pedofiel , naakt fotografische foto's bewerken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:00

ik heb geen idee Kim,

maar waar pedofiel overgaat naar pedoseksueel dan gaat mijn begrip ook de deur uit hoor..
dan ben ik kei en keihard, want van kinderen blijf je af.. hoe je geaardheid ook is..

ik denk dat pedofiel en pedoseksueel echt twee hele verschillende dingen zijn..
dat je van iets houdt, wil nog niet zeggen dat je daar ook wat mee mag of kan doen. en zeker geen excuus.

Ik denk dat je beslissing wat je precies doet als je buurman een pedofiel is of blijkt, ook heel erg afhangt van je eigen ervaringen.. en in hoeverre je dan nog in staat bent om iets af te wegen of vanuit emotie een hele duidelijk standpunt heeft..

ik denk namelijk niet vanuit, he laat ik de buurman eens even op de koffie vragen.. maar vanuit het kind.. Een kind is en blijft een kind.. je kunt het tien keer vertellen, niet in de tuin van de buurman spelen want je mag daar niet komen.. maar 1 bal over de schutting en je kind klimt er uiteindelijk toch achteraan. En wat niet mag is dubbel aantrekkelijk.. Een kind zal niet kunnen begrijpen dat je het probeert te beschermen en kan zich geen voorstelling maken van misbruik. Daarin kun je kleine stukjes hulp geven.. zoals geen snoepjes aannemen van vreemden.. niemand behalve papa of mama haalt je op van school en dat soort dingen.. maar je kunt een kind niet uitleggen over een buurman die van kleine kinderen houdt (dat doet oma immers ook).

zolang ik de buurman dan enigzins in mijn blikveld heb sociaal gezien, kan ik veranderingen opmerken.. In tegenstelling tot wanneer ik alle contact zou afhouden hem zou mijden als de pest en een kind zou verbieden in de tuin te komen.. dan gebeurd alles uiteindelijk buiten je zicht om..

Nu geeft dat geen garanties natuurlijk.. maar in een open contact kun je nog afspraken proberen te maken en hopen dat je opmerkt als zaken veranderen.

daar zullen geen gegevens over bekend zijn Kim,
niet zolang een pedofiel zich niet veilig genoeg kan voelen om te spreken over zijn geaardheid.. dan blijft het gokwerk hoeveel pedofielen er nu eigenlijk zijn.

ik denk dat het de meesten het nooit tot pedoseksueel brengen. niet geef je dan gehoor aan gevoelens waarvan je rationeel weet dat ze niet goed zijn.. Dus je lusten zet je boven je moraal..
en zo makkelijk is het nog niet eens om moraal zomaar aan de kant te schuiven.. plus de extra stok achter de deur dat het strafbaar is en niet zo misselijk ook om een relatie aan te gaan met een minderjarige. dat laatste houd ook aardig wat mensen op het rechte pad..

Maar om nog even terug te komen op het begin..

Kim, ik heb ook totaal geen begrip voor de mensen zoals degene die jou hebben misbruikt.. nog niet een grijntje. dat je een geaardheid hebt die je een rotleven zal bezorgen vergoeilijkt op geen enkele wijze als dat je je geaardheid zou omzetten in actie omdat je er zogezegd niets aan kunt doen.

begrip heb ik voor de mensen met een 'verkeerde' geaardheid die daardoor een vreselijk leven moeten hebben, dit vervalt direct als ze dat 'op lossen' door maar een kind te grijpen en hun lusten te botvieren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:03

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat bedoel ik inderdaad. :j
Ik snap ook best dat het voor pedofielen die pedofiel blijven tot hun dood, onwijs afzien is.

Ik hoop dat men ooit over 300 jaar ofzo een techniek verzint, waarmee mensen de 'draadjes' in hun hersenen kunnen 'repareren'.
Niet alleen voor Pedofilie, maar bijv. ook voor psychische ziektes.
Maar goed, dat is vast te hoopvol gedacht.

Zou dat niet mooi zijn idd?
ik hoop het ook van harte..

en ik denk dat het voor jou als slachtoffer van een pedoseksueel ook heel moeilijk moet zijn om dit soort draadjes te lezen .. want ik denk dat je heel snel dan toch het woord pedofiel koppelt aan wat je overkomen is, dus eigenlijk onbewust het als pedoseksueel leest... en dan vind ik het bewonderingswaardig dat je blijkbaar even een stapje terug gedaan hebt en het even hebt laten bezinken voor je erop reageerde.

want ik denk dat het als slachtoffer al moeilijk genoeg is om uberhaupt nog mannen te vertrouwen, laat staan dat je je voor kunt stellen dat een pedofiel iemand niet overgaat en kinderen misbruikt zoals jouw dader wel heeft gedaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:10

Het probleem is vooral dat het heel lang geheim kan blijven.
Bij mij was het een huisvriend die in die 4 jaar ook gewoon bij mijn ouders over de vloer kwam en mijn moeder kocht regelmatig boodschappen voor hem en gaf hem af en toe wat extra geld, omdat hij altijd zo aardig was en zo weinig geld had.
Heb nooit wat durven zeggen tegen mijn moeder, juist omdat zij wel 1000 keer heeft gezegd;"Als er iets is, als er ooit iemand aan je zit, kom dan naar mij."
Ik wilde haar geen pijn doen.

Uit deze ervaringen zal ik er alles aan doen om mijn kinderen in de toekomst te beschermen, mocht ik het geluk hebben om die te krijgen.
En mochten wij ooit verhuizen en ons droomhuis vinden en naast ons woont een pedofiel, zou ik dus vanuit mijn ervaring daar niet gaan wonen. :n

Maar ik sta er dan ook gewoon anders in dan mensen die hier verder weinig tot geen persoonlijke ervaring mee hebben en dat is ook heel erg logisch. :j

Bedankt voor het begrip. :j

Klopt, ik las het topic al voor er iemand in gereageerd had en heb het toen af en toe even bijgelezen.
Het is inderdaad lastig om mannen te vertrouwen, al heb ik heel lang juist gehad dat ik de aandacht van mannen opzocht (niet seksueel trouwens) om te controleren of niet iedereen zo was.
Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen hoor, naar omgerekend 8 jaar EMDR-therapie.

Maar zoals het artikel in de OP; dat vind ik echt fouter dan fout, arm kind! Arme ouders!
Iedereen zou zich veilig moeten kunnen voelen en niemand mag jou dat gevoel afnemen. :n