Schokkend rijschoolhouders geven les in ruil voor sex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:56

Bizzar dat er mee geadverteerd wordt. Maar ook bizzar dat er ook zoveel vraag naar is, want anders zou er ook niet mee worden geadverteerd.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:58

Het gebeurd overal. Kijk maar in advertenties en op TV. (autoreclame bijv) Daar staat vaak dat gespreid betalen mogelijk is :o ;)

Maureen95

Re: Schokkend rijschoolhouders geven les in ruil voor sex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:01

Ik heb er een gedeelde mening over. Aan de ene kant vind ik het als je er zelf voor kiest en 18 bent dan moet je het zelf weten. Maar wie weet wat je er allemaal aan overhoud. En aan de kant, als je een onzeker meisje van 16/17 bent en niet goed bent in nee zeggen heb je wel een probleem. Dan kunnen die dingen per ongeluk minder leuk worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:02

Het enige wat ik er schokkend aan vind is dat ze er ook echt op die manier mee adverteren :=
Zelf 18 en nu een beetje opzoek naar een goede rijschool. Zou zelf nooit op zo'n advertentie reageren, maar he? Als beide partijden 18+ zijn en instemmen, nee dan zie ik niet wat daar zo schokkend aan is...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:03

Ik vind dit echt totaal niet te vergelijken (ik zag de vergelijking ergens voorbij komen) met het seks-zonder-relatie topic. Wanneer twee volwassenen ermee instemmen (of tieners desnoods) om seks met elkaar te hebben, gewoon omdat ze dat op dat moment allebei willen, is dat een heel andere situatie dan deze. Als is het maar omdat de doelgroep die rijles neemt steeds jonger en dus kwetsbaarder wordt. Plus dat je seks hebt omdat je ergens anders van afhankelijk bent (rijles) en het niet voor allebei seks om de seks of om het gezelschap is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:05

maar zitten dit soort advertenties dan gewoon tussen de normale advertenties in?

Of is dit een specifiek iets voor die speciale "sex marktplaats" (kan even niet meer op de naam ervan komen)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:25

Schokkend kun je beter weglaten, er is niets schokkends aan.

Tja, als er mensen op reageren............ze zijn er zelf bij en stemmen ermee in.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:44

Ik vind dit echt niet kunnen hoor, regelrechte discriminatie. Alle meisjes krijgen 'gratis' lessen terwijl de jongens de volle pot moeten betalen? :n :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:50

janderegelaa schreef:
Toen ik 20 jaar geleden rijles gaf gebeurde dit ook al. En het gebeurd in iedere branche waar afgerekend moet worden. Maar je kunt het beter doen voor een rijles dan voor een Breezer.

Klopt hoor, alles heeft een prijs. Voor een Breezer is wel erg goedkoop. :+

Heb jij autorijlessen gegeven trouwens? :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:04

Damned schreef:
Ik vind dit echt niet kunnen hoor, regelrechte discriminatie. Alle meisjes krijgen 'gratis' lessen terwijl de jongens de volle pot moeten betalen? :n :D

Nee hoor, die komen ook aan hun trekken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:06

Radionx schreef:
Het gebeurd overal. Kijk maar in advertenties en op TV. (autoreclame bijv) Daar staat vaak dat gespreid betalen mogelijk is :o ;)

Proest
Daar ging mijn koffie :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:06

Damned schreef:

Een volle pot zullen die jongens echt niet op die manier kunnen betalen denk ik.
Radionx schreef:
:D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:17

Suzanne F. schreef:
janderegelaa schreef:
Toen ik 20 jaar geleden rijles gaf gebeurde dit ook al. En het gebeurd in iedere branche waar afgerekend moet worden. Maar je kunt het beter doen voor een rijles dan voor een Breezer.

Klopt hoor, alles heeft een prijs. Voor een Breezer is wel erg goedkoop. :+

Heb jij autorijlessen gegeven trouwens? :D

Auto, E achter B, vrachtwagen en touringcar en daarna examinator tot 2004 :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:21

Gespreid betalen. :D
Geweldig, hoe kom je erop... :') _O- _O- _O-

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:35

Suzanne F. schreef:
Gespreid betalen. :D
Geweldig, hoe kom je erop... :') _O- _O- _O-

Die is echt goed _/-\o_ _/-\o_ :')

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:35

Tendance schreef:
Damned schreef:

Nee hoor, die komen ook aan hun trekken.

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:39

Sunrise_ schreef:
Ik vind dit echt totaal niet te vergelijken (ik zag de vergelijking ergens voorbij komen) met het seks-zonder-relatie topic. Wanneer twee volwassenen ermee instemmen (of tieners desnoods) om seks met elkaar te hebben, gewoon omdat ze dat op dat moment allebei willen, is dat een heel andere situatie dan deze. Als is het maar omdat de doelgroep die rijles neemt steeds jonger en dus kwetsbaarder wordt. Plus dat je seks hebt omdat je ergens anders van afhankelijk bent (rijles) en het niet voor allebei seks om de seks of om het gezelschap is.

waarom is dat anders? Seks omdat het kriebelt en je niks anders hebt of Seks omdat je het leuk vind en je er ineens je rijbewijs goedkoper mee kan maken?
Nee ik zie het niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:53

Ik zie een hoop antwoorden die iets zeggen over eigenwaarde/zelfrespect van het meisje. Eerlijk? Om je lichaam te gebruiken voor geld vrijwillig lijkt het me dat je redelijk sterk ik je schoenen moet staan. Ieder weekend een ander of in plaats van nutteloos in de rondte slapen nog steeds die seks alleen dan krijg je er tenminste nog wat voor ...
Voor de wat als je dochter dit doet mensen ja dat is vast even slikken, net zoals je eigenlijk niet wil weten dat je ouders het doen (maar hè 90prpcent van jullie zijn toch echt zo gemaakt) seks is net zo natuurlijk als praten en ademen. Wat voor lading iedereen daar aan wil hangen moet iedereen zelf bepalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:00

Ik mag hopen dat mijn moeder en diens nieuwe vriend nog seks hebben met elkaar. :D Ze kunnen er maar van genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:06

Dus een middelbaar schooldocent die sex heeft met een (16+, dus in NL legaal) leerling, in ruil voor extra bijlessen, vinden vele van jullie dat ook 'normaal' en 'prima want ze stemden er beide mee in'?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:12

Ik vind willekeurige seks sowieso niet oke. Maar het verbaast me dat mensen die geen probleem hebben om met Jan van op de hoek die hen een drankje getrakteerd heeft en wel drie leuke woorden zei in bed te duiken omdat het kriebelt daar wel een probleem mee hebben ja. :)
Hoezo dubbele moraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:21

Dubbel moraal? Als Jan om de hoek en Ilse die zin had, geen scheve machtsverhouding hebben en beide niet onder invloed zijn, dan vind ik dat totaal niet vergelijkbaar met Jan de docent en Ilse de leerling. Dat heeft met dubbel moraal niets te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:23

Als Ilse de leerling zin heeft in seks en daar toevallig gratis les door kan krijgen van Jan om de hoek dan zie ik het verschil echt niet.
Jullie maken er precies van dat die meiden dit eigenlijk helemaal niet willen doen maar verplicht worden. Het gaat hier om uit VRIJE WIL seks ruilen tegen lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:26

Quote me even waar ik zeg dat de meiden verplicht worden en dit niet willen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:26

Ayasha schreef:
Deze meiden krijgen tenminste nog wat terug voor hun seks zonder liefde.

Euh, sex zonder liefde kan ook gewoon goede sex zijn; gelijkwaardig. Of denk jij dat een vrouw minder lol in sex heeft en het dus extra waarde behoeft om gelijkwaardig te zijn??

Imo is dit laatste nu juist het hele probleem. Dat in onze westerse samenleving met hypocriete normen de sex met een vrouw op de bon is; niet als gelijkwaardige lol voor beiden en dus zonder intriensieke waarde.

Het trieste is dat de vrouw zich hierdoor, door de maatschappelijk hersenspoeling, zélf tot sexobject wat te koop is reduceert.

De vrouw als exploitabel product en nu begint de overheid te piepen over het mislopen van btw.
Let wel, niet alleen mbt de rijlessen. De sex als ruilmiddel is net zo goed een btw plichtig product uiteraard.
Even doordenekend is dit een zorgwekkend beeld want sex is zowat het enige waar we nog vrij in zijn.
Theoretisch dan want onze westerse normen hebben er een product met waarde van gemaakt. Arme westerse vrouw |(