Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EskeGirl schreef:Ik heb Asperger en ADHD, wat ook deels in mijn genen ligt.
Hoewel dit geen ziekte is, kan het wel zorgen voor problemen en het is erfelijk. Of ik een kind wil, weet ik niet. Met Asperger valt te overleven, maar klassiek autisme is een heel ander verhaal, en ik weet niet of ik dat een kind in deze wereld aan wil doen, een wereld vol onbegrip.
BarbaLala schreef:Het zou mij ook voor de borst stuiten want ik heb graag zo min mogelijk regels, maar toch denk ik dat het wel waardevol zou kunnen zijn.
little_birdy schreef:Het is een beetje dubbel. Ik heb daarom een tegenvraag voor je. Wil jij het risico lopen dat je je eigen kindje een erfelijke aandoening meegeeft ?
bakkabouter schreef:Misschien kan ik het nog het best omschrijven als: in mijn ogen is het niet "gewenst" om bewust kansarme (rare woordkeuze wellicht, maar als je fysiek of mentaal niet in staat bent om iets te doen, heb je bijgevolg ook niet bijzonder veel kansen, vandaar) kinderen op de wereld te zetten.
Citaat:Dat geldt onder andere voor kind nr 12 in een bijstandsgezin waar anticonceptie omwille van religieuze redenen niet gebruikt wordt,