Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:49

alice0cullen schreef:
Waarom gaan mensen meteen terug naar vooroordelen. Net alsof het allemaal moordenaars en verkrachters zijn.
Jaarlijks worden meer vrouwen verkracht door gewone Nederlandse jongens en mannen dan door asielzoekers.
Om nou meteen te gaan roepen mijn kinderen mogen er niet alleen langsfietsen vind ik rond uit belachelijk. Gaan we deze generatie meteen leren dat alle buitenlanders verkrachters zijn.

Wij zitten hier ook met een AZC in de buurt en geen tot weinig overlast van gehad in al die jaren dat ze erzitten, en kinderen fietsen er dagelijks langsheen.

Wel als er mensen zitten die geleerd hebben dat Westerse vrouwen voor het grijpen zijn... :(
Mijn kind mocht mee naar de asielzoekers zolang ze nog schattig klein was. Dat vindt iedereen leuk en lief. Maar toen ze wat ouder begon te worden, zijn we er mee gestopt... de eye opener was het huwelijksaanzoek dat een Afrikaan deed aan een vrijgezel familielid van mijn man, zonder haar te kennen.
Toen besloot ik dat mijn dochter vanaf een jaar of 11 daar ver vandaan moest blijven.
Je kunt niet alles vermijden, maar problemen opzoeken hoeft tenslotte ook niet.

En ja in iedere leefgemeenschap zitten óók rotte appels, maar de cultuur zegt ook iets: ik bèn in het midden oosten geweest en hèb gezien hoe de vrouwen daar uit de ogen kijken...
En ja, vluchtelingen/asielzoekers moeten opgevangen worden. In feite zou iedere woonwijk, waar dan ook in NL, standaard naast gewone woningen, ook (begeleide) passantenwoningen moeten krijgen, tijdelijke woningen voor de opvang van asielzoekers of bijvoorbeeld Nederlanders die (tijdelijk) dakloos zijn. Is veel beter dan zo'n industrieel aandoende grootschalige opvang, en de nieuweling burgert veel sneller in dan opeengepakt tussen landgenoten.

alice0cullen

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:53

Ik geef toe niet allemaal zijn ze even fijn. En er zijn er zat bij die hierheen komen om te profiteren. Maar om nou zo te reageren. Ik zou me niet fijn voelen als asielzoeker opzoek naar hulp voor mij en mijn familie. Het is toch wel een stigma die we er aan hangen.

Wat misschien een betere optie is dat stel er komt een groot kamp, om de mensen dan een avondklok te geven zodat iedereen op het terrein is en er ook niet meer af mag.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:57

vuurneon schreef:
Mousmous schreef:
Elize-Oo, ik geef je groot gelijk. Je kan beter voorzichtig zijn, dan spijt hebben. Kijk even naar Zweden, tegenwoordig verkrachtingsland nr 1 dankzij massa-immigratie.

Heb je een betrouwbare bron? Want als ik google kom ik echt alleen uit op wazige sites....

Nee...die is er niet. ik heb hetzelde verhaal een paar weken geleden ook al proberen te achterhalen.

Dit verhaal gaat terug naar 2006, een vage website van een christelijke splintergroep. Althans, zover ben ik ermee gekomen. Bovendien kan de claim die gemaakt wordt: "Elke Zweedse vrouw wordt minstens 1x in haar leven verkracht door een asielzoeker" rekentechnisch niet.

Maar wel 'leuk' dat het verhaal gewoon weer opnieuw gelanceerd wordt.....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:58

alice0cullen schreef:
Ik geef toe niet allemaal zijn ze even fijn. En er zijn er zat bij die hierheen komen om te profiteren. Maar om nou zo te reageren. Ik zou me niet fijn voelen als asielzoeker opzoek naar hulp voor mij en mijn familie. Het is toch wel een stigma die we er aan hangen.

Wat misschien een betere optie is dat stel er komt een groot kamp, om de mensen dan een avondklok te geven zodat iedereen op het terrein is en er ook niet meer af mag.

Dat idee van een avondklok ivm een serie aanrandingen is wel eens genoemd door iemand (was van de PVV meen ik me te herinneren), maar dat stuitte dus op verzet, en werd als stigmatiserend opgevat.
Misschien was het wel geaccepteerd als het niet iemand van de PVV was die het voorstelde. :D

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:05

Volgens de eigenaresse zou ze het niet gaan redden wat bedoelt ze hier precies mee komen er dan minder klanten of zo.
Vervelend is het wel.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:06

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:09

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:33

Mousmous schreef:

Ik vraag om een betrouwbare bron die ondersteund dat Zweden de nieuwe verkrachtingshoofdstad is dankzij de vluchtelingen.Neem aan dat als je een dergelijke statement durft over te nemen je het ook kan onderbouwen met goede informatie. Maar nee, t wordt gewoon overgenomen zonder enig valide argument...
Het is niet mogelijk zelf zomaar klakkeloos oorzaak -> gevolg te bedenken. Die conclusies heb ik tot nu toe heb gezien komen echt van die wazige zeer gekleurde sites die zelf maar aan het fröbelen zijn geweest ipv komen met degelijk onderzoek. Ze brengen het overtuigend en ik snap dat mensen het zien als 'aha! Zie je wel!', maar ga je kritisch kijken naar hun bewijs dan sneuvelt het hele verhaal al...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-15 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:37

Lente schreef:
Mijn opleiding zat naast de Bijlmer Bajes en vlakbij het clubhuis van de Hell's Angels...

Ik leef nog *\o/*

Ik loop liever langs de clubhuis van de Hell's Angels dan dat ik langs een vluchtelingenkamp moet lopen. Hier in de stad wachten ze gewoon met groepjes langs de weg. En vallen meisjes en vrouwen lastig. En waar ik train met de hond, kopen ze allemaal goedkope wijn. Waardoor ze langs de kant van de weg omvallen.

Van bikers heb ik nog nooit last gehad. Behalve dat ze veel knuffelen (zit zelf in dat wereldje)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:46

love_western schreef:
Lente schreef:
Mijn opleiding zat naast de Bijlmer Bajes en vlakbij het clubhuis van de Hell's Angels...

Ik leef nog *\o/*

Ik loop liever langs de clubhuis van de Hell's Angels dan dat ik langs een vluchtelingenkamp moet lopen. Hier in de stad wachten ze gewoon met groepjes langs de weg. En vallen meisjes en vrouwen lastig. En waar ik train met de hond, kopen ze allemaal goedkope wijn. Waardoor ze langs de kant van de weg omvallen.

Van bikers heb ik nog nooit last gehad. Behalve dat ze veel knuffelen (zit zelf in dat wereldje)

Klinkt als onbekend maakt onbemind.

Je kunt je ook afvragen waarom die mannen langs de weg staan, in de noodopvang valt weinig te beleven en is weinig persoonlijke ruimte.
Ze komen aan in een omgeving die ze niet kennen en als ze iets de weg weten dan moeten ze alweer verkassen. Ontspanning zoeken ze buiten.

Als je al bevooroordeeld of angstig bent dan zul je je eerder bedreigd of geïntimideerd voelen als deze mannen je aanspreken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:47

Er zijn wel problemen uiteraard, in ter apel ook (toename in diefstal): maar het zijn echter niet de bootvluchtelingen die voor ellende zorgden... Maar een deel van de voormalig Oostblok gelukszoekers waren verantwoordelijk voor het stelen. Dat is ook een hele andere groep dan de vluchtelingen die vanwege de oorlog huis en haard moeten verlaten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:51

Dat je naast de bijlemer bajes niks gebeurt vind ik niet zo gek,die zitten daar opgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:52

Ze zitten vast ja. Hun vriendjes niet altijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:56

tiwi1969 schreef:
love_western schreef:

Klinkt als onbekend maakt onbemind.

Je kunt je ook afvragen waarom die mannen langs de weg staan, in de noodopvang valt weinig te beleven en is weinig persoonlijke ruimte.
Ze komen aan in een omgeving die ze niet kennen en als ze iets de weg weten dan moeten ze alweer verkassen. Ontspanning zoeken ze buiten.

Als je al bevooroordeeld of angstig bent dan zul je je eerder bedreigd of geïntimideerd voelen als deze mannen je aanspreken.

Goh ben jij helderziend? Je weet niet eens wat er gebeurt en hoe ze zich gedragen.

Prima dat ze langs de kant van de weg staan. Maar als er een grote groep vrouwen/meiden zich niet meer veilig voelen door hun. Dan moet er iets aan gedaan worden. Als ik er langs moet, heb ik nu standaard mijn Mechelse herder mee.

Hangjeugd hangt hier ook veel rond. Maar daar heb ik geen last van.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:05

Toen ik de topictitel van het gerelateerde topic zag dacht ik serieus dat ze bang waren dat de asielzoekers in de boxen gehuisvest zouden worden.
Laatst bijgewerkt door veneri op 09-10-15 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:07

Als jij een prima manegebedrijf hebt, met fijne paarden, goede lessen, een verzorgde accommodatie en een toffe sfeer, dan heb je toch helemaal niets te vrezen?

Er zijn in de Randstad zelfs manegebedrijven die het zo goed doen dat ze met wachtlijsten moeten werken.

Stel dat je kind op een topmanege zit.... Goede les, leuke en prima verzorgde paarden en je kind komt er elke keer dolblij vandaan: dan ga je als ouder je kind toch niet naar een andere manege doen, enkel omdat er verderop asielzoekers wonen? :?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:10

Mijn dochter moet over 2 jaar ook langs een azc. Ik zit er echt over na te denken om haar te halen en te brengen of toch maar met de bus te laten gaan.
De meiden die er langs fietsen die worden nu al nageroepen.
Mijn zoon zit op speciaal onderwijs en moest op het andere azc mee om daar kinderen op te halen. En werd daar bedreigd. Die weigert om daar langs te gaan op de fiets.
En we hebben hier 3 locaties...in kinderen voelen zich niet veilig als ze er langs moeten.
Ik kan mij de zorgen van de manege houdster goed voorstellen.
Zou mijn dochter er ook niet alleen langs laten fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:12

hittepit_12 schreef:
Mijn dochter moet over 2 jaar ook langs een azc. Ik zit er echt over na te denken om haar te halen en te brengen of toch maar met de bus te laten gaan.
De meiden die er langs fietsen die worden nu al nageroepen.
Mijn zoon zit op speciaal onderwijs en moest op het andere azc mee om daar kinderen op te halen. En werd daar bedreigd
. Die weigert om daar langs te gaan op de fiets.
En we hebben hier 3 locaties...in kinderen voelen zich niet veilig als ze er langs moeten.
Ik kan mij de zorgen van de manege houdster goed voorstellen.
Zou mijn dochter er ook niet alleen langs laten fietsen.

Dat is blijkbaar ontspanning/afleiding voor ze.

We zijn te bevooroordeeld en te angstig :(:)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:18

Even wat cijfertjes op een rijtje:

De grote stroomvluchtelingen kost Nederland meer dan 1 miljard (in 2015)
Voor ontspanning van ouderen is 133 miljoen beschikbaar, dit betekend 5 uur per week ontspanning, nog niet eens 1 uur per dag! Dus 163 andere uren in een week dat ze grotendeels alleen zitten (op de persoonlijke verzorging en de familie na).

Waarom worden de ouderen die misschien nog wel gevochten hebben voor ons land, die netjes de hun belasting betaald hebben en (oke niet iedereen, maar de meerderheid wel) hard gewerkt hebben voor hun "oude" dag afgedankt met 5 uurtjes in de week? Al die belastingcenten gaan nu ook naar de vluchtelingen.

Moet jij je indenken dat je 45 jaar lang hard hebt gewerkt, en nu afgedankt wordt met 5 uurtjes ontspanning in de week. Ik zou aardig boos om worden als ik dan zie dat er aan de vluchtelingen meer dan 7x zoveel geld wordt uitgegeven. Deze mensen staan met hun handje open en wat doen zij ondertussen voor ons land? Ik heb nog weinig tot niks gemerkt behalve ongenoegen en ruzie's.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:19

love_western, het is in ons land asociaal om jonge mensen zomaar na te roepen en zo raar te doen, (tegen alle mensen trouwens, maar vooral minderjarigen) dus als ze hier willen komen hebben ze zich aan de regels te houden.

Colien, _/-\o_ amen

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:19

Zoek maar een ander ontspanningsproject
Maar niet mijn kinderen of andere...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:21

hittepit_12 schreef:

_/-\o_

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:24

xniieeenke schreef:
hittepit_12 schreef:

_/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:25

aslo schreef:
xniieeenke schreef:
_/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
laten we een piramide maken

Nee grapje, maar ik vind gewoon dat ze zich moeten aanpassen hier anders krijgen ze gratis een ritje terug inclusief een trap in hun achterwerk - niet extreem bedoeld, maar als je gaat zitten joelen naar jonge meiden en meteen mensen bedreigt; flikker op pls

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:27

Ja alleen dat gebeurt niet....
Ik zie het ook niet gebeuren trouwens.