Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:40

tiwi1969 schreef:
Verschrikkelijk wat daar gebeurd is.

Zo nu en dan zag ik wat beelden van Norma en haar dieren op Facebook en eerlijk gezegd denk ik dat de dieren het beter hadden kwa huisvesting en verzorging dan zij zelf.
De boerderij waar zij in zat leek, oordelend vanaf de beelden, in erg slechte staat te verkeren.

Toch zag ik ook wel wat in haar manier van onthaast leven met de dieren en als ik de ideeën voor een nieuw universum lees dan zie ik daar kansen en mogelijkheden. http://www.hetnieuwenormasuniversum.nl/#overdeactie

Ik kan alleen maar hopen dat uit zoveel ellende heel veel goeds komt, een beter en veiliger thuis voor Norma en haar dieren. Wat meer comfort en voldoende ruimte om haar ideeën uit te werken.

Dat klopt volledig, de dieren hebben indd een beter huis. Norma woont zelf in een pipowagen, met een bed, stoel en honden en katten om zich heen. Het 'huis' stond letterlijk op instorten, het zou me niks verbazen als je er een goede trap tegenaan gaf dat 't BOEM was. Hopelijk krijgt ze nu een beter huis!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:43

Ik denk inderdaad dat Norma met deze inzamelingsactie en zometeen het geld van de verzekering ruim voldoende bij elkaar heeft om haar droomhuis en opvang neer te zetten.Deze locatie was niet echt optimaal voor zowel Norma als de dieren. Eigenlijk behoorlijk aan de krappe kant. Zowel in binnen als buitenland zijn de acties bekend en heel social media en nieuwspagina's staan er vol van. Als ik zie hoeveel mensen aangeven iets gedoneerd te hebben, met bedragen variërend van 1 euro tot 5000 euro, zal dit alles mogelijk het begin zijn van het uitwerken van haar droom. Ook al is dit absoluut niet de manier waarop ze dit gewild zou hebben, zou hier best iets goeds uit voort kunnen komen.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:45

Animal schreef:
Ik denk inderdaad dat Norma met deze inzamelingsactie en zometeen het geld van de verzekering ruim voldoende bij elkaar heeft om haar droomhuis en opvang neer te zetten.Deze locatie was niet echt optimaal voor zowel Norma als de dieren. Eigenlijk behoorlijk aan de krappe kant. Zowel in binnen als buitenland zijn de acties bekend en heel social media en nieuwspagina's staan er vol van. Als ik zie hoeveel mensen aangeven iets gedoneerd te hebben, met bedragen variërend van 1 euro tot 5000 euro, zal dit alles mogelijk het begin zijn van het uitwerken van haar droom. Ook al is dit absoluut niet de manier waarop ze dit gewild zou hebben, zou hier best iets goeds uit voort kunnen komen.

Dat laatste hebben wij ook gezegd, hopelijk kan ze nu eindelijk haar 'nieuwe' universum opzetten!
In de zomervakantie zou ik samen met mijn stiefzusje een week helpen, zal wss niks meer worden -O-

Anoniem

Re: Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:46

Of juist wel. :)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:49

KoudbloedKim schreef:
Of juist wel. :)

Ik hoop 't wel, maarja, over zo'n maand zouden we bij haar zijn.. Denk niet dat het lukt -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:53

Aangezien deze plek van haarzelf was en ze niets voor zichzelf wilde is het te hopen dat ze wel verzekerd is. Dan kan ze samen met het geld wat er binnen is gehaald via de website Norma's nieuwe universum misschien weer iets opbouwen. Ze wil blijkens interviews op een andere plek weer opnieuw beginnen want volgens haar word ze daar in de gemeente al 18 jaar uitgekotst en bedreigt en durft ze zelfs zover te gaan dat ze spreekt over brandstichting, dat dat haar niet zal verbazen. Ik vind het nogal wat om dit zo te zeggen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:55

Is de boel wel verzekerd..? Is er opzet in het spel..?
Want dan zal ze de giften hard nodig hebben.

Sneu dat dit is gebeurd, hoor.
Gelukkig hebben heel veel dieren het wel gered; zo kan je het natuurlijk ook zien. ;)

@bigone: jouw post was er net ff wat eerder dan de mijne.
Maar als ze gaat roepen over brandstichting? Apart...
De boel ziet er zo enorm verouderd uit dat een kortsluiting zomaar de oorzaak kan zijn.
En zoiets ouds verzekeren? Ik weet niet of dat wel kan...
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 08-06-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:57

Geen idee of ze is verzekerd, opzet waarschijnlijk niet. Wss is de reden kortsluiting

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:59

Nico_lette schreef:
Geen idee of ze is verzekerd, opzet waarschijnlijk niet. Wss is de reden kortsluiting

Ze zegt in het interview vandaag in het AD toch dat het haar niet zal verbazen dat het aangestoken is.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:00

Nu SBS 6!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:05

bigone schreef:
Nico_lette schreef:

Ze zegt in het interview vandaag in het AD toch dat het haar niet zal verbazen dat het aangestoken is.

beetje vreemde gedachten, als het normaal is dat de stroom mmerdere x uitvalt en dat je naar de meterkast moet... zat er toch iets niet goed en hadden vorige stroomuitvallen een waarschuwing kunnen zijn dat er iets niet klopt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:17

Was ook mijn gedachte...

Even een tip voor iedereen, installeer rookmelders. Kan je hopelijk net even wat meer tijd geven. 'Gelukkig' was het voor haar gebeurde dit niet in de nacht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:28

Stroom die uitvalt waarna je naar de meterkast moet om het weer aan te doen, is volgens mij juist veilig. Bij ons valt hij bijvoorbeeld uit als we iets teveel stroom vragen. En hier is alles juist veilig gemaakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:30

Maar stroom die uit valt en stoppen die moeten worden vervangen kan wel wijzen op kortsluiting en als het vaker voorkomt, dat iets niet oke zit (in ons geval bleek een kabel vochtig te worden doordat de vorige eigenaren zelf aan het knutselen waren geweest).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:40

Dit hebben wij ook gehad inderdaad, wij hadden lekkage direct boven een stekkerdoos. 8)7
Hierdoor sprongen de stoppen ook en het heeft even geduurd voordat we de oorzaak vonden.
Echt gevaarlijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:20

Oh van stoppen moeten vervangen heb ik geen idee, dat lijkt mij niet goed inderdaad. Bij ons is het gewoon een kwestie van de stroom weer aan doen in de meterkast.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:21

'de stroom weer aan doen' is hetzelfde als een stop vervangen in ouderwetse meterkasten..

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:24

bigone schreef:
Aangezien deze plek van haarzelf was en ze niets voor zichzelf wilde is het te hopen dat ze wel verzekerd is. Dan kan ze samen met het geld wat er binnen is gehaald via de website Norma's nieuwe universum misschien weer iets opbouwen. Ze wil blijkens interviews op een andere plek weer opnieuw beginnen want volgens haar word ze daar in de gemeente al 18 jaar uitgekotst en bedreigt en durft ze zelfs zover te gaan dat ze spreekt over brandstichting, dat dat haar niet zal verbazen. Ik vind het nogal wat om dit zo te zeggen.

Jammer dat ze het nou over deze boeg gooit.
Haar eerste reactie was tenslotte ook "gewoon " kortsluiting
Hoe érg het ook is van de dieren die omgekomen zijn in de vlammenzee.....blijf wél eerlijk en maak er geen media circus/ misbruik van.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:25

dovish schreef:
'de stroom weer aan doen' is hetzelfde als een stop vervangen in ouderwetse meterkasten..

:') Nouja dan is er in ieder geval niet over te oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:27

Je kunt sowieso niet oordelen over de oorzaak van de brand, dan kan alleen degene die daarvoor is opgeleid. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:34

KoudbloedKim schreef:
Je kunt sowieso niet oordelen over de oorzaak van de brand, dan kan alleen degene die daarvoor is opgeleid. :)

_/-\o_

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:46

Echt verschrikkelijk verhaal dit. :(

waar kan ik de inzamelpunten vinden en hoe weet ik wat er precies allemaal nodig is?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:47

tamaramt schreef:
Echt verschrikkelijk verhaal dit. :(

waar kan ik de inzamelpunten vinden en hoe weet ik wat er precies allemaal nodig is?

Je kunt naar Norma haar site gaan en dan een stukje huis, weiland of stal kopen :j

http://www.hetnieuwenormasuniversum.nl/

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:50

het gaat mij meer om spullen te doneren voor de dieren

Ik heb zelf geen fb dus kan niet handig daar op zoeken. Dus als iemand voor mij een directe link heeft waar ik inzamelpunten kan zien en de spullen die ze nodig heeft dan ga ik mijn best doen :)
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 08-06-15 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:53

tamaramt schreef:
het gaat mij meer om spullen te doneren voor de dieren

Oh god uhm

Volgensmij had Norma vooral hondenriemen etc. nodig..!
Kun je vast wel zien o haar fb pagina