Drugs keihard aanpakken!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Drugs keihard aanpakken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:41

Genoeg medicijnen wat pas echt troep is. Had eczeemplekken wat maar niet weg te krijgen was met allerlei dure zalfjes of maar heel even wegbleef. Beetje wietolie erop en het was zo weg en nooit meer last van gehad.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:43

Pff heftig zeg TS...

Vind het zelf altijd maar wat makkelijk om als overheid alles maar te verbieden waar sommige mensen niet mee om kunnen gaan... Zoiets als dit geeft de sport kickboksen een slechte naam. Toevallig kickboks ik zelf ook net een jaar en ik zou het echt bizar vinden als dat verboden zou worden omdat er een paar heethoofden zijn die zich niet in kunnen houden. Vergeet niet dat de overige 99% van de kickboksers gewoon zijn gang gaat en zijn/haar 'talent' niet gebruikt buiten de sportschool om.

Zelfde geldt voor drank en drugs in de meeste gevallen. Je moet er als persoon mee om leren gaan en als je dat niet kan, niet gebruiken en hard afstraffen als iemand er mee de fout in gaat. Net als dat dronken bestuurders hard gestraft moeten worden.

Want zou je drugs en alcohol helemaal afschaffen, dan mag de echte Bourgondiër 's avonds ook geen goed glas rode wijn meer drinken (wat zelfs gezond is).

Mensen moeten zelf blijven nadenken en voelen wat de gevolgen zijn als ze dat niet doen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:48

UhNee schreef:
Er bestaat ook zoiets als recreatief drugsgebruik waarin alles bewust volgens de regels gaat en word getest. Dit kunnen gewoon mensen zijn zoals jij en ik, bijvoorbeeld je buurman, het meisje achter de kassa of de postbode. Helaas word dit nog al eens vergeten en zien mensen alleen het negatieve wat in de krant staat of op tv komt. Dat is begrijpelijk als je je er verder niet in verdiept, maar weet dan wel dat het echt niet zo is dat alle recreatieve drugsgebruikers aggressieve tokkies zijn en alle dealers verkrachters en enge mannetjes.
Alles harder aanpakken gaat alleen maar averechts werken.

Ik snap wel dat je van slag bent, dit zijn degenen die alles verpesten. Sterkte, nogmaals.

Hier sluit ik mij bij aan :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:05

Sterkte en gecondoleerd PPG.

Verslaving gaat vaak samen met een psychische aandoening.
Maar kan ook dat de dader anabolen gebruikt en deze veroorzaken vaak agressie.

alles kan welverboden worden of is al verboden, maar het zal altijd verkrijgbaar zijn.

ik zit op mijn telefoon, vandaar de korte reactie.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 02:14

maar ik las laatst dat t door alcohol was enn iet door drugs nog n foute rden sowieso fout maar goed..

hopelijk heeft piet n mooie uitvaart gehad sterkte nog TS

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 02:26

TS, heeel veel sterkte met het verlies.

ik lees het nu pas, want ben net pas terug.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 05:20

Gecondoleerd.

Ik ben het eigenlijk niet zo eens met jouw stelling. Hier in Canada is alle drugs verboden en alcohol mag pas vanaf de 19. Hierdoor zijn er dus veel middelbare scholieren die met een overdosis of alcohol vergifteging opgenomen worden. Het is illegaal en 'spannend', ze leven er helemaal naartoe, vergeten zich voor te bereiden (het is verboden dus voorlichtingen voor veilig drugsgebruik zijn er niet) en ze weten niet hoe ze iets met mate moeten doen. Als gevolg gaat het dus helemaal fout, maar de adreline van 'living on the edge' spoort andere weer aan om die grens op te zoeken en 'stoerder' te zijn dan die ene vriend/vriendin die er 'niet tegen kon'.
Persoonlijk denk ik dat als het met mate legaal mét voorlichting verkrijgbaar wordt dat er toch wel heel wat problemen voorkomen kunnen worden. Hier wordt namelijk zoveel voorgelicht over veilig drankgebruik, terwijl alcohol in bepaalde opzichten vele malen erger is dan sommige drugs.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:11

Hier worden ook zeer regelmatig jongeren opgenomen met een ernstige intoxicatie Snow_white, daar helpt geen voorlichting tegen....:n

Artikel waar ik de link eerder van plaatste benoemd dit probleem ook.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 05:09

Natuurlijk voorkomt het lang niet alles, maar het feit dat het hier hartstikke illegaal is maakt het alleen maar interessanter voor jongeren.
Qua harddrugs niet zo, maar vooral wiet wordt hier ook erg veel onder de oudere populatie gebruikt. Iets wat mij eigenlijk zeer verbaasde omdat dit in Nederland (zover als ik weet) niet het geval is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:33

Ergste vind ik dat er voor zo'n vreselijke gebeurtenis vaak al veel meer is gebeurd bij de dader....dat het veelal in mijn ogen verkomen kan worden als zo'n persoon eerder hard wordt gestraft.

De bekende bokser had ook al meerdere mensen aangevallen voordat hij bijna iemand dood sloeg op een "feest."

De zogenaamde 2e kans en 3e en 4e komen wel ten nadele van onschuldige slachtoffers en diens familie.