5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:35

Jennyj01 schreef:
Gohya dapper dat je dit hier durft te plaatsen. Zoals ik al eerder melde zijn er kinderen die met nare trekjes worden geboren.

Ik plaats dit omdat dit een goed voorbeeld is voor álle kinderen die zulke vreemde trekjes hebben.Ik hoop dat veel ouders daardoor sneller aan de bel zullen trekken en niet denken,ach het is maar kattekwaad.Mijn zoon is hier niet mee geboren,het kwam volgens de Psychiater door de scheiding.
Laatst bijgewerkt door gohya op 04-08-15 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:35

Ook hier had ik t gelezen online, maar kinderen van die leeftijden kopieëren dingen van ouders/familie etc.
En misschien heeft t kind ook al meegekregen hoe hij dieren moet dood maken om het te kunnen op eten, tenslotte is t kennelijk een buitenlands kindje..

Maar ik hoop dat dat kind goed begeleid worden incl de ouders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:36

Er is volgens mij nog niet bekend of jeugdzorg wel of niet al betrokken was toch?

Reden dat ik denk dat het beter is om de jeugdzorgdiscussie ergens anders te voeren, is dat het vaak alle aandacht opslokt en steeds algemener wordt en verder off-topic gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:37

Lente schreef:
Er is volgens mij nog niet bekend of jeugdzorg wel of niet al betrokken was toch?

Reden dat ik denk dat het beter is om de jeugdzorgdiscussie ergens anders te voeren, is dat het vaak alle aandacht opslokt en steeds algemener wordt en verder off-topic gaat.

Daarom zei ik ook áls jeugdzorg hierbij betrokken is. ;) want dat weet ik ook niet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:39

@nathalietjeB Kom op zeg! Een buitenlands kindje. Hoe buitenlands zijn de meesten nou eenmaal? De meesten zijn hier geboren en hun ouders gaan ook gewoon naar de supermarkt hoor. Tenminste waar ik woon wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:40

Ik had het inderdaad niet direct tegen jou gohya :)

Ik heb even een apart topic geopend:
[NM] Jeugdzorg

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:40

gohya schreef:
Als dit jongetje [en moeder] idd. onder toezicht van Jeugdzorg staat,dan heeft Jeugdzorg [weer] gefaald!
Mijn zoon van toen 2 jaar oud,was sadistisch tegen dieren.Hij deed elk dier pijn.Hij gooide een hamster in de lucht om te kijken of die kon vliegen,stak onze kat in brand,althans probeerde hij.Deed onze hond pijn,stak in zijn ogen,trok aan de oren enz,enz.Zeer duidelijk dat hij 'gestoord' was.Was trouwens ook bezeten van vuur,stak ons huis in brand.
Ik zag al snel in dat dit niet normaal was en heb zelf aangeklopt bij de H.A. door gestuurd naar de kinderarts en van daaruit naar de kinder psyhiatrie.Het bleek dat hij een gevaar was voor anderen,maar ook voor zichzelf.
Hij is een jaar lang behandeld,en het is gelukkig goed gekomen.En hij was pas 2 jaar!

Ik vind dus dat Jeugdzorg,maar ook de ouder[s] hebben gefaald! en dat die schuldig zijn en niet dat jongetje.

Gohya respect dat je hier zo eerlijk je verhaal neerzet en hieruit blijkt dus ook dat als je op tijd aan de belt trek en goed erachteraan gaat bij de juiste instanties een kind niet altijd op hoeft te groeien als een psychopaat of volledig hoeft te ontsporen .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:45

Dank je Jillsil. het gebeurt gewoon te vaak,dat men een kind geen behandeling geeft.En zulke kinderen ontsporen alleen maar meer en meer en worden echte psychopaten later.En dat is niet nodig,dit is gewoon te voorkomen bij het grootste deel kinderen.
Nu mijn zoon ouder is,heeft hij veel spijt van wat hij vroeger dieren heeft aangedaan.Hij heeft het er nog steeds over.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:49

xDenies schreef:
Lente schreef:
Dat hij dat heeft gedaan wil niet per definitie zeggen dat hij geen geweten heeft of zal hebben.

Kinderen doen over het algemeen dingen niet omdat ze 'weten dat het niet mag' en niet omdat ze zelf al kunnen bedenken dat dat dier pijn heeft als zij wat doen.

.

Ohja, daarom zei het jongetje ook 'Zo .. en nu issie dood'
Hij wist het totaal niet.

Ja, dit heb ik ook gelezen.
En ik vind dit het aller engste van alles.
Ben wél blij dat er toch werk van gemaakt gaat worden, zodat het jongetje de hulp gaat krijgen dat hij heel hard nodig heeft.

In en in triest verhaal dit, met enkel verliezers.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:51

Duidelijk een voorbeeld waar het al vroeg fout kan gaan. Hoeft niet aan de opvoeding van de ouders te liggen (ik was er niet bij dus ik weet het niet) maar het klinkt alsof de ouders van dat jochie niet echt bezig zijn met normen en waarden te leren (of niet diegene die ik heb geleerd) en dan vooral dat de moeder van het jochie zo licht erop reageert.

Als mijn kind dat had gedaan dan had hij toch een pak voor zijn broek gekregen + kamerarrest. En dan zou ik met de andere moeder en dochter om de tafel gaan zitten om te kijken hoe we dit konden oplossen (nouja oplossen klinkt zo gek maar is het wel)

Hopelijk wordt jeugdzorg ingeschakeld en de kinderpsychiatrie erbij gehaald om te kijken waar dit gedrag vandaan komt (want dat komt echt wel ergens vandaan)

gohya

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:54

chamion je helpt een kind er niet mee door het een pak rammel te geven,al begrijp ik wel dat je dat zou doen.Je helpt het kind alleen maar door het proffesionele hulp te geven.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:09

gohya schreef:
chamion je helpt een kind er niet mee door het een pak rammel te geven,al begrijp ik wel dat je dat zou doen.Je helpt het kind alleen maar door het professionele hulp te geven.

Heb het niet over een pak rammel maar een goede stevige tik, gevolgd door (noem het maar zo) een time-out. Ik ben ermee groot op geworden met zeer veel respect voor de regels, normen en waarden. En zonder boos te worden op mijn ouders, want ze hadden gewoon gelijk. Ik overtrad een regel die ik kende en daar zit straf aan verbonden.

Maar goed daar gaat het even niet om. Als ik om de tafel zou zitten met de eigenaars van die puppy om een oplossing te zoeken zit dat er natuurlijk wel bij in. Het duidelijk dat er wat aan de hand is met dat jochie en dat daar iemand goed in moet graven.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:13

Ik voorzie weer een " spoed" verhuizing voor het jongetje, want " de buurt" vergeet dit soort dingen niet snel. Fijn buitenspelen met de overige buurtkinderen zullen veel ouders niet kunnen waarderen vanaf heden.

Daarnaast vind ik het redelijk normaal dat er een vergoeding voor de pup betaald dient te worden. Lekkere maatschappij wonen wij anders in als je kan zeggen " ach hij weet niet beter/ heeft problemen, dus hoeft de ouder niet in te staan voor de geleden schade".

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:30

Correctie werkt alleen als je ook geleerd hebt hoe het wel moet.
Als negatief gedrag altijd het enige is waarmee je aandacht krijgt dan is een pak rammel en huisarrest totaal de plank misslaan.

Een vriendin van mij heeft ook vroeger de meest vreselijke dingen met dieren gedaan. Kat van 4 naar beneden gooien etc. Was uiteindelijk ook alleen maar uit frustratie omdat de ouders er nooit waren.
Buurjochie heeft eenden ontploft op katten geschoten etc etc. uiteindelijk bleek zijn moeder met een depressie al jaren niet meer echt naar hem om te kijken. Zijn zus is begonnen met zelfmutatie en zelfmoord pogingen.
Door 'burenhulp' is dit enigszinds weer in banen geleid. Uiteindelijk had hij een hond die hem alles was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:39

Kinderen die zelf onrecht wordt aangedaan uiten dit vaak niet tegen de volwassene die hem dat onrecht aandoet maar tegen zwakkeren. Dat is bijvoorbeeld ook hoe pesten kan ontstaan.

Positieve aandacht is hier inderdaad het sleutelwoord.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:43

wil je zo'n kind dan nog een schouder klopje geven. Goed gedaan jochie |o 8)7 :x

Ik zal maar niet zeggen wat ze met dat kind incl. ouders moeten doen. :x :x :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:45

Goed gedaan jochie is natuurlijk totaal niet aan de orde :n

Maar een kind moet gezien worden als het positief gedrag vertoond. Alles wat je aandacht geeft groeit. Wil natuurlijk niet zeggen dat je dit moet negeren maar het gedrag moet omgebogen worden en dat lukt niet met straf. Straf onderdrukt gedrag maar neemt de oorzaak niet weg.

Daar is erg veel onderzoek naar geweest.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:46

Ik ben het eens met de laatste posts.

Als iemand je pijn doet hebben kinderen de neiging om pijn terug te doen (veel volwassenen ook trouwens) maar als het 'de wereld' is die jou pijn doet wie kun jij dan pijn terug doen als je kind bent en geen macht hebt? Precies: iemand die nog 'lager' dan jou staat op de machtsladder en dat zijn voor kinderen vaak dieren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:47

Precies.
Dat hoeft trouwens niets extreems te zijn.
Bij sommige binnenvetters kan het al mis gaan als zelf denken dat ze 'tot last' zijn.
Ook als dit niet waar is. Dat kan al gebeuren met drukke ouders die stress hebben, een nakomertje in een groot gezin of zoals boven genoemd een scheiding.
Een 3 jarig kindje van een collega heeft jaren hulp nodig gehad omdat haar vader met jongere baby van de trap gevallen zijn (ernstig) toen zij onderaan stond.
Ze was (bleek achteraf) overtuigd dat het haar schuld was en ging daardoor hele rare dingen doen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:47

Palmera schreef:
Oke, het is een kind. Maar als een kind zoveel kronkels in zijn hoofd heeft dat hij in staat is om zoiets te doen en vervolgens weg te wandelen vind ik het een zorgwekkende gedachte dat dat jongetje tot de toekomst van nederland behoort.

Edit: een kind van vijf die normaal is opgevoed (en daar gaat het natuurlijk mis) weet dondersgoed dat zoiets niet mag

Behalve als het een psychopaat is, daar hebben ouders niet altijd invloed op.
Wat uiteraard dan wel zorgwekkend is dat de ouders er zo luchtig over leken te doen en geen hulp inschakelen.

Maar dit kan ook machteloosheid zijn en dat ze zich schamen voor het feit dat ze hun kind niet zelfstandig kunnen opvoeden tot een 'normaal' kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:49

Een kind van 5 is geen psychopaat want psychopathie is pas vast te stellen als iemand 18 is.

Als ouders zich schamen omdat de opvoeding niet slaagt is dat nog steeds aan de ouders te wijten. De liefde voor je kind hoort daarboven te gaan.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:51

Lente schreef:
Een kind van 5 is geen psychopaat want psychopathie is pas vast te stellen als iemand 18 is.

Als ouders zich schamen omdat de opvoeding niet slaagt is dat nog steeds aan de ouders te wijten. De liefde voor je kind hoort daarboven te gaan.

Dus als ik jou goed begrijp, geloof jij er niet in dat psychopaten geboren worden? Maar echt 'gekweekt' worden?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:52

chamion schreef:
Heb het niet over een pak rammel maar een goede stevige tik, gevolgd door (noem het maar zo) een time-out. Ik ben ermee groot op geworden met zeer veel respect voor de regels, normen en waarden. En zonder boos te worden op mijn ouders, want ze hadden gewoon gelijk. Ik overtrad een regel die ik kende en daar zit straf aan verbonden.

Behalve dat kinderen ook wel groot worden met respect voor regels zonder de tik (ik ben hier een voorbeeld van) zal een ouder toch in elk geval zelf een besef hebben van regels, normen en waarden wil hij zijn kind die mee kunnen geven. Deze ouders konden dat niet en hadden blijkbaar zelf niet eens het besef dat het fout is om een hondje te verdrinken.

Straf valt qua schadelijkheid mee wanneer de ouders hier consequent in zijn, maar als ze dat niet (kunnen) zijn en straf desastreus voor de ontwikkeling van een kind. Het is niet zo onlogisch dat agressief opvoeden voor agressieve kinderen zorgt, toch?

Gezien de algemene negatieve bijwerkingen van straf (die inderdaad al decennia uitgebreid wetenschappelijk onderzocht zijn) zou dat in dit geval dus zeker niet helpen. Sterker nog: ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat dit jochie vaak genoeg straf krijgt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:53

Dit kind is en blijft een psychopaat sorry hoor.
Dit zou toch nooit kunnen functioneren in de maatschappij.

Het zal later als die groot is je collega zijn.
Oja vroeger toen ik klein was vermoorde ik dieren. 8)7

Volwassen gedrag vertonen is als een volwassenen behandelen.
Opsluiten die gek met de ouders erbij.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:54

Fem schreef:
Behalve als het een psychopaat is, daar hebben ouders niet altijd invloed op.
Wat uiteraard dan wel zorgwekkend is dat de ouders er zo luchtig over leken te doen en geen hulp inschakelen.

Natuurlijk hebben de ouders daar invloed op! Psychopatisch gedrag ontstaan niet door aanleg alleen maar altijd door een combinatie van aanleg en omgeving. Als je psychopaten gaat zoeken die uit een liefdevol en begripvol gezin kwamen ga je ze niet vinden hoor, ga daar maar van uit.