_Yasmine_ schreef:Om nou thuis te eten omdat sommige ouders hun kind niet op willen/ durven voeden..
Om nou altijd pannenkoeken te moeten eten omdat de buurvrouw geen kinderen heeft en ik daarom met mijn kind niet ergens anders eten mag...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leeuwnie schreef:[***] schreef:En zeurvrije mensen horeca, stinkende mensenvrije horeca, hondenvrijehoreca, slechtemuziekvrije horeca, mensendieoverallastvanhebbenvrije horeca. Voor mensen die er niet van houden om naar dikke of dunne mensen te kijken ook horeca waar die er niet in komen. Of voor mensen met geverfd haar, brrrr
Schijnbaar is de welvaart in Nederland zo goed dat er mensen zijn die denken zich zo wel gelukkig te voelen. Volgende keer eens op vacantie naar een land waar IS de scepter zwaait of buiten een resort in een sloppenwijk.
Als je geen last van kinderen wilt hebben ga je gewoon wat later naar een restaurant, naar een wat duurder restaurant of je zet gewoon je ergerknop eens uit
Welk last heb jij ervan als een aantal restaurants kindvrij zijn? Jij kan nog steeds met je kids uit eten, een ander kan zonder kids uit eten... Het beste van twee werelden toch?
Ja, dit exact! Mensen mensen, kinderen HOREN nou eenmaal in de maatschappij.
'Ik wil geen kinderen, hoef ook niet opgescheept te worden met die van anderen.' Hoe asociaal is dit?? Lekker tolerant!
Waar houdt het op? Ik wil geen blond haar, dan hoef ik ook niet tegen het blonde haar van jou aan te kijken
Ik wil liever ook niet gehandicapt zijn. Dus daar wil ik ook niet tegenaan kijken. En alcohol drink ik niet, dus mensen met een wijntje ook toedeledoki.
Jeetje, als je zo graag geïsoleerd en ongestoord wilt leven, ga dan ZELF lekker in een hutje op de hei![]()
Of ga inderdaad wat later naar een restaurant. Of kook zelf![]()
Nederland, zuurpruimenland![]()
Nou. En ik heb mijn driejarige zoon afgelopen vakantie een keer of 5 mee genomen naar een restaurant. Waar hij zich meestal goed gedroeg. En ook een keer moe was en een huilbui kreeg. Ja, vervelend. Maar ik troost hem, pak zijn favoriete Playmobil, en we spelen eventjes totdat het eten komt.
Maar ook restaurant in Engeland meegemaakt waarin grote gezinnen met kinderen heerlijk lol hadden, spelletjes deden, hard lachten, grapjes maakten. EN GEEN HAAN DIE ER NAAR KRAAIDE. Gasten, noch personeel. Werd volledig geaccepteerd. Heerlijk tochLeven en laten leven, hoor!
Leeuwnie schreef:_Yasmine_ schreef:Om nou thuis te eten omdat sommige ouders hun kind niet op willen/ durven voeden..
Om nou altijd pannenkoeken te moeten eten omdat de buurvrouw geen kinderen heeft en ik daarom met mijn kind niet ergens anders eten mag...
![]()
Leeuwnie schreef:_Yasmine_ schreef:Om nou thuis te eten omdat sommige ouders hun kind niet op willen/ durven voeden..
![]()
_Yasmine_ schreef:Zijn zat restaurants met een speelhoekje/ speeltuin/ trampoline of die in het algemeen wat kindvriendelijker zijn..
Citaat:Je hoeft toch niet altijd kind mee te nemen? En is niet vanwege het feit dat buuf geen kind heeft maar dat sommige ouders niet willen opvoeden
[***] schreef:En zeurvrije mensen horeca, stinkende mensenvrije horeca, hondenvrijehoreca, slechtemuziekvrije horeca, mensendieoverallastvanhebbenvrije horeca. Voor mensen die er niet van houden om naar dikke of dunne mensen te kijken ook horeca waar die er niet in komen. Of voor mensen met geverfd haar, brrrr
Schijnbaar is de welvaart in Nederland zo goed dat er mensen zijn die denken zich zo wel gelukkig te voelen. Volgende keer eens op vacantie naar een land waar IS de scepter zwaait of buiten een resort in een sloppenwijk.
Als je geen last van kinderen wilt hebben ga je gewoon wat later naar een restaurant, naar een wat duurder restaurant of je zet gewoon je ergerknop eens uit
Haarbal schreef:Een splitsing van grotere gelegenheden in kinderdeel en volwassenendeel vind ik ook prima. Ik zat met een vriendin rustig bij de HEMA van een welverdiende cappuchino + tompouce te genieten, toen er een koter van 4 tafels verderop op het bankje achter ons kroop en begon over de grote vork op de muur, dat wij ook een vork hadden, dat we een lekker taartje hadden en dat hij ook wel een lekker taartje wilde. En de ouders lieten hem lekker begaan, wel begon het jongere zusje te krijsen want die wilde ook gezellig bij ons zitten![]()
![]()
Nou dan kan je een ei bakken op mijn kop hoor, zo oververhit raak ik dan! Hou je kind bij je, ik vind het al erg als de kat van mijn ouders me het eten uit de mond kijkt, maar een onbekende 4-jarige met plakbekkie en ditto vingers hoef ik niet half op schoot terwijl ik gewoon rustig een kopje koffie wil drinken!
Deijs schreef:Ik ook niet, jeetje wat asociaal zeg. Ligt het aan mij of is dit iets van tegenwoordig?
Ik wist als jong kind echt wel hoe ik mij moest gedragen in een omgeving met volwassenen.
Shadow0 schreef:_Yasmine_ schreef:Zijn zat restaurants met een speelhoekje/ speeltuin/ trampoline of die in het algemeen wat kindvriendelijker zijn..
Ik weet eigenlijk niet of dat altijd kindvriendelijker is. Of nodig. Misschien krijgen we die vervelende kinderen wel omdat we ze als maatschappij de hele tijd volstoppen met instantvermaak, en maken al die trampolines bij eetgelegenheden het eerder erger dan beter
Zwerte schreef:Ik kijk hier heel dubbel tegenaan. Aan de ene kant snap ik de ergenis wel, ik erger me soms zelf ook rot aan ouders die hun kinderen maar los laten razen. Een kindvrije gelegenheid is dan voor alle partijen leuker!
Maar aan de andere kant vind ik ook dat kinderen in de samenleving horen en geloof ik er ook niet in dat alles maar voorkomen de juiste oplossing is. Waar ligt dan de grens?
Ik denk wel dat we kinderen meer als deel van de samenleving moeten zien en ook het oude principe 'it takes a village to raise a child' meer moeten toepassen. Een kind leert veel beter hoe het zich moet gedragen als de hele omgeving daar op let en het goede voorbeeld geeft.Haarbal schreef:Een splitsing van grotere gelegenheden in kinderdeel en volwassenendeel vind ik ook prima. Ik zat met een vriendin rustig bij de HEMA van een welverdiende cappuchino + tompouce te genieten, toen er een koter van 4 tafels verderop op het bankje achter ons kroop en begon over de grote vork op de muur, dat wij ook een vork hadden, dat we een lekker taartje hadden en dat hij ook wel een lekker taartje wilde. En de ouders lieten hem lekker begaan, wel begon het jongere zusje te krijsen want die wilde ook gezellig bij ons zitten![]()
![]()
Nou dan kan je een ei bakken op mijn kop hoor, zo oververhit raak ik dan! Hou je kind bij je, ik vind het al erg als de kat van mijn ouders me het eten uit de mond kijkt, maar een onbekende 4-jarige met plakbekkie en ditto vingers hoef ik niet half op schoot terwijl ik gewoon rustig een kopje koffie wil drinken!
Dit vind ik wel een mooi voorbeeld van met de hele samenleving opvoeden. Uiteraard was het ideaal geweest als de ouders het jochie hadden teruggeroepen. Maar begrijp je ook dat sommige mensen dit juist leuk kunnen vinden? In een goede bui vind ik een nieuwsgierig en sociaal kind heel gezellig, heb soms de leukste interacties gewoon op straat of bij de hema. Ik zou het echt een verarming vinden als kinderen alleen maar stilzwijgend naast mama mogen zitten. Het kind kan zelf echter niet inschatten wie het wel en wie het niet leuk vind. Dat kunnen de ouders natuurlijk in de gaten houden, maar wat houd je tegen om zo'n manneke even te vragen of hij weg wil gaan?
Als een volwassene een praatje met je zou aanknopen, zou je dan ook zo geirriteerd raken? Of vraag je die wel gewoon om je met rust te laten?
Zahlina schreef:Een plek waar geen mensen zitten die elke zoveel minuten naar dat beeldscherm zitten te kijken, dingen typen of foto's moeten maken van het eten wat voor ze staat.