Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:31

Ik lees nu in het AD dat ze willen kijken of ze niet in lege kamers van verzorgingshuizen geplaatst kunnen worden _-:( sorry hoor maar dan spoor je gewoon niet!

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:36

Die kamers staat toch leeg.. Liever daar dan in een woning waardoor een ander weer maanden moet wachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:41

En liever daar dan in een huurwoning waardoor jij weer langer moet wachten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:44

tamary schreef:
Andere kijk op het hele wij moeten deze mensen opvangen idee :
[ Video ]
En iets waar ik het mee eens kan zijn. Als bevolking hebben wij eigenlijk geen invloed op wat onze regering doet en beslist, maar wij moeten wel de gevolgen dragen.

Ik ben dit filmpje nu aan het kijken en ben het tot nu toe erg mee eens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:54

Sammie schreef:
Die kamers staat toch leeg.. Liever daar dan in een woning waardoor een ander weer maanden moet wachten.

Das ook weer waar.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:11

Gillbo schreef:
Ik werk zelf in de zorg met een van de meest intensieve doelgroepen die er op dit moment is dus weet waar ik over praat.Vrijwilligers zijn het gewicht in goud waard
Als mensen die hier zo hard roepen dat ze het zo erg vinden voor de bejaarden allemaal vrijwilligerswerk zouden gaan doen dan houden ook de verpleegkundige meer tijd over.
Normaal zit je bijvoorbeeld met 3 verpleegkundige aan de eettafel( op een grote afdeling) om te helpen. Maak hier 2 verpleegkundige en een vrijwilliger van dan houdt die 3e verpleegkunidge tijd over om iemand in bad te doen.
Het zijn de kleine dingen die het doen, een middagje in de maand draagt al bij
Het is heel makkelijk om allerlei redenen te noemen waarom je iets niet zou doen maar juist die ene reden waarom je het wel zou doen die telt

Je kan wel zeggen dat iedereen dan zijn vrijwillige handen uit de mouwen moet steken. Maar moeten wij niet allemaal 40 tot soms meer uur in de week werken om alle lasten te kunnen betalen?

Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om vrijwilliger te zijn. Daarom heb ik liever dat ze mijn belastinggeld uitgeven een een 4e verpleegkundige ipv aan 1 asielzoeker.

Ik las vandaag een artikel op een site met nieuws over Almere. Daar zijn afgelopen weekend meisjes aangerand door een 3tal bewoners van het azc. Politie was volgens het artikel snel ter plaatse en heeft het 3tal kunnen arresteren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:13

arresteren? Gewoon enkeltje retour.. Klaar.. dit tolereren wij niet. Moven!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:21

Sammie schreef:

Als het inderdaad klopt wat er in het artikel staat ben ik het daar zeker mee eens. Maar goed we hebben inmiddels allemaal wel geleerd dat we nooit klakkeloos moeten geloven wat er op internet staat.

Desalniettemin maak ik mij wel zorgen. Ben blij dat wij inmiddels niet meer in Almere wonen en hier in het dorp geen azc is of op de planning staat. Iedereen die hulp nodig heeft moet hulp krijgen. Maar ben bang dat het uit de klauwen gaat lopen omdat we de aantallen niet meer aan kunnen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:21

chanicha schreef:
Ik lees nu in het AD dat ze willen kijken of ze niet in lege kamers van verzorgingshuizen geplaatst kunnen worden _-:( sorry hoor maar dan spoor je gewoon niet!

Als die kamers toch leeg staan waarom niet. Of kantoorpanden ombouwen. Maar ja of de personen die denken dat ze hier in een gespreid bed komen dat accepteren. Denk t niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:41

Sammie schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:55

Abercrombie schreef:
chanicha schreef:

Als die kamers toch leeg staan waarom niet. Of kantoorpanden ombouwen. Maar ja of de personen die denken dat ze hier in een gespreid bed komen dat accepteren. Denk t niet.

Het gebouw aangrenzend aan ons kantoor staat leeg. Daar werd over gesproken om ze daar in te huisvesten. Daar zijn wij uiteraard niet blij mee want wij moeten wel klanten ontvangen en we delen de parkeerplaats oprijlaan etc. Als je ziet hoe het er nu aan toe gaat bij de AZC die er nu zijn

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:10

Eigenlijk moeten ze heel streng zijn. Zodra mensen overlast veroorzaken bij hun opvangadres of in de gemeente dan moeten ze zonder uitzondering terug gestuurd worden naar Turkije of ergens anders naar een veilige plek "In de regio". Ga dan daar maar de oorlog afwachten tot je weer terug kan naar huis.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:11

Sammie schreef:

Helemaal mee eens!!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:43

En momenteel onderweg naar Nederland:
Kindbruiden!! Schandalig dat dat wordt toegestaan.
Deze kinderen zijn in het land van herkomst (syrie) dus met zo'n oude viezerik getrouwd. Die ouwe viezerik is inmiddels in Nederland en laat nu zijn KINDbruid overkomen!
Die kinderen hebben hulp nodig, geen ouwe vieze vent....En Nederland accepteert dit omdat ze al gehuwd waren in het land van herkomst..
Nou echt hoor...mn bek valt open..In wat voor kromme en walgelijke samenleving leven we hier!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:54

Ik vraag me echt af... Waarschijnlijk is bekend welke 'vluchtelingen' aanranden en verkrachten etc. Wat wordt er aan gedaan? Waarom mogen ze zo vrij verder blijven lopen en hun gang gaan? (zo komt het nu over iig). Waarom worden ze niet direct opgepakt, met z'n allen in een zeecontainer gestopt en weer met de boot terug gevaren?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:58

Dit kan toch niet!!! We gaan toch niet met z'n alle toestaan dat er meisjes van 14!! misbruikt worden binnen onze grenzen omdat het arme schaap in het land van herkomst gedwongen is uitgehuwelijkt aan een vieze pedo.
En zeg nou niet dat is hun cultuur/geloof, in de oudheid waren er geloven genoeg die mensen offers eisten en daar hoef je nu ook niet meer mee aan te komen in een beschaafd land.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:01

Ik ben toch wel benieuwd naar de bron van die kindbruidjes. Syrië staat niet echt bekend als een land dat dat soort dingen bezigde.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:04

https://www.youtube.com/watch?v=RvOnXh3 ... e=youtu.be

Ik vind het een hele lastige discussie worden. Aan de ene kant vind ik dat je vluchtelingen moet opvangen als hun leven in gevaar is. Maar deze mensen vluchten vanuit kampen waar ze veilig waren, maar waar de bevoorrading niet goed was en ze hun situatie uitzichtsloos vinden. In hoeverre is er dan nog sprake van een echte vluchteling.

Ik zie nu om mij heen dat gemeenten allerlei oplossingen zoeken voor de huisvesting van die stroom vluchtelingen. Statushouders krijgen voorrang op huurwoningen en mensen die anti-kraak wonen, worden er uit gezet om plaats te maken voor statushouders.

En dan nog het cultuurverschil. Ik denk gewoon dat we problemen gaan krijgen met deze stroom. Mensen krijgen weerstand doordat statushouders voorrang krijgen, er geen geld is voor de zorg en onze ouderen...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:07

Jillsil schreef:
Collie2008 het was net ook op de radio maar dat kon nog niet definitief bevestigd worden. Wel de grote vechtpartijen.
Ik wil de "middenweg" blijven en de mensen die echt steun hebben welkom heten. Maar als ik steeds meer hoor over verkrachtingen, het in het gezicht spugen van Europese vrouwen, vechtpartijen en dan ook nog zeuren over het trage internet krijg ik toch echt wel de kriebels.

Het is al eerder in het topic gezegd maar ze moeten in Syrië zelf gaan ingrijpen en hier niet over blijven praten. Gisteren een stuk gelezen op het AD dat Rusland een bondgenoot wil worden van Syrie. Dat maakt mij bang. Maar de regering hoor je er niet over. Die bedekken het allemaal met de mantel der liefde (uhh leugens)

Waarom maakt dat je bang? Het klinkt stom, maar als Assad gewoon aan de macht was gebleven en nu weer zal komen, is het hele probleem voorbij. Assad vecht tegen de rebellen, maar ook tegen IS. En dat is waar Rusland mee wil helpen.

Lees dit eens:
Assad is al jaren bevriend met het Kremlin, dat het regeringsleger steunt met wapens. Volgens Rusland zal de stroom vluchtelingen richting Europa toenemen als er niet wordt ingegrepen en de regering van Assad valt. Ook wil Rusland dat de regering van Assad onderdeel wordt van de internationale coalitie om IS te bestrijden

Amerika is het er over eens dat het met Moskou moet kijken naar mogelijkheden. De Amerikaanse minister John Kerry vindt dat Assad weg moet, maar niet per se direct. Rusland zou samen met Iran Assad moeten overtuigen om tot een diplomatieke oplossing te komen.

http://www.nu.nl/syrie/4130359/belangri ... ijpen.html

Liever een dictator aan de macht daar dan een land wat duidelijk niet meer onder controle is door alle verschillende groeperingen die tegen elkaar vechten. Waar IS fijn gebruik van maakt.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 28-09-15 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:07

alex66 schreef:
Dit kan toch niet!!! We gaan toch niet met z'n alle toestaan dat er meisjes van 14!! misbruikt worden binnen onze grenzen omdat het arme schaap in het land van herkomst gedwongen is uitgehuwelijkt aan een vieze pedo.
En zeg nou niet dat is hun cultuur/geloof, in de oudheid waren er geloven genoeg die mensen offers eisten en daar hoef je nu ook niet meer mee aan te komen in een beschaafd land.

Dat zal het excuus wel worden/zijn:
Iesh koeltoer :(

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:08

Esther28 schreef:
En momenteel onderweg naar Nederland:
Kindbruiden!! Schandalig dat dat wordt toegestaan.
Deze kinderen zijn in het land van herkomst (syrie) dus met zo'n oude viezerik getrouwd. Die ouwe viezerik is inmiddels in Nederland en laat nu zijn KINDbruid overkomen!
Die kinderen hebben hulp nodig, geen ouwe vieze vent....En Nederland accepteert dit omdat ze al gehuwd waren in het land van herkomst..
Nou echt hoor...mn bek valt open..In wat voor kromme en walgelijke samenleving leven we hier!

Dat las ik net ook idd. Vreselijk maar dit kan toch ook niet.
Ze komen hier naartoe maar het is hier gewoon strafbaar. En dan?

Ik hoorde ook op de radio dat er vechtpartijen zijn op verschillende azc door verschillende groepen. Maar ik snap dat echt niet, dan vluchten ze voor de oorlog en gaan ze hier gewoon verder????? Moeten de christenen hier zich zorgen maken en de niet gelovige omdat wij een ander of niet geloof hebben?

@ alex66 helemaal mee eens, het kan niet nee. Dit moeten wij echt niet toestaan

Ik vind ook dat iedereen in een veilig land moet leven. Ik denk ook dat er veel tussen zitten die gewoon een ander (rijk) land zoeken en zich helemaal niet willen aanpassen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:11

Sammie schreef:
Ik ben toch wel benieuwd naar de bron van die kindbruidjes. Syrië staat niet echt bekend als een land dat dat soort dingen bezigde.

.. uit de dossiers van de IND

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:11

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:12

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:13

Over niet al te lange tijd is Nederland ook geen veilig land meer voor ongesluierde, geenburkadragende, alleengaande vrouwen...
Er is al een vrouw aangerand door een trio uit een AZC