Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ze worden, uitsluitend op grond van hun uiterlijk of buitenlands aandoende naam minder vaak uitgenodigd voor sollicatiegesprekken en vaker aangehouden door de politie. Emmaa_ vindt mensen vast niet minder, maar als maatschappij als geheel behandelen we mensen die we als allochtoon zien vaak wel degelijk minder positief.
rienne schreef:Was niet zozeer een vraag voor jou bedoeld hoor MaartjeGewoon in het algemeen.
Ach wat de uitkomst ook gaat zijn, ik blijf gewoon zwart spelen zo een aantal dagen per jaar. En zo zal mijn zoon het ook leren. Ieder zijn keus daarover
Brainless schreef:Het is (in mijn ogen) onzin om mijn kinderen mee te nemen in de leugen van Sinterklaas.
Ik laat mijn kinderen niet liegen als er gevraagd wordt of hij bestaat of niet.
Andersom wordt er ook geen rekening mee gehouden.
Ouders die tegen hun kind zeggen: Ja jantje heeft niets in zijn schoen gehad omdat hij waarschijnlijk stout is geweest; en daardoor kinderen die roepen tegen mijn zoon;
Jij hebt niks gekregen van Sinterklaas omdat je stout bent geweest..
Echt heel leuk en respectvol
Gypsy schreef:Shadow0 schreef:Ze worden, uitsluitend op grond van hun uiterlijk of buitenlands aandoende naam minder vaak uitgenodigd voor sollicatiegesprekken en vaker aangehouden door de politie. Emmaa_ vindt mensen vast niet minder, maar als maatschappij als geheel behandelen we mensen die we als allochtoon zien vaak wel degelijk minder positief.
Ik wil hier toch even op inhaken. Als bepaalde automerken vaker dan gemiddeld betrokken zijn bij criminele activiteiten dan zullen agenten dit soort auto's sneller verdacht vinden.
Statistisch gezien zijn getinte Nederlanders vaker betrokken bij criminele activiteiten, dus vandaar dat de politie deze mensen eerder staande zal houden. Dat heeft niet persé met racisme te maken.
Dingen zoals twee dezelfde sollicitatiebrieven waarbij Willem wel word uitgenodigd en Ahmed niet, ja dat is heel erg, dat ben ik zeker met je eens.
Shenavallie schreef:Waarom de spanning en het plezier van de kinderen van nu ontnemen, terwijl de meeste volwassenen van nu ook Sinterklaas hebben mogen vieren. Vind dat egoïstisch.
WildWings schreef:Shenavallie schreef:Waarom de spanning en het plezier van de kinderen van nu ontnemen, terwijl de meeste volwassenen van nu ook Sinterklaas hebben mogen vieren. Vind dat egoïstisch.
Op welke manier ontneem je de spanning en plezier voor de kinderen door de ons nu bekende Zwarte Piet in een ander jasje te gieten?
Emmaa_ schreef:In Den Haag hebben ze nu zwarte pieten met vegen op hun hoofd in plaats van volledige blackface. Zijn de voorstanders van zwarte piet daar dan ook zo hard op tegen? Kinderen zien het verschil toch niet...
saskiakefie schreef:Ik vind het maar gejank dat pieten perse zwart moeten zijn. Het zijn de volwassenen die het probleem maken, niet de kinderen hoor, want die maken het niks uit. En het is uiteindelijk toch een kinderfeest??
Als mensen zwarte pieten racistisch vinden en de oplossing is duidelijk, waarom dan niet.
franka75 schreef:ik heb met een aantal vrienden al het idee om ons gewoon zwart te schminken en naar die scholen te gaan.
gohya schreef:Brainless dan gaan jou kinderen vast niet naar de Efteling? daar bestaan sprookjes nog echt,maar is ook allemaal een leugen.