Afluisteren smartphone gyroscoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:10

Ja jammer dan, topics worden niet zomaar op vraag verwijdert. Had je maar eerder moeten nadenken voor je alles op internet pleurde, dat dat altijd wel ergens online zal blijven zweven. En dat je daarmee weer opgespoord kan worden :+

Edit: als je op de site van de standaard gaat, krijg je al een melding: cookies. Via cookies kunnen ze je internetgedrag bekijken. Daarnaast is het artikel betalend. Als ik voor zoiets betaal, dan weten ze al dat ik die krant lees, en dat artikel. Dat zoiets me interesseert. Bijgevolg kan de strategie daar dan ook weer op aangepast worden.

Je weet toch wel dat hier meermaals per dag een zoekbot van Google alle topics doorsnuisterd, en als je de juiste kernwoorden intikt op Google, dan je hier dan weer op uitkomt :')

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 20:14

Varekaj schreef:
Ja jammer dan, topics worden niet zomaar op vraag verwijdert. Had je maar eerder moeten nadenken voor je alles op internet pleurde, dat dat altijd wel ergens online zal blijven zweven. En dat je daarmee weer opgespoord kan worden :+

Edit: als je op de site van de standaard gaat, krijg je al een melding: cookies. Via cookies kunnen ze je internetgedrag bekijken. Daarnaast is het artikel betalend. Als ik voor zoiets betaal, dan weten ze al dat ik die krant lees, en dat artikel. Dat zoiets me interesseert. Bijgevolg kan de strategie daar dan ook weer op aangepast worden.

Je weet toch wel dat hier meermaals per dag een zoekbot van Google alle topics doorsnuisterd, en als je de juiste kernwoorden intikt op Google, dan je hier dan weer op uitkomt :')

Tja, wat zullen ze me maken dan? Who Gives a Damn'd oliebol about Cambiar?
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 20-12-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:14

ik heb 3 samsung smart tv's in huis.. woonkamer, slaapkamer en mijn vriend heeft m zelfs als scherm bij zijn pc.. alle drie aangesloten op internet en intern netwerk..
mijn vriend gebruikt ook nog eens allerlei zaken als teamspeak als communicatiemiddel..
Wij fluisteren niet in eigen huis en op verjaardagen worden heel wat pikante of gevoelige discussies gevoerd.. Ik heb nog nooit geheime politie op de stoep gehad, nog nooit rare popups en geen marsmannetjes..

Dat artikel, daar hecht ik dus ook niet al te veel waarde aan... of ik bespreek iets dat totaal niet interessant is voor wat voor commercie of politieke stroming dan ook..wat mij sterk zou bevreemden, maar goed, is dat wel zo, dan kan ik dus rustig tegen mijn tv's blijven kletsen.

ik zie dat artikel daarmee ook helaas niet als bewijs, maar gewoon als 'telegraf artikel'.
stemcommando staat hier sowieso uit, de afstandsbediening doet het prima. Volgens het artikel zou het mogelijk (en vergeet ook niet het 'kan doorsturen, niet stuurt door) gaan om wat je online ook hebt met cookies etc.. puur de content die je kijkt en/of de dienst die het aansturen van gesproken commando's ontwikkelt.. ene dus voor reclame prut waarschijnlijk, andere voor het verbeteren van een dienst waar je blijkbaar graag gebruikt van maakt.

dat tweede artikel kun je beter even in z'n geheel plaatsen, want bijna niemand heeft het hele artikel, daaruit zal pas blijken wat die krant erover te melden heeft. een eerste alinea is puur het spannend maken van leesvoer zodat je de rest gaat lezen.. vele artikelen beginnen met een roep die vervolgens veranderd wordt waarbij de conclusie zelfs tegengesteld is..

ik heb geen abo op de de standaard, en ga die ook niet nemen, gezien het feit dat ik al ruim twee jaar tegen mijn tv's prutsmuts zonder enige blijk van spionage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:19

De meest gebruikte manier van gsm afluisteren door de overheid loopt gewoon via de provider. De providers moeten op last van een bevel uitgegeven door een rechter commissaris toegang verlenen tot de bel gegevens van een klant. Dit kan bestaan uit zowel het gespreksverkeer, sms berichten en internet gebruik. Hoewel is Nederland hiervan in vergelijking tot andere landen zeer veel gebruik van wordt gemaakt, mag dit officeel enkel wanneer het in verhouding staat tot wat de overheidsinstantie probeert aan te tonen.
Bron: http://www.spywebshop.be/blog/afluisteren-gsm/

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:22

Cambiar schreef:
Vreemd publiek, die bokkers. Ik wil waarschuwen voor praktijken die niet door de beugel kunnen en krijg dan reactie dat ik hierover niet moet klagen.

Je mag er wel degelijk over klagen als je er last van hebt, maar al heel snel word je verteld dat je deze functie gewoon kan uitschakelen maar dan geef je de reactie dat je dat niet interesseert en dat je bokkers domme schapen vindt omdat ze niet naar je luisteren.

Het is je nu duidelijk dat er een oplossing is. Probleem opgelost. Klaar. Simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:25

Interessant als je een scheet laat in bed en je smartphone ligt op het nachtkastje :')

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 20:26

Goof schreef:
Cambiar schreef:
Vreemd publiek, die bokkers. Ik wil waarschuwen voor praktijken die niet door de beugel kunnen en krijg dan reactie dat ik hierover niet moet klagen.

Je mag er wel degelijk over klagen als je er last van hebt, maar al heel snel word je verteld dat je deze functie gewoon kan uitschakelen maar dan geef je de reactie dat je dat niet interesseert en dat je bokkers domme schapen vindt omdat ze niet naar je luisteren.

Het is je nu duidelijk dat er een oplossing is. Probleem opgelost. Klaar. Simpel.

In eerste instantie had ik dit topic niet moeten plaatsen.
Ik wil alsnog dat het gewist wordt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:26

Cambiar schreef:
Zwerte schreef:
Ik vind het ook zeker niet normaal of acceptabel dat zulke apparatuur zonder duidelijke aankondiging misbruikt wordt om mensen binnenshuis af te luisteren, om wat voor reden dan ook.
Maar tegelijkertijd denk ik ook dat het vrij zinloos is om hier zo over te schreeuwen. Mensen bewust maken lijkt me helemaal prima, maar dat bereik je veel beter met kalme en objectieve informatie. Dit soort zaken gebeuren vandaag de dag massaal en overal en lang niet iedereen maakt zich daar zo druk over. Dat betekent niet meteen dat die mensen dan dom en naief zijn, het kan ook gewoon dat ze het accepteren als iets wat bij het leven hoort en waar je bewust mee omgaat.
Ik vind jouw toon heel naar, alsof jij de waarheid weet en anderen achterlijk zijn omdat ze anders denken. Daar komen de meeste reacties op en zo zie je dus, kalm en objectief is veel beter om je boodschap te laten overkomen. Nu raken mensen afgeleid omdat je ze beledigd en zo extreem reageert.

Daarom vroeg ik net om topic te verwijderen.
De moderator beloofde dat.
Ze deed het niet.
Nu maak ik het nog wat bonter tot ze het wist.
Voor mijn part hoeven jullie dit niet te weten. Ik had dit topic helemaal niet hoeven te plaatsen. Dat iedereen dat zelf maar uitvist. Ik hoef in feite niemand te informeren.
Daarom: topic wil ik weg.

Zo erg in een slachtofferrol duiken heb je vooral jezelf mee hoor. Wat een moderator beloofd en vervolgens niet doet moet je met die mod bespreken. Kunnen wij niks aan doen, heeft ook geen bal met de inhoud van dit topic te maken, dus wat wil je bereiken met die offtopic informatie?
Je hoeft niemand te informeren, dat klopt. Maar dat doe je wel, dat was ook je doel zei je. Mensen wijzen je erop dat de toon van jouw berichten verre van prettig en normaal is en dat verstoort de informatieoverdracht. Doe ermee wat je wil.
Topics verwijderen gebeurd idd niet zomaar. Denk voortaan dus van tevoren na, ipv achteraf te eisen dat anderen jouw fouten herstellen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:27

Cambiar schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik beweer helemaal niets. Ik vraag je iets, en dat vroeg ik om je te waarschuwen. Dus check even voordat je rare dingen gaat roepen. Het si een link naar een FB-account die je in een bericht van je in een ander topic zelf doet cvoorkomen als zijnde van jou, dus zo'n rare vraag was dat niet.

Ik vraag me af waarom jij dit natrekt en openbaar plaatst. Is niet on topic en mijn naam heeft niets ban doen met dit topic

Dit doe je om mij in discredit te brengen omdat je weet hoe gevoelig dit ligt bij mij. Ik vind het een valse zet. Je trekt mijn berichten na om mij blijkbaar belachelijk te maken. Bedankt hiervoor. Hoe is jouw naam Blue eyes? Zet die hier dan ook maar even neer. Het scheelt niet veel of je zou nog een foto plaatsen
om mij te kloten. Ik vind het een heel gemene zet van jou!

Mijn naam wil je weten? Hier dan: Ellen. Voor foto's zie mijn profiel. Couldn't care less.

Je klinkt inderdaad overigens, wat Amaris zegt, wel een beetje bijzonder. Het was niet gemeen bedoeld, maar om je te waarschuwen dat als je FB inderdaad al een week off line was gehaald, er iets niet gelukt was. Ik vraag of je *NAAM* heet, hoeveel van die lopen er rond in NL of BE? Please, zeg... Als ik er nou een achternaam bij had gezet. Het zal overigens wel kloppen, anders zou je gewoon 'nee' zeggen en doorgaan met je leven.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 26-12-15 12:56, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:30

Cambiar schreef:
Tja, wat zullen ze me maken dan? Who Gives a Damn'd oliebol about Cambiar?

:Y) Waarom maak je dan zo'n heisa over dat "afluisteren"? Als toch niemand je wat maken kan...

Topic kan (als je maar lang genoeg doorgaat met dat onnodig schelden) hoogstens op slot, t moet wel héél gek gaan willen ze het verwijderen.. ;)

Cambiar schreef:
Voor mijn part mag gans mijn profiel hier van dit klote forum gewist worden.

-O- Blijf weg dan.

Celiien

Re: Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:34

Ik heb geen ervaring met dit 'probleem' en heb er ook nog niemand anders over gehoord. Maar goed als niemand je gesprekken mag afluisteren moet je maar helemaal niet meer de straat op gaan, want er kan in elke bus, supermarkt of op de hoek van de straat wel een ministerie mannetje staan a la inspector gadget die alles afluisteren :=
God machtig het lijkt wel alsof TS nu in een schuilkelder diep onder de grond zit omdat ze bang is dat haar 'netwerk' wordt geïnfiltreerd := doe eens normaal zeg _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:41

Er blijft natuurlijk wel een verschil tussen (min of meer) openbare plaatsen zoals straat, het OV, de supermarkt of je werk en thuis op de bank. De meeste mensen hebben wel onderwerpen die ze liever niet op openbare plekken bespreken, maar wel in prive-omstandigheden, waar je er redelijkerwijs vanuit kan gaan dat er niemand anders meeluistert.

Nu wordt eventuele informatie op dergelijke manieren nog gebruikt voor reclame. De stap naar andere toepassingen is dan niet groot meer. En aangezien het afluisteren voornamelijk digitaal gebeurt, aan de hand van steekwoorden en vastgestelde algoritmen, is er dan wel degelijk een redelijke kans dat mensen die gewoon, thuis, op de bank een grap maken toch heel verkeerd opgevat worden en plotseling onder toezicht van de overheid komen te staan. Terwijl ze niets anders deden dan in prive-omstandigheden een misschien in alle andere omstandigheden ongepaste grap maken, waarmee ze verder ook niets bedoelen.

Het gaat er wat mij betreft om dat het een glijdende schaal is waarbij bovendien een hele grote kans is dat er een hoop mensen onterecht aan een schandpaal genageld kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:43

TS, al halen ze dit topic van bokt af, daarmee verdwijnt het écht niet van het internet af hoor. Het ligt dan misschien wel op hun mesthoop, maar er zullen altijd en eeuwig sporen van achterblijven. Hetzij in hun database, hetzij op de servers, hetzij via Google en talloze andere bots die hier dagelijks tientallen keren komen rondneuzen. Hoe je het ook draait of keert, deze informatie is voor diegene die het echt willen gewoon blijvend terug te vinden. Klaar.

Je beseft trouwens toch dat een telefoon werkt met geluidsgolven? En dat die altijd en overal wel te onderscheppen zijn? Een heel dom voorbeeld misschien, maar ik heb een camera in mijn vrachtwagen voor als ik met de paarden op pad ben. Zo'n goedkoop dingetje uit de Aldi. Ontvanger staat in de cabine, de camera zit 2m verder in de laadbak.

Nou, als ik langs een huis rij waar ze videobewaking hebben, dan gebeurt het nog wel eens dat ik zonder pardon die beelden plots op mijn schermpje zie verschijnen. Omdat mijn ontvanger dat signaal oppikt. Tijdje terug reed ik langs de zaak van een oud-klasgenoot, 's avonds, en ik kon via mijn schermpje zo recht bij hem in de zaak kijken waar de toonzaal onder camerabewaking staat. Die heb ik wel ff een berichtje gestuurd dat dat waarschijnlijk niet de bedoeling was :=

Als ik dat al kan met een dom spulletje uit de supermarkt, dan kunnen ze heus nog véél meer met alle technologie die we nu gebruiken, en dan hoeft dat echt niet ingebouwd te zitten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:39

Varekaj schreef:
Interessant als je een scheet laat in bed en je smartphone ligt op het nachtkastje :')

HA! Jij kent duidelijk mijn scheten niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:53

Gelukkig niet nee :+

Stel je voor zeg, laat je zo'n scheet die langgerekt knettert en krijg je paar minuten later een inval van mannetjes in ninjapak "waar zitten die machinegeweren" _O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:21

Oh my,wat een geschift en paranoia gedoe :+
Ik geloof best dat alles wat je doet 'afgeluisterd' kán worden.
Maar men,wat gebeurd er met je dat je denkt dat je zooooo interessant bent voor niet 1,maar talloze bedrijven om jou tot in de puntjes te volgen en analyseren.... Voor een pop-up ..?

Kijk als je nou een internationaal gezochte topcrimineel bent willen 'ze' vast de moeite,centen en man-uren in jou steken om je te lynchen,maar daarbuiten geloof ik er echt niet in. illuminati theorieën.

Denk eens aan hoeveel personeel je in zou moeten zetten om 1 persoon 24 uur per dag te volgen,laat staan hoeveel mensen (en geld!) je nodig zou hebben om ALLE smartphones ter wereld 24/7 te volgen. Dat is toch niet realistisch?

Het doet mij een beetje denken aan de digitale tijd op je wekker:
Elke avond als ik in bed lig en ik kijk op de wekker,is het precies 00:00 uur.
Het kan toeval zijn,maar omdat ik er nu op let,valt het ineens op.

Misschien stond 'conrad' al talloze keren op een advertentie maar ging het altijd langs je oog heen. Maar omdat je het over Conrad gehad hebt,valt het ineens wel op. Zo werken je hersenen.
Heel braingames gaat erover hoe je hersenen alleen bepaalde dingen registreren. Iets met bewuste en onderbewuste informatie....

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 10:37

Ik zit thuis met zware depressie door de trauma's die ik opgedaan heb ivm constant afgeluisterd worden door mijn ex. Ik had hem verteld dat mijn vriend die gestorven is dit deed met mij en hij is het waarempel ook beginnen doen. Ik mocht dit hier niet geplaatst hebben. Ik heb niets verkeerd gezegd maar na wat mij overkomen is ben ik inderdaad geschift en paranoia geworden. Ik vraag vriendelijk aan de moderators die dit lezen om gans mijn profiel van bokt te halen. Via PB lukt het mij niet, dus probeer ik het hier.
Ik ben niet in staat om nu in deze toestand normaal te communiceren.
Ik blijf van Internet weg tot ik mij weer wat beter voel.
Ik excuseer me bij de mensen die ik gekwetst zou hebben maar het gaat echt niet met mij. Zit in vreselijk dip. Ben alleen, heb veel zaken te verwerken en omdat ik niemand heb om tegen te praten heb ik dit op bokt gegooid. Mijn oprechte excuses hiervoor en hoop dat jullie mij vergeven.
Ik ben niet zo'n trol zoals ik hier overkom maar ben angstig en gespannen door de situatie waarin ik zit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:47

Je kwetst niemand, al is je taalgebruik niet altijd even handig en subtiel, maar je komt op mij vooral over als iemand met issues, zoals ik al eerder zei.

Dat blijkt dus te kloppen.

Denk dat even afstand nemen en tot jezelf komen geen slechte beslissing is.

Veel succes en geluk daarmee.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 10:54

Sorry hiervoor en bedankt voor deze repliek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:16

Ze kunnen en mogen je echt niet zomaar afluisteren. Dit is waarschijnlijk allemaal dom toeval. Ga met je probleem bij een psycholoog of peut. Mijn broer heeft iets soortgelijks na jaren keiharde pesterijen op zijn werk, maar die heeft wel hersenletsel sinds de geboorte en is vatbaarder daarboor voor zulke dingen. Zijn mobiel ligt ongebruikt thuis, pas sinds een tijd durft hij weer buitenshuis komen, mailen en Skypen met mama.

Dit is echt iets ernstig en hier heb je hulp bij nodig.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:26

Varekaj schreef:
Ze kunnen en mogen je echt niet zomaar afluisteren. Dit is waarschijnlijk allemaal dom toeval. Ga met je probleem bij een psycholoog of peut. Mijn broer heeft iets soortgelijks na jaren keiharde pesterijen op zijn werk, maar die heeft wel hersenletsel sinds de geboorte en is vatbaarder daarboor voor zulke dingen. Zijn mobiel ligt ongebruikt thuis, pas sinds een tijd durft hij weer buitenshuis komen, mailen en Skypen met mama.

Dit is echt iets ernstig en hier heb je hulp bij nodig.

Ik ga hiervoor inderdaad even serieus Hulp bij nodig hebben. Mijn vriend die gestorven is liet bandje afspelen met gesprek erop tussen ons dat ik het niet meer zag zitten. 'ss morgens vond ik hem dood terug en het bandje speelde nog steeds af.

Toeval is het niet ivm reclame en pop ups. Er worden woorden uit gesprekken gefilterd die je binnenshuis voert met als doel gerichte reclame te sturen. Dit kan denk ik enkel en alleen geregistreerd worden als je internet aan ligt. Dus: internet af en gsm niet bijhouden binnenshuis als je hiermee niet wil geconfronteerd worden.
Is ergens aan ene kant wel best grappig. Ik sprak aan telefoon deze morgen over remorque en hooi en krijg hier waarempel reclame aangeboden op bokt onderaan de pagina over tweedehandse remorken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:33

Dat kan Door malware die meegekomen is als je eens iets het gedownload, een app, een filmpje ofzo. Die malware gaat dan gericht zoeken voor commerciële aanknopingspunten. Die zal woorden registreren en op basis van hoe vaak ze voorkomen dan advertenties sturen. Een virusscanner is dan geen slecht idee.

Mijn tekst naar spraak zet ik uit omdat ik dat nooit gebruik. Dat verkleint de kansen ook.

Sterkte met dat verlies. Maar onthou dat afluisteren zoals je ex deed niet mag, en daar kan je altijd stappen voor ondernemen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:38

Wat vervelend dat je je zo bang laat maken door dit soort berichten Cambiar. Maar als je je er dan toch over in wil lezen lees dan ook het hele bericht (want je pikt er 1 dingetje uit en richt je daar op).

Tenzij je enorm lage basstem hebt en alles wat je zegt minimaal 4x herhaald kan er niks afgeluisterd worden. Bedrijven gaan echt geen euro's pompen in ingewikkeld onderzoek naar niet betrouwbare afluistermethoden terwijl ze goedkoop en eenvoudig iemands surfgedrag kunnen nagaan, dat is echt niet realistisch.

http://tweakers.net/nieuws/97852/onderz ... scoop.html

Voor iedereen die hier zo van in paniek raakt en zegt "het meegemaakt te hebben". Hebben jullie weleens naar het werk van illusionisten gekeken? We registreren onbewust de hele dag van alles van wat we zien en horen.
Zo kan het dat je onderweg naar je werk langs een bushokje komt met daarin een reclame poster van MM met een plaatje van een koelkast. 's Avonds zit je met je partner te kletsen en komt het ineens bij je op dat jullie echt toe zijn aan een nieuwe koelkast. Je opent je internet en tadaa er komt een advertentie van MM met een koelkast naar voren. Dat dit gewoon komt omdat je vaker naar de MM website hebt gesurft en dat ze momenteel met een landelijke koelkasten campagne bezig zijn is natuurlijk veel onlogischer beredeneert dan het afluisteren van een gyroscoop die hier niet erg geschikt voor is ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:38

Wellicht een geruststelling; ik werk al een paar jaar in de marketing en de mogelijkheid 'targetting obv afgeluisterde gesproken woorden' is mij nog nooit aangeboden en bij mij ook niet bekend :)

Sterkte!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:42

Varekaj schreef:
Dat kan Door malware die meegekomen is als je eens iets het gedownload, een app, een filmpje ofzo. Die malware gaat dan gericht zoeken voor commerciële aanknopingspunten. Die zal woorden registreren en op basis van hoe vaak ze voorkomen dan advertenties sturen. Een virusscanner is dan geen slecht idee.

Mijn tekst naar spraak zet ik uit omdat ik dat nooit gebruik. Dat verkleint de kansen ook.

Sterkte met dat verlies. Maar onthou dat afluisteren zoals je ex deed niet mag, en daar kan je altijd stappen voor ondernemen.

Ik vroeg me al af of ik virusscanner kan plaatsen. Misschien geen slecht idee.
Ik probeer verleden van me af te zetten en wil niemand aanklagen of in problemen te brengen. Ik denk dat ik dit gewoon op een volwassen manier een plaats zal moeten geven.
Van nature ben ik niet zo achterdochtig en zie andere mensen liefst zo vrij en gelukkig mogelijk. Daarom heb ik wat problemen met al dat geregistreer en big brother gedoe. De sfeer waarin we de dag van vandaag leven beklemt mij gewoon maar begrijp dat er controle moet uitgevoerd worden voor mensen die het niet zo goed menen.