Merula123 schreef:Maar wat Prrrr zegt kan best wel kloppen. Ik ben nou eenmaal geen bijbelexpert, en heb hier ook totaal geen behoefte aan, maar ik vind het wel raar dat die streng gelovigen die zeggen dat ze alle regels van de bijbel willen volgen, deze dingen lijken te negeren.
Misschien het nieuwe testament lezen..?
Immers gaat daar het christendom vanuit. De leer van Jezus. En of homoseksualiteit een zonde is is niet echt een bepaald vastgegeven. Genoeg christenen die dat helemaal niet vinden. Varkensvlees is volgens wetenschappelijk onderzoek ook niet echt het beste vlees voor je..
Merula123 schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar als je iets van de geschiedenis van de wetenschap weet, weet je dat het geloof is gecreeërd om de natuurverschijnselen te verklaren, en langzaamaan is dat een traditie geworden, ondanks de revolutie in de wetenschap.
Als je iets van de geschiedenis van de wetenschap weet..? Weet je dat er zonder de rooms katholieke kerk geen wetenschap zou zijn geweest... Zonder de rk de wetenschap heeft gestimuleerd om het bestaan van god te bewijzen was er geen wetenschap geweest... Als je maar iets weet van de wetenschap dan is zij over het bestaan van god helemaal niet uit en al helemaal niet over het ontstaan ervan. Er zijn, evenals verschillende theorieën over het ontstaan van het heelal, wetenschappers die atheïst zijn, agnost en zelfs gelovig zijn. Wetenschap kan hand in hand gaan en er zijn er genoeg die dat doen.