caroline_max schreef:Nou, wat een drukte! Alsof er iemand opstaat als een zwangere vrouw geen contractverlenging krijgt, iemand met buitenlands uiterlijk/naam niet op gesprek hoeft te komen, of een 50 + er de baan niet krijgt met alle originele smoezen die er zijn. Nee, daar hoor je niemand over en de meeste werkgevers zijn zo 'eerlijk' om er een andere smoes op te plakken. Deze man is tenminste eerlijk over zijn redenen ( wat je daar ook van vind). En omdat hij (blijkbaar te) eerlijk is wordt hij nu landelijk voor schut gezet. Dat is pas schaamteloos! En heeft Humberto Tan wel eens 1 seconde besteed aan alle zwangere, 50+'ers enz die gediscrimineerd worden bij sollicitaties?
Op mijn FB reageren 'vrienden' met de meeste grove uitingen; ophangen aan de hoogste boom, failliet laten gaan, boycotten enz. Alsof dat dan wel normaal is?
Laat die stoere mensen dan ook alle zaken boycotten die zwangere vrouwen geen verlenging/contract geven, die de 50+ ers laten staan en die geen personeel met buitenlands uiterlijk/naam willen. Maar nee, dat is natuurlijk weer heel wat anders!
Als Bas een man was, had hij netjes contact opgenomen met het bedrijf ( waar hij bekend mee was, en dus ook wist dat ze zwaar gereformeerd zijn). Maar nee, dat wil hij niet 'want dat heeft toch geen zin'. Hij had ook al best eerder kunnen melden dat hij samenwoont met een man lijkt me, wat is daar erg aan? Toen ik solliciteerde bij een ger. bedrijf heb ik ook gemeld dat ik samenwoonde, mocht dat voor hun een probleem zijn. Ook heb ik wel eens de religie van mijn partner gemeld bij een sollicitatie, liever dan gelijk dan later gezeur/gepest enz.