Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
listiglistje schreef:Vandaag is het weer "schnitzelgate"https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... %20oktober
Toch oud nieuws dat er maar ong. 65% vlees in zit, draai gewoon de verpakking om et voila...staat er al jaren op![]()
+ dat kun je ook wel zelf verzinnen (en zien), dat het geen 100% vlees is
magda_90 schreef:Door die dagelijkse fietstocht naar je werk in de zon kun je alsnog melanomen ontwikkelen, sta je daar met je gezonde levensstijl. Overigens geen persoonlijke aanval, maar wordt een beetje moe van de "maar ik leef gezond en krijg dus niets" berichten in het algemeen.
joyce_eddy schreef:Ik ben van mening dat er veel te veel wordt geknoeid met ons eten.E nummertje hier E nummertje daar....
Hier iets voor de houdbaarheid daar iets voor de smaak enzovoort. Ik kook al bewust zoutloos omdat er al zoveel in verwerkt zit.
Verder denk ik ook dat onze draadloze netwerken erg slecht zijn voor onze gezondheid al die stralingen enzovoort...
Ik rook niet, drink zelden wat alcohol , weinig tot geen frisdranken voornamelijk alleen water een thee zonder suiker.
Tillie20 schreef:Grappig om cognitieve dissonantie in werking te zien, maar helaas gaat de wereld er aan onder. Verwerkt vlees is even schadelijk als sigaretten, vlees zorgt voor veel meer uitstoot van broeikasgassen, maar toch is er geen belasting op vlees.
Evelijn schreef:Hebben de geintresseerde dit artikel al gelezen...
http://www.denieuwereporter.nl/2015/10/goed-wetenschapsnieuws-brengen-het-zal-de-media-worst-zijn/
Het is maar net hoe het wordt opgeschreven... en kort door de bocht verkoopt meer kranten.
dnieSz schreef:_Nelleke_ schreef:Nou wij gaan niet alleen dood van vlees, de wereld gaat ook dood door onze vleesconsumptie, en dat is ook een beetje vervelend. (Weten waarop mijn mening is gebaseerd? Kijk de docu Cowspiracy op Netflix.)
Ik eet geen vlees
![]()
Anoli schreef:Evelijn schreef:Hebben de geintresseerde dit artikel al gelezen...
http://www.denieuwereporter.nl/2015/10/goed-wetenschapsnieuws-brengen-het-zal-de-media-worst-zijn/
Het is maar net hoe het wordt opgeschreven... en kort door de bocht verkoopt meer kranten.
Mijn statistiekdocent zei altijd "Je hebt kleine leugens, je hebt grote leugens en je hebt statistiek"
Je kunt met statistiek gegevens redelijk makkelijk naar je hand zettenEn als je dan ook nog eens een nieuwsbericht zó brengt dat het wel heel ernstig klinkt heb je gelijk paniek in het land. Voor alsnog ben ik heel benieuwd naar de wetenschappelijke artikelen, maar nog niet kunnen vinden helaas.
vuurneon schreef:Anoli schreef:Evelijn schreef:Hebben de geintresseerde dit artikel al gelezen...
Mijn statistiekdocent zei altijd "Je hebt kleine leugens, je hebt grote leugens en je hebt statistiek"
Je kunt met statistiek gegevens redelijk makkelijk naar je hand zettenEn als je dan ook nog eens een nieuwsbericht zó brengt dat het wel heel ernstig klinkt heb je gelijk paniek in het land. Voor alsnog ben ik heel benieuwd naar de wetenschappelijke artikelen, maar nog niet kunnen vinden helaas.
En bij voorkeur gebruiken ze zonder enige extra informatie het woord 'significant', ook zo heerlijk nietszeggend maar klinkt wel lekker om het in een artikel te plempen
vibabu schreef:Tillie20 schreef:Grappig om cognitieve dissonantie in werking te zien, maar helaas gaat de wereld er aan onder. Verwerkt vlees is even schadelijk als sigaretten, vlees zorgt voor veel meer uitstoot van broeikasgassen, maar toch is er geen belasting op vlees.
Zou je mij kunnen uitleggen waar we dan precies aan ten onder gaan? Waarom dat is? Wat de link tussen sigaretten en vlees is?
Tillie20 schreef:Grappig om cognitieve dissonantie in werking te zien, maar helaas gaat de wereld er aan onder. Verwerkt vlees is even schadelijk als sigaretten, vlees zorgt voor veel meer uitstoot van broeikasgassen, maar toch is er geen belasting op vlees.
vibabu schreef:Ik heb niet op alles een reactie gewoon omdat ik er te weinig van af weet.
Maar wat betreft het zoet water. Volgens mij is men al zo ver met waterzuivering dat er zout water gebruikt wordt om drinkwater van te maken. Zo worden de duinen gebruikt voor zuivering van het water.
Wat betreft broeikaseffect; ik geloof daar niet zo in. Als je kijkt naar het verleden dan kan je zien dat er al opwarming van de aarde was, zelfs toen er nog geen mens bestond. puur omdat het te koud was voor een mens om te overleven. Dus dat de wereld veranderd, ja daar kan ik helemaal mee inkomen. Echter vraag ik me af in hoeverre de mens daar in bijdraagt; hooguit wordt het proces versnelt. Een aantal dieren die vroeger bestonden op aarde zijn nu immers ook uitgestorven of zo aangepast dat het wel kan overleven. Is dit niet iets wat altijd zal blijven? Mensen stammen immers ook weer af van een ander dier.
Het kappen van bossen, gebeurd dit niet door de hebzucht van de mens? bomen die gekapt worden voor het hout, ik kan me niet voorstellen dat dit gebeurd om dieren daar te kunnen houden. Desalniettemin vind ik dat natuur zo gehouden moet worden, een oplossing heb ik niet helaas maar ik geloof niet dat de vleesindustrie hier iets mee te maken heeft.
Daarnaast zie ik alles op wereldniveau en niet op landelijk niveau. Omdat hier veel vlees gegeten wordt (wat overigens niet zo is vergeleken met andere landen) hebben mensen in afrika minder te eten? En stel nu dat ik minder vlees eet, wat betekend dat dan op wereldniveau? Of om een iets "reeeler" beeld te schetsen, wat als nederland helemaal geen vlees meer zou eten. Wat zou dit voor invloed hebben? Volgens mij is nederland best zelfvoorzienend, echter doordat mensen in de winter ook aardbeien willen hebben worden deze geïmporteerd vanuit het buitenland. Dus is het niet iets dat men steeds veeleisender wordt ipv steeds meer vlees gaat eten?
Ik denk dat iedereen wel een geval kan opnoemen van iemand die rookte en 80 werd (mijn opa) en een geval waarvan een kind niet ouder dan 16 is geworden (dochter van oud-collega) terwijl die gezond leefde. Ik denk dat je er vrij weinig invloed op heb. Wat niet betekend dat iedereen maar moet gaan roken, zuipen, verbrand vlees moet eten en de hele dag in de zon moet gaan liggen bakken. Gewoon alles met mate en gezond verstand. Soms trek je nou eenmaal dat lot waardoor je leven eerder (of later) beëindigd wordt.