Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:44

Dat snap ik. :j
Je zult ook echt een hele hoop centjes moeten hebben, wil je je YSL kunnen veroorloven.
Maar ik blijf wel bij mijn mening dat ik het mooier zou vinden als ook die kleding door de 'plus size' dame van de H&M (of een soortgelijk model) zou worden gepresenteerd.

Gianti

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:46

Daar wordt die kleding helemaal niet naar gemaakt... Denk aan lijn werk etc

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:48

Ik heb eens op de site van YSL gekeken en artikelen die ik random aanklik staan maar 3 maten bij, van 34 t/m 38. Ik denk dus dat inderdaad alleen slanke mensen daar mogen shoppen :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:52

En wat als zij het model zelf was?
Zou je dan ook zo reageren :)

Het is een advertentie mensen, haters gonna hate.
Wees gewoon geen hater.
En als je er aanstoot aan neemt omdat jouw omgeving je een lui zwijn noemt dan is het misschien beter om een nieuwe omgeving te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:52

YSL maakt ook van die ontzettend onlogische dingen met veren op je kop en stenen schoteltjes als jurk etc. Daar gaat het niet om praktisch, mooi en lekker zitten zoals bij H&M. YSL wordt gemaakt voor hoe het eruit ziet, H&M wordt gemaakt voor hoe het eruit ziet op een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:56

Haters gonna hate vind ik een rare opmerking.
Ik zal nooit, maar dan ook nooit iemand haten omdat diegene niet voldoet aan het ideaalbeeld van de gemiddelde mens.
Dat zou onwijs hypocriet zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:59

Dan is het misschien niet voor jou bedoelt?
er staat ook "wees geen hater"
Dit meisje is ook een mens en sommige opmerkingen vind ik gewoon misselijkmakend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:00

Ja, ik vind sowieso alle opmerkingen in de link die Martinklok deelde misselijkmakend.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:19

Eigenlijk is het gewoon bizar dat voor dit 'haute couture' werk dus blijkbaar ondergewicht een vereiste is. Want dit meisje heeft echt geen gezond gewicht, dat kan nooit. En het gebeurt echt wel eens dat je zo'n gewicht hebt zonder dat je er iets aan kan doen. Ik heb een bmi van 17 en ik vreet me een slag in de rondte (wel enigszins gezond hoor, maar toch 2x de portie van mijn vriend bijvoorbeeld :o ), zo dun als dit meisje zie ik er dan weer niet uit. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen moeite voor heeft moeten doen (als in; te weinig eten).

Als je te weinig kan eten om de competitie met andere modellen aan te kunnen, oftewel, bijna iedereen die dit werk wil moet zich uithongeren, dan is er gewoon iets niet in orde. Andersom, als je jezelf obees moet vreten om dan weer zo'n uber plus size model te zijn, dan gaat er natuurlijk ook iets mis.

Ik snap heel goed dat de gemiddelde kledingdesigner zijn kleding wil showen op een strak persoon omdat de kleding er bijvoorbeeld mooier op staat, maar die zijn er ook wel in het gezonde gewichten spectrum :P . Als je als model wat moet trainen om een strak gespierd lichaam te hebben vind ik dat ook geen probleem, als het maar gezond blijft.
Jezelf uit moeten hongeren voor je werk moet gewoon niet toegestaan zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:27

Tsja en ik zou haar bouw moeiteloos kunnen bereiken, zonder te weinig te eten. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:36

Ze is 18 he.
Ofwel nog een half kind. Ik droeg op die leeftijd ook kinder jongesmaten broeken.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:41

Oud klasgenootje van mij van de basisschool, en net als mij is zij altijd al lang en tenger geweest kwa bouw. Op wat meer borst en heup na zou ik er zelf (zeker in de pose waar ze in licht) ook redelijk (of te) dun uitzien, word en werd ook vaak genoeg tegen mij gezegd hoor met 57/58 kg op 1.82.
Nu deze shots geven toch wel een ander beeld vind ik zelf:
http://www.toeps.nl/blog/wp-content/upl ... kipola.jpg

Maar ik ben er niet om opmerkingen te plaatsen over andermans gewicht (zowel dunner als dikker)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:45

Ik geloof ook nooit dat mensen het als streefdoel zien. Ik zie nooit een topic over: hoe wordt ik een kate moss.
Maar wel: help ik lijk op een jongetje of hoe krijg ik een vrouwelijk figuur.
Het is duidelijk niet gewenst om vormeloos en plat te zijn. Dan is er iemand die daar gewoon trots op is, is het weeeer niet goed.

Bovendien worden echte super dunne modellen imo meer ingezet als kunstwerk, niet om de maatschappij te spiegelen.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:47

Ok, good point, op die leeftijd had ik ook dunnere pootjes. :o

Punt is, dat het de meeste mensen niet lukt zonder te weinig te eten. Ik zou liever zien dat deze 'van zichzelf dunne' modellen dan meer moeite moeten doen er wat gewicht aan te houden dan dat de rest zichzelf uit moet hongeren om aan het ideaalbeeld, die zij veel minder makkelijk (ws zelfs onmogelijk gezond) bereiken te voldoen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:47

Ik ben 1,75, weeg 60 kilo en heb broekmaat 36/38.
Heb enorm slanke benen. Heb erg slanke armen.
Maar de dokter zegt: "Je bent gezond."

De woorden. "Prop er maar wat extra eten in"
Doen mij pijn. En waarom? Omdat ik wel genoeg eet, maar er gewoon moeilijk wat bij op komt.

"Wat doe jij er voor om zo dun te blijven?"

Mijn antwoordt klinkt sarcastisch.
"Eten... anders val ik af."

Zodra ik dat gezegd heb, dan begint er een belletje te rinkelen.

Ooit een keer een dame gesproken, die rustig 140 kilo woog, als het al niet meer was.
Deze vrouw had een ziekte, waardoor ze geen vet kon verbranden en van een slatje bla al aan kwam.
Deze beste vrouw, zal nooit de 30 gaan halen, zonder medicatie en medische hulp.

Nooit.... nooit meer zal ik zomaar een mening vellen over het uiterlijk van iemand.

Of je nu dun bent, door je bouw, door een ziekte, of door de griep.
Of je nu dik bent, door je bouw, door eten, of een ziekte.
Je bent wie je bent.

Dat ze mensen niet als voorbeelden willen hebben, ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ik zie ook liever iemand van maatje 40, dan iemand van mijn lengte met mijn maat.
Waarom?
Omdat kinderen, van 12-16 (misschien ouder) dit als een voorbeeld kunnen zien.
Zichzelf in de grond meppen, "Ik ben te dik, ik ben te dik, ik ben te dik."
Maar ook de XL size modellen, vind ik niet kunnen.

Als ik om me heen kijk, hoeveel mensen overgewicht hebben.
Een mannen die zwanger zouden kunnen zijn, en vrouwen waarvan je het afvraagt. (Ja, daar mag ik vanuit gaan dat ze allen niet ziek zijn...) denk ik: Misschien moeten we met zijn allen ons leefstijl aanpassen.

Maar dat is makkelijk praten ben ik bang, voor iemand die zelf geen gram te veel (kan krijgen) heeft, denk ik)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:50

Sorry hoor, maar maat 36-38 mag ook gewoon een voorbeeld zijn voor tieners.
Hoe kan je daar nou last van hebben?
Sommige tieners zitten eerder in maat 182, nog lang niet in 36-38.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:51

Sizzle schreef:
Sorry hoor, maar maat 36-38 mag ook gewoon een voorbeeld zijn voor tieners.
Hoe kan je daar nou last van hebben?
Sommige tieners zitten eerder in maat 182, nog lang niet in 36-38.

Die mening mag ik hebben, toch?

Ik heb liever, dat ze gemiddeld zien, als kaarsrechte slanke dames, en daar aan willen voldoen.

Maar.... dat ben ik.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:51

Sizzle schreef:
Ik geloof ook nooit dat mensen het als streefdoel zien. Ik zie nooit een topic over: hoe wordt ik een kate moss.
Het is duidelijk niet gewenst om vormeloos en plat te zijn.

Dan zit je maar aan één kant van het internet, ben ik bang, wel weer de fijnere kant, maar daarom vind ik de conclusie die je trekt voorbarig. Het is volgens mij namelijk helemaal niet evident dat het ongewenst is "vormeloos en plat" te zijn. Er zijn legio, legio artikelen op het internet waar vrouwen/meiden met een prima maatje en reeds gezonde gewoontes zich afvragen hoe zij nog verder in gewicht kunnen dalen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:53

Basilicium schreef:
Sizzle schreef:
Het is duidelijk niet gewenst om vormeloos en plat te zijn.

Dan zit je maar aan één kant van het internet, ben ik bang, wel weer de fijnere kant, maar daarom vind ik de conclusie die je trekt voorbarig. Het is volgens mij namelijk helemaal niet evident dat het ongewenst is "vormeloos en plat" te zijn. Er zijn legio, legio artikelen op het internet waar vrouwen/meiden met een prima maatje en reeds gezonde gewoontes zich afvragen hoe zij nog verder in gewicht kunnen dalen.

Helaas zijn er inderdaad van die sites, waarbij ze elkaar ook nog eens aanmoedigen om maar extra af te vallen, om naar het ideale gewicht te gaan, wat zij voorstellen als gezond.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:56

Ik vraag me echter af of de extremen niet eerder te maken hebben met ongelukkig zijn, meer dan met verkeerde voorbeelden zien.

Maar je schuldig voelen over maat 36-38 is toch ook zorgwekkend? dat vind ik ook verschuiven van maten naar een vekeerd ideaal.
38 is een maat die gewoon in de gemiddelde valt.
Ik heb tot ik mijn kind kreeg altijd een bmi van 18,5 gehad en was er trots op.
Ik zit nu op 19,5 denk ik en ben er nog steeds trots op.
Ik zie niet in hoe je daar een slecht voorbeeld mee geeft als je normaal en gezond leeft.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:04

Ik vind het een goed initiatief, als je weet hoeveel Pro-Ana sites vandaag de dag nog actief zijn waar zulke foto's alleen maar als voorbeeld gebruikt worden.. Heb bijna een vriendin aan anorexia verloren, dus ik kan dit alleen maar toejuichen ;)

Aan de andere kant vind ik ook dat dan ook wel de (ongezonde) plus size modellen mogen verbannen. Er is nog altijd een verschil tussen plus size en gewoonweg ongezond moddervet, sorry voor de harde woorden, maar dit is gewoon niet iets wat in mijn ogen gepromoot hoort te worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:04

Wie bedoel je met, je schuldig voelen?

Als je mij bedoeld? Ik voel me niet schuldig hoor met maatje 36/38.
Ik had er graag wat voller uit gezien.
Dat wordt m niet, dus accepteer ik dat.
Ik vind mezelf ook zeker niet lelijk hoor! Ik vind mezelf erg mooi.
Maar ik zou een ribbeltje zeker niet erg vinden ;)

Maar dat betekend niet, dat ik mijn mening daar op aanpas.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:06

Ik zou het idd heel goed vinden als modellen een gezonder gewicht hebben. Desnoods aan de hand van bmi vaststellen. Minimaal gezond bmi.
er zijn namelijk wel degelijk heel veel meisjes en vrouwen die dit als ideaal zien omdat het ook zo gecast word.
dit geldt dan gelijk 2 kanten op. Dus geen stakenen geen blubbers. Ik bedoel ik zie ook compleet de meerwaarde niet van extreme modellen. De kleding moet gedragen worden door gezonde mensen. Niet door extreem magere of dikke mensen.
dat er mensen zijn die er niks aan kunnen doen klopt en dat is vervelend maar dan ben je in mijn ogen niet geschikt voor reclames etc. Ik ben zelf te zwaar. Ik zou ook niet in een reclame willen staan. Ik ben geen goed voorbeeld. Ben ook hard aan het werk om af te vallen helaas zijn er factoren die dit bemoeilijken en waardoor het langzaam gaat.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:06

Ik vind dat het juist goed is dat ze er wat aan doen. Die jonge vrouwe moeten ze niet dwingen om af te vallen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:09

Msrlyn, maar waarom ben je dan bang dat kinderen een voorbeeld in je zouden zien?
Een gezonde maat 36-38 is toch gewoon een normaal te noemen voorbeeld?