Popcorn-time gebruikers aanpakken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:05

unihorses schreef:
marisje2003 schreef:
"magda_90"]
Dan zul je het antwoord ook niet te weten komen. 8)7
````````QUOTE

Je krijgt er nu wel een boete voor in het buitenland

Kan je niet gwn wat info geven? GUOTE

leef jij onder een steen? zet het nieuws aan.. ga naar een nieuws site etc. gebruikers van popcorn time in nl gaan beboet worden

Dan is dat weer nieuw

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:12

Marijkjuh schreef:
Volgens mij is half Nederland wel Popcorn-time gebruiker. Ik snap dat ze tegen illegaal streamen zijn, maar ik weet niet of dit iets op gaat lossen.

Ik ben tegen het illegaal zijn.
Ik vind in kwesties van commerciele rechten de wet doorgaans niet ethisch.
Dat de wet er ook op dit gebied niet voor de burger maar voor groot geld is.
Het internet wordt imo onethisch dichtgetimmerd tot regios en landen.
Legaal 'illegaal' beperken van vrijheid van informatie verzamelen, vrije nieuwsgaring.
Wederom: de wet is er niet voor ONS.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:22

Ik lees net op fb dat de meest recente versie nog wel werkt, maar dan moet je om bepaalde meldingen heen (iets als betalen) en er komen geen updates etc meer binnen en de helft vd functies werkt niet of half.
De oudere versie doet het idd niet meer en zal voor zover ik begrepen heb ook niet meer hersteld worden. :n
En er is een NL team/persoon die een alternatief biedt wat vergelijkbaar is met popcorn time maar wat nog gelanceerd moet worden en die maakt nu natuurlijk reclame op de fb van popcorn time. :')
Ook las ik iets over servers die de geest hebben gegeven en dat dat de oorzaak zou zijn dat pt plat ligt.
Verder is het beheer van popcorn time doodstil op de fb en moeten de gebruikers elkaar maar uitleggen wat er nu aan de hand is. 8)7

Oftewel:
Ga er maar vanuit dat popcorn time wereldwijd plat ligt en niet meer terugkomt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:25

Ben ik dan echt de enige die niet weet wat een Popcorn-time gebruiker is...??? -O-
Ik snap het hele bericht niet :')

lor1_1984

Re: Popcorn-time gebruikers aanpakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:29

Popcorn time is een programma waarmee je films en series kunt kijken, gratis en (helaas) ook lichtelijk illegaal.
Popcorn time gebruikers zijn dus mensen die er gebruik van maken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:45

Ohhhh, dat maakt een hoop duidelijk. Thx :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:45

Skessa_ schreef:
Lees nu vooral dingen over Popcorn Time, maar hoe zit het eigenlijk met Utorrent?

Heb geprobeerd om te googlen, maar kom niet echt wat tegen.

Ohw ja en tis ook niet helemaal duidelijk of ik dit nu wel of niet mag vragen, dus sorry als het toch niet mag :=

En ik ben het met Lifaya eens. Ben ook best bereid te betalen, mits het gelijk (of een week later is net als PLL bv) loopt met USA.

Utorrent nog niets over gehoord...

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:53

http://www.telegraaf.nl/digitaal/246482 ... den__.html

Dit is het hele probleem. De meeste mensen (waaronder ik) weten helemaal niet dat het streamen van zo'n film of serie dus onder het downloadverbod valt.
Ik denk dat als mensen zich hiervan bewust zijn, het aantal popcorn-time gebruikers sowieso al daalt.
Ik vind het trouwens ook niet zo erg om wat meer voor mijn netflix account te betalen als het aanbod wat groter zou zijn. De series die ik graag kijk staan er niet op, of lopen een aantal seizoenen achter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:59

Imke1998 schreef:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/246482 ... den__.html

Dit is het hele probleem. De meeste mensen (waaronder ik) weten helemaal niet dat het streamen van zo'n film of serie dus onder het downloadverbod valt.
Ik denk dat als mensen zich hiervan bewust zijn, het aantal popcorn-time gebruikers sowieso al daalt.
Ik vind het trouwens ook niet zo erg om wat meer voor mijn netflix account te betalen als het aanbod wat groter zou zijn. De series die ik graag kijk staan er niet op, of lopen een aantal seizoenen achter.

Zal dat het zijn? Ik denk dat dat maar een klein deel is. Kom op, een film die in Nederland alleen nog maar in de bios beschikbaar is al wel kunnen kijken met ondertiteling via een ander platform, en denken dat het legaal is? Dat is wel heel erg naïef...

Ik wil ook best betalen voor de nieuwste films. Ik haat het zitten in de bioscoop. En hoe nodig is dat als je zelf een enorme tv thuis hebt staan? Regel maar iets als Spotify voor films. Ik heb ook niets tegen reclames tussendoor als ik thuis zit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:03

lor1_1984 schreef:
Ik lees net op fb dat de meest recente versie nog wel werkt, maar dan moet je om bepaalde meldingen heen (iets als betalen) en er komen geen updates etc meer binnen en de helft vd functies werkt niet of half.
De oudere versie doet het idd niet meer en zal voor zover ik begrepen heb ook niet meer hersteld worden. :n
En er is een NL team/persoon die een alternatief biedt wat vergelijkbaar is met popcorn time maar wat nog gelanceerd moet worden en die maakt nu natuurlijk reclame op de fb van popcorn time. :')
Ook las ik iets over servers die de geest hebben gegeven en dat dat de oorzaak zou zijn dat pt plat ligt.
Verder is het beheer van popcorn time doodstil op de fb en moeten de gebruikers elkaar maar uitleggen wat er nu aan de hand is. 8)7

Oftewel:
Ga er maar vanuit dat popcorn time wereldwijd plat ligt en niet meer terugkomt.

Er is een nieuwe Popcorntime gereleased. Er zal altijd een manier worden gezocht om zoiets vrij te geven.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 29-10-15 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bespreken illegaal downloaden

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:34

Maar die nieuwe popcorntime moet je dus voor betalen?

Want tja als ik nu bijvoorbeeld 1 serie ga kijken ben ik bang dat ik een boete kan krijgen gelijk of niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:42

trysteffy schreef:
Maar die nieuwe popcorntime moet je dus voor betalen?

Want tja als ik nu bijvoorbeeld 1 serie ga kijken ben ik bang dat ik een boete kan krijgen gelijk of niet?

Hoe kom je daarbij?

Er zijn alleen nog maar plannen om te gaan beboeten. Zolang er niets concreet is, zie ik er weinig spannends in.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 27-10-15 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Illegaal downloaden.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:47

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe zit het dan met alle andere sites waar je online kijken? Zelfs YouTube heeft afleveringen er op staan

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:49

Ik heb het op het moment op mijn laptop staan, en ik heb er wel eens een film mee gekeken, maar ik ga het toch maar verwijderen denk ik :=
Maar als ik het heb verwijdert, kan ik dan nog steeds een boete krijgen voor het feit dat ik het ooit heb gekeken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:01

nouky12 schreef:
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe zit het dan met alle andere sites waar je online kijken? Zelfs YouTube heeft afleveringen er op staan

Dat vind ik helemaal geen stomme vraag...

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:01

xLeonietje schreef:
Ik heb het op het moment op mijn laptop staan, en ik heb er wel eens een film mee gekeken, maar ik ga het toch maar verwijderen denk ik :=
Maar als ik het heb verwijdert, kan ik dan nog steeds een boete krijgen voor het feit dat ik het ooit heb gekeken?

http://www.goeievraag.nl/computers-inte ... pcorn-time

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:07

Mijn punt is, er zullen altijd streamers zijn als de industrie niet verandert.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 29-10-15 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bespreken illegaal downloaden

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:17

Krijg je ook boetes als je hele oude films kijkt uit de jaren negentig??
Dat was de reden dat ik pocorntime had eigenlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:58

liesjecryos schreef:
Krijg je ook boetes als je hele oude films kijkt uit de jaren negentig??
Dat was de reden dat ik pocorntime had eigenlijk.

Dat is niet oud voor autuersrechten.
Kan nog VEEL ouder zijn. Is maar net wanneer door de laatste houder het auteursrecht geregistreerd is voor jouw regio.

Er is op dit gebied nog veel 'leuks' in de maak.
Momenteel is er een beeldrecht op historische en bijzondere gebouwen in voorbereiding. Er is zelfs al een copyright op de verlichting van de Eifeltoren. Een foto daarvan mag je niet publiceren.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:03

Ik hoorde dat pt word opgeheven dus de bekeuringen zullen wel mee vallen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:34

Jilletje schreef:

Popcorntime is een manier om videobestanden uit te wisselen. Een stuk software wat door iemand vrij beschikbaar op het internet is gezet. Dus elke halve zool met enige informatica-basiskennis en een internetserver met een goede verbinding kan in principe zijn eigen popcornimperium op zetten. Het ligt er maar net aan hoe goed je jezelf op internet weet te verstoppen en hoe groot je portemonnee is om je server en verbinding te betalen. Het is een modulair concept wat vrij aan te passen en te gebruiken is.

Het is een duveltje dat je niet meer terug in een doosje kunt stoppen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:47

Jilletje schreef:

Klopt, versie 3,8 ligt al plat, versie 5.3 draait nog maar wordt niet of nauwelijks bijgewerkt en er is een samenwerkingsverband met iemand die een 'opvolger' van pt aan het maken is.
Allemaal te vinden op de pt-FB. :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:08

Huertecilla schreef:
Marijkjuh schreef:
Volgens mij is half Nederland wel Popcorn-time gebruiker. Ik snap dat ze tegen illegaal streamen zijn, maar ik weet niet of dit iets op gaat lossen.

Ik ben tegen het illegaal zijn.
Ik vind in kwesties van commerciele rechten de wet doorgaans niet ethisch.
Dat de wet er ook op dit gebied niet voor de burger maar voor groot geld is.
Het internet wordt imo onethisch dichtgetimmerd tot regios en landen.
Legaal 'illegaal' beperken van vrijheid van informatie verzamelen, vrije nieuwsgaring.
Wederom: de wet is er niet voor ONS.

En eigenlijk is het ook wel een beetje gek. Ik zit nu in de US en nu mag ik alles kijken op Netflix wat ik thuis niet mag. Ik ben nog steeds dezelfde persoon met hetzelfde ipadje. Maar ik zit een paar km verderop in een ander land en nu mag het wel.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:36

Op mijn tablet doet de App van Popcorntime het nog wel gewoon. Niet dat ik überhaupt nog durf te kijken, maar heb het wel gedaan nadat dit alles in het nieuws terecht kwam.

Ook had ik het programma 'Showbox', deze ligt er overigens wel uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:44

Bij mij deed pt het van de week ook nog. Maar ik heb sinds 3 dagen Netflix dus pt ga ik maar even verwijderen. En omdat mijn tv kanalen zijn uitgebreid kan ik de the walking Dead voortaan op fox kijken.