Discussie:Iemand vragen niet te roken,in zijn/haar huis/auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:15

Ayasha schreef:
Je mist het punt ... Mijlenver... Het gaat om de "kijk hoe goed en verstandig ik ben want ik rook niet en die domme domme rokers die de maatschappij schaden zouden aan het spreekwoordelijke kruis genageld moeten worden!" air die in dit soort topics hangt.

Nee hoor, rokers brengen veel geld in het laatje.. :D iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet..alleen ik wil er geen last van hebben. Of dat nu met rook is of met iets anders...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:16

Tuurlijk wel, iedereen die er langs door moet. :D

Elisa2; ik wil ook geen last hebben van andermans kinderen, of van wielerterroristen die niet door lijken te hebben dat het fietspad ook voor hen is gelegd, of van andermans katten, of van dronken mensen of van weet ik veel wat er nog irritant is..... Maar in een samenleving heb je nu eenmaal wel eens last van elkaar... :)
En als het je hoog zit dan klaag je een keer en zeur je een keer en is het weer even uit je systeem en ga je verder... :)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:17

Ayasha schreef:
Weet je, sommige niet rokers hier roepen in mij dezelfde weerstand op die veel vegetariers in me op roepen; die morele superioriteit die ze denken te hebben... :D

Haha ja sommigen.. Ik rook niet, maar brn wel vegetarisch. Toch ga ik echt met je uitspraak mee, want er zijn echt vegetariërs waardoor ik denk, wil ik hier bij horen :') maar laat ik maar niet oftopic gaan. Ik ben het er mee eens :+ sommige rokers.... Maarja dat zijn ze gelukkig niet allemaal

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:18

Nou die 2 sec. dat iemand langs een roker loopt overleven ze wel, je kan het immers niet iedereen perfect comfortabel maken.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 11:18

Ja maar al die dingen die jij opnoemt zijn niet schadelijk voor je gezondheid.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:18

Mee eens, daarom ben ik ook niet iemand die op alle slakken zout legt. Leven en laten leven he...alleen in het geval van de TS vind ik het sneu omdat ze aan geeft er last van te hebben maar er kennelijk geen compromissen bedacht kunnen worden zodat het voor beide leuk blijft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:20

Leffroi schreef:
Nou die 2 sec. dat iemand langs een roker loopt overleven ze wel, je kan het immers niet iedereen perfect comfortabel maken.

Kijk en daarmee ben ik het nu helemaal eens.

amkeVH; auto's zijn schadelijk voor je gezondheid, frisdrank ook, haarspray, shampoo, tandpasta waarschijnlijk ook...Allemaal schadelijk voor je gezondheid. Alles bij elkaar zou meeroken nog wel eens het minste van je dagelijkse risico's kunnen zijn. :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:21

Ayasha schreef:
Marie_v schreef:
Ik vind het eerder normaal dat je even vraagt aan de andere persoon of hij/zij het niet erg vind dat je een sigaret opsteekt :)

In je eigen huis/auto? :?
Ik vraag bezoek/meerijders in mijn eigen huis/voertuig echt niet of mijn gewoontes storen. Dan kom je maar niet (mee)

In je eigen auto ook ja. Of op z'n minst van te voren aangeven ik ga in de auto een sigaret opsteken.

Stel wij zijn collega's en we zijn op een teamuitje. Even van het ene onderdeel naar het andere onderdeel, zoals ik afgelopen vrijdag had van het strand naar een restaurant, met elkaar meerijden om parkeer kosten te sparen.
Dan zou ik het echt niet blij zijn om in een auto mee te rijden waarvan de bestuurder in eens een sigaret opsteekt. Je kan dan niet meer uitstappen want dan sta je daar alleen.

Edit,..het ligt uiteraard wel een beetje aan de situatie. Als ik weet dat jij rookt in de auto ga ik op voorhand uiteraard al niet mee als ik de keuze heb omdat niet te doen.
Maar als het een situatie is waar je niet onderuit kan....vind ik het anders.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 31-05-15 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:21

Behalve het feit dat meeroken vaak niet je eigen keus is en dat het gewoon vreselijk smerig is voor een niet roker.

Ik houd toch zeker een hand voor mijn mond als ik moet hoesten of niezen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:23

Ik wist van mijn collega's wie rookte en dan reed ik of alleen op, of de niet rokers hokten samen in een auto en de rokers in een andere :D
Het leven hoeft niet onnodig veel moeilijker gemaakt te worden dan het al is.
In de buurt van een roker blijven is ook een keuze die je maakt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-05-15 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 11:24

Ayasha schreef:
Leffroi schreef:

Kijk en daarmee ben ik het nu helemaal eens.

amkeVH; auto's zijn schadelijk voor je gezondheid, frisdrank ook, haarspray, shampoo, tandpasta waarschijnlijk ook...Allemaal schadelijk voor je gezondheid. Alles bij elkaar zou meeroken nog wel eens het minste van je dagelijkse risico's kunnen zijn. :+

hmhm dat klopt, maar ten eerste is het dan gewoon je eigen keus als je het gebruikt, en word je niet ''gedwongen'' het ook in te nemen. Maar voor de meeste van die dingen, zoals shampoo en tandpasta is het vrij nodig om ze te gebruiken in het dagelijks leven, roken is totaal niet nodig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:25

Dat hangt van je definitie van nodig af. De meeste verslaafden hebben hun sigaretje even 'nodig' als jij je shampoo. Dat is de klucht van een verslaving.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:27

Ayasha schreef:
Ik wist van mijn collega's wie rookte en dan reed ik of alleen op, of de niet rokers hokten samen in een auto en de rokers in een andere :D
Het leven hoeft niet onnodig veel moeilijker gemaakt te worden dan het al is.
In de buurt van een roker blijven is ook een keuze die je maakt.

Sorry dat ik vriendschap verkies boven roken. Als ik met een vriendin mee rijdt die rookt, vraag ik vriendelijk of ze het erg vind niet te roken in de auto. Nooit een probleem geweest en geloof me, die is behoorlijk verslaafd. Nu wil ze zelf gelukkig niet meer roken in haar nieuwe auto, maar ze vind het ook niet meer dan normaal om rekening te houden met een ander en hecht meer waarde aan vriendschap dan aan haar sigaret. Zo raar is dat toch niet? Als ik met haar buiten zou staan is het een ander verhaal.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 11:28

Ja als je eenmaal verslaafd bent misschien, maar mijn mening is dan dat je er nooit aan had moeten beginnen.
Ja ja, ik weet het, dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.
Geen idee eigenlijk, ben voor zover ik weet nergens verslaafd aan..

Ayasha
Blogger

Re: Discussie:Iemand vragen niet te roken,in zijn/haar huis/auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:31

Tuurlijk, die mening deel ik maar dat zijn vijgen na pasen bij iemand die al rookt. Veel rokers zeggen zelf al er beter nooit aan begonnen te zijn. :+

Leffroi; daar moet je je niet voor excuseren, het is fijn dat je vriendin daar rekening mee houdt natuurlijk. Maar dat moet imo wel haar keuze zijn en niet iets dat "opgelegd" wordt. Snap je? :)
Zodra dat gebeurt kan je je sowieso af vragen van welke kwaliteit de vriendschap is. Ongeacht van welke kant de "druk" komt. (dus of de roker nu de niet roker dwingt mee te roken of de niet roker moet "eisen" dat er niet gerookt wordt.)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:33

Leffroi schreef:

Ik word al hartstikke benauwd na 2 seconden maar goed het is 2 sec en niet 10 minuten..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:37

Maar weet je er staat op de verpakking heel groot roken is dodelijk en dan kopen mensen het toch. Dan voelt het voor mij of je sneller dood wil of gewoon dood wil. Maar dat zal voor rokers natuurlijk anders voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:40

Heb ik een ander voorbeeld voor jullie:

Stel je staat met serieuze auto pech op een donker weggetje in de middle of nowhere, mobiel heeft ook al geen bereik, dus je kan letterlijk geen kant op of iemand bereiken...
En je bent dus iemand die roken zo smerig vind dat je normaliter niet met dat soort lui geassocieerd wilt worden , laat staan in hun auto stappen.

En dan kom ik dus aan na 2 uur ofzo: zon paardenmeut van 40+ met shag an de lip in een asbakken hooibaal van een krakkemikkig toettoet en ik bied je een lift aan: vraag je mij dan ook of ik eerst de auto wil luchten en niet zal roken tijdens de rit naar huis? Of stap je niet in?
Of houd je je in en neem je met liefde de lift aan?
Ik vraag mij dit oprecht af?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:43

Ik denk dat ik vrij uniek ben als ik alles zo lees....

Ik rook niet, nooit gerookt en ik ga ook nooit roken. Vind het vies, onnodig, zonde van je geld en ergens een beetje een 'trieste gewoonte' (sorry rokers :+ ). Mijn vriend rookt wel (en zou graag willen dat hij stopt) en veel vrienden en familie roken ook. Ik zal nooit vragen of iemand niet wil roken voor mij. In mijn eigen huis krijgen ze ook een asbak (terwijl veel mensen zelf aanbieden om buiten te roken). Ook in mijn rookvrije auto (zonder asbak) mag van mij gewoon gerookt worden zolang ze het maar niet helemaal blauw zetten en er dus een raam wordt open gezet. Heel soms 'klaag' ik even omdat het teveel mijn kant op waait dat het teveel prikkelt in je ogen, maar verder heb ik er weinig last van en ook totaal geen zin om me er druk over te maken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:44

Ik vind roken niks te maken hebben met 'mijn huis/auto dus ik bepaal' maar met fatsoen!
Prima als je wilt roken maar val er anderen niet mee lastig ook niet in je eigen omgeving.
Degenen die stug doorroken zijn dan in mijn ogen egoistisch want niet iedereen kiest ervoor om die troep in te ademen van dichtbij.

Erg zwak als je niet meer een poosje zonder sigaretten kunt.

LEKKERGEK

Ik rook ook. In mijn huis en in mijn auto. Ik weet wel welke mensen er wel of geen last van hebben in mijn vrienden kring en familie. Als er mensen in mijn huis zijn of mee rijden in mijn auto waarvan ik weet dat ze er last van hebben rook ik buiten. Ook als er kinderen binnen zijn ga ik buiten staan.

Vero

ohjajoh6 schreef:
Heb ik een ander voorbeeld voor jullie:

Stel je staat met serieuze auto pech op een donker weggetje in de middle of nowhere, mobiel heeft ook al geen bereik, dus je kan letterlijk geen kant op of iemand bereiken...
En je bent dus iemand die roken zo smerig vind dat je normaliter niet met dat soort lui geassocieerd wilt worden , laat staan in hun auto stappen.

En dan kom ik dus aan na 2 uur ofzo: zon paardenmeut van 40+ met shag an de lip in een asbakken hooibaal van een krakkemikkig toettoet en ik bied je een lift aan: vraag je mij dan ook of ik eerst de auto wil luchten en niet zal roken tijdens de rit naar huis? Of stap je niet in?
Of houd je je in en neem je met liefde de lift aan?
Ik vraag mij dit oprecht af?

Het laatste, ik houd m'n hand dan wel voor m'n neus zodat ik er niet benauwd van kan worden ;) het moet wel als er geen andere optie is. Behalve als die persoon zwaa dronken is natuurlijk :P

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:46

Vlees eten is echter wel schadelijk voor iedereen' gezondheid :') Prachtig voorbeeld (bedoel op grote schaal CO2-uitstoot en hongersnood).
Ben het er wel mee eens dat mensen veeeeel te veel zeuren haha, ik heb verder nog niemand gehoord die als niet roker gasten binnen laat roken, juist omdat ze te gast zijn. Is dat zo vreemd?
Laatst bijgewerkt door laliz op 31-05-15 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:47

Citaat:
Tuurlijk, die mening deel ik maar dat zijn vijgen na pasen bij iemand die al rookt. Veel rokers zeggen zelf al er beter nooit aan begonnen te zijn. :+

Heerlijk zin dit!
ik snap hem!
vanaf mijn 13e gaan roken met 1 sigaretje zoals dat gaat.. met 14 rookte ik echt al lekker ketting en was ik lekker met de 'stoere club' mee..uit stommigheid en na een tijdje spijt gekregen..
toen ik 19 was doorgehakt en gestopt. en van de ene op de ander dag van kettingroker naar 0! En dat ook nog eens in een stressperiode met tentamens etc. en problemen thuis.
een ding wat ik geleerd heb?

Ga jezelf niet zwak vinden en gewoon doorgaan met roken als je al roept dat je spijt hebt..
een verslaving kun je verslaan hoor..
ik vind het heel erg zwak als je dat niet aankan,
niemand is dat eigenlijk. je moet alleen doorzetten :)

het klopt dat mensen vaak te veel zorgen en en de 'schadelijkheid' te extreem zien vergeleken andere schadelijke dingen...
echter vind ik spijt hebben en toch roken gewoon zwak.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:48

Lizzle schreef:
Vlees eten is echter wel schadelijk voor iedereen' gezondheid :') Prachtig voorbeeld.
Ben het er wel mee eens dat mensen veeeeel te veel zeuren haha, ik heb verder nog niemand gehoord die als niet roker gasten binnen laat roken, juist omdat ze te gast zijn. Is dat zo vreemd?

Veel vlees eten is idd niet gezond ;) vooral varkensvlees. Als je eet met mate dus geen mega grote stukken of alleen maar vlees op de BBQ is er niks aan de hand.