dan dat je het uit de media/ via klanten te horen krijgt, wat helaas dus wel gebeurt is.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:11

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:32

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:06

Nou nee.l het is gewoon slecht management geweest. De een na de ander.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:45

Net eventjes bij V&D geweest. Viel me nu pas op hoe onoverzichtelijk die winkel is. Ook een hoop al leeg

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:08

Ja wordt niets meer geleverd. .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:21

Tot 70% korting. Ben er even doorheen gelopen, puur omdat dat korter is naar waar ik moest zijn dan om het pand heen ;). Het was wel héél druk

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:25

Eeuwig zonde van zo'n winkel. Sinds kleins af aan kom ik al in de v en d in groningen. Ik heb het groeien van die winkel kunnen volgen. En dan zie je nu die lege schappen en is het er straks misschien niet meer...

Hoe zit het met la place? Wordt daar wel geleverd? Anders hebben ze daar toch een probleem lijkt me? Of zijn ze dicht?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:28

Ik kom er echt graag. Weet ook zo ff geen winkel waar ik nu mn kleding kan kopen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:28

Romary schreef:
Eeuwig zonde van zo'n winkel. Sinds kleins af aan kom ik al in de v en d in groningen. Ik heb het groeien van die winkel kunnen volgen. En dan zie je nu die lege schappen en is het er straks misschien niet meer...

Hoe zit het met la place? Wordt daar wel geleverd? Anders hebben ze daar toch een probleem lijkt me? Of zijn ze dicht?

Volgens mij zijn voor La place aparte afspraken gemaakt, hoewel ik wel al een behoorlijke tijd merkte dat de 'losse' La place vestigingen beter waren dan die in de V&D zelf.

Hoorde gister dat er wellicht een losse doorstart van La place komt, omdat het een formule is die goed werkt en waarvoor ook interesse vanuit het buitenland is.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:28

Dus euhm... er is een kans dat ik er goedkoop rituals kan halen? :=

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:36

hmm, effe beter in de gaten houden als alles de heftige uitverkoop in gaat, wil ik graag nog paar spijkerbroeken scoren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:36

Rituals is volgens mij niet van v&d. Aangezien er ook losse winkels zijn

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:44

Nee klopt, is een merk dat bij v&d wordt verkocht.
Daarom vroeg ik het me al af. Ik gun het niemand hoor, dat v&d sluit en dan mensen hun baan verliezen. Vind het ook oprecht ontzettend jammer.
Maar ik geef eerlijk toe dat ik dan wel redelijk snel aas op dikke uitverkoop :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:46

Sammie schreef:
Ja wordt niets meer geleverd. .

Tja, vind je het gek?
De leveranciers hebben het ook in de media moeten vernemen. Die gaan geen spullen leveren als ze niet weten of zo ooit betaald gaan worden....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:56

Ik niet, maar dan is t ook niet gek dat de schappen steeds leger raken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:15

Ik denk dat de grote uitverkoop wel zal meevallen, aangezieb vele artikelen gewoon nog in bezit zijn van de merken zelf. Ik weet dat de spullen van 's Oliver gewoon terug gestuurd worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:37

Nouja, gister toch echt veel gezien met 50% korting, shirtjes voor vijf euro, broeken voor 9...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:55

Twilight schreef:
hmm, effe beter in de gaten houden als alles de heftige uitverkoop in gaat, wil ik graag nog paar spijkerbroeken scoren.

Er was al heel veel in de uitverkoop, zelfs al voor het faillissement. Maar denk dat het nu toch een soort van verkapte leegverkoop wordt i.v.m. het niet meer aanleveren/terug halen van de spullen door de leverancier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:27

Het moet niet gekker worden, sun capital hebben v en d failliet laten gaan. Hebben half vorig jaar alle aandelen van overheid en gemeentes opgekocht. En zijn nu een van de mogelijk nieuwe eigenaren die v en d willen kopen voor een doorstart.

Dat schijnt voor hun financieel voordeel te kunnen opleveren zelfs. De or hoopt dat dit geen serieuze optie is.

Zou wel heel erg vreemd zijn, het bedrijf laten instorten en dan zelf weer kopen van jezelf. En de medewerkers worden dan echt een speelbal van geldgraaiers,

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:32

Echt onaanvardbaar. Maar niet uniek - http://kassa.vara.nl/nieuws/flitsfailli ... den-achter

Makkelijke manier voor de investeerder om van alle nare dingen af te komen (verplichtingen), schulden af te wentelen op de maatschappij / leveranciers, en dan weer vrolijk verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:19

Shadow0 schreef:
Echt onaanvardbaar. Maar niet uniek - http://kassa.vara.nl/nieuws/flitsfailli ... den-achter

Makkelijke manier voor de investeerder om van alle nare dingen af te komen (verplichtingen), schulden af te wentelen op de maatschappij / leveranciers, en dan weer vrolijk verder te gaan.

Is toch niks nieuws? Bij DA idem, bericht over faillissement komt naar buiten en meteen er achteraan een bericht van een overname.. Hetzelfde speelt nu bij V&D en bij Macintosh.. :j Waardeloos ja, maar wel de realiteit..